Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Motoros felvonulásnak álcázott csürhe

A minap részt vettem egy motoros felvonuláson, és az ott tapasztalt szörnyedelmekről ejtenék pár szót. Egyébként, -mint utólag kiderült- nem vagyok egyedül a véleményemmel, és nem csak erről a konkrét eseményről van szó.

Előszó gyanánt megjegyezném, hogy a szereplők és az esemény nem fiktív, tehát ha bárki magára ismerne, az nem véletlen; egyébiránt, akinek nem inge, ne vegye magára; illetve tisztelet a kivételnek, stb. stb.... több közhely most nem jut eszembe :)

Hogy szó ne érje a ház elejét, szeretném előre leszögezni, hogy én nem nézek le senkit pusztán azért, mert nincs akkora motorja, mint nekem. Kinek (illetve a szüleinek) erre - kinek arra telik, kinek ez az igénye - kinek az. Néhány fogalmat viszont tisztázzuk, mégpedig a motor és a motoros fogalmát.

Ausztriában pl., ha valaki beöltözve, sisakkal a kezemben lát, kapásból úgy kérdezi: "Bist Du mit Moped (=robogó, mindenféle) unterwegs?" A válaszom erre: "Nein, mit Motorrad!" Erre megcsillan a respekt a szemekben, pedig azt sem tudja, hogy milyen, vagy mekkora az a motor, de tudja, hova tegyen. Ha náluk egy híradás úgy szól, hogy egy motoros balesetet szenvedett, akkor senki sem egy robogóra, mofára, rollerre gondol, hanem egy komoly, nagy gépre. Ennyi az egész. megvan rá a saját szavuk, és nem keverik a kettőt.
Nálunk viszont a motor és a motoros gyűjtőfogalom lett. Sajnos...
Számomra -és feltételezem az emberek többségének- a motor vagy a motoros szó hallatán megjelenik egy kép, amely egy bőrruhába/sisakba burkolt illetőt ábrázol, többmázsás chopperen, avagy egy megtermett sportmotoron. Megvan :) ? Ettől persze vannak plusz/mínusz eltérések, de semmi esetre sem egy egy flip-flops-os, izomtrikós, hawaii-sortos babettás képe jön elő, becsatolatlan (ha visel egyáltalán) sisakban.
OK, most jól lesarkítottam mindkét végletet, de csak a szakadéknyi különbséget akartam szemléltetni. Viszont a két kép sajnos erősen összemosódott, és a második képen látható figura meglehetősen motorosnak érzi magát, főleg felvonulások alkalmával. Teszi ezt egy olyan jármű nyergében, amit csak ő (illetve a haverjai) titulál motornak, és ettől már jogot érez rá, hogy ő is részt vegyen a motoros felvonuláson. Habár attól, hogy az ő járművét is egyfajta motor hajtja, még nem kellene így éreznie, hiszen én sem érzek erős késztetést részt venni a Critical Mass-on, pusztán azért, mert én is egy nyomon és két keréken haladok.

Azt mondjuk addig megértem, hogy valószínűleg egy-egy ilyen felvonulás nekik az év fénypontja, és ezért akar mindenáron a tömegben lenni, és beleadni apait-anyait. De azt már nagyon nem vágom, hogy akkor miért nem tudnak viselkedni, ha egyszer a "nagyok" eltűrik őket, és jótékonyan szemet hunynak a jelenlétük felett? Ugyanis, mivel a motorjaikkal nem tudnak kitűnni, hát megpróbálnak a viselkedésükkel! Valamiféle gyorsasági versenynek nézik a felvonulást, előzgetik a "mezőnyt", cikáznak a nagyok között, állva motoroznak (elégedetten körbetekintgetve, hogy biztosan látja-e mindenki, hogy ők milyen ügyesek?), hogy jobban látszódjanak, teszik-veszik magukat, hárman-négyen haladnak egymás mellett, vagy épp egyedül a sáv közepén (véletlenül se tudj mellé menni, vagy kikerülni), fittyet hányva a cikkcakk-elvre, illetve magasról tojva a többi résztvevő biztonságára. Mindeközben pedig tömény, vastag füstöt eregetnek a seggrakétáikból, hogyha esetleg hidegen hagynának a mutatványaik, akkor hát ájulj el a bűzüktől, és zárt bukóban élvezd végig azt a 15-20 km-t, 30-40 km/h-val. Megemlíteném még azt is, amelyik valami felismerhetetlen, szétesés határán lévő bokorugróval utast is visz, persze lábtartó nélkül. Minden kétcentis útegyenetlenségnél azt vártam, hogy mikor pottyan elém a gyerek! Aztán inkább hagytam, hogy a többi kamikáze bemenjen közénk.
Ők mindezt persze szemmel láthatóan nagyon élvezik, és kicsit sem izgatja őket, hogy mennyire teszik tönkre a MOTOROSOK szórakozását, akik ezek ellenére is próbálnak szabályosan, és nyugodtan felvonulni.

Van egy közhasznú egyesület, amely évente több alkalommal is szervez felvonulást. Legyen az szezonnyitó, évadzáró, szilveszteri, vagy más rendezvény keretében szervezett, velük mindig nagyon jó, és igazán élvezetes felvonulásokon veszek részt. Onnan mindig fülig érő szájjal megyek haza :) . Érdekes módon, az ő felvonulásaikról távol maradnak az ilyen magamutogató önjelölt "motorosok". Én úgy gondolom, hogy szervezés kérdése az egész. Az ő rendezvényeiken mindig érződik a professzionalitás, tudom, hogy simán rájuk bízhatom magam, kiválóan biztosítják a menetet és az útvonalat, ott nincs rendetlenkedés, csak színtiszta örömmotorozás. Ott max csak a láthatósági mellényt viselő biztosító ember előzi be a csapatot. Nos, ők zökkenőmentesen levezényelnének akár egy 1000 fős felvonulást is. A főnök már napokkal az aktuális összejövetel előtt felhívja a leendő résztvevők figyelmét (pl. a FB segítségével), hogy mindenki ügyeljen a megfelelő öltözködésre, kifogástalan állapotú járművel jelenjen meg, és egymásra odafigyelve vegyen részt a felvonuláson.

Ennyi az egész! Viszont, ha érződik a professzionalitás hiánya, akkor abból bizony csürhe lesz! Szerintem igenis a rendezők hibája, ha ez bekövetkezik! Először is, különbséget kellene tenni motoros és robogós (ide sorolnám az összes rendszámtalan füstokádó sárkányt, -keleti rizskályhákat, -bokorugró szöcskéket) között, és utóbbival megértetni, hogy itt kérem egy MOTOROS felvonulás készülődik! Vagy szervezni csak nekik egy ROBOGÓS felvonulást, vagy, ha annyira jószívűek akarnak lenni, akkor engedjék meg nekik a részvételt a tömeg VÉGÉN, DE: semmi előzgetés, semmi állva motorozás, semmi feltűnősködés; van viszont: sisak-kesztyű-dzseki-hosszúnadrág, cikkcakkban haladás, nyugtonmaradás, egymásra odafigyelés! Ott aztán eregethetnék a füstöt egymás orra alá, és nem veszélyeztetnék a békésen felvonulni akarókat.
Különben jövőre már az összes elektromos-biciklis is velünk akar felvonulni.

Hozzászólások

Egyetértek, pedig nem voltam ott.

Sosem voltam egy felvonulgatós típus. A legtöbb általam megfigyelt felvonuláson a nagymotorosok között is sok volt az ilyen magamutogató szerencsétlen, aki megkeseríti a többiek életét.

A Női motoros felvonuláson a rendőrök biztosítása mellett viszont eddig minden alkalommal biztonságban éreztem magam, és hál'istennek a résztvevő csajok is megértették, hogy milyen fontos betartani az alapvető biztonsági szabályokat.

A rendbontók eddig mindig a pasik voltak.
 
T
Bizony, a legszuperebb nekem eddig a mostani budapesti volt. Nagyon élvezetes volt a rendőri biztosítás :)
 
Én Robogósként csak a csajos felvonuláson vettem részt kétszer. De illemtudóan, normálisan, szabályokat, biztonságot stb. betartva... Nem is merült fel bennem hogy másképp csináljam, pedig egyedül robogózva a városban kamikaze tudtam lenni... A robogómmal motorosnak éreztem magam. Motorosnak aki robogón ül. Nincs olyan végsebbessége, nincs annyi paci benne de ha a felépítménye "nagymotor" típusú lenne máris motor, nem pedig robogó... Akkor hol is itt a határ? Egy 400-as burgman is "csak" robogó? Kevesebb mint egy cb 400 pl ?
Szerintem nem azon múlik hogy robogó, vagy motor. Leginkább a sofőrön, (meg kicsit a gép karbantartottságán). Az idióta sofőr robogón és motoron is idióta marad. A normális pedig mindkettőn ugyanúgy normális...
 
Még nem voltam felvonuláson, nem is fogok. Pont ezért: beigazolódott, amit gondoltam, erős a kasztrendszer. Először csak lenézik a robogósokat, aztán jön a 125-ösök elüldözése, aztán mehetek én is velük egy a fenébe mert csak 250-es ráadásul chopper is... Meddig megy ez?
Aztán, meg majd kinéznek azért, mert a családban senki nem motorozott, így nem kérhettem el apuci akármijét motorozni a földeken?
Életem első motoros élménye robogón volt. Tizenévesen, jogsi nélkül, sisak nélkül, csak 3-4 utcányit, egy pici Yamaha Jog-on. Ha az kimaradt volna, most lehet, nem lenne se jogsim, se motorom.
Sőt, ha Nyuszikát is számolom akkor az egyik nap hülye smkp.-os vagyok, másnap meg ember vagyok, felcsillanó szemmel tisztelni kell, mert "igazi" motorral jöttem? Nem értem én ezt... (És nem, az én szememben a robogó és smkp. között sincs különbség! Váltós, nem váltós, kis kerék, nagy kerék, felépítmény, nem mindegy? Két kereke van, motor hajtja.) Pont ma csodáltam körbe ismerősöm Piaggo-ját. 50-es, nagykerekű. Robogó. Két ütemű. Ha lett volna nálam sisak, ki is próbálom, mert felajánlotta, hogy mehetek vele egy kört. Tetszik. Az is. Azért kedves volt, beindította és nem röhögött túlzottan, hogy mély levegőket véve próbálom az agyamig szívni a két ütem mámorító illatát.
 
V
Egy nyavaját kasztrendszer... ne legyél idióta, és nem néznek ki sehonnan. Ennyi.
 
Én kétszer vótam motoros fölvonuláson, mindkétszer Életem Pici Párgyávaa (emlékeztek, a 250-es Sport Czetka). Mind a kétszer baleset vót. 2001-be Dunakilitin höje beképzeet taknyos Simsonos, az teljessen ráül a eredeti bejegyzésre. De a másodikon 2002-be Sirokon nagymotoros vót a höje. Nagyendúróvaa utassaa tömegbe a Mókus bemutatója után, besörözve. Ráment a barátnője. Kár hogy ő nem. Pedig profi biztosíttás vót.

Igaza van -bq- -nak. Mindeggy mivee vagy, nem kő höjének lenni oszt ennyi.
 
Én csak a Női motoros napon szoktam felvonulni, elég is. Még csapatban motorozni sem szeretek, ha nem ismerek mindenki nagyon jól. Én már csak ilyen vagyok. A Drágával tudjuk már a másik minden gondolatát, nem hagyjuk el egymást, ismerjuk egymás tudását, nem hagy el az út felénél mert ő kétszer ügyesebb nálam. Bőven elegen vagyunk. Már azt se csípem, ha csapódik hozzánk egy másik motoros. Akkor inkább szépen lehúzódom és menjen isten hírével, de minél gyorsabban el a közelemből. Nem bízok én senkiben, még magamban se :)
 
T
A cicák figyelmébe akkor mégegyszer: "akinek nem inge, ne vegye magára; illetve tisztelet a kivételnek"


Itt most konkrétan azokról volt szó, akik nem bírnak viselkedni. A többit a fiúk leírták, ha esetleg a szövegből ez nem tűnt volna ki.
 
Tagama;bt26107 írta:
A cicák figyelmébe akkor mégegyszer: "akinek nem inge, ne vegye magára; illetve tisztelet a kivételnek"


Itt most konkrétan azokról volt szó, akik nem bírnak viselkedni. A többit a fiúk leírták, ha esetleg a szövegből ez nem tűnt volna ki.

Az a baj, hogy az tűnik ki a szövegből, hogy a te szemedben válogatás nélkül minden robogós idióta "jaszkarizós" aki ráadásul a gép teljesítménye miatt nem is számít motorosnak. A mi nézőpontunk pedig teljesen más. Szerintünk nem számít hogy milyen teljesítményű, és milyen felépítményű, hogy 2 vagy 4 ütemü a vas alattad. Az ember számít, és emiatt nem is szeretem az olyan általánosításokat melyek szerint a robogósok olyanok amilyennek leírtad, bezzeg a 750 ccm-től nagyobb gépeken meg milyen vérbeli motorosok ülnek kivétel nélkül... Hát én nem így látom. Nagyon nem. Minden méretű, és típusú vason látni idiótát és normálist is... Rossz helyen voltál, rossz társaságban, de ezért nem kéne általánosítani az összes robogósra. Annál sokkal többen vannak ők. Le kell írni hogy ott, azon a felvonuláson milyen balfaszok voltak és kész. Nem pedig általánosítani.
Azért veszem magamra mert ingem: hisz általánosságban írsz a robogósokról. És lehet hogy nagymotorra váltottam attól még robogós is vagyok, maradok. Ha lenne pénzem vennék valami 125 ccm-körüli robeszt és azzal járnék melózni. De ennyire már nincs, talán 1-2 év múlva, talán ha eladom a kis robeszt...
Egyszóval: Ha általánosítasz, ne csodálkozz ha rögtön jönnek az ellenkezők :)
 
Igazsag szerint mindkettötölnek igaza is van meg nem is.
Teny hogy szakadt robogokon meg mopedokon leginkabb fiatal sracok motorozna 14-18 ev között.Egyreszt a koruk masreszt a "motorjuk"miatt ilyenek.En 14 eves koromban kaptam egy Simson mopedot (inen szamitom a motorozasom)es öszinten megmondva en is es hasonlo koru tarsaim kicsit hülyek voltunk.Megprobaltuk tuningolni utanoztuk a versenyzöket stb. stb.Igaz bejartuk velük az orszagot is.Aztan 16 eves koromba szüleim alairtak es megszereztem a motor jogsit.Na innem mar nagy motoros voltam de hogy tenyleg erett is hozza?Hat azt nem tudom.

A felvonulas meg csapatban motorozas temahoz nem akarok sokat hozzaszolni de az az erzesem azok szolnak hozza akik hat hogy is mondjam.Szoval igencsak keveset motoroznak es motoroztak eletükben.Nem tidom honnan yzamit a csapat de en voltam mar CSAM-os csajokkal többször is külföldön is sok szaz kilometeres turan es semmi gond nem volt velük.Mar ha hat motor csapatnak szamit.
 
A tömeges motorozást falkában motorozásnak hívom pont a fentebb említett dolgok miatt. A nagy számok törvénye alapján mindig van egy-két gyökér, viszont én úgy látom ez ember függő, nem igazán típusfüggő. Igen, a szervezőnek is van felelőssége, mert ha nincs értelmes felvezetője és kísérete a bandának, akkor senki nem kommunikálja el az alapvető szabályokat - ami miatt most a robeszosokat savazod (akik még szimplán ostobácskák és nem tartanak ott ahol te, életkori szellemi és financiális okok miatt). Papírcicnek egy kicsit igazat kell adjak, mert a blogod erőteljesen hangsúlyos a kis fostalicskák savazására. A "nagyok eltűrik őket, és jótékonyan szemet hunynak felettük" szerintem meg még a nagymotorosokra nézve is sértő megfogalmazás. Én pölö nem megtűröm a robogós haverjaimat, hanem örülök, ha ott vannak, mert később úgyis nagyobb vasra fognak ülni, ez az első lépcső. Ha engem csak "megtűrtek" volna a haverjaim amíg robogóztam, akkor valószínűleg most nem szaladgálnék nagyobb motorral. Egyébként meg ilyen miatt hagytam ott motoros társaságot (krapeknőket), mert nekiálltak vernyákolni, hogy a 125 ccm kevés, és ha van két robogó meg két kocsi a családban miért nem adom el az egyik autót, hogy "rendes" motort vegyek. Na ilyenkor pattan el nálam a húr, mert megvan a jó oka mindennek, és amíg én nem kotorászok ilyen szinten a más életében, addig tartsa magát távol az enyémtől is. Szóval az ostobaság tényleg nem erény, de az okosak azért vannak, hogy felhomályosítsák őket, hogyan nem kéne megdögleszteni egymást. Az ilyen falkában motorozások esetén a legnagyobb felelősség azoknak a vállán van, akik ismerik, de nem kommunikálják el a közös célokért kialakított szabályokat.
 
Hajosnak mindenesetre lehet némi igazsága abban, hogy elsősorban a korral járó éretlenség lehet ebben a viselkedésben - aztán később vagy megérnek ezek a figurák, vagy nem. Ha nem, akkor nagyobb motorral se lesz több eszük.

(Azért, valljuk be, a nyüszítésüket és a füstjüket én se csípem. Ennek a fele megint az ő hülyeségük, mert minek egy szúnyogra hangos kipufogó? Tényleg fontos világgá kürtölni, hogyan erőlködik 30-nál? Ha lenne benne legalább egy csepp méltóság, maradna viszonylagos csöndben a gyári dobnál, mert így csak szánalmas...)
 
T
PapírCica;bt26109 írta:
Az a baj, hogy az tűnik ki a szövegből, hogy a te szemedben válogatás nélkül minden robogós idióta "jaszkarizós" aki ráadásul a gép teljesítménye miatt nem is számít motorosnak. A mi nézőpontunk pedig teljesen más. Szerintünk nem számít hogy milyen teljesítményű, és milyen felépítményű, hogy 2 vagy 4 ütemü a vas alattad. Az ember számít, és emiatt nem is szeretem az olyan általánosításokat melyek szerint a robogósok olyanok amilyennek leírtad, bezzeg a 750 ccm-től nagyobb gépeken meg milyen vérbeli motorosok ülnek kivétel nélkül... Hát én nem így látom. Nagyon nem. Minden méretű, és típusú vason látni idiótát és normálist is... Rossz helyen voltál, rossz társaságban, de ezért nem kéne általánosítani az összes robogósra. Annál sokkal többen vannak ők. Le kell írni hogy ott, azon a felvonuláson milyen balfaszok voltak és kész. Nem pedig általánosítani.
Azért veszem magamra mert ingem: hisz általánosságban írsz a robogósokról. És lehet hogy nagymotorra váltottam attól még robogós is vagyok, maradok. Ha lenne pénzem vennék valami 125 ccm-körüli robeszt és azzal járnék melózni. De ennyire már nincs, talán 1-2 év múlva, talán ha eladom a kis robeszt...
Egyszóval: Ha általánosítasz, ne csodálkozz ha rögtön jönnek az ellenkezők :)

Nem általánosítottam, pontosan leírtam, h mit nem veszek MOTOR-számba, itt a klasszikus értelemben vett motort értem:robogós (ide sorolnám az összes rendszámtalan füstokádó sárkányt, -keleti rizskályhákat, -bokorugró szöcskéket), igen, lehet, h rosszul fejeztem ki magam, mert én is gyűjtőnévként használtam a robogós szót, a rendszámtalan már jobban takarja, h mire gondolok. No és csakis a felvonulás szempontjából nem veszem őket annak, ezt is próbáltam világossá tenni, sajnálom, ha ez nem sikerült. Amúgy mindenki azzal közlekedik, amivel akar, vagy amivel tud, vagy ahogy akar. De ha ezt egy viszonylag nagy tömegben teszik, felelőtlenül, az nálam kiveri a biztosítékot, és legszívesebben lerugdosnám, és nagyon nem tetszik, h van aki egy kalap alá vesz vele. Egyáltalán nem a teljesítményről van szó, vagy a felépítményről, hanem főleg a rajta ülőről, mégis azt próbáltam kiemelni, h érdekes módon a lehető legkisebb és legrosszabb állapotban lévő járgányok tulajdonosai a legelviselhetetlenebbek.

Az inget pedig nyugodtan levetheted, mert az is ott áll, h "tisztelet a kivételnek". Habár ezt is mindenki maga dönti el, h oda tartozik-e. :) ;)
 
Áh, nagymotorosok is lehetnek gyökerek. A karcagi gyerekkórháznak menő gyűjtésnél összeterelik a csopperosabb állatokat, aztán amikor elindultak a hármason kifelé az autópályán, úgy 200 motoros cikázva az autók között, hát a hajam kihullott az ámokfutást látva. Az autósok csak kapkodták a fejüket, aztán 15 km múlva eleredt az eső, az eszetlen banda meg nem ment el a a kútig kiállni és felcihelni magára az esőruhát, hanem ott a pálya szélén, csapatostul elindult az öltözködés. Volt dudálás, mutogatás az utolérős autósok részéről, ment a kölcsönös szexuális inzultáció az újból induló eszetlen visszahajtókra....Csoda hogy ott nem meszeltek el valakit. Hidd el, a füstokádó sárkányok és bokorugró szöcskéken kívül is vannak agyhalottak, és azt nem a vasának a függvénye. Szerintem sokkal rosszabbak azok a divatmotorosok, akik szűzen ülnek fel mondjuk egy 600 ccm feletti jószágra és lövésük nincs arról, hogy mitől fog megpusztulni ő, vagy miatta valaki...
 
Szerintem legyen csak meg a bokorugrós szöcskés rész, ugyan kis vassal is lehet nagyot esni, de legalább ott jó eséllyel csak a saját bőrét viszi vásárra, a másét kevésbé (nem bír utast felvenni, meg a kis robesszal meg 35 km/h végsebességgel kevesebb gyalogost mázol el, azoknak van idejük félreugrani :D )
 
Tagama;bt26118 írta:
Nem általánosítottam, pontosan leírtam, h mit nem veszek MOTOR-számba, itt a klasszikus értelemben vett motort értem:robogós (ide sorolnám az összes rendszámtalan füstokádó sárkányt, -keleti rizskályhákat, -bokorugró szöcskéket), igen, lehet, h rosszul fejeztem ki magam, mert én is gyűjtőnévként használtam a robogós szót, a rendszámtalan már jobban takarja, h mire gondolok. No és csakis a felvonulás szempontjából nem veszem őket annak, ezt is próbáltam világossá tenni, sajnálom, ha ez nem sikerült. Amúgy mindenki azzal közlekedik, amivel akar, vagy amivel tud, vagy ahogy akar. De ha ezt egy viszonylag nagy tömegben teszik, felelőtlenül, az nálam kiveri a biztosítékot, és legszívesebben lerugdosnám, és nagyon nem tetszik, h van aki egy kalap alá vesz vele. Egyáltalán nem a teljesítményről van szó, vagy a felépítményről, hanem főleg a rajta ülőről, mégis azt próbáltam kiemelni, h érdekes módon a lehető legkisebb és legrosszabb állapotban lévő járgányok tulajdonosai a legelviselhetetlenebbek.

Az inget pedig nyugodtan levetheted, mert az is ott áll, h "tisztelet a kivételnek". Habár ezt is mindenki maga dönti el, h oda tartozik-e. :) ;)

Okés, ha nem is egyetértünk, de kiegyeztünk :csam:
 
T
Okés :)
A történet nagy része úgyis róla szól: egy flip-flops-os, izomtrikós, hawaii-sortos babettás , és te nála klasszisokkal jobb vagy, minden értelemben, úgyhogy megsértődöm, ha azonosulni akarsz vele :love:
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
tagama
Olvasás
317
Hozzászólások
38
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére