Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Gyerekkori álom

Az elmúlt hétvégén Sopronban jártunk, és igyekeztünk pótolni mindazt, amit nyáron, a motoros szezonban legtöbbször elszalasztunk: várost néztünk, kirándultunk. Így keveredtünk el a soproni "Bolond Várhoz" is.

Nem szeretném túl részletesen ecsetelni a történetet, de a lényeg az, hogy egy teljesen hétköznapi munkás ember munka mellett illetve után, saját két kezével, és többnyire tök egyedül építette fel ezt a középkorinak tűnő, hatalmas várat. Amikor elkezdte, 1951-ben 26 éves körül volt. Amikor megromlott egészsége miatt abbahagyta, kb. 83.

A bácsi, Taródi István egyébként még ma is él, 85 éves és Alzheimer-kóros. 2007-ben hagyta abba a munkát. Direkt írom, hogy abbahagyta, és nem azt, hogy befejezte, hiszen a vár még mindig nincs kész.

Döbbenten álltunk a várban, a termekben, a bástyán, és azon gondolkodtunk, hogy vajon hogy jön az ötlet, hogy valaki elkezdjen építeni egy várat. Mi hajtotta, és egyáltalán hogy volt ehhez energiája. A fia szerint gyerekkora óta imádta a várakat, mindig azokról olvasott, csodálta őket.

Azután, amikor megszerezte a telket (mert ifjabb Taródi István szerint apja mindig szeretett volna egy saját nyaralót), nem volt nap, hogy ne a várán dolgozott volna. Reggel korán kelt, és munka után éjszakáig dolgozott. Egy oldalkocsis Gilera motorkerékpárral hordta fel a köveket a hegyre (egész addig, míg neki nem ment vele egy fának - mesélte a fia). Télen a vár belsejét szépítgette, bútorokat gyűjtött, kályhákat épített, és még arra is volt energiája, hogy kerámia plaketteket gyártson a látogatóknak.

Egyébként ismerek egy másik hozzá hasonló "szent őrültet". Cziráki Viktort a falujában csak "Regölyi remeteként" emlegetik. Ő szintén gyerekkorában kattant be, és azóta érdekli a régészet, a szkíta életmód, és építi sorban a többezer évvel ezelőtti technikával a házakat. Mindig is csodálltam, amit létrehozott, de ezen a hétvégén valahogy mégis eltörpült az ő érdeme a várépítő mellett.

Én egyetlen magyarázatot látok erre a megszállottságra: az ilyen emberek biztosan előző életükből hozták a tudást, a tapasztalatot és főleg a vágyat arra, hogy valami olyasmit alkossanak, amit ez a mai kor nem ért meg. És persze amit csinálnak, hatalmas és tökéletes.

Mióta hazajöttünk, még egy ismerősömről kiderült, hogy bekattant. Felnőtt fejjel kiköltözik Egyiptomba. Azt mondja, ötéves kora óta ez az álma.

Azóta azon gondolkodom, vajon nekem mi az álmom...
Reactions: 2 emberek

Hozzászólások

Nekem nagyon sok az álmom...bejárni a világot...

V
Halottam a várról:)
Egyébként anno is éltek ilyen emberek:)
Pl: II. Lajos Bajor Király Neuschwanstein atya.

S szerintem mindenkinek magának kell meg lelnie álmát, s vágyát.
Lélek s szív kimeríthetetlen erővel azon lessz, hogy az álom valóra váljon:love:

Ja, még az jutott eszembe, hogy van egy film, a Bakancslista, ami hasonló dolgokról szól. Mármint hogy nem szabad úgy meghalni, hogy ne tennéd meg azt, amiről álmodsz.
Ezért is lenne jó tudni, hogy pontosan mik azok a dolgok. :D

Az ember mindig álmodik valamiről! Vannak kis és nagy álmok is. Ha erősen akarod és teszel is érte, akkor megvalósíthatóak. Én is sok kisebb nagyobb álmomat valóra váltottam már, de mindig akad újabb és újabb cél (álom). Sokat segített nekem a Titok címú könyv, illetve film, ami a vonzás törvényéről szól, ajánlom mindenkinek! Amióta olvastam, megéztem más lett az élethez a hozzáállásom, és valahogy pozitívabban látom a jövőt, és könnyebben elérem a céljaimat!

(nem gyerekkori álmom, de akkor csak álmodtam róla hogy újra lesz lehetőségem hogy motorozzak....)

Amikor összetörtem magam 6 éve, csak álmomban fordult meg a fejemben hogy újra "rendes" motorom lesz, és tudok is vele motorozni...
Hosszú volt az utam idáig, de megvan a motor és már kipróbáltam magam én is akarom, hogy motorozzunk és a fizikai képességeim nem olyanok mint előtte, de majd igyekszem pótolni a hiányosságot...
Mertem merészet álmodni azt hiszem és már bátrabban tervezgetek..... de van a fejemben egy dolog amit nem tudok elfeledni milyen volt a kórházi ágyon kiszolgáltatott lenni, olyat nem szeretnék még egyszer....

Jártam annál a várnál 1987-ben és rengeteg fotót készítettem. Ha anyumnál megtalálom a képeket,akkor szívesen közzéteszem.Jah,ezt a motort is láttam annakidejen egy másik társaságában a vár egyik eldugott szegletében.....:)

Ja,és ha jól emlékszem van olyan fala a várnak,amibe rengeteg sörösüveg is be lett építve....viccen kívűl :)

Székesfehérváron a Bori Vár is hasonló. Az álmok azért vannak, hogy megvalósítsák őket, az adja a spiritet az élethez. Anélkül olyan az élet mint a kaja só nélkül.

Yama750;bt10569 írta:

Ezért gondolkodom, hogy mi az álmom. Két lehetőség van: 1. nincs semmi álmom, 2. minden álmomat azonnal megvalósítom, ezért nem kell tovább álmodnom.

Köszi Yama, ez jól esett.
Igen, abban igazad van, hogy képes vagyok hasonló megszállottsággal csinálni, időt és energiát nem kímélve, mint az öreg a várát.

(Tegnap éjjel elovastam a köyvét... még jobban le vagyok döbbenve. A második felesége pl. a kőhordásból ment szülni, mentő vitte el. Senki nem tudta, hogy terhes.)

Én még szeretnék egy saját épített motort. Látni Prágát, a Vencel teret, a Jawa múzeumokat, egy pici helyi sörfőzdében igazi prágai barna sört inni. Be akarom fejezni a könyveimet, és terjeszteni a neten. Ami ezen felül jön, az bónusz.

Én például egy álmomat már részben megvalósítottam. És ez jó érzéssel tölt el. Nagyobbak most nem jutnak eszembe - itt van persze a motorozás, ami bármennyire is vágyálom, eltörpül e jelenlegi mellett, valamint a boldog és elégedett élet, amiért viszont aránytalanul sokat kell dolgozni, ami épp az álom lényegét veszi el:) De dolgozom rajta.

Az viszont zavar, hogy télen jártunk Sopronban és még csak nem is hallottam erről a várról. De mindjárt megnézem, mit ír róla Feribácsi (egykori idegenvezető tanárom, akinek a könyvében minden benne van Magyarországól - a szerk.)

Norton;bt10565 írta:
Üdv szeva Norton! Idesanyám megvette nekem eztet a könyvet. Az ötödik ódalon óvastam egy ollyan kijelentést, hogy azóta a kezembe se vagyok hajlandó venni. Ha a szerzőnő ott áát vóna előttem, szíjjeeszedem, mind rossz gyerek a kisaatót :karomkodik2: Nade ez világnézeti kérdés. Nekem sok álmom megvalósút, a picikbű. A nagyok a picik miatt nem. Meg a bolond jó szivem miatt se.:((

[Szívemből szóltál QUOTE!
Teljesen ezt gondoltam én is!Biztos,hogy ezek az emberek,előző életművüket fejezik be,ezen a Földön.Üdv!Motoros nagyi

OTEQ
UOTE=Sixtee;bt10560]Nekem nagyon sok az álmom...bejárni a világot...
Csodálom ezeket az embereket, akikről írsz Nana. Honnan veszik az erőt hozzá, hogy ezeket a dolgokat megalkossák, és ne csak leéljék az életüket...Felnézek az ilyen emberekre. Az ő életük nem volt hiábavaló....nyomot hagynak maguk után..[/QUOTE]

Blogbejegyzés információ

Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

NaNa további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést