Hétvégére terveztünk egy gyors motoros kiruccanást Szlovákiába, főleg pár autóalkatrészt hoztunk volna, kint sokkal normálisabbat kapni és olcsóbban mint nálunk. Sajnos az idő közbeszólt, így le akartuk fújni, de mivel ismerős már megvette kint az alkatrészeket, mégis elindultunk, de autóval. Előző este kicsit hosszúra sikerült, majd korán kellett kelni, így kb 3.5 órás alvás után indultunk el. Ilyen már máskor is volt, de most napok óta 4-5 órákat tudtam csak aludni. Ezt fontos volt elmondani mivel komoly következményei lettek.
Tehát 7 órakor elindultunk, fél 9re Pápára értünk ahol bementünk a városba kaját venni. Vásárlás után kifelé kecmeregtünk a városból, de nem a már ismert útvonalon, hanem kb betájolva az irányt, a nagyjából arra vezető úton elindulva. Persze az út nem arra ment ahova gondoltuk, így kissé megkeveredve próbáltunk kijutni a városból. Én a kevés alvás miatt agyilag kissé belassulva, elgondolkodva vezettem egy főútvonalon. Miután 4-5 kereszteződésen átmenetünk ahol elsőbbségem volt, gondolkodtam merre is kellene menni. Közeledett egy újabb kereszteződés. ÉN elbambultan mentem a kereszteződés felé 50 körül, mikor megláttam egy szuzukit hogy nem adja meg az elsőbbséget, hanem áttüzel az orrom előtt. Mivel már kb 3-4 méterre voltam tőle, beleálltam a fékbe ahogy bírtam az ütközést elkerülendő. Csikorgó gumikkal, jajgató utasokkal csúszva a szuzuki felé lettem figyelmes egy opelra a szuzuki mögött ami szintén nem adott elsőbbséget, vészesen közelített. Erre már kezdett gyanús lenni a dolog, felfogtam hogy nekem itt kurvára nincs elsőbbségem!!!!!!! Még mindig csúszva, a szuzuki kb 20-30 centire elsuhant előttünk, mikor leszálltam a fékről átlépve a gázra és csúnyán lepadlóztam szegényt, mert különben az opel jött volna belénk. PErsze a frissen lefulladt motor nem akart gyorsulni, ráadásul 2esben is voltam. Ekkor kezdtek mellettem ordítani hogy mennyéééél, mennyél, mennyééééééél!!! Jobbra nézve megláttam egy MARHANAGY, KÖZELEDŐ BETONKEVERŐ TEHERAUTÓT, tőlem kb 6-7 méterre. Eközben a motor még 800as fordulaton vergődött 2esben, semmi gyorsulást nem produkálva, de váltásra nem volt idő. Felfogtam hogy kész,ez letakarít, annyit csináltam hogy előrehajtottam a fejem a kezemhez hogy ne csapódjak nagyot és vártam a csattanást. A csattanást, ami szerencsére elmaradt, csak egy dudálást hallottam hátulról. A Jóisten velem volt, nem akarta hogy ott haljunk meg 3an, de abban biztos vagyok, hogy mind a szuzuki, mind a teherautó és én köztem 30 centinél kisebb hely volt. ÉS két ilyen életveszélyes helyzet 0.1 másodperc különbséggel. Utána kivert a víz, megfordult velem a világ, megálltam és 3 cigit elszívtam pedig amennyire dohányzom, 1 doboz kb fél évig kitart. Ezen az eseten még el fogok párszor gondolkodni, mindenesetre tény hogy éppen 4éve és 1 napja törtem rommá az MZ-t.... Belegondolni is rossz hogy akár a szuzukit löktem volna a teherautó elé, akár mi 3an kerülünk elé, pár ember mindenhogyan meghalt volna
A másik fontos tapasztalat a szlovák utak minősége és az ottani közlekedési morál. Hááát gyerekek, én csak pislogtam. Ezeknek tutira van valami olaszos beütésük. Rengeteg tuningolt autó, de a szakadt 120-as skodával is mennek mint állat. A kresz-t elég rugalmasan kezelik, sokkal dinamikusabb gyorsabb a forgalom mint nálunk, de a viseledésük is ég és föld az itthoniakhoz képest. Egyrész hihetetlenül jó minőségű és széles utak vannak, sok helyen úgy tudtam előzni hogy át sem kellett mennem a szembejövő sávba. Ehhhez persze az is van, hogy amint utolérsz valakit, egyből húzódik le, jelez hogy mehetsz, segítik egymást, odafigyelnek egymásra, nem úgy mint nálunk. A táblák sokkal részletesebbek mint itthon, és az utak minősége is kifogástalan. Kátyút a kint lefutott 250km-en 1-t láttam csak, az itthoni állapotokat azt hiszem nem kell ecsetelni. Viszont motoros kevés van! 3-t láttam kint, abból is egy magyar volt, egy robogós, meg még egy faszi szerelt az út szélén valami kis seggrakétát.
A településen ahol voltam, ott majdnem mindenki magyarul beszél, csak egy embert láttam aki nem tudott.
Összességében nagyon pozitív kép rajzolódott ki bennem róluk, mind gazdaságilag, mind mentálisan fényévekkel le vagyunk tőlük maradva. Kontrasztként hozzájuk képest avagy a csodálatos magyar közlekedési morál: veszprémnél dudált meg mutogatott nekem egy fax a krájzlerjéből miközben a forgalom elől elzárt területen előzött, mert be merészeltem tartani a 70-es korlátozást....
Amúgy a kiruccanás remekül sikerült, egyetlen negatívum az volt hogy majdnem az életünkbe került... De legalább jól feltanktunk Zlaty Bazant-tal meg az alkatrészek is meglettek, és lett egy marhajó dögös matricám is, az MZ tankra fog felkerülni. A kis esti sörözés eredményeként fel akartam szedni a nálam pöppet idősebb pultos nénit, haver ráncigált el hogy ne égessem már, akar ő még máskor is odamenni
Ja és lehet hogy kint fogok motort venni, de ez még nem fix!
Tehát 7 órakor elindultunk, fél 9re Pápára értünk ahol bementünk a városba kaját venni. Vásárlás után kifelé kecmeregtünk a városból, de nem a már ismert útvonalon, hanem kb betájolva az irányt, a nagyjából arra vezető úton elindulva. Persze az út nem arra ment ahova gondoltuk, így kissé megkeveredve próbáltunk kijutni a városból. Én a kevés alvás miatt agyilag kissé belassulva, elgondolkodva vezettem egy főútvonalon. Miután 4-5 kereszteződésen átmenetünk ahol elsőbbségem volt, gondolkodtam merre is kellene menni. Közeledett egy újabb kereszteződés. ÉN elbambultan mentem a kereszteződés felé 50 körül, mikor megláttam egy szuzukit hogy nem adja meg az elsőbbséget, hanem áttüzel az orrom előtt. Mivel már kb 3-4 méterre voltam tőle, beleálltam a fékbe ahogy bírtam az ütközést elkerülendő. Csikorgó gumikkal, jajgató utasokkal csúszva a szuzuki felé lettem figyelmes egy opelra a szuzuki mögött ami szintén nem adott elsőbbséget, vészesen közelített. Erre már kezdett gyanús lenni a dolog, felfogtam hogy nekem itt kurvára nincs elsőbbségem!!!!!!! Még mindig csúszva, a szuzuki kb 20-30 centire elsuhant előttünk, mikor leszálltam a fékről átlépve a gázra és csúnyán lepadlóztam szegényt, mert különben az opel jött volna belénk. PErsze a frissen lefulladt motor nem akart gyorsulni, ráadásul 2esben is voltam. Ekkor kezdtek mellettem ordítani hogy mennyéééél, mennyél, mennyééééééél!!! Jobbra nézve megláttam egy MARHANAGY, KÖZELEDŐ BETONKEVERŐ TEHERAUTÓT, tőlem kb 6-7 méterre. Eközben a motor még 800as fordulaton vergődött 2esben, semmi gyorsulást nem produkálva, de váltásra nem volt idő. Felfogtam hogy kész,ez letakarít, annyit csináltam hogy előrehajtottam a fejem a kezemhez hogy ne csapódjak nagyot és vártam a csattanást. A csattanást, ami szerencsére elmaradt, csak egy dudálást hallottam hátulról. A Jóisten velem volt, nem akarta hogy ott haljunk meg 3an, de abban biztos vagyok, hogy mind a szuzuki, mind a teherautó és én köztem 30 centinél kisebb hely volt. ÉS két ilyen életveszélyes helyzet 0.1 másodperc különbséggel. Utána kivert a víz, megfordult velem a világ, megálltam és 3 cigit elszívtam pedig amennyire dohányzom, 1 doboz kb fél évig kitart. Ezen az eseten még el fogok párszor gondolkodni, mindenesetre tény hogy éppen 4éve és 1 napja törtem rommá az MZ-t.... Belegondolni is rossz hogy akár a szuzukit löktem volna a teherautó elé, akár mi 3an kerülünk elé, pár ember mindenhogyan meghalt volna
A másik fontos tapasztalat a szlovák utak minősége és az ottani közlekedési morál. Hááát gyerekek, én csak pislogtam. Ezeknek tutira van valami olaszos beütésük. Rengeteg tuningolt autó, de a szakadt 120-as skodával is mennek mint állat. A kresz-t elég rugalmasan kezelik, sokkal dinamikusabb gyorsabb a forgalom mint nálunk, de a viseledésük is ég és föld az itthoniakhoz képest. Egyrész hihetetlenül jó minőségű és széles utak vannak, sok helyen úgy tudtam előzni hogy át sem kellett mennem a szembejövő sávba. Ehhhez persze az is van, hogy amint utolérsz valakit, egyből húzódik le, jelez hogy mehetsz, segítik egymást, odafigyelnek egymásra, nem úgy mint nálunk. A táblák sokkal részletesebbek mint itthon, és az utak minősége is kifogástalan. Kátyút a kint lefutott 250km-en 1-t láttam csak, az itthoni állapotokat azt hiszem nem kell ecsetelni. Viszont motoros kevés van! 3-t láttam kint, abból is egy magyar volt, egy robogós, meg még egy faszi szerelt az út szélén valami kis seggrakétát.
A településen ahol voltam, ott majdnem mindenki magyarul beszél, csak egy embert láttam aki nem tudott.
Összességében nagyon pozitív kép rajzolódott ki bennem róluk, mind gazdaságilag, mind mentálisan fényévekkel le vagyunk tőlük maradva. Kontrasztként hozzájuk képest avagy a csodálatos magyar közlekedési morál: veszprémnél dudált meg mutogatott nekem egy fax a krájzlerjéből miközben a forgalom elől elzárt területen előzött, mert be merészeltem tartani a 70-es korlátozást....
Amúgy a kiruccanás remekül sikerült, egyetlen negatívum az volt hogy majdnem az életünkbe került... De legalább jól feltanktunk Zlaty Bazant-tal meg az alkatrészek is meglettek, és lett egy marhajó dögös matricám is, az MZ tankra fog felkerülni. A kis esti sörözés eredményeként fel akartam szedni a nálam pöppet idősebb pultos nénit, haver ráncigált el hogy ne égessem már, akar ő még máskor is odamenni
Ja és lehet hogy kint fogok motort venni, de ez még nem fix!