Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Egy autószerelő tanuló lány levele

B.A.D. Cars
14:20 (3 órával ezelőtt)
cleardot.gif

cleardot.gif

címzett: én
cleardot.gif






Tiszteletem Tanár Úr!

Tegyük fel van egy autó, ami a megvalósítandó álmaim közé tartozik, de sajnos nincs patika állapotban és elégé drága is ( utánna néztem és millió alatt nagyon nincs pedig használtak). Plusszban lenne vele munka, itt kicsit komolyabb dolgokra gondolok, mint pl a motor vagy futómű esetleg elektronikai hibák. Szóval dolgozni kellene rajta, de ebből adódik, hogy sokkal többet kellene rá költeni, mint amennyiért hozzájutottam.
Megéri? Ön mit gondol róla?
Viszont én szívesen belevágnák, de nagyon az elején vagyok. De mostanában valahogy ez ad erőt mindenhez. Mert nagyon szeretném azt a kocsit. Csakhát itt még közbe jön a pénz kérdése is meg egyebek. Meghát a jogsi megszerzése.
Már egy ideje eléggé komolyan elkezdtem gondolkodni rajta, de sokan csak húzták a szájukat. Őszintén, én élvezném, ha a saját kocsimon kellene dolgozgatnom. De azért kikérem az ön felnőtt és tapasztalt tanácsait.
Válaszát előre köszönöm!

Üdvözlettel: Dia "Letti,,
1f642


Ferenc Csaba Tóth
cleardot.gif
17:49 (2 perccel ezelőtt)
cleardot.gif

cleardot.gif

címzett: B.A.D.
cleardot.gif






Kedves Letti!
A jogsi az első. Ha fölkeresel és azzal a lendülettel félmagasan hozzám vágsz egy üres pendrive-ot ;), átteszem Neked a B kategóriás e-learning tanfolyam teljes, persze teljesen legális XD példányát. Ne számíts sok jóra, általában nem mennek elsőre a dolgok, cefet sok lóvé. De a jogsi az első, minden más utána jöhet csak. Ugye a szakmai vizsgára jelentkezés feltétele is.
Hát igen, a rohadt pénz. Nem sok ember olyan makacs, mint én, hogy elkeseredés-föladás nélkül éveket, évtizedeket hajlandó dolgozni álmai vasán. (Érdemes lenne elgondolkozni: vajon később nem adódna-e egy kedvezőbb lehetőség? És az igazán kritikus nem is a motor, hanem a kaszni meg az elektronika!) Ebből a szempontból remek példakép Reiter tanár úr és a Taunus. Majd kérdezd meg, mennyit szopott vele, mire abból ilyen autó lett, mennyit költött rá stb. Felejtsd el, hogy fog annyit érni, amennyit beletettél. Tudnod kell, mit akarsz, minden pillanatban. Mire otthon összedobsz egy olyan műhelyt, amiben egyáltalán lehet valamit csinálni, kb. 10 milla, és akkor másnak egy gyertyacserét nem csinálhatsz, így is a jóindulatú szomszédok-falubeliek céltáblája leszel. Minimum havonta fogják rád küldeni az adóellenőröket meg hetente a zsernyákokat, fölváltva hogy ne unatkozz. Havernál melózás felejtős, én se egyszer buktam bele. És akkor jön a vasad anyagi vonzata. Műszakis kell, hogy át tudd iratni, évek alatt, míg készül, fizetni rá teljesítményadót, biztosítást, ilyenadót olyanadót. Ha ezt bevállalod, a sok holtponttal együtt, a költségekről nem is beszélve, akkor vágj bele. Sok segítség kell majd hozzá, főleg eleinte, és ezekre barátságok mehetnek rá (mint nálam). Ennyi a negatív oldala. Súlyos lista. Viszont ha nyolc-tíz év múlva kész lesz (úr Isten, benzin se lesz addigra, de ez a realitás!), kihúzhatod magad, és kijelentheted: Őt Én. Nem fogják elhinni, előre szólok, mert ez egy ilyen szakma, és ilyenek az emberek. De Ő meghallgat majd. Előre szólok, éjszakákat fogsz benne bőgni csak Neki, ha valami bajod lesz. Vagy ha Neki valami baja lesz. És akkor még nem is beszéltem értetlenkedő szülőkről meg pasikról. Küldök pár írást okulásként. Most ha g.ci akarnék lenni (pedig csak g.ci őszinte vagyok), azt írnám, ha ezek után is bele akarsz vágni, a Te bajod. De nem írom, mert pontosan tudom, milyen ilyennek lenni, mert én is ilyen vagyok. Emlékszel Piroskára, a Babetta chopperre? Még mindig készül, és ki tudja, mikor lesz kész. Ebben a naptári évben biztos nem. Vannak dolgok, majd elolvasod: "A Bukás!!". Gyúrj rá: 230 oldal. Az utolsó 3 írás egy motoros lányé.
Ezt a levelet meg nyugodtan mutasd meg a szüleidnek. A maradék hajuk is az égnek fog meredni, de ha túléled amit kapsz érte, a vasért kapottakat is túl fogod valahogy. Kitartás! Nem tudom, meddig foglak tudni bíztatni, de én Veled vagyok. Ha a jogsihoz kell segítség, KRESZ gyakorlási lehetőség, hívj, egyeztetünk időpontot! 20/344-74-21. Kitartás! Üdv szeva:
Chopper Csabi
  • Like
Reactions: 2 emberek

Hozzászólások

Kedves Letti!

A vér nem válik vízzé, és a lehetőségek ugyan időnként fel-fel bukkannak, de azért nem túl sűrűn fordulnak elő és baromi kihegyezett figyelemmel kell hogy járj. Akármelyik utat is választod, mindegyik nehéz lesz. Azt mindenképpen támogatom, hogy első a jogsi. Szerintem azt még a szüleid is támogatnák, mert lassan ma már alap a jogsi.
A többiről meg: Ha az álmaidat választod, és megcsinálod azt az autót, az nem könnyű, de legalább nehéz lesz. Elmesélem az én példámat. Anno vettem egy huszonéves motort nulla szaktudással és némi műszaki affinitással. Vagyis hát inkább motornak látszó tárgy és két vödör alkatrész volt az. Elment rá másfél-két év, egy csomó zseton, idő, kaland, kihívás. Lásd azt a részt, amikor egy ősöreg német belpiacos motort kishazánkban szeretnél felújítani. Fiatal voltam, bohó és lelkes, bízom benne, hogy te is az vagy. A motort sikerült járóképessé varázsolni, sok barát, ismerős, fejcsóváló szaki segítségével. Már csak hajszál híja volt, hogy rendesen működjön (beállítások, karburálás, alapjárat, ilyenek), és nekem annyira mennem kellett vele, hogy összetörtem egy szalagkorlát alatt. Nettó nyikhaj kis hülye voltam. Megint eltelt másfél év, mire lábra állt a vas. Három, majdnem 4 év ment el rá, és kb abból a pénzből amit ráköltöttem, vehettem volna egy tizenéves, sokkal jobb állapotban lévő motort . De tudod mit, nem bánom! Kiderült kik a barátaim, ezernyi millió kalandot hozott, és hoz ma is a motor. Ha nem jöttek szembe hárman, hogy ez a motor valamikor az övék volt, és milyen jó volt vele erre meg arra (a motor olyan helyeken is járt, ahol én még sose). Szóval, most van egy 41 éves motorom, millió kaland, anno ezer nyűg és nagyon sok öröm. Sosem adnám el, mert amikor ránézek, megfiatalodom az emlékektől. Ma sem csinálnám másként.
De ha nem vágtam volna bele, akkor is lenne motorom. Másmilyen, más kalandokkal. De sosem tudnám mennyi barátom van, hogy még Németországból is vadidegen emberek képesek felhívni egy blog miatt, és megvenni nekem alkatrészt, majd postázni, és hogy az emberek nem csak rosszak, hanem segítőkészek, és jók is tudnak lenni. Csak meg kell tanulni szépen kérni, és bátran vállalni. Szépen élni.
Szeretettel ölel:
egy 42 éves motor gazdája, akinek sose volt szalonmotorja, de a motor felújításáról írt blog már nagyon sok tesztmotorhoz hozzájuttatta.
Ma már nem izgat a szalonmotor, hogy én fingjam teli az ülést először. Többféle motoron ülhettem mint komplett motoros bandák, és ez elég. A tudat elég, hogy bármikor elérhetem, hogy képes vagyok rá. Ezt adta az az "öreg roncs" amiről mindenki lebeszélt. A hitet önmagamban. Ma a saját házam telkén áll az a motor. Majd beköltözik a garázsba, amikor befejeződik a felújítás és elfogy onnan az építőanyag.
Sok sikert, hajrá!
 
Elsőre egy Honda Prelude-be lettem szerelmes. 175 000 Ft volt... mikor is? 1992 körül.
Anyám elhívta gyerekkori szerelmét a Honda Auto Weis tulajdonosát, hogy nézzük meg. Lebeszélt. A kocsi ezer éves volt, és gipszből volt az oldala. Igaz, nagyon vagányul nézett ki...
Valami ilyesmi:

1980%20honda%20prelude%20japanese%20import%201.8l%20auto%201.jpg


Helyette azt ajánlotta, hogy az egyik telepén volt egy 4 éves Oltcit ugyanennyiért (vagy nekem ugyanennyiért adta, mert már tudta, hogy van ennyi pénzem, ez már sosem derül ki). Először nem tetszett, de végül boldog 4 évet töltöttünk együtt. Minden alkatrész 500 Ft volt hozzá kb.
Az első tankolást asszem anyám ejtette meg, mert annyi pénzem sem maradt.

Szerintem jól döntöttem.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Vidék
Olvasás
815
Hozzászólások
6
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Vidék további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére