Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Csajok és motorok

A napokban láttam az emelkedős kérdést a facebookon, meg Mina hozzászólását, meg a lány felháborodását, és egy kicsit elgondolkodtam....

Előre szeretnék szólni, hogy szeretek mindenkit, senkit nem akarok megbántani, de van egy fura jelenség nőimotoros*-körökben, amit képtelen vagyok felfogni.

*pasikkal is előfordul.

Mégpedig az, hogy vesznek egy nagy, dögös, vagány sok kilós motort, amit szépen tudnak terelgetni az úton, de lassú haladásnál ön- és közveszélyesek vele. Na jó, talán nem veszélyes, de minimum ügyetlenke kicsit.
Nem tudnak lejtőn megállni, elindulni, nem tudnak rendesen parkolni, vagy nem tudnak a parkolóban arrébb állni, ha útban vannak. Ha elborul, nem tudják felállítani.
Csak én gondolom úgy, hogy akkora motort vegyek, amekkorával minden helyzetben elbírok?

Valamelyik évben a csamos tréning végére értem oda, vártuk a csapatot, hogy kijöjjön és persze - nők lévén - össze-vissza álltunk meg a hatalmas parkolóban. Aztán jött az a rész, hogy rendeződjünk sorba, és az egyik lány azt mondta: "Én nem tudok oda beállni, de mindjárt jön a pasim, majd ő segít". Nekem ez egy kicsit fura: önálló, erős motoros nők vagyunk, csak épp a pasi nélkül nem tudunk 5 centivel arrébb menni?

Én anno pont ezért (is) cseréltem le a kawasakit, mert azt éreztem, hogy ha fel kell menni egy padkán, arrébb kell tolni, vagy csak 10 km/h sebességgel kell araszolni a sorok között, akkor a rossz súlyelosztása miatt ő irányít, nem én. Gyakran járok lejtős utakon, gyakran parkolok padkákon, és valahogy fontosnak tartottam, hogy mindig biztonságosan tudjam mozgatni. Azóta sokszor láttam nagymotorosokon, hogy enyhe elnéző mosollyal néznek rá a drz-re: "jaaaa, csak 400 ccm? Jaaaa, csak 110 az utazója?" Igen, de cserébe soha nem akadt még problémám, ha arrébb kellett tenni, és egy mozdulattal felállítom, ha elborulna, nem állok fölötte kétségbeesetten, hogy hol egy pasi. (Ráadásul annyira firnyákos, hogy városon belül simán otthagyom a sportmotorosokat is, de ez most más tészta.)

Nem mondom, hogy mindenkinek kismotorral kell járnia. Abban viszont hiszek, hogy vagy akkora motort vegyünk, amit elbírunk, vagy járjunk el tréningezni és gyúrni, hogy ha kell, gond nélkül kezeljük a vasunkat minden helyzetben.
  • Like
Reactions: 7 emberek

Hozzászólások

az ilyen "nagymotorosok" azok, akikre egy ránézést se kell vesztegetni. én nagyon tisztelem, hogy tudatosan hoztál megfelelő döntést.
bár én nem tudom felfogni az állandó "kinek nagyobb" kényszert sem... :)
 
Ne aggódj, nekem sem okoznak állandó, ébren töltött éjszakákat, csak a jelenség felett már nem tudok szemet hunyni... főleg az ominózus lány a fb-posztban, aki fel van háborodva, hogy a gyalogosok ugráljanak félre, mert ő nem tud megállni a lejtőn. Oké, aláírom, kényelmetlen, de azért na.
 
Volt, hogy szinte megköveztek amikor a hasonló véleményemnek adtam hangot. A "megalománia" divat lett., mert mindenki több és nagyobb akar lenni mint a másik .
Viszont azt tapasztalom,hogy ez sokszor csak múló szeszély.
Sok nő azért ül motorra, mert menő vagány csaj akar lenni ,vagy mert a pasija ösztönzi. Rögtön megveszi a legnagyobbat,mert a kicsit úgyis gyorsan "kinövi"! Aztán rövid úton rájön,hogy a kínlódás több,mint az élvezet, és mindenféle mondvacsinált indokkal feladja. Pl.
Volt egy csaj,aki évekig csodálta az MZ-met!!! meg engem, hogy motorozok. Aztán a pasija a segge alá tett egy Sporit. Na..a hölgy onnantól kezdve nem is köszönt. Mindez tartott 2 szezont. Azóta eladták ,és vége lett a motoros életnek. És tudék még példákat sorolni....
 
Pedig, ha tudnák, miből maradnak ki! Én úgy érzem, hogy a DRZ-n tanultam meg motorozni. Sokkal bátrabb és vagányabb vagyok, mint korábban a dögnehéz kawasakin, amit mindentől féltettem, nehogy véletlenül karcos legyen a gyönyörszép idomja. Igaz, esek-kelek, néhányszor odavágtuk egymást, volt egy nagyobb perec is, de mindegyik után jobb lettem (azt hiszem.) 400 ccm, májusban leszünk együtt 4 éve és még midig nem érzem, hogy kinőttem volna - sőt, még fel sem nőttem hozzá teljesen. Egyedül a hosszú, unalmas egyenesekben érzem úgy, hogy mehetnénk gyorsabban, jó lenne túl lenni ezen a szakaszon, de ez meg csak tervezés kérdése - az a lényeg, hogy a túrában minél kevesebb legyen az egyenes;)
 
Tökéletesen egyetértek! Ugyan pasi vagyok, és nem is oly kicsike darab, de én sose vágytam 350-es Jawánál nagyobbra. Nem azért, mert nem tellett, hanem mert a saját tudásomhoz mérten azt tartottam megfelelőnek. Rövid ideig kacérkodtam egy XV535 gondolatával, de az nem lehetett - köszönhető a kifürkészhetetlen Sorsnak, meg Maci "barátomnak", aki lenyúlta a félretett lóvémat. A 10-esen fordult elő néha Ács és omárom közt az egyenesben, hogy kevésnek éreztem a 250-es CZ 18 lóerejét és 90-es utazóját,de egyébként elég volt. Akkor is, amikor az egyik volt kollegám elég lenézően közölte, hogy 100 ló meg 1000 köbcenti alatt az nem motor. Párszor majdnem otthagyta a fogát az ezres Gixeren. Én nem megdögleni meg lenyomorodni, adrenalint fölpumpálni ülök a motorra. A legélvezetesebb módszer A-ból B-be jutni. És nem az adrenalin miatt. A környezettel, a világgal való egyesülés érzése, hogy részese vagy. Megnyugtat és feldob. A dolgok kézben tartásának illúziója, és ez nagyvassal nem megy. A motor nem képzőművészeti alkotás. Nem feszültséglevezető, hogy ütöm-vágom, ugrattatom. Nem státusszimbólum. A motor egy közlekedési eszköz, aminek lelke van, ha valaki veszi a fáradtságot és észreveszi, és egy remek társ a hétköznapokban. Párkapcsolatban is tudni kell, kinek mi a súlycsoportja, ki való hozzá. Igen, én a Simsont kinőttem. De pillanatnyilag csak ilyen lehet, ezzel kell beérnem. Harley-m sose lesz. Ahhoz én kevés vagyok erőben, tudásban, anyagilag egyaránt.:ciao:
 
Birge! Én is ilyesmit érzek a BMW-n. Előtte nekem is Kawasakim volt,egy öreg Z650 szépen megépítve. Nagyon szép volt és nagyon nehéz! A BMW is 650-es,de egy henger,és kevésbé szép. Viszont sokkal többet megyek vele, és sokkal szívesebben! Kinyitott egy olyan kaput,amiről azt sem tudtam, hogy létezik ! Páran mondták,hogy a kawa szebb volt,de ez nem érdekel! Imádom !
 
Én is ilyen voltam az elején, hogy kihasználtam a lehetőséget, ha egy pasi segített tologatni, parkolni stb. Aztán az exem egyszer azt mondta, nem lesz ott mindig, tanuljam meg legalább odébb tolni a motoromat. Természetesen vannak olyan szar szituk, amiket nem tudok azóta sem megoldani. Nem azért mert nehéz a motor, hanem mert az egy talp már egy padkánál lejövetelnél, ha úgy emelkedik, lejt az új be tud kavarni, nem érek talajt. Persze ha többet mennék a motorral, gyakorolnám ez is menne. Mondjuk most más a prioritás, egyelőre egy éve nem ültem rajta és még nem tudni mikor fogok. De a lényeg, hogy tökéletesen egyetértek. Lenézik, aki nem 600-as sportmotort vesz, meg 1 szezon alatt kinövi a 250-es vasat, aztán meg egy egyszerű emelkedőn elindulást nem tud megugrani. Láttam a posztot, kicsit át tudtam érezni a helyzetet, de nem szóltam hozzá, mert annak nem láttam értelmét. Amúgy amikor ilyen dimbes-dombod, hegyes-völgyes helyen járunk s látom az olyan garázsokat, amiből ha már kidugod az orrod egyből az úton vagy, hát kiráz a hideg. Autóval sem szeretem az ilyen szitukat. Szűk, emelkedős, lejtős, mélygarázsok brrr...
 
Sokszor lusta vagyok, én is kihasználom a helyzetet, pl. ha a garázsba kell beállni és nemtávirat kéznél van... (bár idén jobb helyet kaptam, csak egyenesen be kell tolatni buckán fel-buckán le, tavaly párhuzamos parkolás volt a feladat szűk helyre, az nem mindig ment elsőre tökéletesen:D), de ha nincs ott, akkor sincs para.
Azért várom már a saját garázst, már most azon sakkozunk, hogyan legyen a nyomvonal a kertben, hogy minél kényelmesebb legyen motorral:D
 
Amíg a férjem lakásában laktunk és a SPAR alatt volt kialakított őrzött parkoló voltak vicces szituk. Úgy volt kialakítva, hogy 4 motor állt egy autónyi helyen. Csak hát nem mindegy milyenek, mert nem ugyanakkora helyet foglal egy robogó, mint egy hayabusa. Ezeknek meg sikerül összerakni a két busát, az XX-et meg az uram GSXF-jét egy kupacba... no comment. Ott biza volt olyan, hogy az őrnek kellett szólni, hogy toljon odébb pár vasat, mert nem tudsz kiállni. Aztán meg végignézte, ahogy kibénázom a szűk kis folyosón, amit csinált nekem, hogy kiférjek. Nem baj, cserébe a fülke előtt indítottam be a motort, had szagolják még órák múlva is :D Mondjuk mindig oda meg vissza voltak, hogy hú motoros pár meg motoros csaj, mi voltunk a parkoló látványossága. Aztán elköltöztünk, elhoztuk a vasakat majd megszűnt ez a parkolási lehetőség.
 
Saját garázs az nekem is kéne... meg idő meg nyugalom hozzá... sajnos van összehasonlítási alap, ezért tudom, mire és miért vágyok...:(
Ezért szeretem a családi autóinkat is. Van egy 1990-es Maruti, imádnivaló csöppség, kezes és fürge is. Azt oda is be lehet tenni, ahova adott esetben egy nagymotor se fér be;) A másik egy Suzuki Alto, az se egy bálna, szóval a saját tudásomnak, pénztárcámnak megfelel:)
Na jó, a Szimó egy kicsit kicsi:D
 
El kell fecsegjem, hogy a garázs födémje is fent van, épp szigetelődik. :) A Lóóónak idén már száraz, meleg helye lesz télire, nem a hó alatt fog fagyoskodni. :love:
 
A mi garázsunkon is van már új ajtó.. igaz, még nem egészen a miénk, de a tulajnéni jófej, engedi, hogy a kertben tegyünk-vegyünk kicsit:)
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
birge
Olvasás
1,309
Hozzászólások
26
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

birge további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére