Az év első néhány hónapja mindig egész nyugalmasan telik, ha a városi közlekedést nézzük. Aztán jönnek az olyan ünnepek, mint pl. a Húsvét, és legszívesebben elköltöznék valami lakatlan bolygóra. Pedig nem nekem kellene, hanem azoknak, akik egyébként csak ilyenkor veszik elő az autójukat, amiből az is következik, hogy rendkívül nagy tapasztalattal, és legalább 5 perces rutinnal rendelkeznek.
Egyébként még az sem lenne olyan nagy baj, ha mondjuk a (jobb) szélső sávban bénázna az illető. De persze nem. Az ilyeneknek mindig van önérzete: nehogymár a egy Ford Fokusszal a szélső sávban menjek! És akkor ott vergődik előttem úgy, hogy ahol 70-nel lehetne menni, ő 43 és 49 km/óra között ingadozik.
Általában messziről fel lehet ismerni az ilyen mazsolákat, pedig már azt sem lehet mondani, hogy a "kalapos skodás", mert manapság se kalap, se Skoda... Az index nélküli BMW persze nem kérdés, azt is előre tudom, hogy mi lesz a következő sutkája, a mazsolák viszont mindig meg tudnak lepni. Ha elém kerül egy, folyton azon töröm a fejem, hogy mikor járnék jobban, ha megelőzném, vagy ha hátulról fedezem.
Az ilyeneket persze megelőzni sem olyan egyszerű, mert ha kiteszed az indexet, hogy megelőzd, tuti gyorsítani kezd, ha viszont visszahúzódsz a helyedre, lelassít 42,5-re. Általában a felezővonalon mennek, és kanyarodáskor a sáv jobb oldaláról kanyarodik balra, és a bal oldalról jobbra.
Időnként pedig kint felejti az indexet, amivel arra kényszerít, hogy folyamatosan a lábadat a fék fölött tartva, minden érzékszervedet laptba vetve azt figyeld, hogy mi lesz a következő megmozdulása, és egész idő alatt te gondolkodsz helyette.
A ritmusérzék hiánya általános jelenség a mazsoláknál. Kivárja, amíg jó közel ér a szemből jövő autó, majd csikorgó kerekekkel fordul be elé, amikor viszont sehol senki, akkor hiába várod, hogy eldöntse, hogy mit akar. Az is csak ront a helyzeten, ha figyelmeztetésként rádudálsz, mert ezt fenyegetésnek veszi, beparázik, és lefagy a teljes rendszer.
Sajnos a jogosítvány megszerzésénél nem előfeltétel a ritmusérzék, pedig nagyon hasznos lenne néhány visszatapsolós gyakorlat, hogy kiderüljön, ki az, aki életveszélyes lesz a forgalomban. Meg egyébként is, a ritmusérzéknek nagy hasznát vehetjük az élet minden területén kezdve a szextől a főzésen kereszül a vezetésig ugye.
Ráadásul a ritmusérzék még egész jól fejleszthető is pl. tánccal. Csak az a baj, hogy aki születetten botlábú, valószínűleg sosem veszi ezt észre, így arra sem gondol, hogy neki ezt a képességét fejlesztenie kellene.
Egyébként még az sem lenne olyan nagy baj, ha mondjuk a (jobb) szélső sávban bénázna az illető. De persze nem. Az ilyeneknek mindig van önérzete: nehogymár a egy Ford Fokusszal a szélső sávban menjek! És akkor ott vergődik előttem úgy, hogy ahol 70-nel lehetne menni, ő 43 és 49 km/óra között ingadozik.
Általában messziről fel lehet ismerni az ilyen mazsolákat, pedig már azt sem lehet mondani, hogy a "kalapos skodás", mert manapság se kalap, se Skoda... Az index nélküli BMW persze nem kérdés, azt is előre tudom, hogy mi lesz a következő sutkája, a mazsolák viszont mindig meg tudnak lepni. Ha elém kerül egy, folyton azon töröm a fejem, hogy mikor járnék jobban, ha megelőzném, vagy ha hátulról fedezem.
Az ilyeneket persze megelőzni sem olyan egyszerű, mert ha kiteszed az indexet, hogy megelőzd, tuti gyorsítani kezd, ha viszont visszahúzódsz a helyedre, lelassít 42,5-re. Általában a felezővonalon mennek, és kanyarodáskor a sáv jobb oldaláról kanyarodik balra, és a bal oldalról jobbra.
Időnként pedig kint felejti az indexet, amivel arra kényszerít, hogy folyamatosan a lábadat a fék fölött tartva, minden érzékszervedet laptba vetve azt figyeld, hogy mi lesz a következő megmozdulása, és egész idő alatt te gondolkodsz helyette.
A ritmusérzék hiánya általános jelenség a mazsoláknál. Kivárja, amíg jó közel ér a szemből jövő autó, majd csikorgó kerekekkel fordul be elé, amikor viszont sehol senki, akkor hiába várod, hogy eldöntse, hogy mit akar. Az is csak ront a helyzeten, ha figyelmeztetésként rádudálsz, mert ezt fenyegetésnek veszi, beparázik, és lefagy a teljes rendszer.
Sajnos a jogosítvány megszerzésénél nem előfeltétel a ritmusérzék, pedig nagyon hasznos lenne néhány visszatapsolós gyakorlat, hogy kiderüljön, ki az, aki életveszélyes lesz a forgalomban. Meg egyébként is, a ritmusérzéknek nagy hasznát vehetjük az élet minden területén kezdve a szextől a főzésen kereszül a vezetésig ugye.
Ráadásul a ritmusérzék még egész jól fejleszthető is pl. tánccal. Csak az a baj, hogy aki születetten botlábú, valószínűleg sosem veszi ezt észre, így arra sem gondol, hogy neki ezt a képességét fejlesztenie kellene.