Minden évben sokászos szer...vizelés,csak most sokkal több mindent kellett csinálni és cserélni.Pár hasznos információ azoknak akik hasonlóan bele fognak ebbe esni.Hátha talál valami hasznos ötletet aki még olyan csíra mint én az új technika terén
Szokásos módon kezdődik minden,bemész a szakmoltba motorodhoz mérten és kéred a következőket árlistában.Meg ne vedd ott,mert drága.Gyertya ,olajszűrő ,levegőszűrő,fékek stb.Rögtön kapsz egy árat és mellette a cikszámokat.
Irány haza és utána jársz az áraknak,megdöbbentő kb a fele.
Mivel elég jó kutató munkát végeztem,így érdemes gyertya cserénél rögtön iridium és platina gyertyákat nézni ngk-t,minden gyertya mellett fel van tüntetve melyik motor típushoz jó.Drágább mint a hagyományos de többet is bírnak. pld az enyémhez csak iridiumosat lehet berakni
http://bolthely.hu/generalspeed/id/00899_Ngk_gyujtogyertya_kereso__
Láncokból D.I.D japán láncokat.JT lánckereket vettem,meg igen jó minőség.Még a csehek gyártják most CZ-t és igen jó híreket mondanak róla.
Lánccserénél ugyan úgy megtudod nézni hány szemes láncot kell felrakjál.És milyen fogaskerék kell hozzá előre.Nem kell megvenni a gyári szettet,kb feléből kijön.És a hátsó lánckerék nem kopik olyan mértékben sosem mint az első.
http://bolthely.hu/generalspeed/fokat/4aa11cae1cxx6_D_I_D_Lancok
Érdemes utána járni több helyen,mert már vannak ujjak és azok X gyűrűvel jönnek ki ugyan abban az árban mint az O gyűrűs láncok.
Olajak.Tavaly valvolint használtam,nem vált be letapadt folyton a váltó.Érdemes beruházni a jó olajba hogy ne egye meg a kuplungodat.
Az idén megpróbálom a motorex-et.
Az olajshop-on ilyen árak vannak:
Mobil: 4T 10w-40 1L/ 2640.-
MidlandSvájci olaj mint a Motorex) 10w-40 1L/ 1530.-
Repsol: 10w-40 MotoRacing 1L/ 2520.-
4L/ 9450.-
10w-50 MotoRacing 1L/ 2520.-
4L/ 9450.-
Motorex: 10w-50 Synt Power 1L/ 3272.-
4L/ 13350.-
10w-50 Cross Power 1L/ 3512.-
Austroil: Bike TPS 10w-40 1L/ 1570.-
5L/ 7080.-
Bike TPS 10w-50 1L/ 1665.-
5L/ 7105.-
Liqui MolyNémet olaj nem rossz használtam már) 10w-40 Racing 1L/ 1865.-
5L/ 8150.-
10w-50 Racing 1L/ 2455.-
5L/ 11712.-
A szűrőket,betudják az autós boltok azonosítani ,sokkal jobban kijössz ha nem a márkakereskedőtől veszed.
A gumikról csak annyit,hogy aki túrázik de kergeti és a kecskéjét ,most már egyre több gumi gyártó cég csinál két componensű gumikat ami nem kopik olyan hamar de viszont jó a tapadása kanyarodásnál.Mert a széleken puhább a gumi.Míg középen a kopó felületen keményebb a keverék.Én maradok a michelinnél,de legalább annyira jók más márkák is.Csak michelin tapasztalataim vannak.Persze akik pályáznak azok vágott szlik gumikkal mennek.Sokan használják kint utcai forgalomba is.Csak ne essen az eső
És persze van még egy csomó okosság,amit még el kell végezni a kecskén,de az majd máskor
Szokásos módon kezdődik minden,bemész a szakmoltba motorodhoz mérten és kéred a következőket árlistában.Meg ne vedd ott,mert drága.Gyertya ,olajszűrő ,levegőszűrő,fékek stb.Rögtön kapsz egy árat és mellette a cikszámokat.
Irány haza és utána jársz az áraknak,megdöbbentő kb a fele.
Mivel elég jó kutató munkát végeztem,így érdemes gyertya cserénél rögtön iridium és platina gyertyákat nézni ngk-t,minden gyertya mellett fel van tüntetve melyik motor típushoz jó.Drágább mint a hagyományos de többet is bírnak. pld az enyémhez csak iridiumosat lehet berakni
http://bolthely.hu/generalspeed/id/00899_Ngk_gyujtogyertya_kereso__
Láncokból D.I.D japán láncokat.JT lánckereket vettem,meg igen jó minőség.Még a csehek gyártják most CZ-t és igen jó híreket mondanak róla.
Lánccserénél ugyan úgy megtudod nézni hány szemes láncot kell felrakjál.És milyen fogaskerék kell hozzá előre.Nem kell megvenni a gyári szettet,kb feléből kijön.És a hátsó lánckerék nem kopik olyan mértékben sosem mint az első.
http://bolthely.hu/generalspeed/fokat/4aa11cae1cxx6_D_I_D_Lancok
Érdemes utána járni több helyen,mert már vannak ujjak és azok X gyűrűvel jönnek ki ugyan abban az árban mint az O gyűrűs láncok.
Olajak.Tavaly valvolint használtam,nem vált be letapadt folyton a váltó.Érdemes beruházni a jó olajba hogy ne egye meg a kuplungodat.
Az idén megpróbálom a motorex-et.
Az olajshop-on ilyen árak vannak:
Mobil: 4T 10w-40 1L/ 2640.-
MidlandSvájci olaj mint a Motorex) 10w-40 1L/ 1530.-
Repsol: 10w-40 MotoRacing 1L/ 2520.-
4L/ 9450.-
10w-50 MotoRacing 1L/ 2520.-
4L/ 9450.-
Motorex: 10w-50 Synt Power 1L/ 3272.-
4L/ 13350.-
10w-50 Cross Power 1L/ 3512.-
Austroil: Bike TPS 10w-40 1L/ 1570.-
5L/ 7080.-
Bike TPS 10w-50 1L/ 1665.-
5L/ 7105.-
Liqui MolyNémet olaj nem rossz használtam már) 10w-40 Racing 1L/ 1865.-
5L/ 8150.-
10w-50 Racing 1L/ 2455.-
5L/ 11712.-
A szűrőket,betudják az autós boltok azonosítani ,sokkal jobban kijössz ha nem a márkakereskedőtől veszed.
A gumikról csak annyit,hogy aki túrázik de kergeti és a kecskéjét ,most már egyre több gumi gyártó cég csinál két componensű gumikat ami nem kopik olyan hamar de viszont jó a tapadása kanyarodásnál.Mert a széleken puhább a gumi.Míg középen a kopó felületen keményebb a keverék.Én maradok a michelinnél,de legalább annyira jók más márkák is.Csak michelin tapasztalataim vannak.Persze akik pályáznak azok vágott szlik gumikkal mennek.Sokan használják kint utcai forgalomba is.Csak ne essen az eső
És persze van még egy csomó okosság,amit még el kell végezni a kecskén,de az majd máskor