Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Egy koppanás..

Háát hol is kezdjem.. Úgy kezdődött ,hogy ki mentünk rutinpályára, hogy tanuljak motorozni..
Szépen is indult az egész. Először is felültünk a motorra én elöl a Barátom pedig mögém. Igaz, nem volt valami kényelmes de legalább szép lassan sikerült meg "tanulnom" 4ig váltani.:D Kb 4-5 alkalommal "vezettem" így.:D Amikor én és a Párom is úgy éreztük akkor már mentem teljesen egyedül is. Még nem lehet annyira motorozásnak hívni de nagyon jó érzés volt. Így még csak 2ig váltottam fel. Nagyon paráztam ,hogy egyedül meg e fogom tudni tartani..Hát nem is tudtam..
Múlt hétvégén be is bizonyosodott ,hogy egyáltalán nem tudom megtartani a motort.
Egyenesbe mentem szépen lassan , úgy ahogy tanultam. Mellettem jött a Párom, egy másik motorral, megálltunk ő megfordult nekem és ugyan olyan szépen lassan (gondoltam én :/ ) haza megyünk. Sajnos nem így történt.
Ráültem a motorra, és egy lábbal tartottam , utána sztendert fel akartam hajtani, de amint emeltem egy kicsit a lábamat már kezdett bal oldalra dőlni az egész motor. Sajnos nem tudtam vissza húzni ,hogy ne dőljön el. Így hát sikeresen eldőltem a motorral együtt. Nekem nem lett semmi bajom csak egy kis horzsolás , de a motoron sajnos csináltam kárt. A kuplung kar letört és össze vissza vannak karcolva az idomok.
Kicsit elgondolkodtam rajta, hogy mi lenne ha a kanyarba nem tudnám meg tartani..
Lehet ,hogy túl nagy falat nekem ez a motorozás?:/ Pedig nem bíztam el magam. Nem teszek le arról ,hogy meg tanuljak nagy motorral motorozni. Sajnos a magabiztosságom ez ügyben egy kicsit koppant az aszfalton..

Hozzászólások

Menet közben megtartja magát a motor, ne keseredj el és ne add fel!!!!! Aki eldől, annak a 90%-a álló helyben (vagy nagyon lassú haladás közben) dől el - pont ilyen apróságok miatt, mint Te :) 200-250 kilót nem nagyon tart meg senki, ez ellen nincs beoltva egy motoros sem :) Fel a fejjel és kitartás!!!!! :)
 
Ez így van, ahogy Witch mondja... Csak annyit tennék hozzá, hogy szerintem te fordítva csinálod. Más először megtanul egyedül menni, aztán ültet utast maga mögé - mert utassal menni nehezebb... Látod, te már a nehezebbet tudod... A könnyebb már könnyebb... :cool:
 
Nyugi, ha álló helyzetben, vagy lassú menetben dől a motor, azt nem lehet megtartani. (Biztos van aki képes rá, de tuti nem az a jellemző.) Én rengeteget dőltem, majd minden órán egyszer, de menet közben csak egyszer, amikor megálltunk a kereszteződésben, én tuti biztos voltam benne, hogy 1-esben vagyok, aztán mégse, de ezen kívül menetben soha, még a 8-asban sem, akármilyen "lassan" is kellett ott csinálni.
Milyen magas az a motor? Leér mindkét lábad? Nálam ez is picit probléma volt, egy láb, lábujjhegyen, ha nem csúsztam ki oldalra. Na jó, nem nagy probléma mert így is minden elsőre megvolt, csak épp megfogadtam, hogy a következő "balettozás" előtt megtanulok motorozni, ezért vettem choppert. :D Mivel azon mindkét lábam leér, sőt, valamennyire még hajlítva is van a térdem, tuti le fogok tudni számolni a megállok és lefekszem című fejezetekkel. Bár nézem a jó oldalát is, álló helyzetből dőlésben profi vagyok szerintem, mert egyszer sem maradt alatta a lábam és a fejem is csak egyszer koppant, majd rájöttem, hogy az nem jó, így figyeltem, hogy az nehogy leérjen. :)
 
Nem tudok újat írni, mert előttem mindent leírtak. Viszont megkérdezném milyen motor? Idomos tanulni nem szerencsés, pont az általad leírtak miatt. A kuplungkar nem nagy tétel azzal ne foglalkozz. De vagy egy alacsonyabb, vagy egy könnyebb motor kellene... Én így jártam annó az MZ-vel a rutinpályán. 2 elindulás 2 eldőlés :D
 
Az azért nem teljesen igaz, hogy menet közben megtartja magát a motor (lásd a sok embert aki menet közben esik el), de álló helyben elesni nem nagy kunszt!
Szóval ha dicsekedni akarsz valamivel akkor az ne ez legyen! :)
 
Kicsit gondolkozz el. Utassal a hátad mögött meg bírtad tartani a motort, akkor nem borultatok fel. Akkor ráadásul nehezebb volt a vas a pasid súlyával! Valójában akkor se te tartottad, hanem a kerekein állt veletek együtt, te meg egyensúlyoztál vele. Szóval nem a motort nem tudod megtartani, hanem még nincs elég önbizalmad, magabiztosságod, ami azonnal kijön egy egyensúlygyakorlatnál. Meg még az is lehet, hogy nem ér le rendesen a lábad (csak ha az utas súlya lenyomja a motort pár centivel mélyebbre amitől lábbal biztonságosabban tartod), Igy a vas balra dőlése közben már az alá a szög alá került amikor "meg kellene tartani" már. Legtöbbször azért a vasat nem izomból kell tartani, hanem csak egyensúlyozni kell vele, és a lendülettel dőlve kanyarodni. Menni fog az, csináld csak, a legtöbb motoros úgy ahogy mondták előttem is, büdösbogár módjára álltó helyében szokott felborulni baromságok miatt. :D Vannak praktikák egyébként, hogy az új motorról leszedik a spoilereket még a régi motorosok is amikor motorváltás után kezdeti összeszokási időszakban vannak, pont azért hogy ne kelljen újra öltöztetni a jószágot ha a megszokott súlypontváltások helyett meglepetést okoz az új paripa. Hajráhajrá, csináld csak, valahogy mindenki elkezdi és a bénázások mindenkinek megvoltak! :)
 
Hozzátenném, hogy az utas nem csak a súlyt növeli, hanem a súlypontját is úgy elhúzza a motornak, hogy csak pillogsz :D Jóval "nehezebb" lesz, mintha maga a motor lenne több annyival.
 
Kicsit gondolkodni!Nem a morort nem tudod megtartani ahogy irod a sztendert hajtottad fel es utana eldöltel balra.A sztender a baloldalon van leneztel a felhajtashoz ilyenkor az ember önkentelenül is kicsit balra döl.A labad nem volt a helyen es mire ujra leraktad eldöltel talan kicsit meg is ijedtel hogy döl.A sztender felhajtasanal mindig kicsit jobbra kell dönteni a motort a jobb labadra helyezni a sulyt es amikor stabilan allsz akkor felhajtani a sztendert.:)
 
Ja es meg egy.Ez ne vegye el a kedved nem te vagy az elsö es nem is az utolso aki allo helyzetben eldobta a motorjat:D
 
Ne aggódj ezen, régebben nemtávirat olyan mértékben csinálta a motoreldobálást, hogy egy idő után mindig volt nála egy tartalék kuplungkar, hogy azonnal tudja cserélni. Mégis megtanult motorozni:)
 
Én is eldobtam álló helyzetben az új paripámat. Pedig csak a garázsba akartam bearaszolni vele :D
(Azóta úgy vagyok vele hogy inkább beállok orral, és nem próbálom meg enyhe (más esetben észre sem vehető) emelkedőn hátrafelé feltolni-húzni a drágát) (Az meg hogy a robogót nem dobtam el álló helyzetben szerintem nem nagy kunszt, hisz az összvissz 90 kg)
Amúgy egyetértek az előttem szólókkal: Utassal nehezebb. A motor tartja magát, te csak egyensúlyozol. Az idomokat vedd le(jobban jársz tanuló motornak valamilyen naked-el). Tuti leér mindkét lábad? Sztender felhajtásnál jobbra dönteni, oda helyezni a testsúlyt. és Ne parázz ;)
 
Egyáltalán nem dicsekedésnek szántam ezt a bejegyzést. Csak gondoltam ,hogy biztos tud valaki valamilyen jó tanácsot adni.:)
Az igaz ,hogy tényleg az volt a hiba ,hogy lenéztem a lábamhoz.:/ A másik meg az ,hogy nem vagyok valami magas. De majd legközelebb jobban oda figyelek, és elteszek egy tartalék kuplung kart:D A Barátom nem az utas ülésen ült.. úgy tanultam ,h közbe fogta a kormányt, hogy ha baj van akkor át tudja venni az irányítást. Amúgy ez egy suzuki gsx-r 600-as.
Azóta nem mertem még egyedül a motora ülni, mert félek ,hogy még nagyobb kárt tennék a motoron, de össze szedem magam ,és újra neki indulok. :D
Köszi szépen a véleményeket és a tanácsokat!:D
 
Nekem erről az jut eszembe, amikor réges-régen (van annak már 15 éve is), az egyik rocker motoros haverunk valamelyik találkozón megérkezett a bejárathoz, nem volt nagyon szomjas már, megállt, elfelejtette letenni a lábát, és eldőlt mint a zsák. Persze mindenki röhögött, meg volt, aki rohant segíteni, erre ő: "Most mi van? Mindig így szoktam megállni." :D
 
Zéé csak viccelt, ilyen a humora.;) Nem vígasztalunk tovább, minden csajnak kötelező álló helyben eldőlni legalább egyszer. Tanulónak meg pláne:D
Komolyra fordítva: tényleg nem gáz ez, gondolj bele, motor nélkül is hányszor ingunk meg. Csak akkor nincs a dög nehéz súly, ami azonnal reagál. Én is letörtem a tanuló motorom indexét anno a rutinpályán. Folytasd csak nyugodtan.:csam:
 
Jaj, ZéPé, ne kötekedj már... én is a falusi nagyanyám parasztbike-ján tanultam biciklizni, oszt mégis megtanultam, igaz, akkorákat estem, hogy belerengett a templomtorony... a lényeg az akarás, az elszántság, a DÖNTÉS, hogy márpedig ÉN EZT MEGCSINÁLOM!!! :)
 
Hajos;bt25911 írta:
Ja es meg egy.Ez ne vegye el a kedved nem te vagy az elsö es nem is az utolso aki allo helyzetben eldobta a motorjat:D
Ld. Vidék 18 év motoros gyakorlattaa gyök kettővee a KÖNNYŰ 250-es Sport Czetkát.

Egyébként ha nagyvas, de alacsony köll: Honda NTV 650 Revere, Suzuki Bandit 400. Ezeket konkrétan ösmerem, mentem velük, nem könnyű, de jó kezeehető vasak. Ha illyen gondod van, 634/638 Jawa felejtős (gyárilag majdnem ollyan magas mind egy enduro). Kitartás, aki aszongya motoros és ő bezony még nem burút, az legalább a eggyik dologba hazudik...
 
gixxertimi;bt25917 írta:
Egyáltalán nem dicsekedésnek szántam ezt a bejegyzést. Csak gondoltam ,hogy biztos tud valaki valamilyen jó tanácsot adni.:)
Az igaz ,hogy tényleg az volt a hiba ,hogy lenéztem a lábamhoz.:/ A másik meg az ,hogy nem vagyok valami magas. De majd legközelebb jobban oda figyelek, és elteszek egy tartalék kuplung kart:D A Barátom nem az utas ülésen ült.. úgy tanultam ,h közbe fogta a kormányt, hogy ha baj van akkor át tudja venni az irányítást. Amúgy ez egy suzuki gsx-r 600-as.
Azóta nem mertem még egyedül a motora ülni, mert félek ,hogy még nagyobb kárt tennék a motoron, de össze szedem magam ,és újra neki indulok. :D
Köszi szépen a véleményeket és a tanácsokat!:D
Macsra bátran hallgathatsz, ő mindég mondja hogy ő aztán alacsony... A többiek dógaihó meg nem tudok má mit írni. Csak egyvalamit: vótam má úgy utas, hogy utáátak, de a vége fele úgy is, ha nem korrigálok én ott háttú, akkó főraktya a exem vasát a höjegyerek a fára! De ez egyedi eset. Utasnak lenni tudni kő...
Eggyik vót kollegám eccer tett fő Hayabusára egy űtető szettet pont ezér, ugyan a tulaj férfi vót, de hát talajmenti fagyná is fázott a füle... Ha írsz privit, megadom a számát, de nemtom mennyire vagy messze, mer a illető kaposmérői.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
gixxertimi
Olvasás
4,047
Hozzászólások
58
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére