Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

MZ legyen a tanulósom?

Rászántunk egy napot, kocsikáztunk úgy 15 órát, és megnéztünk 4 motort (ebből kettő Virago)..
Aprilia Classic 125: Nem ért le a lábam, így kilőve..
Suzuki Intruder 125: Príma, kicsit sérült, műszakiztatás előtti, nagyon bejövős..
Yamaha Virago 125: Az abszolút nyertes, minden szempontból..

A kisvárdai strandon apum egy kis chopperes, nagyon jófej emberkébe botlott, akinek elég nagy motoros háttere van már. (Persze pont ilyenkor maradok itthon)
Azt tanácsolta, vegyünk egy MZ-t, azon tanuljak meg motorozni, aztán jöhet a Virago, vagy egy hasonló chopper(ke). Nem is mond butaságot.. Egy jó állapotú MZ-t beszerezni, aztán tavasszal azt apumra örökíteni, nekem pedig keresni egy Viragot. Így végre apunak is lenne egy tisztességes motor(ká)ja. Tehát az új terv, hogy MZ-t kutatunk.. Ha valakinek van vagy/és tud segíteni mire figyeljünk MZ-nézéskor, akkor tessék megosztani velem a gondolatokat ;)

Hozzászólások

V
Szia

Nekem a Kis Lány eladó sorban van:) Ő egy Ts MZ 125-ös fel van újítva, csak valamiért nehezen indúl, úgy-hogy megy majd a szerelelőhöz:)
 
Szia!
Hát az attól függ mekkora MZ-et akarsz... 125 tötymörgésre jó csak (tapasztalat) 250 meg sokat eszik (viszonylag).
Ezzel nem elvenni akarom a kedved, mert nagy MZ fan vagyok. Gondolom ETZ-ben gondolkozol, 125-ös tanulni jó, de seperc alatt kevés lesz az erő. 150-es nyomatékosabb, inkább ajánlom mint a 125öt. 250/251 az már persze jól megy, de ha az ember meghajtja, merthogy akkor ha megy, hát hadd menjen, akkor könnyen úgy járhat mint én: megáll a vas az út szélén... Gyors hibakeresés, nincs benzin... kis fejszámolás, 140km 12 liter benzinnel... 8 literes fogyasztás... Persze ekkor tényleg kiforgattam mindenét, amúgy elmegy 5-6 között (100-110-es tempó)

Egy gyors mire figyeljek-oda lista:
első villa-teleszkópszimeringeknél olajfolyás -200Ft-ból javítható, csak kell aki megcsinálja...
tárcsafék (ha tárcsafékes) akkor hajlamos mind a féknyeregnél, mind a fékkarnál szivárogni- szintén párszáz forintból javítható pár évre
csörgés: minden MZ csörög, ezek ilyenek, nem véletlenül hívják a kis TS-eket csörgőkígyónak, de azért nem mindegy hogy mennyire! MZ-szakértő fül kell hozzá hogy megmondja mi a szitu
kuplung: 250-eseknél ha tulaj szerette felkapkodni az elejét, az a kuplnugagy elfordulásával végződhetett a főtengelyen, ez komoly költségekkel járhat...
főtengely: inkább a kicsikre jellemző, hogy a hajtókar megadja magát, (nekem már a harmadik fut, de ez a versenyhenger miatt van) az erős csörgés árulkodik a hibáról
váltó: könnyen vegye a fokozatokat, ne dobálja ki (ETZ-knél a kuplungtegely tűgörgője szokott szétmenni, ekkor kiszórja a fokozatokat (4-et, 5-öt)
rugóstagoknál előfordulhat hogy szökött meg belőle olaj, ez a menetstabilitásra nézve katastrofális, de simán ujra kell tölteni aztán kész
TS-eknél fesszabályzót érdemes vagy beállíttatni vagy (NEM MAGYAR!!!!) elektronikus szabályzóra cserélni, és máris lesz rendes töltés

Hirtelen ennyi, ha van kérdésed nyugodtan írj privit, ha valamiben, hát MZ-ben otthon vagyok! :D
 
Az előző listát kiegészítve:
A kerekekre érdemes odafigyelni (főleg első), mert alumíniumból lévén, a "nem rendeltetésszerű" használatot megbosszulják (üt, tojás)
ETZ-kél és nagy TS-nél lehetőleg ne ferdén álljon benne a blokk, jó esetben (általában) ez csak motortartóbak csere, de ha a tulaj egy állat volt, akkor vázegyengetés is lehet belőle...

Ha még kérdés van, privizz!
 
Gabsic köszönöm szépen az igen bő segítséget! Amúgy attól nem kell félni, hogy hamar kevés lesz, mert kb fél évig lenne alattam a gépes.. Persze azért nem akarok hulladékot venni :)
 
Szívesen!
Bár nem írtad hogy mekkorában gondolkozol, de ha 125/150, akkor mindenképpen 150 legyen (ugyanannyit fizetsz, ugyanannyit eszik (1-2 deci különbség), de jobban gyorsul, és a domb és szembeszél nem fogja meg annyira), de ha 250/251-t akarsz, azért az már teljesen más menetteljesítményeket produkál, és szvsz azért kezdetnek nem lesz vészes a fogyasztás sem ha nem húzod neki akkor 5 liter körül elmegy (8.5 liter feletti fogyasztást amit említettem azt azért már nem könnyű produkálni :D) A 250 ellen a nagyobb súly (elbírod -e a 135 kilós motort) szólna.
Amiket leírtam hibák azok amik nagyjából előfordulhatnak, bár jó részük párszáz forintból javítható (MZ nagy előnye :)), ha van aki megcsinálja (apu/öcss/bátty/pasi/stb). A listától nem kell megilyedni, ezek kb eddigi MZ-javításaimon fordultak elő (nagyjából 15-20 MZ, kb fele réten/erdőben volt gyilkolva). A hibákból esetleg 1-2 fordul elő, de érdemes odafigyelni, jó alkupozíció lehet. Bár normális gazdától megkímélt jó motort véve nem lesznek gondjaid szerintem.
Sok sikert a megtalálásához!
 
Nem akartam mondani, de azért igen csak megijesztettél.. :) Szerintem 150-esben kéne gondolkodni, az ideálisnak tűnik. Azért te túl vagy pár MZ-n.. :D Örülök, hogy írtál nekem!
 
Szia !Szerintem inkább ne Mz!Azon tanultam Utánna meg egy Yamaha SR 125 volt a tanulo motorom:Szerintem sokkal jobb volt az SR:Az mz könnyü rosszabb a fék Nem szerettem Tul ,,szoci'' volt nekem.
 
Én azon tanultam még a motoros suliban. Bírtam. nekem pont az tetszett, hogy olyan nyers.
az Sr-t sokan ajánlották később, az nagyon szép kis chopper, biztos könnyebben kezelhető is. Viszont azt még nem próbáltam.
 
Krisztolca: A 150 tanulni nagyon jó, feltéve hogy a 'tanulás' nem azt jelenti, mint sok motorosnál hogy ha egyenesben már végre ki tudja forgatni a vasat, akkor már jöhet a nagyobb, mert ezzel ő már "tud" motorozni. Ha valóban MOTOROZNI akarsz vele megtanulni, akkor az tökéletes lesz;)

Zoé: Az MZ magas építése, súlyelosztása miatt hozzá kell szokni ezt elismerem, de hogy nem lenne jó a fék... Még a TS dobfékje is a szocimotorok közt az élen volt, de egy JÓL összerakott ETZ tárcsafék bármire megfelel (végülis Brembo-utánérzés), esetleg egy bambi-féle főfékhengerrel megtuningolva meg már szinte veszélyesen jó... Persze a tény az tény, JÓL összerakott ETZ fék kevés van... De azért, mert te esetleg egy szutyok motorral tanultál, nem kéne általánosítani...
Az meg hogy könnyű... hát mikor rutinvizsgán voltam és az egyik csak nekiborította a kis 125-öst az oktató autójának, mert nem bírta felrántani középsztenderre, szerintem pl ő is vitába szállna veled h könnyű-e :D
 
125-ben jó az ETZ. TS-t annyiban egészíteném ki, hogy a dinamóban a szénkefe gyakran hibaforrás, a kefében a vezeték befogatása eloxidálódik, és a rugón megy át az áram a vezeték helyett. Eredmény: nem tudsz rá töltést csinálni. Megelőzés: kefetartó szigetelése, kefe gyakori ellenőrzése, oxidmentesítése, kefe könnyű járásának ellenőrzése a kefetartóban, új rugók szerzsámkészletbe készítése.
Egy négyütemű teljesen más, mint egy kétütemű. Talán a kétütemű megbocsátóbb a gáz kezelésére (nincs olyan motorfék).
A 125-ös Sport CZ se rossz, pláne tanulómotornak!
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
krisztolca
Olvasás
1,129
Hozzászólások
20
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

krisztolca további bejegyzései

  • eladva!
    Nah, kb 4-5 körül felvettek Nyiregyen, irány Várda. Grigo, a felesége...
  • alkudozzunk barátném
    11-kor a telefon ébreszt, nézem a számot, román szám.. A motorért...
  • keresek
    A Mojitot még mindig nem sikerült hazahozni, de legalább a szerelő...
  • Csere lesz!
    Pont most.. Pont most szántam rá, hogy írjak.. Tegnap d.u. óta hírdetem...

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére