Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Megint nem

Fantasztikus élményben volt részem. Egy szempontból. Másik szempontból meg maradt a vágyakozás, a kielégítetlenség...
5 év után újra mentem motorral, sőt, ráadásul 9 év után, rendszámossal.
Tiszta szégyen amit most leírtam.
Szóval kaptam egy fülest egy nagyon jó barátomtól, akinek tudomására jutott, hogy egyik ismerőse negyedáron (!) kínálja a Keeway Superlight 125-ösét. Mondom, itt valami nem oké. Annyit tudtam, hogy karambolos a vas. De az újrakezdéshez valami hasonlót akartam: kevés biztosítás, kicsi fogyasztás. Pár nap gondolkodás után (miután eldöntöttem, hogy most már aludni is kéne) fölhívtam a srácot. Találkoztunk, elhozta a kis vasat.
Nekem a nagyonvékony vintage chopperek és a '60-as, '70-es évek klasszikusai jönnek be a legjobban - a cruiser kategóriát "nem élem". Viszont a technikai paraméterek vonzónak tűntek.
Durrkalap fejbe, nosza indítsunk, és magam is meglepődtem, milyen simán elindultam. Na mondjuk nem vágott hanyatt a 10 ló, de szépen vitte a vasat. Kicsit fura helyen volt a váltókar, de szépen, finoman működött, ahogy a kuplungkarra és az első fékre se lehetett panasz. A gáznak ugyan kicsit nagy volt a holtjátéka, de megszokható volt, szép finom gázreakció volt, ha túlhúztad a holtjátékon. A futómű szépen vasalta ki az úthibákat, pont jó volt a rugózás, jól fogtak a gumik, stabil volt a vas. Magammal is elégedett voltam, arra számítottam, hogy bénázok majd, mint egy kezdő.
Végül néhány, itt most leírni nem kívánt dolog miatt nem döntöttem mellette. Lényeg, hogy szét kellett volna borítani a blokkot a korrekt javításhoz, és foglalkozós vasam van elég így is (8!). Úgyhogy még mindig nincs üzemképes vasam.
Komolyan gondolkozom, hogy kéne keríteni valami olcsó üzemképes akármit, amire csak ráülök és megyek, és megbízható is (egyik haver Riga 22-esére azért még nem érzem magam rászorultnak:eek:). Legalábbis addig, míg össze nem tudok végre pattintani valamit. Csak ahhoz idő kéne, nem kevés, viszont k.va sok. Találtam 60-ért egy Romet Kadetet. Nem tudom. Lehetne még talán egy 210-es Babetta is... Nem tudtok valamit? Óccsó, takarékos, megbízható, nem robesz... azért vannak igények, mi?
  • Like
Reactions: 2 emberek

Hozzászólások

Reméltem, hogy lesz róla valami. Így nem kell felhívjalak, és nem fenyeget a veszély, hogy megint nem bírom befogni :D

A Rometet én felejteném, csak az idődet rabolná.

Kell alád legalább 5-8 lóerő.
 
Nins ötletem... de egy kis chopper formájúval biztos elégedett lennél. Gobdolom az a kategória, amit most ismegnéztél.Nem tudom,mik vannak, Kymco? Meg olyan koreai vagy milyen nevek, amikről sosem hallottam. De biztos kevesebbet kell szerelni, mint a Rometet meg a Javákat... vagy lehet, hogy nem. Szóval szerintem csak az első lépést kelle megtenned, és aztán kiderülne, hogy mi lenne igazán jó.
Bár lehet, hogy ez volt az első lépés, és akkor nagyon GRATULÁLOK!
 
Köszi! A szomszéd faluban néztem egy Hyosung 125-öst, ahhoz jobban lett volna kedvem, de nem eladó (ugyan az ízléses kinézethez finoman szólva foglalkozni kellett volna vele). Most máson kell agyalni. Kell a T25-ösnek egy utód, és lehetőleg átfedéssel, úgyhogy egy 10-15 LE közötti, gyári, négyütemű, 180-250 kg-s kerti traktoron agyalok. Megnéztem a jófogáson, hát kib.szott drágák, ez nem fog kijönni a Maruti árából, ahogy terveztem... és mindenképp gyári kell, az se baj, ha nincs hozzá semmi, csak a gép maga. Pótkocsit csinálok hozzá, van anyagom meg ötletem is. Eke van, boronák vannak, talajmaróhoz kapák vannak... már csak az alapgép kéne... mikor fogok eljutni odáig, hogy motorozhassak:(
 
Nem fér el a gyümölcsfák alatt, nem fér be a kertbe, van kötelező biztosítása, adója és műszakira kell vinni a pótkocsival együtt 5 évente, tehát pénzbe kerül a fenntartása, és én nem használom ki, mert nincs rá idő. (Fater ugye kihasználta, maszekolni járt vele, de neki anyu üzemképessége miatt nem volt annyi feladata, mint nekem lesz hamarosan.) Egy kerti traktorra nem kell kötelezőt kötni, nincs adója, nincs műszaki vizsgája (muszáj mindenáron költségeket csökkenteni), viszont föl tudom vele szántani a kert nagy részét és el is tudom munkálni (a nemi szervem ásózik minden évben hetekig, kivan a derekam, legföljebb ahol nem tudtam fölszántani, ott akarok ásózni). A kapálógépezés nem jó, az csak keveri a talaj felső rétegét, nem fordítja le, és sekély is. Igaz, idén kapálógépezve lett jobb híján, de őszre már akarok egy szántásra fogható gépet. A másik nagy munka, a tűzifa meghordása pedig hosszabb távon úgy fog kinézni, hogy nyáron kora reggel kimegyek, kivágok egy fát, fölvágom a vastagját 75-80 cm-be, a vékonyabbját ágfába, megpakolom a pótot, hazaviszem, lerakom, fordulok még egyet (egyszerre a kis gép valszeg nem visz haza egy fát), otthon beindítom a szalagfűrészt, elkuglizom, elhasítom mindjárt, és megy majd be a hátsó fatárolóba (ami most a darálós ideiglenesen) ömlesztve, hadd száradjon. Kijárok 2 hétig minden nap a nyáron, és megvan a tüzelő az évre. Első évben bele kell majd húznom, 3 évi tüzelőt kell összehordani, hogy minden évben legyen száraz fa. Max. ez utóbbira lenne jobb a 25-ös, mint a kerti traki, de egyébként csak a helyet foglalja, a pénzt szórja. Nem akarok maszekolni, sok a "jóakaró". Meg az egyéb meló is. Úgyhogy nem a géppel van az alapvető probléma, hanem a felhasználhatósága nem passzol nekem.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Vidék
Olvasás
443
Hozzászólások
10
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Vidék további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére