Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Milyen motort vegyek másodiknak?

Miután szorgalmasan csepegették a fülembe a bogarakat, és felültettek különféle vasakra, úgy fest, tényleg igaza volt a kritikusoknak; nem vagyok én béna motorügyileg, csak a Wolffal nem vagyunk úgy istenigazából kompatibilisek. Nem sikerült hozzászoknom a kétütemhez, és kanyarodni sem tudok vele, szóval úgy fest, elválnak útjaink – de azért barátok maradunk.

Ennek szellemében tegnap hat motort próbáltam végig, felvásárlási céllal:)
Típusokat szándékosan nem írok, de azért bemutatom a három toplistás dögöcskét:)

1.: Enduro. Ha két éve valaki azt mondja nekem, hogy endurora fogok ülni, kiröhögöm. Ha tavaly ilyenkor azt mondja, hogy vezetni fogok egy ilyet, akkor pláne. Ha három napja azt mondják, hogy élvezni fogom...
+: Ráültem, és mentem vele. Nem volt szerencsétlenkedés, nem volt félsz, kiderült, hogy én úgy motorozok, mint az álom, kanyarodni is tudtam, és a körforgalomban sem féltem, pedig az eddig toplistás volt paráim közt! Oké, van még mit tanulni, de ezzel úgy érzem, hogy tudok fejlődni.
Mondjuk nem konkrétan ezzel a példánnyal, mert olyan magas volt, hogy csak segítséggel tudtam róla leszállni, meg egyéb bajaink is vannak egymással, de töröm a buksim valami hasonlón.
-: Szerintem az endurok nagyon csúnyák. Formára is, ráadásul a legtöbb olyan tiritarkára van festve-matricázva, mintha papagájjal járnék az utakon. Tudom, hogy a motort nem nézegetni kell, hanem menni vele, de azért szeretném, ha tetszene is, és ha első látásra beleszeretnék. Elvégre hosszú távú kapcsolatra tervezek;)

2.: Utcai motor. Nem túl gyakori fajta, de én pont ilyenen tanultam vezetni, szóval nem volt ismeretlen terep. Az eladó nagyon szimpatikus volt, évek óta alig használja, a vas 16 éves, de jónéhányat simán letagadhatnak, szerintem nagyon szép állapotban van.
+: Jó ránézni, jó ráülni, jó vezetni. Kényelmes, és már flörtöltünk korábban.
-: Igazából nem nagyon van negatívuma, leszámítva, hogy nem tudtam úgy menni vele, mint az álom. Mint az enduroval:)

3: Túraenduro. Amikor megmutatták, az volt az első: erre a batár állatra én rá nem ülök! Aztán ráültem, és kiderült, hogy csak nagynak látszik, de igazából telitalppal leér a lábam. Szóval mégiscsak tettünk egy kört közösen:)
+.: Fiatal kiscsikó még szinte, alig 6 éves, jó állapotban van, szerették, nem gyepálták. Nagyon jó ár/érték arányért adják, igaz, hogy ez a nagyon jó ár is jóval meghaladja a motorra szánt készleteimet. Persze mindent meg lehet oldani, de akkor csak nézegetem a tárolóban, mert benzinre nem lesz pénzem:)
-.: mindenki kiröhög miatta, de engem némiképp zavar, hogy a fejidomtól nem látom a motor elejét. És a fejidom nem fordul a kerékkel együtt, ami nekem nagyon furi! A kipróbáláskor ott sakkoztam az úton tíz percig, mert amikor vissza akartam fordulni, nem láttam, hol ér véget a kerék és hol kezdődik a gödör...
És hát ezzel sem tudok úgy kanyarodni, mint azzal a bizonyos enduroval.

Itt állok tanácstalan...

Hozzászólások

A bőség zavara kérem! :D Nézegesd őket, melyik esik a legjobban és mire fogod használni leginkább. Aztán mérlegeld a pénzügyi lehetőségeidet is, a jószág árát, fogyasztását, súlyadóját, kötelezőjét, várható szervízköltségeit. Mert nem csak egyszer kell rá költeni, hanem később majd folyamatosan is.
 
Ja, még egy fontos szempont: nemtávirat vett ugyebár egy Dominatort a közelmúltban, és annyira lelkes, hogy simán tép 80al olyan kátyús utakon, ahol én alig tudtam 40-50et menni. Szóval ha netán nem endurot vennék, nagyon gatyába kéne rázni a pasit, hogy néha megvárhatna.
 
V
Azt vedd meg, amelyiken a legjobban és a legbiztonságosabban érzed magad. Ha azt mondod, nem jött be a Wolf, nem tudtál hozzászokni, akkor a legrosszabb, amit tehetsz, hogy megint valami olyat veszel, amivel kompromisszumot kötsz a vezethetőség terén. Az esztétikán sokkal könnyebb alakítani, mióta feltalálták a hőlégfúvót meg a festéket :) Nem mellesleg, lehet, hogy ez már a második motorod lesz, de akkor is tanulómotornak veszed. Tanulómotornak meg olyat vegyél, amivel nem küzdesz, hanem élvezed a motorozást, biztonságosan tudod kezelni, készség-szintre tudod fejleszteni a tudásodat. Ha már minden magától értetődően megy, nem azon kell gondolkodnod, hogy kanyar előtt mennyit kapcsolj vissza, hogy fékezz, merre tedd át a súlypontodat, meg ilyenek, akkor onnantól tökmindegy, milyen vasat tesznek alád, fogod tudni vezetni.
Csöndben kérdezem: supermoto? Ahogy a leírásodból kiveszem, amire szükséged van, az egy viszonylag könnyű, de keskeny, magas súlypontú, fordulékony, széles kormányú gép, viszont, ha jól sejtem, aránylag keveset akarsz vele szántásban menni. Egy supermotora felmennek a tapadósabb, utcai gumik is, viszont az enduros tulajdonságai ugyanúgy megvannak.
Amúgy, milyen "utcai" motort próbáltál? Valami kicsit hasalósabb, csutkakormányos kis Bandit-CB1 félét, vagy rendes túrakormányosat, mint pl. a Yamaha XJR? Mert az utóbbiakat elvben sokkal könnyebb vezetni, talán érdemes lenne kipróbálni belőlük párat...
 
A végén úgyis te fogsz dönteni.
Amúgy én az utóbbi években erősen gondolkozom azon, hogy kéne egy supermoto-féle a városban... olyan enduro szerűség, utcai gumival. Na az nagyon bejönnee, mert a StreetGlide-dal nincs kedvem elfutni a postára meg vsárolni, ügyeket intézni. Ahhoz valami kisebb, könnyebb, játszós motor kellene.

Szóval az enduro nem rossz választás.
 
Enduro vagy túraenduro! :D Típusra/köbcentire milyenek a kicsikék?
Ha mégsem győznek meg, küldd át nekem a linke(ke)t, a malacperselyem egy sárdagasztóra várva hizlalom.
...vagy mehetünk együtt majd dagonyázni... :)
 
Azt vedd meg amelyiken jol erzed magad.Persze van meg egy par szempont allapot ar stb.stb.
Sok enduronak az a hibaja turazasnal hogy kicsi a tankja es sürün kell tankolni igaz sokra lehet kapni nagyobb tankot.Masik hibajuk hogy aranylag vegsebessegre lassuak de az is megoldhato egy lanckerek cserevel.
Modjuk en neked egy jo turaendurot tudnek elkepzelni azt hogy együt forog az idom a kerekkel vagy nem majd megszokod.
Mindenesetre sok sik balesetmentes kilometert kivanok barmelyiket is veszed meg:)
 
Akkor a típusok:

Az enduro, amit ha tehetnék sem vennék meg, pedig öröm vezetni, az Viktor Hondája. Nagyocska is, berúgós is, drága is, (csúnya is) meg ki sem használnám azt a teljesítményt, amit belepakolt:) Szóval ezt csak az életérzés kedvéért próbáltam ki. Ha lenne valami hasonló vezetési tulajdonságokkal rendelkező gép a listán, ami a többi paraméterben is hozzám igazodik, máris nem tökölnék.
Hogy mennék-e terepre? Megnyugtatna, hogy nem kell kétségbeesnem, ha elfogy az aszfalt (például a nagyimék telkére menet sem kéne nemtáviratot megkérni, hogy vigye le a motoromat a meredek földúton, mert én nem mertem), nagy dagonyázásokra egyelőre nem vágyom, de hát tavaly ilyenkor még ennyire sem vágytam, ki tudja?

Az utcai vas az egy Kawasaki Twisterként hirdetett Kawasaki Zephyr, a maga 400 köbcentijével jelen tudásomhoz bőven elég. Ezt sokkal könnyebb vezetni, mint a Wolfot (nem olyan csutka a kormány, meg aztán négyütemű is), és amíg tanultam, addig is szépen boldogultam vele, nem volt semmi bajunk egymással. Egyszer mondjuk megégette a térdemet, de magára vessen, aki szakadt farmerben motorozik:) Szerintem hosszú távon is kényelmes, nem fájna utána a fenekem, mint most a tegnapi egész napos endurohátsóülés után:)

A túraenduro egy Kawasaki KLE500as, rajta ülve nem is olyan magas, mintha mellette állok... Menni vele még egy kicsit ijesztő, főleg, mert nem látom az elejét, meg szokatlan, hogy olyan magasan ülök, de mindenki azt mondja, hogy ezekhez hozzá lehet szokni.

És mindhármon jól érzem magam, különben nem lenne kérdés:)
Szeretnék mihamarabb dönteni, mert jó lenne a női motoros napon már az új vassal tanulgatni.
 
Ja, és a sztorihoz hozzátartozik, hogy naponta átlagosan háromszor borulok rá a Wolfra pityeregve, hogy nem akarok megválni tőle. Azért szeretem, na.
 
Az a verzió nem lehetséges,hogy a Wolfit rendbe kapod és adsz neki még egy esélyt?Minden motort meg kell szokni,így lesz ez az újjal is.
 
A Kawasaki KLE 500 egy nagyon jo baratsagos motor.Igaz nem kimondottan terepezesre valo.Van viszont egy nagy elönye a motorban barmi tönkremegy szinte biztos hogy kapsz bontott alkatreszt aranylag olcson mert eza motor van a Kawaski külömbözö tipusaiba KPZ 500 KLE 500 EN 500 es az ER-5.Ezekben ugyanaz a motor van külömbözö loerövel.Nagy elönye meg hogy nemreg hagytak abba a gyartasukat es minden kaphato hozza.Ugyanez nem mondhato el minden tipusrol.
Velemenyem szerint neked a KLE 500 nagyon jo lenne.
 
fneildi;bt23449 írta:
Az a verzió nem lehetséges,hogy a Wolfit rendbe kapod és adsz neki még egy esélyt?Minden motort meg kell szokni,így lesz ez az újjal is.
Kipróbáltam 5 motort tegnap, és mindegyik ég és föld volt a wolfihoz képest.. sajnos a kis drágaságomon olykor még mindig félek, úgy meg nehéz megtanulni motorozni.
 
V
Én amúgy a helyedben valami 1-2-4hengeres utcai 250-500-ast keresgélnék. Az endurókkal tényleg a magasságuk a baj, vagy kissámli/járdaszegély kell a fel-leszálláshoz, vagy leülteted, de azzal meg a futóművet rontod el. GS500, ER-5, CB500, YBR, bár abból csak 250-es van, Zephyr400, XJR400, GSX400 (csak ezek meg aránylag pörgős jap. belpiacos 400-asok, szinte biztos, hogy jó részüknek a bele lóg már mostanra), Yamaha Zeal, Honda CB250 Jade (ezek meg 250-es négyüteműek, fokozottan igaz rájuk, ami a 400-asokra sajna), Yamaha SRX400-600 (ezek meg ritkák, mint a fehér holló, főleg az újabb, önindítósok, pedig amúgy jó lenne, 1 henger, ahhoz képest aránylag nagy köbcentis négyütemű, van nyomatékuk, viszont kicsit hasalósak - bár azon egy kormánykiemelővel+enduro kormánnyal lehet segíteni:) ).
A legkézenfekvőbb az lett volna, ha átülsz az XBR-re, és a Wolfie-ból lett volna a Dominator, de ehhez már picit késő, azt hiszem :(
 
_bq_;bt23452 írta:
Én amúgy a helyedben valami 1-2-4hengeres utcai 250-500-ast keresgélnék. Az endurókkal tényleg a magasságuk a baj, vagy kissámli/járdaszegély kell a fel-leszálláshoz, vagy leülteted, de azzal meg a futóművet rontod el. GS500, ER-5, CB500, YBR, bár abból csak 250-es van, Zephyr400, XJR400, GSX400 (csak ezek meg aránylag pörgős jap. belpiacos 400-asok, szinte biztos, hogy jó részüknek a bele lóg már mostanra), Yamaha Zeal, Honda CB250 Jade (ezek meg 250-es négyüteműek, fokozottan igaz rájuk, ami a 400-asokra sajna), Yamaha SRX400-600 (ezek meg ritkák, mint a fehér holló, főleg az újabb, önindítósok, pedig amúgy jó lenne, 1 henger, ahhoz képest aránylag nagy köbcentis négyütemű, van nyomatékuk, viszont kicsit hasalósak - bár azon egy kormánykiemelővel+enduro kormánnyal lehet segíteni:) ).
A legkézenfekvőbb az lett volna, ha átülsz az XBR-re, és a Wolfie-ból lett volna a Dominator, de ehhez már picit késő, azt hiszem :(

Egyrészt késő, másrészt az speciel tényleg magas volt nekem.
Viszont van egy csomó enduro, amiről leér a lábam (elég hosszúra növesztettem:))
De azért megnézem, amiket mondtál:)
 
birge Baba! Menni, Menni és Menni! Ha marad a régi vagy jön az új! MENNI!
Mert idáig valljuk be, hogy nem nagyon mentél vele, úgy meg elég nehét megszokni vagy megtanulni... :(
Szorítok, hogy megtaláld az álom motorodat :D Hajrááá :D
 
sunny;bt23454 írta:
birge Baba! Menni, Menni és Menni! Ha marad a régi vagy jön az új! MENNI!
Mert idáig valljuk be, hogy nem nagyon mentél vele, úgy meg elég nehét megszokni vagy megtanulni... :(

A kettő ok-okozati viszonyban van;)
 
Z
Ha endurót választasz,akkor vállalom a szervizelését....:D
 
Z
enduró:nem lesz baja,ha felborul,elesel vele;egyszerű felépítés,kevés henger(és hiba lehetőség);olcsó fenntartás;ugyanúgy elvisz A-ból B-be,mint bármi más.......:) endurózni amúgy is gizda(főleg egy lánynak) Ennyi!!!A többi csak rizsa.......:)
 
Én megmondtam már tavaly is, hogy a Wolfival majom a köszörűkövön effekt van no. Az ilyen törpéknek való mint én :D

Én tuti, hogy azt venném, amelyiken a legjobban érzem magam és a legkönnyebben boldogulok. Beleértve a nyomvályús megállást és a homokos, földes utakat is.
Nem utolsó szempont az sem, amit Yama mondott, miszerint ne az uccsó fillérekig költekezz ki, mert ha akarod ha nem költeni kell rá. Főleg, ha tizenéves vasakat nézegetsz. Nekem is benne van lassan a motor fele mégegyszer, de végre jó. És azt hiszem az idei egy jó szezon lesz és végre merek is majd menni vele, de pszt, senkinek se szólj ;)
 
Hááááát, ha az enduron érzed magad legjobban, akkor azt kéne venni. Nem ők a legszebbek, az lehet, de ha elég sokat nézegetsz, meg fogsz vele barátkozni. Én is rengeteg choppert nézegettem, mire el tudtam fogadni, hogy majd azt veszek,.. Mert elég távol állt tőlem. Amíg meg nem találtam az icipici csipkepitécske Eliminatort, ami nem chopper, de chopper. (Zephyr tényleg brutál, fényképen tökre bejött, aztán amikor láttam egyet élőben, csak annyit tudtam nyögni, hogy "ez egy veszett nagy disznó!")
Amúgy szoknyapecér dokink múlt héten valamelyik nap motorral jött, valami régi 650-es Kawa enduroval, (KLX??? Vagy valami hasonló. Hárombetűs, az tuti.) és nem is rossz, bár én félelemmel vegyes tisztelettel figyeltem, kellő távolságból, mert nem megyek olyan motor közelébe, aminek az ülése mellkastájon van. :D
Szóval még egyszer, ha endurot a legjobb vezetni, akkor hajrá! Fogsz neked tetszőt találni! :csam:
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
birge
Olvasás
85
Hozzászólások
90
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

birge további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére