Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Lóóó még mindig nem bírja a konkurenciát

Múlt évben elég sokat kihagytam a tesztelésből, mert hol a lábammal ment a macera, hol az időjárás volt túl szar. Na de idén! Kiskawával kezdtem, Z300, gyakorlatilag egy kiskorú elmebeteg a vas.
Be is rágott a Lóóó rendesen. Két hónapja járkálunk már, most belázadt.

Szóval az öreg 37 éves vasparipa hűséges táltosként nyomul alattam, de ha valami ifjú titán előkerül, mindig képződik valami nyűg, hogy vele legyen foglalkozva. Történt most, hogy 3 napra otthagytam a tesztmotor átvevő helyen, mindenféle idegen más vasak társaságában. Gondoltam jó lesz ha egy kicsit szocializálódik, de ez még egyetlen esetben se jött be. Tett már oda olajfoltot az ácsorgóhelyre, benzinfoltot, borult már rá másik vasra is (biztos összevesztek valamin) - állítólag senki se ért hozzájuk, este még álltak a garázsban, reggel már nem. Van még pár ilyen furcsa sztori, most se maradt el. Most megyek érte nagy lelkesen, hát már eleve ott kezdődött az elindulási macera, hogy 6 motor között, középen a falhoz fordulva, sértődött pofával ácsorgott őkelme. Arrébb rángattam a nagyobbacska Piaggo-t mögüle, azt persze középsztenderről fel-le, mert csak az volt rajta. Udvariasan rávettem a Lóóót, hogy most aztán indulni kéne, kihúztam a fal mellől őmuraköziségét, és felcihelődtem rá.
Akkor indítózzunk. Hát meg se nyekkent. Még egyszer. Raplis hallgatás, kaján indítónyekkenés. Ó, hát ma is huszonháromfelé kéne szaladjak, és nekiállsz szopatni?! Fullbőrben, eltoltam a telep másik részén lévő műhelyig, és lihegve megkértem a fiúkat egy bikázásra. Pöciröfi indult, ha már hárman ugrálnak körülötte, akkor meglódul... Szóval útközben filóztam, hogy vajon most akkor valami világítás rajta maradt, vagy a 3 éves akksinak pont ma kellett feldobnia a pacskert, valami ismeretlen véletlen folytán.... Megálltam a következő helyszínen, és leállítottam a vasat. Rápróbáltam az önindítóra, működött. Ekkor megnyugodtam, hogy akkor fél órát csak kibír. Hát nem.
Útszéli munkásoktól bika kábel kéregetés, nincsen nekik, de kajánul vigyorogva közlik, hogy szívesen megtolnak. ( ...gyanakodtam...) Mondtam okés, de kb 350 kiló a cucc velem együtt, jöjjenek legalább ketten. Be is röffent, visszaüvöltöttem a köszit meg integettem lelkesen, és lehetőségekhez képest elegánsan elporzottam.
Ezt aznap még háromszor elismételtem, külön logisztikázva a parkolással, hogy tuti legyen ember a közelben aki majd betol... Végül este kapott egy új akksit.

Mert csak tárgyak, és nincs lelkük.
Aha....
  • Like
Reactions: 3 emberek

Hozzászólások

A lelkiséggel teljesen egyetértek. Mindemellett javasolnám, hogy nézd/nézesd át a villamos rendszert, oxidálódott kábel az indítórendszerben, rejtett zárlat ami leszívja az akksit stb. Ha csak párás volt a hely, akkor ezek simán bejátszhatnak. 35 év az 35 év...
Meg aztán beszélj ilyenkor előre a fejével. Én is így szoktam. Amíg még volt kivel.:((
 
V
Üzenem neki, hogy becsülje meg a fullosan újrahúzott kábelkorbácsát, mert megvan ám a régi, egyszínű kék, másfeles vezetékekből összekendácsolt sz*rja, visszaépítem rá, ha nagyon akarja... ;):D

Akksikkal meg vannak azért mostanában bajok, azok se olyanok már, mint régen, mikor még "vót bennük anyag"... 1 szezont lehúzott Motobatt akkum tavaszi első indításkor lett cellazárlatos, a Mondeo autóakksijai szinte percre pontosan a rájuk előirányzott 4 éves élettartam végén haláloztak el, Varta hagyományos savas motorakksik 2-3 év alatt pusztulnak... Ettől függetlenül, ha legközelebb is csinálja, próbálj azért egy akkufeszültséget mérni, indítózás közben is. Üresjáratban illik 12V fölött lennie, ha jó a töltésrendszer, és nincs zárlat, indítózáskor, ha 9V-ra leesik, az még normális. Ha leesik, és nem forgat az önindító, akkor első körben a testelést nézd meg a blokk-váz-akku negatív pólus között. Ha az rendben van, akkor valószínűleg az önindító érett meg egy alaposabb átnézésre. Ha nem esik le a feszültség, akkor valamiért nem jut el a villany az önindítóig. Itt is lehet a testkábel a ludas, az indítórelé vastag vezetékei, a csavaros csatlakozások oxidálódása, vagy maga a relé (az a fajta még kis forrasztással-csavarozással szétszedhető, meg lehet reszelni a nagyáramú kontaktusait, nem kell feltétlenül újat venni belőle).
Ha eleve már az indítórelé se húz meg, akkor a szokásos útvonal a gyújtáskapcsoló-tiltó kapcsoló-önindító gomb-relé vezérlő vezetéke. Magára a relére mérve eldől a történet, ha indítózáskor kapja a 12V-ot, de nem is kattan, akkor ott a gond, ha nem kapja, akkor muszáj végigmenni a vezérlésén.
És legeslegelőször, ha beindult, mérj egy töltőfeszültséget az akksin. Ha nincs 14V körül (14,4 lenne a "hivatalos", 13,5 körül már azért tölt normálisan, de elkezdhetsz gondolkodni a generátor-fesszabályzó kérdéskörön...), vagy sokkal van 14,4V fölött, ne is keresgélj tovább, amíg nincs rendben a töltőrendszered.
 
Utoljára módosítva:
Mindenre kiterjedő, szakértő válasz.:confused:Nem az első vas van a kezében a srácnak. Persze feltételez alapismereteket, dehát az Lóóó mellett kell hogy legyen:ciao::love:
 
V
Hát, az meg, tetszik, nem teszik, fogyóeszköz... azért, ha nagyon sokkal a 4 éves jóslás előtt ment tönkre, a töltésre még ránézhettek, telni csak egy mérésbe telik, viszont az alul- és túltöltés se tesz jót az élettartamnak. Ha simán csak jó öreg volt, akkor egészségére váljék az új :D
 
Egészségére válik :) És a kis genyó elintézte, hogy a Vulcan-ra még várnom kelljen...
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Yamina
Olvasás
1,510
Hozzászólások
18
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Yamina további bejegyzései

  • Kukimágnes
    Tegnap elmentem a robesszal 160 km-re a kaptárgyárba lépkeret lécekért...
  • Változó korszakok
    Nehéz döntésre jutottam. Megvettem a Lóóóra a gumikat, aztán mondták...
  • Tagama
    Elment tavasszal. Nem tudtam elmenni a temetésére. Most sikerült...
  • A legnagyobb harcos elment...
    Azt hittem acélból van és sosem hal meg. A profilképén jó ideig egy kis...
  • Kegyelmi állapot
    Mostanában nem írtam blogot. Mert minek... Elfoglalat a kert, az...

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére