Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Hogyan választasz motort?

Lehet elkerülte a figyelmemet és volt már eszmecsere erről. Azért, ha van rá kedvetek, kérlek írjátok már le a véleményeteket! Az is előfordulhat, hogy közben sok dolog változott és a mostani énetekkel már más tipusú motort választanátok.
Mennyire befolyásol az, hogy először mire ülsz fel?
Vezetőként, vagy utasként kezdted?
Ha utas voltál, az is maradtál?...ha meg nem, akkor mi késztetett arra, hogy átvedd az irányítást?
Amikor meg utasként motorozol, akkor mi az, ami miatt így döntöttél?
Annál a típusnál maradtál amivel kezdtél?...ha váltottál, akkor miért tetted?
Nagyon szeretném olvasni a véleményeteket, akár privátban is (a szégyenlősökét) :)
  • Like
Reactions: 3 emberek

Hozzászólások

Jó sok kérdés...
Utasként kezdtem, de nem tartott sokáig, mert jobban bízok magamban. Ez nem mindig jó tulajdonság.

Szerintem sokat számít, hogy min kezdtél, de talán nem is az, hanem inkább a motoros társaság, hogy ott kinek milyen motorja van, milyen stílus a menő (nyilván madarat tolláról, embert motorjáról, szóval tök más az értékrend egy speedes társaságban mint egy chopperesben, ezért az ember automatikusan a saját értékrendjéhez közelebb álló társaságba kerül). Akkor nyilván olyan motoron kezdesz, amilyenre ott rábeszélnek, vagy amilyen ott a legtöbb embernek van. Aztán vagy marad, vagy később kiderül, hogy az a motor nem neked való. :D
 
V
Én utasként kezdtem. Lehettem úgy 7 éves talán, amikor elvitt egy vidéki rokon egy MZ-vel a boltba. Nagyon tetszett, amíg ott voltunk mindig azt nézegettem, párszor fel is ülhettem rá.
Évekkel később egy általános iskolai osztálytársamnak volt egy Romet Pony motorja. Azon tanultam meg motort vezetni, azon „száguldoztunk”, sőt, 2 személyeztünk is. :D
Voltam utas nagyobb motorokon, de azt utáltam, majréztam, nehogy más hülyeségétől balesetezzünk. Egyszer egy haver vitt a TS 250/1 motorjával, az Egressy úton téptünk, nyélgázzal. Alig vártam, hogy vége legyen, amikor felkapcsolt 5. fokozatba. Akkor megfogadtam, hogy soha senki mögé nem ülök fel.
Első motoromat szüleimtől kaptam, az egy Riga Delta volt. Később egy postás csúzlit /MZ 125/ hajtottam. Amikor dolgozni kezdtem, ETZ 250-esekre futotta, volt egymás után 3 is. Később volt egy Yamaha XJ 550 motorom. Legutolsó motorom egy nagy vizes Bandit volt /GSF 1250 SA/.
A választásnál elsődleges szempont nálam, hogy van-e rá pénzen, tetsszen, és legyen kellő teljesítménye. Nem feltétlenül a száguldozáshoz, de az is beleférjen, hanem szeretem, ha alapjáratattól dolgoznak a nyútonok és a lóerők. Legyen fejidoma, és már nem vennék semmit ABS nélkül
A Bandit előtt nézegettem a régi Kawasaki Z750 S-t. Nagyon tetszett, de nem akartam a Bandit árát egy majdnem fele akkora motorra költeni. Amit még ma is simán elfogadnék egy Honda CB 1300 S, de az kb. 1 millával volt több mint a Suzuki.
Én maradtam annál a típusnál, amin kezdtem, van a telkünkön egy Romet. :)
 
Utoljára módosítva:
Nekem meghatározó volt az Első. Simson S51B/3. Volt idő nézegetni a tájat, nem csábított meggondolatlanságokra. Alázatra, a többi közlekedő tiszteletére, türelemre tanított. És igen, amikor együtt gyógyultunk meg Vele... onnantól kezdve senki nem tudja nekem bebizonyítani, hogy egy motornak (egyáltalán: egy gépnek, pláne ha régi) nincs lelke. Dehogynem... és még milyen...:sze:
Második motorom volt a leghosszabb kapcsolatom. CZ250 Sport... amikor a drágalátos feleségem lepletykálta rólam (azt soha nem fogom neki megbocsátani) karöltve apám folyamatos baszogatásával, majd őrjöngő rohamaival (neki se fogom megbocsátani soha), egy nagy darabot voltam kénytelen kitépni a szívemből. Sok évvel később is, amikor a két legszeretettebb vasamról beszélek, nagyon ritka, hogy nem bőgöm el magam... egy kolléganő most vett a fiának egy 210-es Babettát, ő kérdezgetett pár dolgot, és persze meséltem, na ott nem sikerült az önuralom... megértően, halkan mondta: "Csabi, neked nem szabad ilyen dolgokra visszagondolni..."

Utasként kezdtem, fater 175-ös CZ-jén. Egyik első emlékem, hogy a Star-ral átvitt a sóderhatáron.
Utálnak utasként vinni. Mindig én akarok vezetni, azt mondják. Egyszer mondjuk ezért úsztuk meg a meggyfára mászást Black Lady-vel (a profi Trophy), korrigáltam hátul...
Az első Simsonról (Kicsi Szerkentyűről) azért váltottam a CZ-re (Életem Pici Párjára), mert sokat kétszemélyeztünk (akkor még anyu fel tudott ülni mögém), és Kicsi Szerkentyű ebbe nyilván előbb-utóbb belerokkant volna.
Ha tehetném, megint 250-es CZ-t vennék. Esetleg egy Jawa 640-es choppert. Akinek volt már cseh motorja, ódákat zeng róla. Nem véletlen.
Hogyan válassz motort? Érjen le rendesen a lábad, kényelmes legyen, bírj a súlyával, teljesítményével, igazodjon ahhoz a dologhoz, amit a motorozásban szeretsz. Nem hátrány, ha tetszik a külleme. Legyen nagyon megbízható, elbírj vele műszakilag és pénzügyileg egyaránt (vételár, fenntartási költségek, fogyasztás, alkatrész-árak). Ha berúgós, tudd biztonsággal berúgni (A MOTORT:D).
 
Nekem utasként és vezetőként is sikerült elkezdenem a haveromék pedálos rigájával:), volt ugy hogy 3-an is " repesztettünk" rajta a tarlóban:). Később s51-es simson jött a sorban, majd etz250, azután 350-es twin sport jawa, utána lett pár év kihagyás majd sv 650 lett a következő vas. Jelenleg nincs moci, mert elég sokat befektettünk a párommal a vegyesboltunkba, de a nagy álom a suzuki gsx1400:). Elsődleges szempontom mindig az volt hogy biztonságosan tudjam uralni a gépet, vmint megbizható legyen, és ne kelljen vele sűrűn megállni tankolni persze ez nagyban múlik azon , hogy mennyire cibálja az ember a gázt:). Az árral nem foglalkoztam annyira mert ha tetszett akkor megvettem, igaz hogy a suzuki után pár évig fizettem a jó kis svájci frankos hitelt, de szerencsém volt, mert pont egy évvel azelőtt járt le mielőtt beindult volna a nagy deviza "robbanás".
 
Én sose voltam utas, egyszerűen csak szerettem volna motorjogsit. A szerelem akkor jött amikor először robogón ültem 15évesen :D
Az első motorom egy ismerős “hatására” vettem. Pontosabban azért mert ‘ha nála ilyen jól bírja akkor nálam örök élete lesz’ :D ez egy Yamaha Zeal volt.
A mostani motort úgy vettem hogy Hondát szeretnék, elkezdtem olvasgatni teszteket fórumokat, meg persze nézegettem a motorokat. A Zeal kereklámpás volt, azt tudtam hogy nem szeretnék olyat, így a Hornet ki is esett, az újabban már nem kereklámpások azok tetszettek, de valahogy a CBF megfogott, és amikor a hírdetéseket bújtam, akkor ennél volt egy olyan érzésem hogy ez kell. Menj és nézd meg :)
Március 25 óta 8000km-nél többet mentünk, minden nap tanít valami újat, és a CB meg CBF Hondàk nagyon megbízhatóak :)
Hát én így választottam.
Ja még az is szerepet játszott hogy 400-600cm3-t néztem, és figyeltem hogy ezek 50-110 lóerő között vannak, azt tudtam hogy nekem nem kell 100LE így visszatérőként, és a túrákon be is bizonyosodott hogy nem kell, szuperül előz, tudja tartani a tempót, imádom :)
Szerintem amúgy egy érzés kérdése is... kicsit olyan mintha a motor is kiválasztaná az emberét :)
 
Utoljára módosítva:
Nos, a fokozatok betartása ajánlott, különösen ifjú titánok esetén. Nem vitatom, hogy léteznek mentálisan alkalmasan olyan emberek akik 600-as motorra is nyugodtan ülhetnek először, de ez inkább a ritka kivételek kategóriája.
Nálam 50-70-125 ccm-s robik voltak, aztán ugye jött a Lóóó a 750-jével, azt jól odavertem másfél évig újra szerelgetés (kellett volna a fokozat). Ami miatt azt vettem, az pusztán financiális okokból történt, az bónusz volt, hogy tetszett a kinézete meg a felépítése is. A szívem titkos vágya akkoriban pedig a 900-as Hornet volt, fullszerelmes voltam belé. Ma már másként gondolom.

Most a szempontok, ami miatt nagyon jólesik a 600-as horni:
- kényelmesen leér a lábam,
- az üléspozíciót szeretem (mindent elérek lábbal-kézzel kényelmesen),
- a külseje is tetszik (naked gépállatka)
- a teljesítménye pontelég,
- keveset kell szerelni, tartós,
- a súlya még komfortos, a parkolásnál nem pusztulok meg ha tologatva kell odébb tenni, nem kell mást megkérni, hogy tolja ki a kapun, stb stb.

Néhányan előttem írták már blogban, hogy megveszik elsőre az óriási 250 kg körüli gépcsodákat, aztán megy a kínlódás vele, meg hogy apu tologatja mindig, mert azon megtanulni motorozni kínszenvedés, egyszerűen azért, mert egy nőnek az nehéz. Alapvetően ugye arra gyúrunk, hogy a motor vigyen minket, de bizonyos szituációkban a lepkesúllyal nem nagyon tudunk hatni az elefántokra. Szóval szerintem fontos, hogy ergonomikus legyen a motor mint kényelmi szempontok mind az adott fizikum tekintetében.
 
Jah, és szempont legyen az is, hogy mire akarod használni: közlekedni, pályázni, földet túrni, stb.
 
P
Nagyon jókat irtatok, köszönöm!
Mindenki hozzászólásában találtam olyan mondatot, ami mintha személyesen nekem szólna :)
Vannak dolgok melyekben megerősítést kaptam és vannak olyanok is, melyeken el kell gondolkodnom.
Köszi, köszi :ciao:
 
:love:
Ha rámdobsz egy emilt (videk.cz250@freemail.hu), küldök olvasnivalót (motoros naplóm). Nem olyan vidám írás, de legalább a buktatókat ki tudod kerülni, ha elolvasod;)bár két egyforma karma nincs
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Pankamano
Olvasás
355
Hozzászólások
22
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére