Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Napi rövid - vonattemető

Szeretek mindent, ami régi, mármint nem olyan értelemben, hogy nem új, hanem tényleg régi. Legyen szó épületről, bútorról, járműről, műszaki megoldásról… Az sem érdekel, ha romokban áll, mert a lepusztult állapotában is megidézi a múltat, én pedig szeretek elrévedni a régi idők hangulatában.

Ennek a vonattemetőnek a létezéséről pár héttel ezelőttig még csak nem is hallottam, viszont annyira megtetszett a hely és az ott rozsdásodó gépmatuzsálemek hangulata az interneten látott fotókon, hogy semmiképpen nem akartam kihagyni.

Gondolom, nem okozok vele nagy meglepetést, a terület nem látogatható, viszont mindenhol akad egy rés a pajzson, ami csak arra vár, hogy felfedezzék.

Maga a csarnok kritikán aluli állapotban van. Egy téglafal felső darabkája le is omlott tőlem ~20 méterre, úgyhogy senkit nem bíztatok, hogy látogassa meg a helyet. Viszont a képek nézegetése abszolút biztonságos, remélem, más is látja a szépet ezekben a sokkerekűekben.

Csatolás megtekintése 17124 Csatolás megtekintése 17125 Csatolás megtekintése 17126 Csatolás megtekintése 17127 Csatolás megtekintése 17128 Csatolás megtekintése 17129 Csatolás megtekintése 17130 Csatolás megtekintése 17131 Csatolás megtekintése 17133 Csatolás megtekintése 17134
  • Like
Reactions: 5 emberek

Hozzászólások

Látom szeretsz veszélyesen élni;)ez a hely tényleg életveszélyes!:eek:
A legtöbb járművet fölismertem. Több AB motorkocsi és mellékkocsi is van, igazi magyar műszaki kuriózum. Az utolsó képen szintén egy ritkaság van: ez egy gőzakkus bányamozdony. Mivel a bányában fokozott a sújtólég (metán) robbanásának veszélye, odafent biztonságosan üzemeltetett gőzkazán gőzével töltötték meg a tartályát, lement és fölhozott egy adag csillét. Amikor Dombóváron voltam vasútgépész gyakornokként, akkor nyílt meg a Füsti, és a dombóváriak restauráltak oda egy ilyen különleges mozdonyt, azért is tudok róla. Fölvittek a megnyitóra. Még középsulis gépész koromból ismertem a kiváló minőségű kovácsszén és annak égésének illatát, ott megforgatták előttünk a fordítókorongon a különböző mozdonyokat, sok gőzöst is, utána elpöfögtek előttünk. Tényleg igaz: akit egyszer a mozdony füstje megcsapott, az soha többé nem szabadul. A kiváló kovácsszén, a fáradtgőz és a korom keveréke... semmi máshoz nem fogható:sze:amúgy vasútgépészmérnök is vagyok;)

Azért kéne tanulnunk a régi műszaki megoldásokból, mert ezeket még egyszerű technológiákkal gyártották, amikhez nem kellett különösebb ipari háttér. Akkor is kell majd valami a maradéknak, ha összeomlik ez a pénzhajhász világ a saját súlya alatt. Ezekből a régi megoldásokból lehet tanulni. Én ugye mérnöki és motorépítő szemmel is nézem a dolgokat, szeretem az egyszerű, megbízható, javítható, tehát EMBERLÉPTÉKŰ megoldásokat.

Köszönöm szépen a képeket!:love:
 
És a másik mániám: írtam pár poszt-apokaliptikus novellát. Visszaköszön a hangulat az ilyen képekről. Nem árt néha szembesülni azzal, mennyire törékeny ez a túlértékelt világunk...
 
:D
a mi évfolyamunk bejegyzését még én követtem el Győrben a Széchenyin a Vasútgépészek Nagykönyvébe:ok:
hej Istenem, már ott se képeznek vasútgépészeket:(
gondolkoztam még a mozdonyvezető szakmán is, de amíg ez a családi helyzet, nem lehet
 
hazudnék, ha azt mondanám nő létemre, hogy engem is elszomorít a vasútgépészek képzésének megszűnése :-D
 
nekem így nem ugrik be a neve, mondjuk a fórumot nem követtem figyelemmel, se a cikkeket... volt valami beceneve?
 
Igen, Richard volt a beceneve, emlékszem, oszlopos tag volt. Én nagyon sajnálom a 'Wild-ot, annak ellenére, hogy évek óta nem tudtam megvenni. Mi volt a megszűnés oka? A webes felület működhet még? Mi lett a srácokkal? Ej hogy minden jó dolog megszűnik! Itt ez a csarnok is, és az emlegetett AB motorvonatok is. Egyszer találkoztam egy MÁV-os figurával, már nem emlékszem a nevére, de ő a teljes szabadidejét arra tette fel, a megspórolt pénzével együtt, hogy ne csak gőzösök járjanak nosztalgiajáraton, hanem ez a maga korában nagyon jónak, hiánypótlónak, sőt úttörőnek számító motorkocsi is. Mindig tetszik, ha egy ember lelkes, és meg akarja menteni a múlt értékeit. Én szívesen megvenném a 'Wild összes számát, nemcsak azokat, amikben jelentek meg írásaim. Bár volt egy ipse, aki csak becenéven volt bejegyezve, az leugatta rendesen a szerkesztőséget miattam, úgyhogy oda többet nem írtam. Már itt is elköszöntem kétszer, de többet nem akarok, hála Istennek megszűnt a fékező tényező, legalábbis ilyen szinten. Azért lógok itt szinte mindennap:D
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
MoncA
Olvasás
1,078
Hozzászólások
16
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

MoncA további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére