Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Ezüst Eső

Ezüst Eső

Az Omega egyik - számomra kedvenc - száma az Ezüst Eső. Kissé letargikus, talán azért is tetszik annyira. Mint ahogy ez a gép is szomorú pillanatok alatt született, remélhetőleg nem nyomja majd rá ez bélyegét a megbízhatóságra.
Nem az első eset, hogy munkadíjként egy hiányos, papírmentes gépet kapok és nem tudom alkatrészként eladni. Egy Jawa Twin Sport javításáért kaptam egy öreg Yamaha RD 125-öst, aminek csak a hiányos blokkját és pár apróságot tudtam elpasszolni, a többi a nyakamon maradt. A váz alkalmasnak tűnt egy átalakítás után valami 50-es blokk hordozására, korábbi jó tapasztalataim alapján Simson blokkra kezdtem vadászni. Közben összeállt a koncepció: minél olcsóbban kischoppert készíteni! A váz kiegészítései, a kormány, a pedálok 1/2 ''-os gázcsőből készültek, elnyelte a teljes 6 m-es szálat. A váznak csak a középső főtartója maradt a villanyakkal, hátsó lengővillával és darabjait is felhasználtam, pl. az ülés alatti hosszfőtartónál, a hátsó rugóstag felső felfogatásánál. Nehézséget okozott, hogy a Yamaha és a Simson blokkok kihajtása ellentétes oldalon van, így a hátsó villa megfordítása után a fékkitámasztón is el kellett gondolkozzak. Kevés új alkatrészt építettem be, a legtöbb elfekvőben lévő cucc volt, csak a lánc, tanksapka, légszűrő, első gumi, fékvezeték, gázbowden új.
Az eredeti Yamahából a váz középrész, a villa alsószárak, kormánykiflik, markolatok, karok, konzolok, hátsó lengővilla, kerekek, sárvédők, hátsó rugóstagok, oldalsztender maradtak. Az első lámpa Verhovina, a hátsó Pannonia T5, a tank pedálos Simson, a villaszárak, a kipufogó és a blokk S50-es Simson tartozékai voltak valaha. A kárpitozást Maci barátommal közösen végeztük, a váz hegesztése Kustyán Attila munkája, külön köszönet Kurucz Jácintnak a fényezésért. A csapágyazást a vágatlan kormány-nyaknál módosítottam, rám jellemzően alulra kúpgörgős csapágy került beépítésre, ez tuti még három másik motort is kiszolgál. A hátsó lánckereket egy Honda CM 125 ledobott lánckerekéből fogaztattam. A légszűrő-felfogatás közbetéteként -miután elfekvő cucc- játékautó gumiabroncsát használtam fel.
A sors iróniája, hogy a győri ingyenes Omega koncertre sem lett kész a vas, nem is játszották a gép nevével azonos című számot…
Köszönet a segítségért: Dudás György, Szele László (esztergályos munkák), Rigó Rajmund (teleszkópszár), Jumbi (tank, kipufogó, gyári blokk átvétele), Falu Lőrinc (hegesztés, kormányhajlítás), Kustyán Attila (vázhegesztés), Kiss Imre (fogazás), András (blokk), Winkler András és Richárd (alapgép), Kurucz Jácint (fényezés), Tranzit BT (alkatrészek), Babics Péter (karburátor), Maci (kárpitozás).

Néhány szó a vas sorsáról. Közvetlen a Kaposfőre költözésem előtt kutyafuttában fejeztem be. A futópróbák óriási gondokat jeleztek, amiket már nem volt időm megcsinálni. Pintér Balához került a vas. Utólag építettem rá a gyári Simson kipufogót, elfért volna egy új rugó az első teleszkópba, de arra már nem volt se idő, se pénz. Bala lőtte be, nem is tudom, hogy ment igazán, Bala mondja, hogy úgy, mint egy átlag Simson. Nem sok pénzért sikerült eladnia, Kapuvárra került a vas. Utána nem sokkal látták hirdetve a neten, elég kevés pénzért. Meg is vettem volna, de akkor már nem motorozhattam, pláne chopperrel nem. Ennél is kicsit úgy érzem, nem becsülték meg eléggé a munkámat. Érdekes megfigyelés: erre se fordítottam sok pénzt meg fáradságot, mégis relative ezt becsülték meg majdnem a legjobban. Tulajdonképpen nem maradtak rossz érzések vele kapcsolatban.

Hozzászólások

Ez nagyon poén, szinte kedvem lenne egy ilyen művészi kis gyösszel zümmögni néha :D Komolyan, szerintem van benne valami.

Ennek szinte csak az utilitarista szemléletem szab gátat, mert - egyelőre - azt hiszem, akár használható is lenne egy ilyen rendszámtalan kis cucc az utakon.

Meg az, hogy túl hűséges vagyok Teresához :D
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Vidék
Olvasás
660
Hozzászólások
2
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Vidék további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére