Tegnapi kis éjszakai motorozás után hazaérve a szomszéddal egy sör mellett elmélkedtünk a világ
dolgairól (melyik sör jobb, autók, motorok, nők...) Meglátta a motoros csizmámat, és a beszélgetés
témája elment a védőfelszerelések szükségességének irányába.
Miről is van szó? Kezdve ugye az autóval, ahol a biztonsági öv, légzsákok sok életet megmentenek, de
sérüléseket is okozhatnak. Aztán ugye ott a tipikus motoros a mindenféle protektoros bőrruhájával. Nem
vonom kétségbe ezen cuccok hasznát, meg magam ellen is beszélnék, hiszen már én is elkezdtem beszerezni
ezt-azt, de tény hogy az eddigi eséseimet, baleseteimet lazán megúsztam ezek nélkül is, kivéve a füredi
incidenst, amikor nem vettem fel a kesztyűt mert hogy meleg van... Persze az is hozátartozik az
igazsághoz, hogy k***va nagy szerencséim voltak.
Sorba véve az eseteket:
-első esésem a robogóval: marha nagy sárba mentem bele, és kidobta az elejét. Kb 25-nél
elfeküdtem vele, gond nem is lett volna, ráestem a kormányra, bajom nem lett volna. Csak tudtam hogy kb
3-4 méterrel mögöttem jön haver. Ahogy elfeküdtem, próbáltam ráfeküdni a motorra, hogy nehogy átmenjen
rajtam. Ekkor egy ütés a hátamon... Ha 5 centivel kiljebb áll a hátam, lehet hogy egy csoda hátvégő sem
ment meg a csigolyatöréstől, mivel hogy a lábtartó ütötte meg a hátam, szerencsére épp csak hozzám ért.
Gericprotektor (hátvédő) tehát kell.
-második esésem amikor megütöttem magam az a "krossz" TS-el történt, homokos úton kanyarban
kiment az eleje, és a ts kiálló tankja elég rendesen ODA vert, de ez ellen még nem láttam protektort.
-harmadik eset, egy pannóniával mentem össze, az volt a szerencsém hogy volt a ts-en lábvédő
lemez, elég jól felfogta az ütközést, bár a lábamat nem volt könnyű kihúzni alóla. Egy jó csizma nagy
hasznot tehet ilyen téren.
-negyedik eset, elszálltam egy rosszul felmért dombra menet közben, 7-8 métert repültem a
motorral együtt, elrúgtam magam tőle, de pont úgy estem, hogy a combomat találta el a kormány vége, lett
egy jó 10 centi átmérőjű, 3 centi magas kékeszöldeslilás daganat. protektort ez ellen sem tudok.
-ötödik eset, a füredi incidens... elrontott előzés, satufék, de láttam hogy a kiforduló merci
előtt megállni nem tudok, inkább megpróbáltam előtte átslisszolni mint beleszállni az oldalába 80-al, de
nem sikerült kikerülni, lebontottam az elejét. A mercit nagyjából felfogta a lábtartó, és a rugóstag,
így csak megdagadt a bokám (csizma nem volt), viszont ahogy elfeküdtem, és a motor mögött az
üvegtörmeléken csúsztam kesztyű nélkül, a kezem pöppet szétment.
Ezek csak azok az esések voltak mikor majdnem lett valami baj, volt pár sima elcsúszás is, szóval úgy
érzem iszonyat szerencsém volt már párszor, lehett volna csigolyatörés, vagy ha a kormány nem a combomat
hanem a hasamat találja el mikor repültem, esetleg rosszabbul találom el a mercit... Szóval tudom hogy
nagy máktalicska vagyok hogy így megúsztam eddig, de ezek mind bármiféle védőfelszerelés nélkül történt
perecek voltak (csak bukósisak volt)és semmi tragikus nem történt. Viszont tudom hogy nem lez ilyen
mázlim mindig, és nagyobb motorom is van már, ezért lett normális kesztyű, csizma, és hátvédő. Jövőre
tervezek egy protektoros dzsekit, és egy tényleg jó bukót. Páran persze már megkérdezték, hogy ilyen
motorra minek csizma, meg hogy minek egy MZ-re olyan bukó ami többe kerül mint maga a motor. Hát
ilyenkor jövök a válasszal, hogy nem a motorra veszek csizmát vagy bukót hanem a lábamra meg a fejemre
Bár persze semmit nem érnek ha az ember egy rossz előzés miatt beleszáll a szembejövő autóba, de egy
elcsúszásnál ha "ki tudja csúszni" a lendületet, akkor sok kellemetlenségtől megmenthet. Arról nem is
beszélve hogy 20 év múlva esetleg nem fognak ropogni-pattogni az ízületeid...
Szóval gyerünk mindenki felszerelést venni ha még nincs!!!!
dolgairól (melyik sör jobb, autók, motorok, nők...) Meglátta a motoros csizmámat, és a beszélgetés
témája elment a védőfelszerelések szükségességének irányába.
Miről is van szó? Kezdve ugye az autóval, ahol a biztonsági öv, légzsákok sok életet megmentenek, de
sérüléseket is okozhatnak. Aztán ugye ott a tipikus motoros a mindenféle protektoros bőrruhájával. Nem
vonom kétségbe ezen cuccok hasznát, meg magam ellen is beszélnék, hiszen már én is elkezdtem beszerezni
ezt-azt, de tény hogy az eddigi eséseimet, baleseteimet lazán megúsztam ezek nélkül is, kivéve a füredi
incidenst, amikor nem vettem fel a kesztyűt mert hogy meleg van... Persze az is hozátartozik az
igazsághoz, hogy k***va nagy szerencséim voltak.
Sorba véve az eseteket:
-első esésem a robogóval: marha nagy sárba mentem bele, és kidobta az elejét. Kb 25-nél
elfeküdtem vele, gond nem is lett volna, ráestem a kormányra, bajom nem lett volna. Csak tudtam hogy kb
3-4 méterrel mögöttem jön haver. Ahogy elfeküdtem, próbáltam ráfeküdni a motorra, hogy nehogy átmenjen
rajtam. Ekkor egy ütés a hátamon... Ha 5 centivel kiljebb áll a hátam, lehet hogy egy csoda hátvégő sem
ment meg a csigolyatöréstől, mivel hogy a lábtartó ütötte meg a hátam, szerencsére épp csak hozzám ért.
Gericprotektor (hátvédő) tehát kell.
-második esésem amikor megütöttem magam az a "krossz" TS-el történt, homokos úton kanyarban
kiment az eleje, és a ts kiálló tankja elég rendesen ODA vert, de ez ellen még nem láttam protektort.
-harmadik eset, egy pannóniával mentem össze, az volt a szerencsém hogy volt a ts-en lábvédő
lemez, elég jól felfogta az ütközést, bár a lábamat nem volt könnyű kihúzni alóla. Egy jó csizma nagy
hasznot tehet ilyen téren.
-negyedik eset, elszálltam egy rosszul felmért dombra menet közben, 7-8 métert repültem a
motorral együtt, elrúgtam magam tőle, de pont úgy estem, hogy a combomat találta el a kormány vége, lett
egy jó 10 centi átmérőjű, 3 centi magas kékeszöldeslilás daganat. protektort ez ellen sem tudok.
-ötödik eset, a füredi incidens... elrontott előzés, satufék, de láttam hogy a kiforduló merci
előtt megállni nem tudok, inkább megpróbáltam előtte átslisszolni mint beleszállni az oldalába 80-al, de
nem sikerült kikerülni, lebontottam az elejét. A mercit nagyjából felfogta a lábtartó, és a rugóstag,
így csak megdagadt a bokám (csizma nem volt), viszont ahogy elfeküdtem, és a motor mögött az
üvegtörmeléken csúsztam kesztyű nélkül, a kezem pöppet szétment.
Ezek csak azok az esések voltak mikor majdnem lett valami baj, volt pár sima elcsúszás is, szóval úgy
érzem iszonyat szerencsém volt már párszor, lehett volna csigolyatörés, vagy ha a kormány nem a combomat
hanem a hasamat találja el mikor repültem, esetleg rosszabbul találom el a mercit... Szóval tudom hogy
nagy máktalicska vagyok hogy így megúsztam eddig, de ezek mind bármiféle védőfelszerelés nélkül történt
perecek voltak (csak bukósisak volt)és semmi tragikus nem történt. Viszont tudom hogy nem lez ilyen
mázlim mindig, és nagyobb motorom is van már, ezért lett normális kesztyű, csizma, és hátvédő. Jövőre
tervezek egy protektoros dzsekit, és egy tényleg jó bukót. Páran persze már megkérdezték, hogy ilyen
motorra minek csizma, meg hogy minek egy MZ-re olyan bukó ami többe kerül mint maga a motor. Hát
ilyenkor jövök a válasszal, hogy nem a motorra veszek csizmát vagy bukót hanem a lábamra meg a fejemre
Bár persze semmit nem érnek ha az ember egy rossz előzés miatt beleszáll a szembejövő autóba, de egy
elcsúszásnál ha "ki tudja csúszni" a lendületet, akkor sok kellemetlenségtől megmenthet. Arról nem is
beszélve hogy 20 év múlva esetleg nem fognak ropogni-pattogni az ízületeid...
Szóval gyerünk mindenki felszerelést venni ha még nincs!!!!