Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Kábel a rengetegben

Múltkorában csöngetett nálam a postás, és hozott néhány cuccot, úgyhogy ideje volt végre megint hatékonyabban foglalkozni a Katanával.
Futottam azért pár kört, mire meglettek. Mondjuk most szerencsére rövideket. Van a környékemen pár bolt, ahol foglalkoznak utángyártott alkatrészekkel is. Az egyikbe még tavaly bementem, hogy kéne hengerfejtömítés, szelepszárszimmering, meg a két másik a kihajtótengelyhez, azóta is hívnak, hogy mikorra tudják beszerezni. Egy másikat a gitárosunk ajánlott, hogy milyen istenkirályak, mindent be tudnak szerezni a 400-as japán belpiacosához is. No, rápróbáltam, beballagtam hozzájuk egy pénteken a listámmal. Kezdődött azzal, hogy mikor előadtam, mi kellene, közölte a fickó, hogy ezekből csak gyárit tud rendelni. Ám legyen, meglátjuk, milyen árakat mond... Oké, persze, majd hétfőn tudja megmondani, felhív majd. No, szerdán már csak rácsörögtem, hogy mi a helyzet... Hú, gond van, csak pontos típus, alvázszám, évjárat, anyjanevehatpéldányban alapján tud rendelni. (Itt mondjuk kezdte az agyam ledobni a láncot, ha nem hívom fel, eszébe nem jut szólni, hogy kéne még adat a rendeléshez?:mad:) Mondom, azzal gond lesz, mert csak egy csupasz blokkot vettem, maximum motorszámmal tudok szolgálni, meg típussal, évjárattal. Hát, az úgy kevés... Mondom, oké, megvan a mikrofilmem is a motorhoz PDF-ben, meg tudom mondani a gyári Suzukis cikkszámokat, az úgy jó? Hát, az se nem jó ám, csak alvázszám, anyjaneve... Remek, köszönöm a segítséget, viszhall...
Picit bepöccentem, felhívtam egy pesti boltot, a webshopjukban már láttam, hogy van náluk szinte minden, ami kell. Érdekes módon, ők típus és évjárat bemondása alapján tudtak adni tömítést meg szelepszárszimmeringet, polcról, úgy, hogy csütörtökön rájuk csörögtem, péntek délben nálam volt a cucc, és még hozzávaló is:hura:
Ezek után már csak a local Suzuki dealerrel kellett futnom egy kört, hogy a két nagyobb, spéci szimmering is meglegyen. Persze, itt is jött a vázszám, típus, évjárat szentháromság, de legalább voltak annyira rugalmasak, hogy, mivel úgyis mikrofilmről azonosítanak ők is, menjek be, megnézzük, megrendelhetem, de felelősséget nem vállalnak, ha nem lesz jó, nem veszik vissza. Cikkszámot meg hiába viszek, mert havonta változtatják őket... (Ugyan, minek változtatgatnák, hát hülyék a japánok, hogy felesleges munkát csináljanak maguknak?) Otthon azért felírtam a cikkszámokat, hátha jók lesznek valamire. Bementem, beazonosítottuk közösen a cuccokat (mit ad isten a cikkszámok is betűről betűre megegyeztek;) ), meg is érkezett 1 héten belül, és még csak nem is volt egy vagyon.

IMG_0102_220255.jpg


IMG_0103_220304.jpg


IMG_0104_220309.jpg


A beépítés kb. fél óra alatt meg is volt, egy beütő, némi szilikonzsír, egy kalapács, és a puszta testi erő bevetésével:D
Ide kellett bekerülniük:
IMG_0107_220325.jpg


És íme...
IMG_0109_220344.jpg


...már a helyén a biztosítólemez is:csa
IMG_0113_220354.jpg


A vezetékelés már nem volt ennyire egyszerű. Megvolt ugyan a Katana eredeti kábelkorbácsa, de a GSXR gyújtása, és a generátor/fesszabályzó teljesen más. Az elbontott RF-ből viszont megmaradt a gyújtáselektronika, a kábelkorbács, és a gyújtótrafók, ezek legalább hasonlítanak a Gixxerekére. Ezekből akartam alkotni valamit.
Kezdetnek, az RF vezetékeléséből kellett kigyomlálni a felesleget. Megszűnt az oldalsztender kapcsolója, a kuplungkapcsoló, a hűtőventillátor, AC pumpa, benzinszintjelző, a műszerfal vezetékelése. Kis gondolkodás után a biztosítékdoboz is... A régi Katanákon elég jellegzetes helyen van az elektromos panel, szabadon, a vázháromszögben. Nekem tetszik úgy, mindenképpen meg akartam tartani a látványt, de luxus lett volna az egész panelen csak az indítórelét használni, a valódi biztosítékdobozt meg eldugni az ülés alá. Nem beszélve arról, hogy a központi rugóstag miatt már az akksitartóval is játszani kell, nem maradt sok hely minden mást is eldugni.
A Katana vezetékkötegéből kibontottam a műszerfalra menő köteget a csatlakozóval együtt. A műszerfal megintcsak egy olyan jellegzetesség, amiből mindenképpen az eredetit akarom megtartani (főleg, hogy nincs is másik, és ezért annak idején elég sokat járkáltam:) )
A legmacerásabb rész a kormánykapcsolók bekötése volt. A Katanáé már a megvételkor se volt a legjobb állapotban, azoknak menniük kellett. Még a kezdetek kezdetén kerítettem egy balos, Yamahára valót, de párja nem lett. Tetszeni viszont tetszett a forma... Lehet köpködni: vettem egy pár Keeway Supershadow kapcsolót, újonnan, kb. annyiért, amennyiért a fél pár eredeti Yamahát megvettem használtan... Pár óra méregetés, kapcsolási rajz tanulmányozgatás után aztán sikerült is összevadászni, hogy melyik szín mivel fog passzolni. Utána a csatlakozókba bekötözgetés már csak a jutalomjáték volt:D (Na ja... annak idején Yama GS-én, vicces módon, egyszerűbb volt a helyzet. Volt egy balos Yamaha, meg egy jobbos Suzuki kapcsoló... vezetékek és csatlakozók nélkül...:D Kábelköteg viszont gyakorlatilag semmi, úgyhogy ott nulláról vezetékeltem be mindent, "csak" a színeket kellett kitalálni. Meg főleg, találni annyiféle különböző színű vezetéket, mezei elektronikai boltokban, hogy ne legyen semmi egyforma...)
Miután nagyjából minden a helyén volt, nekifogtam a tesztelésnek. Ideiglenesen bekötöttem négy elfekvő indexet, egy fényszóróizzót, a hátsó lámpát, meg egy akkut, aztán próba.
A "tesztáramkör":
IMG_0114_220359.jpg


Te vagy a fény az éjszakában...
IMG_0118_220835.jpg


IMG_0119_220839.jpg


Javítgatni szerencsére nem kellett, minden a helyén volt már elsőre, villogott, világított, ahogy kell:bang:
Itt éppen az index:
IMG_0121_220848.jpg


Utána szétkötögetés, az egészet lebontottam a motorról, és szépen betekertem bandázsszalaggal.
Ilyen lett:
IMG_0122_220856.jpg


IMG_0124_220912.jpg


A következő megmérettetése majd az lesz, amikor ténylegesen szikrát kell csiholni, a beépített blokkal...

Hozzászólások

Hát nekem is van élményem eladókkal!
Mert valaki csak ott dolgozik valaki meg tudja is hogy mit kér a vevő! :D
Nekem volt olyan, hogy mondtam mi kell!
Erre az eladó közölte az most éppen nincs!
Erre én mondtam itt van elötted az üveg lap alatt! :D
 
1 kérdésem lenne!
Hogy lesz ez levizsgáztatva ha minden darabja másik motorból van? (pl villa, kerék, stb)
 
V
A villa meg a kerék a legkevesebb, a blokk meg a váz az érdekes elsősorban. Átépítési engedéllyel tervezem, az ügyben alighanem lesz még pár kör futásom a KPM-nél... de először jussak oda, hogy futni kelljen őket.
 
Bq, kurva sok kör lesz, kivéve akkor ha nem találsz egy nagykutyát akinek a nevére hivatkozva minden elindul mint a karikacsapás. A megfelelő stratégia először megkeresni a nagyfőnök nevét, aztán azzal jelszóval majd működik minden. :) Nekem ez jött be anno a GS elbaszott műszaki papírjánál.
 
Én néha már úgy megyek be a boltba, hogy nem mondom meg mihez kell mert akkor egyből aztmondják, hogy nincs! :D
Inkább körülírom neki hagy keresse a raktárban! :D
 
a képek és a blog alapján,egy ilyen munkához a szaktudás mellé,egy jókora adag megszállottság is kell,persze jó értelemben értve.gratula,és ha valami nagyon hernyós,talán tudok innét kicsit segíteni(lsd.Yama)
 
V
Suzu, köszi szépen, alkalmasint élni is fogok vele, ha megakadok valamiben:)
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Vendég
Olvasás
173
Hozzászólások
28
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére