Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Készülődős

Végrevégrevégre megint kisütött a nap! Sőt, már plusz tizenfokokat is mernek jósolni, tehát akárhogy is erőlködik a tél, várható hogy lelép végre. :D

A legutóbbi napsütéskor (két hete) elő is bányásztam a Lóóót. Idén mivel decemberben nem vetette le a vezérműláncot, jó dolga volt a télen, mert fedett helyen pihenhetett. Szóval csak egy kis akksitöltés kellett, guminyomás ellenőrzés, és már mehettünk is, vidáman brümmögtünk tova.

Oda is tekeredtem a célhelyszínre, és jött a nagy feladat. Parkoljunk! Hm, végül is jó lenne ott az autók helyén, de ha már motorral vagyok, nehogy már ne a bejárathoz közel (elé) ne tegyem a vasat... Hát akkor padkára fel, padka után kavicsos-homokos, Lóóó megbotlik, Lóóó lefekszik, Yamácska ugrik, kuplungkar meg törik. Sikerült a második kuplungkart is elhasználnom, úgy tűnik az évi egy az átlagfogyasztásom ebből az alkatrészből. Hiába, megmondták már régen az öregek, hogy mindig az első gondolat a jó gondolat, végül is ha az autók mellé teszem, talán le bírok róla kuplunkartörés nélkül is szállni...
Szerencsére megint megsajnáltak, feltámogattuk a muraközi hatalmas testét a lábaira, szépen megköszöntem, megcsodálták, nahát milyen öreg és nahát milyen fitt... jah, csak a gazdája bénázik már megint...
Aztán jött az agyalás, akkor most majd valahogy haza is kéne menni... Telefonos segítségkérés az ország másik felébe, kérdés: hogyan lehet kuplungkar használata nélkül elindulni? BQ mondja nehezen, de ugrabugrálva lehet, akksinyúzós, nem ajánlott, városban közel életveszély.
Nem baj, kipróbáljuk közeli kisutcában, a kereszteződésig elugrálunk, kettőbe felrakom, rögtön érkezik két autó, még két bakugrás, fék, lefulladunk. Hát ez tényleg nem megy, a lámpáknál tuti seggen találok valami megálló autót ezzel a módszerrel... Újabb telefon, tartalék kuplungkar az emeleten a bal oldali fiók jobb alsó sarkában... (nehogymár nálam legyen), még imbuszkulcs is kéne, mert azzal rögzült a szentem. Söndör érkezik, felment, mondja irány kuplungkarbolt, legyen nálad ha így eszed. Na igen, amíg nálam van sose kell, tehát irány a bolt.

A kuplungkarra jól bevált fellelési helyem van már, az oázisban a gs1000-es kuplungkarja teljesen jó, ezerkéccázért kotornak is egyet.
Közben cseverészek a többi eladóval, mondják tavasszal nőnek meg a kuplung és fékkar eladások, ez ilyen tavaszi fogyóalkatrész. Finom részletként megjegyzik, hogy a kuplungkarból több fogy, mert az oktatóknál is inkább balra teszik le a vasat a kezdők, meg valamiért arra jobban esik a népeknek később is.
Megkaparintom a kuplungkart, berakom a tanktatyóba, már fix helye van.

Na szóval óvatosan az első kanyarokban. A tartós kihagyás rögtön érződik.

Hozzászólások

Mondjuk kuplungkart nem hordok magamnal de bowden gumi lanc javitasara alkalmas dolgok mindig vannak a dobozban.Igy hasznalod a kuplungkart akkor olyat vegyel amelyik egy helyen gyengitett es ott törik.A maradek csonkkal meg eltudsz közlekedni meg ha nehezebb is lesz a kuplung kicsit.:)
 
Az a nagy harci helyzet, hogy a bukócsőn való átbillenés után, a kuplungkar valóban a leggyengébb helyén törik: a bovden bevezetésnél, hogy tuti ne használhassam. Lehet az lesz a megoldás, ha teszek fel valami kormányvédőt, a kuplungot meg beljebb toljuk a rögzítéssel együtt, hogy ne lógjon ki.
 
V
Szokták azt csinálni, hogy a kuplungkart befűrészelik valamennyire a végén lévő gömbnél, így, ha ráesik, nagyobb eséllyel törik a vágásnál, mint a tövénél. Egy kormányvégsúly is jó lehet, a rezgéseket is csillapítja, és a kormány szélességét is növeli. A legdrágább megoldás a felfele hajló kuplung/fékkar...:)
 
Hajos;bt18588 írta:
Igy hasznalod a kuplungkart akkor olyat vegyel amelyik egy helyen gyengitett es ott törik.A maradek csonkkal meg eltudsz közlekedni meg ha nehezebb is lesz a kuplung kicsit.:)
Az én kuplung karom a végénél gyengített. Eddig egyszer dőlt el a gép de simán eltört tőben. :( Még jó, hogy állítható, rugós. A rugó lyukába bele illett a csavarhúzó hegye és kar gyanánt tudtam nyomkodni. Szerencsére hazáig kibírta az öntvény. Emelkedőn akartam megfordulni. Félig befordultam a megszokott /bal/ lábamat akartam letenni a fordulóban de az nem ért le mert ott már alacsonyabban volt az út mint a jobb oldalon. Megbillent a motor és a 230 kiló eldőlt. Elég egy rossz mozdulat, pillanatnyi döntés és jön a kellemetlen meglepetés. Szezon elejétől, végétől függetlenül.
 
Yama750;bt18589 írta:
Az a nagy harci helyzet, hogy a bukócsőn való átbillenés után, a kuplungkar valóban a leggyengébb helyén törik: a bovden bevezetésnél, hogy tuti ne használhassam. Lehet az lesz a megoldás, ha teszek fel valami kormányvédőt, a kuplungot meg beljebb toljuk a rögzítéssel együtt, hogy ne lógjon ki.
A kormányvédő jó 5let. Kormányvégsúly, mind a sportmotorokná (ott kormánycsapkodás csökkentő szerepe van).
Vigyázzá magadra, mer köllesz nekünk!;)
 
Yama az tetszik az egészben,hogy milyen jól és higgadtan tudtad ezt megoldani:)!Lehet kétségbe estem volna....de nagyon jó,hogy leírtad mert én legalább ezt is tudom,hogy előfordulhat ilyen.
És tényleg vigyázzá magadra!
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Yamina
Olvasás
1,006
Hozzászólások
18
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Yamina további bejegyzései

  • Kukimágnes
    Tegnap elmentem a robesszal 160 km-re a kaptárgyárba lépkeret lécekért...
  • Változó korszakok
    Nehéz döntésre jutottam. Megvettem a Lóóóra a gumikat, aztán mondták...
  • Tagama
    Elment tavasszal. Nem tudtam elmenni a temetésére. Most sikerült...
  • A legnagyobb harcos elment...
    Azt hittem acélból van és sosem hal meg. A profilképén jó ideig egy kis...
  • Kegyelmi állapot
    Mostanában nem írtam blogot. Mert minek... Elfoglalat a kert, az...

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére