Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Amikor a Lóóó tréningeztet...

A mai nap se telt tétlenül a Lóóó részéről, immár harmadik napja bizsergünk a kuplungbovden körül. Első nap siettem volna, de hát mivel ő nem, ezért a második körforgalomban fogta magát és elszakadt az említett bovdenzsinór. A virágos jó hangulatomat tetézendő, az út szélén karbantartók meg is kérdezték a szőke hajamra való tekintettel, hogy vajon elfogyott-é a benzin...? Persze szerszám náluk csak lapát meg ásó és gereble volt, úgyhogy a kedélyes barátkozásukat sajnos nem bírtam kamatoztatni.
Gondolkoztam, hogy milyen lenne már ha a ledermannal húznám oda meg vissza a kuplungot, aztán elvetettem az ötletet, mert azért mégis csak két kézzel kéne kormányozni majd a sorok közt. Zümi felmentette a szolgálat alól a Lovat.

Noh, este folytatódott a sztori, kapott új zsinórkát a drága, majd elkanyarogtam vele néhány kört. Mire hazaértem megint kitört a parasztlázadás, az új bovdenről fogta magát az ólombigyó és jól leugrott a kapuban, közvetlen az érkezés után, közvetlen a betonra. Megint abszolute jóindulatúnak nevezhetjük a Lovat, mert nem kellett a falu másik végéből hazatolni. Abszolute van stílusa.
Söndör maradék haja ekkor kezdett el hullani, fogta a réz heggesztőpálcát és összeforrasztotta mérgében a pöcköt a zsinórral. Mentem még egy kört, naonfaca, működünk. Gondoltam én. De nem úgy a Lóóó!

Tehát ma reggel ismét boldogan útra keltem, majd kb 10 km megtétele után kezdett gyanússá válni a kuplungbovden ismét. Szorult a nyomorult, egyre nehezebben bírtam sebességbe tenni. Mindenféle módszert kipróbáltam amit idáig hallottam kuplung nélküli motorhazavivésekre, de csak egy variáció működött, Lóóóófejlesztésű. Végül ez a kuplungolós téma közelharccá fejlődött, kétkezi és rugdalódzós paramotorisztikus mutatvánnyá, feltételezhetően a mögöttem guruló négykerekű őszinte csodálatára, mert folyamatosan lemaradoztak mögöttem tisztes távolságokra is a legnagyobb dugó kellős közepén. (Bár lehet ez a hanghatástól is volt, ami a bukó alól szűrődött ki...)

Tehát a dolog úgy nézett ki amikor kuplungolni akartam, hogy nagy levegő, tüdő felszív, koncentrál, majd megrántja bal erejét izomból. Ezt a mozdulatsor megpróbáltam különleges lábtechnikával megfejelni, hogy közben a váltót is betegyem a kívánt sebességbe. Ez ügyben vagy picike kis finom lábmozdulat, vagy többszöri nagyobb rugás formájában viteleződött ki. Kisebb-nagyobb sikerrel működött a kombinált mutatvány, kb 10%-os hibahatárral. Úgyhogy máról lemondtam a sorok közti ingyombingyomról, végül is a sor elejéről/végéről nem gáz a harmadik sebességből gyökketővel és üvöltve indulni, de a sorok között azért mégse.

A csúcsot megint a Váci út bermuda háromszögében sikerült megalkotnia a Lóónak. (Ott rántott el cipőfűzőnél fogva múlt évben.) Állok a sávocskámban, vadul próbálom rávenni két kézzel a Lovat, hogy na most akkor húzzuk be a kuplungot. Odagördül mellém csilivili csopperes kolléga, macsósága teljes biztonságában kérdezi, nem megy a kuplung?
Mondom nem, és ezek szerint jól is látszik...
Magabiztos férfimosoly, majd ő behúzza nekem azt a kuplungot. Át is nyúl lelkesen a Lóóóhoz kérés nélkül, majd próbálja behúzni a gázmarkolatos kezével. A Lóóó persze nem hagyta magát, nehogy már az őhozzá bárki is csak úgy odanyúlkáljon és nyomkodjon rajta akármit...
Magabiztos kolléga elkomolyodott, húha ez télleg combos, jó hogy idáig ment két kézzel neked... Hívjunk motormentőt, hazavisznek majd azok, megvan a számuk neki ha kérem. Rábambultam, és mondtam neki, a tiédet ugyan viheti a mentő,
de ezt ha hazáig kell rugdosnom, akkor is hazamegy a lábán... Ahogy ezt kimondtam, mit ad ég, már egy kézzel is be bírtam húzni a kuplungot megint... Tuti hogy van füle, csak még azt nem tudom hol tartja...
Erre nagy vigyor, elindultunk tovább, és rugdalóztam meg rángatóztam hazáig, mert ez a jólét csak addig tartott, míg jóindulatú macsókám el nem tűnt a következő sarkon....

Hazavergődtem, megvolt a mai 60 km, plusz van egy combizomlázam és bal kézre úgy felcombosodtam, hogy simán diót törhetnék...
Estimese helyett meg ma is bovdenbütykölés lesz.

Hozzászólások

Én kis Vén Lányomnak csak a hátsó kereke szokott úgy beszorulni,hogy mindig ilyenkor jön a kerék igazítás az út szélén...Tegnap míg Vadvirágba kerekeztem 3-szor kelett kereket igazítanom...De valami fogót már viszek magammal...
 
Nana, valamiért szerintem fosik a Lóóó ettől a biztonságtechnikai tréning témától. Két éve a kuplungkar tört le a tréning előtti nap olyan módon, hogy csak aznap vegyem észre....
Csacska, lehet egyszer tényleg kiadom. :D
 
Én kérek egy dedikált példányt :D

Gyere csak ubihuszárral, szerintem könnyebb is, mint a Lóóóval és tanulni vele is tudsz!
 
Züminek négy kereke van, azzal sokra nem megyek... Ubira meg még vár egy kis farigcsa...
Nana, kinézem belőle.... :D
 
Télleg nagyon át köllene nézni azt a vasat. Bárcsak közelebb lehetnénk, szívesen megtenném! Addigis nézzed meg, nincs-e megtörve valahun! Vegyé orvosi fecskendőt meg tűt, szívgyá fő vele gázolajat, nyomjad lassan óvatossan a bowdenbelső meg a külső közé föllürű, aztán gyühet 4 cm3 négyütemű motorolaj szintén a belső meg külső közé. Ki fog folyni egy része, de legalább akkó nem szorul majd annyira. Nézzed meg a karnáá, meg a bowden aasó becsatlakozásáná is, hátha nem a bowden a baj. Forrasztott bowdenekné előfordul, hogy a karba szorul meg a hő miatt megtágút bowdenvég. A karba való befogatást is nézzed meg. Uborkahuszárt meg télleg péntekig vággyák glédába a srácok, ha tuggyák, inkább kt motorbú lehessen választani, mind egybű se. Kitartás! :csam:
 
Télleg ezeket írgyad le egy könyvbe. Én is leírtam a magamét... tanulságos! Sokaknak segíthet. Hány ollyan csajt ösmerek, akik motorra pattannak hogy az milyen f.sza, megáznak kétszer, vagy megijeszti üket két autós, vagy műszaki gondok adódnak (nem akkorák mind Nálad) oszt többé a motor felé se néznek. Jobb esetbe elaggyák, rosszabba ott rohad ee a szegény pára valami ótvar dohos pincébe. Hújj de tudom utááni az ilyet!
 
V
Utángyártott bowdennel én is így jártam a Katanán, csak nem 1 nap, hanem úgy 3 hónap után, és az újpesti erőműben kellett valamit rögtönöznöm, tanulságos volt:D Az Alig utcai szaki nem igazán tudta úgy megforrasztani a diót a végén, hogy tartós legyen, az otthoni rézpálcás keményforrasztós módszer jobbnak tűnik. Viszont, szerintem se elsősorban a bowdennél lesz a gond, hanem a kuplung egyéb részeinél... Ennek is olyan a kiemelése, mint a későbbi GSX-GSXR-eknél, hogy az egyik váltótengely van átfúrva, azon megy át egy pálca, ami kiemeli a nyomólapot. Először nézzétek meg, hogy egyáltalán jól van-e elvezetve a bowden, nem törik-e meg valahol, meg persze a kenését, és amit Vidék mondott, hogy a dió könnyen fordul-e a kar furatában. Aztán a lánckerékdekliben a mechanikát, amihez közvetlenül csatlakozik a bowden (bár emlékeim szerint nem egy bonyolult, megszorulásra hajlamos megoldás, de egy zsírzást az is megér). Utána magát a kinyomópálcát/pálcákat, hogy könnyen mozognak-e a váltótengelyben. Ha már ott jártok, azt is nézzétek meg, hogy megvan-e még egyáltalán <?xml:namespace prefix = st1 ns = "urn:schemas-microsoft-com:eek:ffice:smarttags" /><st1:City><ST1:pminden</ST1:p</st1:City> darab, aminek a szerelési könyv szerint ott kell lennie. Mondjuk, ha ott valami hiányzik, akkor nem kemény lesz a kuplung, hanem inkább nem emel ki, és amiatt nehéz a váltás. Ezen kívül már csak a kuplung marad… Kb. annyit lehet megnézni, hogy a kuplungkosárba mennyire rágták be magukat a lamellák nyelvei, és ha nagyon mély, akkor kireszelni, meg azt, hogy a rugók nem ették-e be magukat annyira a nyomólapba, hogy már nem engedik könnyen mozogni. Esetleg a kuplungrugókat, hogy nincsenek-e jó szokás szerint megalátétezve, de ha olyat találtok, akkor valószínűleg a lamellacserét se úszod meg, mert a kopott lamellák miatti csúszást szokták így meghekkelve kiküszöbölni. Nem túl valószínű, de megeshet, hogy plusz lamellát épített be valaki korábban, vagy erősebb rugókat, de az utóbbit nem tudom, hogy lehetne méréssel kiszűrni. A rugók hosszára tudom, hogy van gépkönyvi előírás, de az erősségükre nem emlékszem…
Na még egy, majdnem elfelejtettem: kinyomócsapágy!
 
V
Végső esetben, léteznek (igaz, hogy még csak endurokhoz láttam) hidraulikus működtetésűre átépítő szettek, de az nem tűnik túl költséghatékony megoldásnak egy 30 éves Lóóóóóóóóónál...:(
 
Köszönöm szépen a szakértéseket. Hálisten a kuplung nagyon frankó állapotban van, csak a zsinórral kellett futni megint egy kanyart (merevebb és egy hajszállal vastagabb került bele a csere után). A megoldás az lett, hogy kapott a kivezetéseknél mindkét végén 4-5 cm-es merevítést, és ma már nagyon jól viselkedett.
 
szerintem ez a lóó valami olyasmire utazik,mint a Kincsem nevü .szobrot akar lehet...
 
Hát ha a jó oldalát nézed : tök jó, hogy a Ló ilyen egy makacs öszvér-ősökkel rendelkezik ! Csak olvasd milyen boldogok a fiúk, egész felvillanyozódnak ! De tényleg !
Ha rosszkedvük lesz, csak elrontunk valamit valamelyik vason és máris helyrebillennek !
Puszi Fiúk !
 
V
BoncaDóri;bt12185 írta:
Hát ha a jó oldalát nézed : tök jó, hogy a Ló ilyen egy makacs öszvér-ősökkel rendelkezik ! Csak olvasd milyen boldogok a fiúk, egész felvillanyozódnak ! De tényleg !
Ha rosszkedvük lesz, csak elrontunk valamit valamelyik vason és máris helyrebillennek !
Puszi Fiúk !

Most ha gonosz lennék, azt mondanám, hogy igen, mert mi közben eljutottunk arra a szintre, hogy a hasonló szívások már csak az eltelt idő által rózsaszín ködbe borított, romantikus anekdota formájában léteznek, és ilyenkor jóleső, hogy úgy mondjam, jellemformáló, lelket acélossá edző emlékek formájában idézzük fel őket, jól leplezve ezzel a mögötte húzódó kárörömöt:p;):D:D
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Yamina
Olvasás
703
Hozzászólások
36
Utolsó frissítés

Tagok Blogjai további bejegyzései

Yamina további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére