Azt azt hiszem, leszögezhetjük, hogy a country zene Amerikában olyan, mint nálunk a lakodalmas (rock): tinglitangli, ugyanolyan ritmusok és dallamok, ugyanazok a témák, és ugyanúgy kinéző énekesek. Azért a stílus kicsit más, innen nézve akár vagánynak is mondhatnánk a cowboy kalapban, veszkó csizmában, pickuppal és staffordshire terrierrel pózoló muzsikusokat.
Vannak persze nagy klasszikusok, akiket nemhogy nem szabad kihagyni, de szégyen nem ismerni (Johnny Cash, Willie Nelson, Kris Kristofferson, Dolly Parton, stb.), és ők azok, akik képesek a műfajon belül is különlegeset alkotni. Persze nyilván van több száz másik tehetséges country zenész is, de úgy tűnik, hogy Amerikában mindenkinek van egy gitárja, mindenkinek jó a hangja, és mindenki tud countyt énekelni.
De akkor hogy válasszam ki, hogy mit hallgassak?
Arra jöttem rá, hogy - ahogy egyébként más zenéknél is működik - alapvetően két lehetőség van:
Úgy találtam rá néhány hónapja, hogy néztem a Moms' Night Out című vígjátékot, amiben szerepel egy mondhatni impozáns méretű motoros is. Már a film alatt rákerestem, hogy ki ez a színész, és amint fent látszik, a wikipédián írják, hogy country énekes is. Hát rákerestem, hogy milyen zenéket játszik, mert a színészi teljesítménye azért nem olyan eget rengető.
Nekem amúgy bejön. Nem csak azért, mert 198 cm magas, hosszú hajú és motorozik, hanem a zenéje sem az a sablonos, ugyanolyan country, mint a többi. A szövegei meg még viccesek is, ami amúgy nem annyira jellemző a country zenékre. Valójában némelyik számban kigúnyolja még önmagát is.
Ez például egy motoros zenemű tőle:
Tegnap egyébként Az igazság ára című filmet néztük, amiben szintén szerepel. Később eszembe jutott, hogy ez is miatta került a megnézendők listájára. A filmet ajánlom mindenkinek, mert nagyon jó, fordulatos krimi, még akkor is, ha Trace Adkins itt is a másik filmen már megismert szigorú motoros figuráját hozza, se többet, se kevesebbet. A filmet nem miatta szerettük, de a zenéje még a férjemnek is bejött (amúgy a film zenéje is szuper), aki pedig nem szereti a modern country zenét, mégis egész nap Trace Adkinst hallgatja.
Ez nem motoros, de nagyon jó.
Vannak persze nagy klasszikusok, akiket nemhogy nem szabad kihagyni, de szégyen nem ismerni (Johnny Cash, Willie Nelson, Kris Kristofferson, Dolly Parton, stb.), és ők azok, akik képesek a műfajon belül is különlegeset alkotni. Persze nyilván van több száz másik tehetséges country zenész is, de úgy tűnik, hogy Amerikában mindenkinek van egy gitárja, mindenkinek jó a hangja, és mindenki tud countyt énekelni.
De akkor hogy válasszam ki, hogy mit hallgassak?
Arra jöttem rá, hogy - ahogy egyébként más zenéknél is működik - alapvetően két lehetőség van:
- hallasz egy zenét és megtetszik
- látsz egy énekest és megtetszik
Úgy találtam rá néhány hónapja, hogy néztem a Moms' Night Out című vígjátékot, amiben szerepel egy mondhatni impozáns méretű motoros is. Már a film alatt rákerestem, hogy ki ez a színész, és amint fent látszik, a wikipédián írják, hogy country énekes is. Hát rákerestem, hogy milyen zenéket játszik, mert a színészi teljesítménye azért nem olyan eget rengető.
Nekem amúgy bejön. Nem csak azért, mert 198 cm magas, hosszú hajú és motorozik, hanem a zenéje sem az a sablonos, ugyanolyan country, mint a többi. A szövegei meg még viccesek is, ami amúgy nem annyira jellemző a country zenékre. Valójában némelyik számban kigúnyolja még önmagát is.
Ez például egy motoros zenemű tőle:
Tegnap egyébként Az igazság ára című filmet néztük, amiben szintén szerepel. Később eszembe jutott, hogy ez is miatta került a megnézendők listájára. A filmet ajánlom mindenkinek, mert nagyon jó, fordulatos krimi, még akkor is, ha Trace Adkins itt is a másik filmen már megismert szigorú motoros figuráját hozza, se többet, se kevesebbet. A filmet nem miatta szerettük, de a zenéje még a férjemnek is bejött (amúgy a film zenéje is szuper), aki pedig nem szereti a modern country zenét, mégis egész nap Trace Adkinst hallgatja.
Ez nem motoros, de nagyon jó.