Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Familiáris nyaralások - avagy a pihenés

Olvasom a bezzeganyát, épp a családi nyaralások témát feszegetik gőzerővel. Hogy ki viszi/nem viszi a nagyiékat/bébisintért gyerekfelvigyázni, hogy valóban háromcsillagos-e az a wellnesshotel, amelyik 8 nm-en 2 felnőttet és 2 gyereket pótágyaztat egy légtérben és hasonlók... No, ez ügyben is renitens vagyok, mert amikor a pihenésre/alvásra nyújtott fő/négyzetméter lecsökken kettő-három nm alá, azt én mondjuk már nem nevezném nyaralásnak, akárhány csillagos wellnesszálodában is finganak gyerek este versenyt az orrom alá közvetlen. Akkor már inkább a sátor, mert ott legalább a levegő mozog és buli a vacokverés...

Idén voltunk 3 napot pihenni kettesben egy ilyen jobbféle helyen, jellemzően pótágyazzák a kicsi gyerekeket. A plusz szoba, lakosztály pláne horror ugye luxuswellgenyádiában, és főként ritka az egymásba nyíló szobamegoldás is. A svédasztalos reggeli mindent elmondott a családokról: hiába volt teljes ellátás, ha reggelre a szülők leamortizálódtak, mert még az a luxus se jutott nekik, ami otthon egyébként megvan, a saját szoba varázsa a srácok ágyba parancsolása után. Kérdem én, akkor minek oda csillag, ha csak a koleszfíling jut? Szerintem hiába a napközbeni animációs program, meg masszírextra, ha reggelre mindenki hullakába, és egy hét után már megváltás hazaindulni és nekiállni otthon a mosásnak.

A fórumon meg megy a vita. Hogy mennyire gáz vagy nemgáz az anyósékkal/nagyiékkal nyaralni, ér-e valamit a wellness, ha éjjel nem lehet aludni és egymásra ugrani-se apának anyával, lepattintsuk-e a gyereket máshová táborba addig, vagy egyéb rokonhoz. Szerintem nem gáz a nagyszülői/bébisintéri jelenlét, biztos számít az is, hogy mi az egyéni szitu. (Van aki szerint ez szörnyen álságos, de ő biztosan nem terelgetett még maga körül még a más porontyát se egy óránál tovább, maximum babalátogatáson prüntyögött a kicsinek egy félórát, majd sarkon fordult és hazarohant a büdösebbre sikerült peluscserénél.) A kölök meg miért ne menne táborba önállósodni, miért ne mehetne rokonozni, és a szülőknek miért ne járna a privát kettesben feltöltődős pár nap... Valamiért úgy gondolom, hogy a gyerekvállalás nem egyenlő azzal, hogy a gyerek innentől bekerül a privát szférába, vagy esetleg akár felváltja azt. Igen, kell a közös nyaralás is, de biztos megvan annak is az emberi módja, mindenkinek a maga szája íze szerint. Szerintem nem bűn akár az otthon nyaralás se, miért ne lehetne egy lazább hetet otthon eltölteni, utánajárva miféle jó programok vannak a közelben és ott lazulni. Kimászkálni a közeli strandra együtt, este együtt a kertben sütni a szalonnát, bográcsolást, a közeli dunaparton hálózgatni és egyéb bohóságok... Végül is ezt csinálja nyaralás közben az ember, otthon miért ne tehetné meg ugyanúgy? Láttam már szabin lévő családot két gyerekkel és házhosszállítós kajával, mosás és takarítás nélkül egy hétig eljárogatni ezerfelé a környéken... láthatóan élvezték.

A flancolós nyaralások helyett, ami valójában nem is pihentet, valójában mégse komfortos de legalább procc, és plusz három hétig dupla műszak kell érte, nekem jobb az élménydús helybenlét is. Ehh, már megint másként gondolkodom... :)

Ki hogyan csinálja?

Hozzászólások

Egy hét gyerökkel, egy hét gyerök nélkül, naná;) A gyerökkel két szobás apartmanba és nem az számít, hogy puccos legyen, hanem hogy elég legyen a hely és megfelelő méretű az ágy:D:D

Nem,nem gondolkodsz másként,szuperül.Ez kell,igen.Az otthoni kényelem,és lazítani,elmászkálni,stb.Esetleg a munkahelyi szakszervezettől lehet bérelni egész kis házat,nagyon olcsón.Én is ezt tettem 2 éve.50 ezer volt,egy kétszintes ház,3 szoba,2 fürdőszoba,és jöhettek a " gyerekek" családostól.De egy 2 szobás apartmann is megfizethető,és maradjon meg a privát szféra a szülőknek.Nem jó,ha kiszolgáló személyzetet " játszanak".Feltétlen menjetek el kettesben is! Így tudjátok megőrizni a kapcsolat varázsát!Kellemes nyaralást!Vigyázzatok magatokra!

Hát az tuti, hogy gyerekkel nyaralni, nem is pihentető. És miután agyon szaladgáltad magad a gyerek után, illetve kielégitetted a kiváncsiságát és mindent megnéztél, kipróbáltál, már alig várod, hogy újra otthon legyél, persze hulla fáradtan az 1 hétig tartó mosnivalóval együtt. De ez is kell, meg az is hogy csak ketten legyenek a szülők különben elöbb utobb kipurcannak :D
Nagyit vinni pedig nem tisztességes, és rossz ötlet is, alkalmazkodni kell, sőt kissé cinkes ha tudja mert persze hogy tudja, hogy miért vonultál fel a szobába :) Ráadásul mig te hancurozol ő melózzon.

Mi még sohasem voltunk gyerekek nélkül nyaralni. Kivétel a nászutunk volt, bár tavaly Eszti megkérdezte, hogy akkor őket miért nem vittük??? :eek: (mondtam neki, hogy huncut gondolatként ott voltak már ők is)
Én személy szerint fél nap után lennék egy hisztis sárkány, hogy mi lehet a gyerekekkel.
Viszont a gyerkőcök minden évben mennek táborba meg egy hét Gyulára a sóginőmékhez, ahová mi szülők nem megyünk. Otthonról elmászkálós "nyaralásunk" is volt már.
A mi párkapcsolatunkból kimaradt a "kettesben" vagyunk, ezért nekem nem hiányzik. (ami soha nem volt, az nem hiányzik)

Srac koromban sokat nyaraltam a nagyszüleimnel videkek es egesz jol megvoltam ahogy visszaemlekszem nem nyafogtam a szüleim utan.Nekik meg volt nyugodt ket harom hetük:):)

Hát nálunk még van egy év nyaralójog lakókocsibankempingelés, szerintem pont a koleszfilinges megoldás... :D (abszolute csapatépítő túlélőprogram, 4 fő 4 négyzetméteren 3 négyzetdeciméternyi főzőlappal, alulszerelt konyhával, időjárás: orkánerejű viharokkal, esővel, letépett elősátorral) Na meg az a papírparaván ami térelválaszt... Idén felébredt a nagyobb és enyhe iróniával a hangjában félhangosan kérdezte vajon miért mozog ritmikusan a lakókocsi... Ilyenkor csak párosban hülyén felvihoghatsz. :D Vagy no szex a nyaralás alatt... (naneeee)

Dokika, hallottam már olyat, hogy a nagyis nyaralás volt akinek jó volt, mert a nagyszülők ritkán látták az unokákat (távol éltek a fiatalok), és így mindenki jól járt. Mindenkinek más a jó megoldás, ha nagyiék egyébként a közelben élnek, és egyébként is sokat vigyáznak rájuk, persze már teljesen más a dolog fekvése.

Nálunk még az is dívik, hogy néha összetereljük a haverokat is és kiveszünk egy házat ahol a mindenkinek van elég szoba, és esténként bogrács, napközben falkában csavargás-pancsolás. 3000ft/fő szinten már elég jópofa kis házikókat lehet találni. Szerintem családilag ez a leginkább elérhető és legköltséghatékonyabb megoldás.

Én csak a saját gyerekkoromat tudom felhozni. Voltam nyaralni anyuékkal, általában 2 részletben. És voltam a két nagyszülőnél 1-1 hetet. Mondjuk izgalom nem volt, mert mindenki pesti, de a nagyszülők vittek el az Állatkertbe, Cirkuszba, Várba, Citadellára ilyesmik. Aztán 8 éves koromtól meg folyamatos edzőtábor júli közepétől, utána már az volt a gond, mikor mehetek el anyuékkal 1-2 hétre. Nálunk így zajlott, de tesóm nincs, ellenben állítólag 3 felnőttet is le tudtam kötni. Sőt annó felváltva kellett anyuéknak enni, mert nem maradtam meg a fenekemen. De sose hallottam panaszt, élvezettel csinálták :) A helyek tekintetében: nagyon sokáig kemping, eleinte a 2 személyes sátorban hátul, aztán már nekem is jutott hely. Emellett a céges nyaralások, szot üdülők. Később horvátországos apartmantelepes. Ez a fitness wellness akkor még nem volt téma. Most meg én megyek kettesbe a Drágámmal ilyen csodahelyre :)
Arról igazán nyilatkozni nem tudok, hogyan oldották meg az együttlétet, de valahogy miután megszülettem már nem volt ez nagyon téma. Legalábbis sokat hallom azóta, hogy anyám a szülés után nem volt kapós a dolgokra... Ennyi :)

Nekünk ugyebár nem adatott meg a gyermekáldás, helyette telepakoltuk az udvarunkat különböző nyerítő, ugató, nyávogó állatkákkal. Nyaralás szempontjából ez nagy szívás, mert a gyerekkel ellentétben nem tudok két lovat beültetni a hátsóülésre, és lemenni a Balcsira pár napra.:D Úgyhogy nyaralás kilőve. Végül is az egész nyaramat aktív üdüléssel és falusi turisztikával töltöm itthon, így annyira nem is vágyom rá.
Helyette januárban, amikor már nagyon ki vagyok a hidegtől és a sötéttől, el szoktunk menni egy hétvégére ilyen wellness pancsira, ahol kellőképpen átmelegszem. Olyankor pedig a szüleim költöznek hozzánk, hogy a szőrösöknek all inclusive maradjon az ellátás.;)

"Mamóca téged meg állatira csodállak, mert kívülről szemlélve olyan könnyed eleganciával szervezed a dolgokat azzal a négy+xhaverok gyerökkel, mintha csak álomutazás lenne. Pedig tuti nem habospite, szóval minden elismerésem."

Tudod Yama könnyű annak, aki egy nagyon nagy családba születik. Innentől kezdve természetes dolog, hogy sorban állsz a fürdőszoba előtt, az előszobában 32 pár cipő van, a mosogatás 1,5 óra és ebédhez 50 szelet rántott húst sütsz. Nem beszélve a sütés-főzésről. Sütikészítés nálunk: alaprecept szorozva 5-tel. Ha összejönnek a gyerekeim unokatesókkal (hétvégén majdnem beleszaladtam ebbe a problémába) az kerek 31 gyerek.:cool:

ÚÚúúú Mamóca ! Az a 31 tényleg nagyon kerek !
Az enyém ( + barátok ) nem volt itthon egy hétig, komolyan utáltam. Bekapcsoltam amit lehetett, csak hogy ne legyen olyan csönd. Persze a bringa szerelés + robogó brummogtatás + kajás vagyok + megyünk fagyizni ( kéne pénz mert a lányok is jönnek ) + ha jön a másik haver szójjáneki + nem sikerült a mutatvány a bringával hol mossam le a lábam + csak fociztunk és bocs + nem is nyúzzuk a kutyát, meg ha nem szeretné ide se jönne fílinget nem pótolta. Már borogathatom a homokot meg a murvát a zsebeiből ...

Nekünk se lesz nyaralás. Be kő pótúni mindent, ami eemaradt a egyetem meg a suliba taníttás+extra melók miatt. Én még a régi rendszerbe vótam gyerök, akkó még megfizethető vót a táborozás. Mindég Fonyódligeten vótam. Aztán középiskolába má nem vót idő nyaraani, emlékszem akkó vót tehenünk meg hizóbikánk, mennyit forgattam meg gyűjtöttem a szénát. Meg akkó még vót idő motorozni, találkozókra eejutni... 2002-be a ujjatlan motoroskesztyűm kivágásai belebarnútak a kézfejembe, és októberig meglátszott... nagyon büszke vótam rá, és ez azuta se ismétlődött meg, és remény sincsen rá, hogy valaha is meg fog...:(

V
Nem szeretem a menjünk le a Balatonra (bárhova...) feküdjünk ott két hetet (amire egész évben készülünk...) aztán muszály jólérezni magunkat, ha beledöglünk akkor is... mert ugye ez az amire készültünk egész tavaly nyár óta !

Inkább leszaladunk A Tiszára, 2-3 vadkempinges éccaka vmi eldugott helyen... semmi kötelezőség... csak a csend...
Vagy egy hasonló túra Osztrákijába...

Bár még csak kezdő vagyok az ügyben, de nálunk igen hamar bevezettük a nagyi/keresztanya társítást. A nagyi örül neki, hogy dajkálhat, mi meg örülünk, hogy nem nekünk kell szórakoztatni a gyerkőcöt. Még jobb, ha az éjszakai alvást is bevállalja, még ha csak a szomszéd szobában is...

Blogbejegyzés információ

Motoros blogok további bejegyzései

Yamina további bejegyzései

• Kukimágnes
    Tegnap elmentem a robesszal 160 km-re a kaptárgyárba lépkeret lécekért...
  • Változó korszakok
    Nehéz döntésre jutottam. Megvettem a Lóóóra a gumikat, aztán mondták...
  • Tagama
    Elment tavasszal. Nem tudtam elmenni a temetésére. Most sikerült...
  • A legnagyobb harcos elment...
    Azt hittem acélból van és sosem hal meg. A profilképén jó ideig egy kis...
  • Kegyelmi állapot
    Mostanában nem írtam blogot. Mert minek... Elfoglalat a kert, az...

Oszd meg ezt a bejegyzést