Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Dodor megint megmondja - most a motorkiállítás a téma

Dodor igen megosztó személyiség a motoros társadalomban, és nem csak azért, mert mindig van véleménye, amit jól meg is mond.

A héten egyszer már (@Mina posztjához hasonlóan) kifejtette, hogy mit gondol a február eleji motoros balesetek áldozatairól, azokról a facebook motorosokról, akiknek nem számít, hogy az időjárási körülmények és a rutinjuk hiánya életveszélyes elegyet alkot - viszont ha túlélik a néhány kilométeres gurulást, akkor a kiposztolt fotóval jó néhány lájkra számíthatnak.

motor2017_hu.jpg

Tegnap a két hét múlva aktuális Budapest Motor Fesztivál és annak kiállítói kerültek górcső alá. A posztot nem linkelem, mert nem nyilvános. Azt mondhatom, hogy egy olyan beszélgetés kerekedett ki a poszt alatt, amiben szakmabeliek és motorrajongók egyaránt hozzászóltak, ami tanulságos lehet minden érintett számára.

Dodor felvetése az egyik alrendezvény plakátjának a kritikája volt, miszerint a plakát csak a motorosok egy szűk rétegét szólítja meg, és nem a nagy tömegeknek szól. Tudniillik a Budapest Motor Fesztivál több rendezvényt is magába foglal, ilyenek pl. az EMAT (az épített motorok találkozója), a MAMS Motor Show (a sportmotorosoknak), a Veterán találkozó (a veteránosoknak), a Streetfighter show...

Bár a kritika a grafikai munkát is illette, ebbe most nem mennék bele, de a felvetés második felére utalva szerintem normális, hogy az egyes különálló rendezvények szervezői külön plakátokat készítettek, amivel a saját közönségüket csábítják a kiállításra. A nagyközönséghez a Hungexpo plakátjai szólnak, hiszen az óriásplakátokkal, rádió- és tévéhirdetésekkel és internetes bannerekkel ők tudnak egyszerre több embert megszólítani.

Persze a beszélgetés elkanyarodott a plakátról, és többen is kritikát fogalmaztak meg a kiállítás szervezésével kapcsolatban.

A kiállítás nem nyugat-európai színvonalú


...mert nézd meg pl. a milánói kiállítást, ott mekkora fesztivál van"...

Szegény ember vízzel főz - mondhatnám. Személy szerint örülök, hogy még van egyáltalán motorkiállítás Magyarországon. Korábban ugyanis több is volt, de a Hungexpon kívül már senki nem próbálkozik. Nyilván nem érte meg anyagilag a gazdasági válság után elég erőteljesen sújtott motoros szektorban kiállítást szervezni.

A Hungexpo évről-évre kitart, és a mi érdekünkben szervez egy olyan szezon eleji seregszemlét, ahol igyekeznek összeszedni a magyar motorpiac minden szereplőjét a motor- és ruhamárkák forgalmazóitól kezdve a különböző motorsportok képviselőin keresztül a motoros szaksajtóig.

Mint ahogy a kiállítás szervezése, az azon való részvétel is sok pénzbe kerül a kiállítóknak. A szervezőnek annyi az előnye, hogy a kiállítóktól beszedett standbérleti díjak, valamint a belépők bevétele is az övé lesz. Éppen ezért pár éve annyit változtattak a rendszeren, hogy a kereskedők már árusíthatnak is a kiállításon, így van rá esély, hogy a kiállításon való részvétel egy részét az eladott termékek bevételéből pótolják.

Ezzel a látogatók is nyertek, hiszen több kereskedő állít ki minden évben, és egész jó akcióik vannak. (Van olyan, aki szerint nem.) Ha valakinek felszerelésre van szüksége, itt még a szezon előtt megvásárolhat mindent egy helyen, akár csak egy plázában.

Ráadásul azt a szempontot se felejtsük el, hogy egy csomó ismerős arccal találkozhatunk, és megismerkedhetünk új emberekkel. Összefuthatunk a való világban azokkal, akikkel egész télen csak online diskuráltunk, vagy azokkal a sportolókkal, akiről eddig csak olvastunk valamelyik internetes újságban.

Úgy tűnik, sok motorosnak nem tetszik az új időpont.


Az indokok elsősorban a februárban várható hűvös időjárás, és az, hogy emiatt nem lehet majd motorral érkezni a kiállításra, ahol a korábbi években ingyen parkolhattak a motorosok.

Na jó, azt megértem, hogy nem ugyanaz, amikor motorral a bejáratig lehet menni, és amikor a Pongrác útról kell elsétálni, mert máshol nincs hely, de azzal nem értek egyet, hogy nem fér bele az egész napra kifizetni egy egyszeri parkolási díjat, főleg, ha a kocsi tele volt, és 4-5 felé el lehet osztani azt az összeget.

Nézd a jó oldalát! Ha kocsival jöttök, sokkal több helyetek lesz pakolni, ha bevásároltok - mert ugye a motoron a rakodási lehetőségek korlátozottak, és lehet, hogy pont azért maradsz le egy jó vételről, mert nem tudnál hazavinni motoron még egy fullface bukósisakot.

Ráadásul, ha motorral jössz, mennyivel kényelmetlenebb bőrruhában, bukósisakkal a kezedben sétálni a standok közt. Igaz, sokkal vagányabb, mert így mindenki látja, hogy motoros vagy - ja, hogy ez egy motorkiállítás? Ja, hogy itt az emberek 90%-a motoros? Na jó, egy facebook posztot megér, hogy te motorral jöttél, de kb. ennyi.

Miért nem az AMTS-sel van egyszerre, miért a Boat Showal?

Én sem tudom, bár nyilván van rá magyarázat.
  • Lehet, hogy az AMTS már akkora, hogy kell nekik a többi pavilon is.
  • Lehet, hogy a Motor Show akkora, hogy már csak az A pavilonban fér el az összes kiállító - a hajók meg kiszorulnak a szabad területre, vagy a kisebb pavilonokba. (Amúgy emlékeztek rá, hogy volt már ilyen, hogy egyszerre volt ez a két kiállítás? Azt is túléltük.)
  • Lehet, hogy olyan ellentét van a tüc-tüc zenét bömböltető autósok és a rockzenét hallgató motorosok között, hogy a szervezők is belátták, hogy ezt a két csapatot jobb, ha nem eresztik össze többet.
  • Lehet, hogy statisztikai adatokkal igazolható, hogy a motorosok jobban ráérnek februárban kiállításra járni, mint márciusban, amikor kisüt a nap, 20 fok van, és inkább elmennek a Mátrába motorozni, mint hogy egy zárt pavilonban motorokat nézegessenek és fontos védőfelszereléseket vásároljanak.

Miért nem tudnak a motoros kiállítók is olyan jó hangulatot csinálni, mint az autós kiállítók az AMTS-en, vagy mint a motoros cégek a milánói EICMÁ-n?

A jó hangulatról is megoszlanak a vélemények. Nekem pl. az AMTS nem tűnt jó hangulatnak, pedig minden évben próbálkoztam, és kb. 10 percig bírtam azt a hangos, zenének mondott zajt, ami egyébként minden standon más.

Bár láttam, hogy igény van lenge öltözetű (vagy még annyi sem) "hölgyek" látványára, de megértem, ha pl. egy motorimportőr azt szeretné, ha a standján kiállított motorok is látszanának, és nem takarná el őket egy rajtuk vonagló luvnya.

Aminek persze a másik oldala, hogy ha vonaglik rajta egy kétes erkölcsű modell, akkor sokkal több kép készül a motorról is, és sokkal többen osztják meg majd a facebookon, aminek talán reklámértéke is van... bár valószínűleg ott sem azt fogják nézni, hogy milyen motor az, hanem hogy a csajnak mekkora a szilikonja.

A milánói kiállítást pedig azért nem hasonlítanám a budapestihez, mert Olaszországban eleve van akkora piac, hogy 16 pavilont meg tudnak tölteni a fizető kiállítók. Olaszországban vannak motorgyárak és motoros felszerelést is rengeteget gyártanak. Ők csak átugranak a szomszéd városból egy kamionnyi cuccal...

A gyártók ott nem csak a nagyközönségnek akarnak eladni, hanem üzleti partnerekkel találkoznak, akik később a termékeiket Európa- vagy Világszerte forgalmazzák majd, tehát többszörösen is megérni nekik részt venni bármilyen hatalmas standdal, bármilyen celebekkel, a leghíresebb pornómodellekkel vagy híres lemezlovasokkal. Egyszóval a marketing büdzséből telik a showra.

Az én konklúzióm

Egy ilyen kiállításnak az lenne a lényege, hogy mindenki jól járjon. A látogatók, a kiállítók, és a szervező is. Ez (és egyébként a világon minden) csak így működhet. De ha mindenki csak a saját gesztenyéjét kapargatja, akkor a végén mindenki rosszul jár.

Ha a magyar motorosok inkább elmennek Milánóba repülővel, hogy ott 1-2000 forinttal olcsóbban vásároljanak meg olyasmit, amit itthon is megvehetnének, és aztán azt mondják, hogy nem éri meg kocsival menni a Hungexpóra, mert drága a parkolás, akkor ott komoly baj van.

Viszont innentől megindul a lavina, hiszen ha nincs látogató, akkor a potenciális kiállítóknak nem éri meg kiállítani, nem éri meg (annyit) fizetni a standhelyért, vagy nem éri meg akkora, látványos showt szervezni, és akkor nem fogja megérni a szervezőnek sem, hogy legközelebb megszervezze a kiállítást.

Most mindenki szálljon magába, és gondolkodjon el azon, hogy ha a magyar motorosboltokat csak arra használja, hogy bemenjen felpróbálni egy kabátot vagy bukósisakot, hogy utána a jó méretet rendelhesse meg az ebay-ről, akkor bár rövid távon talán nyert pár ezer forintot, hosszú távon viszont ő az, aki meglökte azt a hógolyót, amiből az a lavina elindult, ami az egész magyar motorpiacot letarolja.

Szóval ne regisztrálj a nyeremény jegyért, hanem vedd meg itt! Úgyis csak 50 darab van!
  • Like
Reactions: 3 emberek

Hozzászólások

Fogalmam sincs mikor voltam először kiállításon, talán 2008-9? De nekem az nagyon tetszett. Talána következő évi még jobb volt. Aztán évről évre egyre lejjebb megy a színvonal. Én motoros cuccot nem rendeltem e-bayről, mindig itthoni boltokban vásároltam, de tény, hogy igyekeztem akcióban. Én ott kezdtem el látni a visszaesést, hogy évről évre egyre kevesebb márka vitt ki motorokat, sőt a végén már talán csak 1-1 kereskedése az adott márkának. Persze tudom, hogy nem az a lényeg, de tutira sokan azért mennek ki. És az tuti, hogy abban a pár évben, amikor az AMTS-el együtt tartották, sok látogató az ellenoldalról jött. Amúgy van abban is valami, hogy azt mondják a motorral a parkolás ingyeses meg ők azzal mennének, kocsival meg lehúznak az emberről 1-2 ezrest. Meg a belépő is csak dárgul évről évre. Mondjuk én nem repülnék ki Milánóig sem. De pl. nekem sokkal jobban teszett a Tulln-i kiállítás. Amiről meg megállapítottuk, hogy csak két évente az igazi, mert minden második évben van egy nagyobb rendezvény, ami elviszi az ottani kiállítók felét. Ott pl. van lehetőség tesztmotorozásra. Ez szerintem tök jó. Nem azt mondom, ott Ducatikon lehet repeszteni és tényleg, felvezetők között, a városban, nem csak 2 karika a parkolóban. De azok a márkák, akik amúgy is adnak lehetőséget ilyenre Magyarországon, kivonulhatnának, mert szerintem lenne rá kereslet. Amúgy meg tipikus magyar mentalitás van itt is. Lehessen ingyen bemenni, adjanak kaját-piát, lehessen csajokat bámulni, szóljon a zene és nézhessen a Mókust. De ha belépőt kell fizetni, drága a sör és még a Diavelre se ülhetek rá félrészegen, akkor már nem is érdekel annyira ez az egész.
 
Egy apróság nem tetszik. Lehet mert pasi vagyok. De tökéletesen meg tudlak érteni, NaNa. Szerintem lehetnek csajok a motorok közelében, de az tényleg nem ártana, ha nem csak festék lenne a testükön. Legyenek csinosak, picit motorosak a cuccaik, de azért legyenek felöltözve. Sose felejtem el a kedves feleségemnek azt, amikor egyszer bent voltatok a TV-ben, és alle cuzammen lek_vázott benneteket. Csak mert csaj létetekre motoroztok, meg tartom veletek a kapcsolatot. Ha nem lett volna ott a gyerek, úgy vágtam volna szájon, hogy a fogai körmérkőzést játszottak volna a bent maradásért. Azért nem minden motoron "vonagló" csajt mondanék "luvnyának" (ez ugye cigány nyelven a feslett erkölcsű nőnemű megnevezése). Állítanék a szervező helyében egy olyan követelményt a kiállító felé, hogy legyen rendesen felöltözve a csaj, és legalább egy Simsonnal tudjon menni. Ott lehet, ezekkel a feltételekkel. Egy legalább valamennyire motoros csaj úgyis tudja, hogy mit nem szabad eltakarnia a vasból...
Egyébként nemcsak a motoros kiállítások show-ja nem olyan, mint régen. Benne van az említett magyaros mentalitás is, meg hát az is, hogy nincs lé az embereknél. Régebben több dolgot megengedhetett magának az ember, és ez tény, annak ellenére, hogy "Magyarország jobban teljesít", meg "Dübörög a gazdaság". Ha megengedhetném magamnak, akár anyagilag, akár a család megengedné nekem azt az időt meg pénzt, én mindezt a "hiányosságot" szívesen elnézném. De sajnos túl sokan vannak úgy, mint én. Pedig egy melóshoz képest pofátlanul sokat keresek...:elpirul2:
 
Kiállításon én először (és utoljára) 1998-ban voltam. Motoros találkozón Dunakilitin 2001-ben, Sirokon 2002-ben (azzal nagy álmom teljesült) és a Devils börzén 2004-ben (ott találkoztunk NaNával, de én annyira zavarban voltam, hogy egy értelmes mondatot nem tudtam kinyögni, meg sietnem kellett vissza, mert árusítottam). Azóta semmi nem jött össze. Pár veterános összeröffenés Kaposváron, amolyan karikatúra jelleggel, de semmi más. Pedig igény az volna rá, de a mérlegnek van egy kevésbé tetszetős serpenyője is, ami rohadt nehéz... :(
 
Egyszer volt egy kiállítás, amit a Hit gyüli csarnokában tartottak. Ott kiakadt a rendszer a testfestett csajokon. Fel kellett öltözniük. Talán még itt is van fenn a galériában olyan kép, amin Mészáros Dóra egy hàlós topban sétál a standok között, alatta kifestve. Na azt bírtàk a népek.
 
V
Mikor volt már az... még Pesten laktam :D De emlékszem a sztorira :D

Mindemellett, mókás volt, hogy a sima testfestésen kiakadt a rendszer, de egy focikapu-hálóval borítva már mehetett a dolog... holott a "takarás" gyakorlatilag semmivel se láttatott kevesebbet, mint a festés önmagában... :)
 
V
Évszám alapján esetleg? :) Valamikor 1996-2003 között lehetett... :) A név nekem se ugrik be, de úgy rémlik, azokban az években 2 is volt párhuzamosan... Budapest Motor Kiállítás és Interbike talán?
 
Nekem is ilyen intermot van a fejemben... de az Müncheni kiállítás... valami ilyesmi volt a neve.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
NaNa
Olvasás
2,649
Hozzászólások
18
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

NaNa további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére