Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

HMI +pályaoktatás az én szemszögemből, 2008.09.28.

Mivel a robogós, és biciklis múltam hiányzik, ezért elég nagy hátránnyal kezdtem a motorozást sok más emberhez képest, de tavaly megvettem az első motoromat egy ’87es GSXR-250et, tanulómotornak. Mivel alacsony is vagyok, előszőr is le kellett ültetni elől, hátul, ülést átfazoníroztatni. Aztán megtapasztaltam, hogy két kerékkel nehezebb, mint néggyel, megtudtam milyen állóhelyzetből edőlni, és milyen pár kör után az Euroringen aszfaltmintát venni. : ( Aztán kis műszaki gond akadt a motorral, ezért a 2007es évben feladtam a próbálkozást. A 2008as évhez már másképp álltam: letettem a jogosítványt, felmentem csajos pályázás keretében a Hungaroringre, és közútra is párszor kimerészkedtem. A közút annyira nem vonz, mint a pálya, és éppen pár hete gondoltam arra, hogy milyen kár, hogy nincs lehetőség a Hungarogingen tanulni az ilyen nagyon kezdőknek, mint én. Ezt egészen vasárnapig gondoltam így, mikor is egy nyereménynek köszönhetőek részt vehettem a HMI +pályaoktatáson. Akik közúton tanultak meg motorozni, azt mondják egy kezdőnek nem a pályán kell megtanulni, mert nehéz. Akik pályáznak, ennek az ellentétét mondják. És mit mondanak az oktatók? Ők is a pályára szavaznak. Én mint kezdő, akinek előszőr a két kerékkel kellett megbarátkoznom, hiába autózok már évek óta a közúton, a motorral nagyon nem érzem ott biztonságban magam, amég a motort nem tudom igazán jól kezelni, hogy az már ne kössön le az utakon és tudjak figyelni az autókra, táblákra, kátyúkra, olajfoltra. A pálya valóban nehezebb kicsit, de megtanít ezernyi dologra, és megismered a motorod legapróbb rezdüléseit is, s ezek után a közúton közeledni sokkal egyszerűbb. A pályán nincs szembe forgalom, nincs autó, nincs fa és oszlop, ha elcsúszik az ember, ki tudja csúszni magát. Inkább a pályán hibázzon, mert a közúton sokkal inkább az ember életébe kerülhet ugyanaz a baki. Többek között ezért is vágytam a pályázási lehetőségre, és mikor megkaptam a hírt, hogy nyertem így idény végén, alig akartam elhinni : )

Nagyon izgultam, hogy ilyen kevés tapasztalattal, nem –e fogok nagyon lemaradni, és tartottam az újabb eséstől is eleinte, de biztosítottak róla az oktatók, hogy ha nagyon lemaradok, akkor külön felvezetőt kapok. Ez azért nagyrészt megnyugtatott. Vasárnap reggel 8:15re kellett kiérni, majd beregisztrálni. Kaptunk pólót, HMI által kiadott motorozás alapjairól szóló könyvet, nyakba akasztós kulcstartót, és matricát a motorra, ami kell, hogy felengedjenek a pályára. Néztem a motorokat, hát messzemenően az enyém számított a legkisebbnek, és a legidősebbnek is. Elmesélték 15 percben, hogy mire figyeljünk és hogyan zajlik le a nap, majd kialakítottak 4 csoportot, 4 felvezetővel, különböző tempókhoz alakítva. Mindenki besorolhatta magát oda, ahova gondolta. Én természetesen a leglasabba mentem, azon belűl is beállhattam az oktató mögé, így nyugodtabb voltam, hogy nem maradok le, illetve, észreveszi az oktató, ha nem bírom a tempót. Volt a sorban mindenféle motor, sportmotor, túra motor, egy chopper, még egy 400as robogó is. Az elejétől kezdve úgy éreztem magam, mint a kishercegnő, minden kívánságom teljesült. Az első 20 percben kényelmes tempóban mentünk az oktatóval, a második 20 percben lassabban mentünk, mert szóltak páran, hogy túl gyors a tempó. Ezalatt megtanultam az ideális íveket, hogy mikor kell fékezni, kanyarodni...stb. A harmadik 20 percben már csak 3 csoport volt. Úgy éreztem én tudnék ennél gyorsabban menni, baj nélkül, így egy kör után kielőztem, és az utolsó két 20 percet egyedül motoroztam, ami hihetetlen élmény volt. A saját tempomban mentem, az oktatótól tanult íveken, és vigyáztam, hogy ne vállaljam túl magam. Körről körre okosodtam, hol fékezem túl a kanyart, hol mehetnék gyosabban. Rájöttem, hogy nem kell annyira félnem az egyedül motorozástól, megy ez nekem J Majd az oktató is elmondta vélményét, hogy látja, hogy az általam utálatos 2es kanyartól félek, ezért lassan fordulok, és hogy a gyors kanyarokba sem merek elég gyorsan menni, ezért ezeknek a kijavításán ügyködtem a továbbiakban. Nagy meglepetésemre az egyes kanyarban leért a jobboldali lábtartóm és a csízmám is, amitől kicsit megijedtem, mert az amúgy is nagyon leültetett motorom kanyarokban instabil, azt hittem el fogok esni, de nem történt semmi baj. Később vigyorogva meséltem a barátoknak, oktatónak, hogy lekaristoltam a lábtartóm : ) A negyedik 20 percben a hátsó gumim is olvadni kezdett, fékezéskor nyikorgott alattam és táncolt kicsit a motor, de nem lett ebből sem gond. Sajnos az én motoromra csak utcai gumi kapható. Az oktatás végére nagyon elfáradtam, de nagy sikerélménnyel zártam, és aznap már le sem lehetett törölni a mosolyt az arcomról, boldog voltam, mert erre vágytam, és jobban sikerült, mint az gondoltam. Az esti csajos pályázásra, azt hittem már nem fogok tudni felmenni erő hiányában, de a barátom javaslatára, aki versenyző, ittam pár sportitalt, a kocsiban aludtam fél órát, így sötétedéskor, bár már elég hűvös is volt, de a 40 perces csajos pályázáson újra mentem. Az is jól sikerült, és aminek a legjobban örültem, hogy még az oktató is meglepődött, hogy ennyi motorozás után is így bírtam, és még gyorsabb tempóban, valamint a korábban említett hibáimat is szépen kijavítottam. A kigyorsításnál néha elhúzott az oktató a Csillával, az én motorom nem tud úgy kigyorsítani, bárhogy húzom a gázt, de a kanyarban mindíg behoztam a lemaradást. A nap végén hazamotoroztam, letettem a mocit a garázsban és megköszöntem neki is ezt a szép napot, hogy ilyen remekül bírta.. A legszebb ajándék volt ez a nyeremény, amit most kaphattam, és az biztos, hogy jövőre is megyek tanulni tovább. Ami nagyon jó a HMI oktatásban, hogy mindegy mennyire tudsz motorozni, mert hozzád igazodnak az oktatók abszolút mértékben, biztonságban érzed magad. Ha bármi kérdésed van, gondod, rögtön segítenek, tanácsot adnak, figyelnek rád. Mehetsz a neked való csoportban, de egyedül is, ha úgy szeretnél, és rengeteget lehet fejlődni egy ilyen napon. A nap végén az oktató, a barátom és az ismerősök is azt mondták hatalmasat fejlődtem (remélem nem csak udvariasságból : ) ) Köszönöm a csamklub.hu szervezőinek a nyereményt, a HMInek a szuper motoros élményt, és a motoros-sziveknek az esti csajos pályázást. : )
www.tvn.hu_b4c32fe7e34d1ca1dd9e340901a4e906.jpg

www.tvn.hu_164585fe055bf111bdb236ab92513dc8.jpg

www.tvn.hu_54ee4fb54b57aba334afa20d90b68a4d.jpg
www.tvn.hu_64f4b52f43a6954183d3fd23a37eeb10.jpg

Hozzászólások

Nagyon szívesen. :)
Örülök, hogy ilyen jól sikerült ez a nap, és hogy a tavalyi év után sikerült visszaszerezned az önbizalmadat. :csam:
 
Insta360 Black Friday sale

Blogbejegyzés információ

Szerző
Szisz-gsxr
Olvasás
857
Hozzászólások
12
Utolsó frissítés

Tagok Blogjai további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére