Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Motoros alfajok I. rész

Szixféle: (by Sixtee): ráült egy motorra, Aztán aszitte övé lesz a világ. Nem lett az övé. Hazai pályán vagánykodik, lányoknak "vummogtat" menet közben a buszmegállóban, de nem tudja hogy ez már nem menő.
Motorozni nem tud, a gumi oldalai még szőrösek. Néha elmerészkedik jó messzire a motorjával, de mire odaér jöhet vissza, mert olyan lassan megy, hogy a kispolszkisok ledudálják, és odakiabálnak neki, hogy "vegyé babettát mert mi sietnénk..."
Ha megelőzi egy autós, akkor mérgesen visszaelőzi, de csak szigorúan autópálya minőségű úton(az itt nem nagyon van)
Képes beállni egy 80nal közlekedő teherautó mögé, és elmélkedni 50 km-en az élet nagy dolgairól. Ha közlik vele, hogy még béna, akkor letagadja. Budapest útjait nem ismeri, a belső sávban 40 el megy a motorral, miközben úgy érzi, hogy jogtalanul mindenki rá vadászik. A táblákat nem ismeri, ezért pár autós már megmentette az életét. Én azért kedvelem ezt a fajtát...majd megtanul motorozni egyszer....Tudja magáról hogy balfék a motoron, meg néha elalszik, de ritkán talál magánál is bénábbat(exem), és azt körömszakadtáig fikázza, majd felajánlja neki, hogy megtanítja neki a motorozás minden csinyját-bínyját.

Babettáskomáros: kora kizárólag 60 felett, csomagtartón vagy a kasza, vagy a kapa van befordítva az út felé, szimpla önvédelemből.
Hatótávolsága: falu és az illetékes szántóföld között, csomagként még mamát felteszi a kaszára a buszmegállóban.

Robeszes: ezerrel koncentrálva ténfereg a sáv szélin, vagy a sávok között, küzd az elemekkel - de élvezi! Enyhén szuicid hajlam jellemzi amikor belehajt kicsi kerekeivel a nagy lukakba. Minden kétkerekűnek köszön és megsértődik ha nem köszönnek vissza. Előbb-utóbb nagyobb vasra ül ahogy fejlődik.

Hávécsé: etz vagy mz gyilkolódik alatta, kora 16 év körül. A buszmegállóban ő is brümmögtet plusz egykerekeizik a csajoknak (igaz néha pofára is esik a mutatvány végén), és simán legyorsulja Bélabácsit a trabanttal a földúton, akár a törött teleszkópjaival is.

Managerrobeszes:
öltönyben és tökhéjban csörtet a sávok között, irigyen les át a normális motorral, protektoros ruhában, felmálházott motorral közlekedőkre. Elvből nem köszön senkinek. Titkon 2000 km-es tengerparti-viaduktos motoros túrákról álmodik, de sose történik vele meg, mert a főnök nem engedi el.

Futármotoros: motoros tudása vetekszik a nemzetközi hírű cirkuszi motoros akrobaták tudományával, bármikor bármin képes keresztülhajtani, a szabályokon/autókaroszériákon nem akad fenn. Csomagtartó dobozában az útszéli motorgenerálhoz minden megtalálható.

Túrázó: felmálházott vasán a sátortól a palacsintasütőig minden található, hátul pedig anya ül a konyhafelszerelés tetején. Kanyarvadászni szeret a hegyekben, a városi forgalomtól vedlik a bukója. Háta mögött az utas minden kétkerekűnek köszön.

Hétvégi motoros: kizárólag hétvégén, napsütéses időben, 20 fok felett közlekedik motorjával, egyik havertól a másikig prezentálni a vassal. Lámpától lámpáig marha vagány csávó. Néha kisebb-rövidebb túrák beleférnek, rövidebb hegyi kanyargás után hetekig meséli kalandos történeteit, elalvás előtt smirglivel dörgölgeti a gumik szélét.

Mániákus specialista: a garázsban legalább 3 féle vas figyel, egy a terepre, egy a városban szaladgáláshoz és egy túrázáshoz. Motorozni tud, de az emberi tényezőt ritkán kalkulálja bele, ezért a háromból általában egy használható, a többi épp szerelés alatt.

Foxitipus: valami kétkerekűje mindig van, de ha mégsem, állandóan kölcsönkér valamit amivel tekereghet. Kínjában vesz egy rakás olcsó lomot, és addig pedálozik, míg működőképessé nem teszi, aztán pedig külön extra köröket fut a papírokkal, mire a hatóság is áment mond a produkcióra. A motorrá vedlett kacatjának pedig mindenki csodájára jár, mert már olyan régi, hogy ritkaságszámba megy.

Herlis: állandóan szereli, állítólag azért, hogy egyedi legyen. Egyébként meg azért, mert baromi szarul rakták össze és mindig leesik róla valami, amit aztán jobb inkább átalakítani. Köszönni nem mer senkinek az úton, mert ha elengedi a vasat, szétesik alatta. Szeret falkában járni és motoros találkozókra, ahol mindig talál néhány elhullott alkatrészt, ami még jól jön majd a vasra.
Herlis törzsek:
-Hogos (by Bq):
A legújabb típusú szalon-Harley-n feszít, amin 90%-ban megtalálható a gyári katalógus összes kiegészítője, a bukócsőtől a világító sasfejig. Ruházatára jellemző a makulátlan, bogártetem-mentes H-D bőrdzseki, bőrnadrág, póló, csizma, öv, fejkendő, zokni, alsógatya. Kizárólag Alsőörsön, esetleg még pár nagyobb motorostalálkozón reprezentál, aminek 10km-es körzetébe terepjáróval, tréleren húzza le a motort. Sátrat, hálózsákot hírből sem ismer, a programok végeztével visszahúzódik a találkozóhoz legközelebb lévő wellness szállodába, ahol a hétvége végeztével még 1 hétig masszíroztatja magát, annyira meggyötörte a motorozás. Az év hátralévő részében a motort a neki külön épített szentélyben tartja, ahol a falon W. G. Davidson, sasfejes, illetve déli zászló, valamint Delhusa Gjon dedikált fényképe lóg.

-Yuppie (by Bq): gyakorlatilag ugyanaz mint a hogos, csak több márkából választ. De mindenképp menjen a vitorlás színéhez... Több márkából választ, de akkor is H-D-s dzsekit vesz a japán chopperhez.

-Ellen-herlis (by Bq):
Igazi Harley-t még csak fényképen látott, esetleg a másodunokatestvére nagynénjének a munkatársnője kisebbik fiának az utcájában már pöfögött el egy, valamelyik szökőévben. Ennek ellenére "tisztában van" az összes típushibával, hátránnyal, megbízhatatlansággal. Természetesen sosem ülne fel egy ilyen széthulló, gyenge, olajfolyató amcsi ipari hulladékra, szerinte igazi motort csak a japánok tudnak gyártani. Igazából sokszor persze semmilyen motorja sincs, esetleg valami lepukkant 50-es robeszt hajt. Egyenesági rokonságban van az ellen-amerikaiautóssal.

- Rock-biker(by Bq):
Mindig is Harley-ra vágyott, amit lehetőség szerint csavaronként rakott össze saját kezűleg. Igazából csak annyiban különbözik egy veteránostól, hogy a saját ízlése szerint épít. A motorjában több km van, mint egy 30 éve szolgáló távolsági Ikarusban, pedig még csak 2 szezont nyomott le, az átépítés óta... igaz, az neki január 1-től december 31-ig tart. Amikor épp nem találkozón sörözik a hasonszőrűekkel, akkor úton van valamerre. Szigorúan elhatárolódik a többi H-D-s alfajtól, sértésnek veszi, ha a nikászeperimenóról kérdezik.

Csopperes: közeledik a nagypapi kor felé, örömmel fertőzi meg motormániájával az unokákat. A nagymamák réme, előszeretettel ront meg tinilányokat.

Sárdagasztó: imád a legnagyobb sárban elmenni motorozva földet túrni, anya rémképeket lát már attól is ha elered az eső, mert megint neki kell kimosnia majd a protektoros ruhát... Simán fára és falra is mászik a motorjával.

Szpidesek: rendszerint első lelkesedésből nagy teljesítményű hasalós vasat vásárlók köre (lásd merdzsós csíkosnyakú). A "vagányabbja" tangapapucsban és kínai pólóban nyomja, de amelyik prezentálni akar az a legújabb drága púpos bőrruhában nyomja, extra vastag térdkoptatóval, ami jól láthatóan nem kopott le. Motoros tudásukat hűen tükrözi a "donorjelölt" szakkifejezés.
Az első 5000 km-t túlélők azért járnak át a germán tanyavilágba, hogy ott élvezzék a sebességkorlát nélküli autópályákat.

Klasszikus motoros: motorja 600 köbcm körül dohog, nem is vágyik nagyobbra, elégedett a vasával. Időnként tipust vált, de csak szórakozásból, aztán később visszatér a kedvencéhez, konstatálva, hogy annál nincs jobb. Tud motorozni, szívesen segít másoknak is megtanulni, falkában csak a hozzá hasonlatosakat tűri.

Ránőttseggű: mindenhová a motorral jár, a budira, a boltba, a randira, a melóhelyre, akárhová. Csomagtartó dobozában ha nő, koplett váltóruha tűsarkúval megtalálható. Ha pasi, háromnapi hidegélelem, alkatrészek és víz van nála.

Csíkosvas: kék-fehér mintázata jellegzetes, az autósok réme, de a motorosok nem félnek tőle mert integetve jelzi a következő traffipaxot.

Női chopperes: (by Lotti) majdnem nagymama korú, lassan járj tovább érsz, (mivel csak 120-at tud max. a járgány). Mindenhova odataláló, és oda érő, éles kanyarokkal még bajban lévő későn érő tipus.:csa

Törpe motoros: (by Pacikó+Yama)
Lábai nem érik a földet és a leszállással néha bajban van mert nincs épp egy sörösláda a közelben.Imád mások motorjára felkéredzkedni és elvinni ezzel szívgörcsöt hozni a tulajra.Légzsákokkal rendelkezik aminek jó hasznát veszi.:cool:
Énekel a bukóban, messziről vigyorog ezért tele a foga döglött muslincákkal amikor tartósan felhajtott bukóval közlekedik.

ErVéCsé: azaz a Rendkívül Veszélyes Csacska, aki a rendőrök réme robogójával, állandóan elkapják szabálytalankodásért és a sávok közötti szlalomozásért. De ő nem hagyja magát és nyélgázon robog tovább. :)

Zépé: nyélgázon zöldtől zöldig zöldön át zölddel (még ha piros is).

Frissjogsis: hivatalosan csak hétvégén, kizárólag jó időben és a teljes család által aláírt jóváhagyó nyilatkozattal közlekedik. Már nyiladozik a csipája, ki tudja mi lesz később, mert hétközben is lelép néha a jóváhagyó nyilatkozat nélkül is... :-D

Álommotoros: egyenlőre utas, de éjjel-nappal, álmában is motorozna, és van egy csodajárgány amire nagyon vágyik. Ennek ellenére válogatás nélkül elfogadna bármilyen motort, csak hogy már tekerhessen. Ha odaadod neki a vasat, összenyálazva hozza vissza és pajszerral is alig tudod lefeszegetni róla.

Élmény motoros (by Mologyec): magának és magáért motorozik, a lámpánál nem megy előre és a kocsisort sem előzi, addig is két keréken ül. Még az esőt is szereti, mert olyan jó illata van. 0 és 60 fok közötti intervallumban motorozik csak. A kocsi meg ott rohadjon meg, ahol van.

Aki úgy érzi kimaradt, jelezze kérem... :D
  • Like
Reactions: 1 person

Hozzászólások

csacskamacs;bt7977 írta:
Bírnád, mi??? Elöl te, mint zászlóvivő és vezér, utánad a sok-sok nőnemű Six motorozik szépen és közben énekli a Six-indulót átszellemült arccal... :D
Ebbe azért beszállnék, nem hozunk össze egy ilyen gurulást?:cool:
 
csacskamacs;bt7977 írta:
Bírnád, mi??? Elöl te, mint zászlóvivő és vezér, utánad a sok-sok nőnemű Six motorozik szépen és közben énekli a Six-indulót átszellemült arccal... :D

Ez nem azon múlik hogy bírnám e...ez egy szent küldetés, melyet úgy érzek hogy végig kell vigyek, és megmutatni jelenbéli, és jövendő motorostársaimnak, hogy sixféle motorosként is van élet még, és mennyi csodát rejteget még bujkáló tehetségünk apránkénti felfedezése....:D
Amúgy meg bírnám hát...de ezt látom, hogy így is fog történni.Mentorként és jó tanítóként istápolom, óvom, és nevelem követőimet(melyek remélem nem úgy néznek ki mint én, csak csajban). Igen...a jövő írva vagyon, és most léptük át ennek kapuját...elindult a visszaszámlálás.
Természetesen nem élnék vissza követőim bizalmával(csak nők lehetnek:))...lehet énekelni, motorozni, és az sem baj, ha majd valaki krónikákban, hűen megörökíti tetteinket, melyet a motoros társadalomért viszünk véghez...(mina...leszel krónikás??))

Lányok...nem volt ez picit szirupos, és megalomániás írás????:D
Csak őszintén...
 
Six, valami igazad lehet... jó tanítóként azért szervezted Dombóváron a bulit oda, ahova, hogy gyakorolhassuk a murván valószerpentinezést... :)

Gyöngyusz: ez elég merész kijelentés volt...(még behajtja rajtad) :)
 
Gondoltam rá, hogy indítani kellene egy topicot, ahova, követőim, és velem közösséget vállaló motorosok írhatnának, tehetnének fel kérdéseket nekem, és ahol természetesen az én nevem alatt szerveződő(zászlós, átszellemült, éneklős) motoros túrákat beszélnénk meg(csak lányoknak):D
 
Igenis, értettem, azonnal megírom este a hiányzó alfajokat.:igenis:
A sixféle rutinos motorosok (SRM) bandája készül alakulni? :D Ha mentek valahová, menek veletek! :D
 
Sárdagasztó 2 jelentkezik, beáll a sorba Batka mögé (lehetőleg jóóóó szorosan):D


Bár nem 100%-os a dolog, mert fára még nem sikerült másszak motorral...és néha a ruháimat is kénytelen vagyok magam kimosni...
 
Köszi Yama!
Én vállalom a női chopperes részt!
Az éles kanyarokkal már nincs gondom...:puszi:

(tényleg 120 volt eddig a maxi amit húztam)
 
Nagyon jók, teccik. Mindegyikben magamra ismertem egy kicisit Egy kicsit túrázó, egy kicsit hétvégi motoros, egy kicsi női chopperes, nagyon ránőtt seggű vagyok, de leginkább élmény motoros: magának és magáért motorozik, a lámpánál nem megy előre és a kocsisort sem előzi, addig is két keréken ül. Még az esőt is szereti, mert olyan jó illata van. 0 és 60 fok közötti intervallumban motorozik csak. A kocsi meg ott rohadjon meg, ahol van.
 
"Herlis: állandóan szereli, állítólag azért, hogy egyedi legyen. Egyébként meg azért, mert baromi szarul rakták össze és mindig leesik róla valami, amit aztán jobb inkább átalakítani. Köszönni nem mer senkinek az úton, mert ha elengedi a vasat, szétesik alatta. Szeret falkában járni és motoros találkozókra, ahol mindig talál néhány elhullott alkatrészt, ami még jól jön majd a vasra."

Attól tartok, felültél a közhiedelemnek, amely még a 80-as évek vége felé alakult ki. Akkor csak öreg, szürkeimportos HD-k, fôleg Sporik futottak zömében hazánkban, amikkel volt szerelni való tényleg. (Akár egy más márkájú öreg motor esetén!)
Napjainkban ez már nem igaz. 3 éve használok egy Road Kinget, 1 db feszszabályzót kellett cserélni idáig. 2 év múlva megint elmondom, milyen javításokra volt szükség. :)

A "Herlisek" is több rassz:
- A 'hogos'
- A rock-biker
- A juppie
- Az ellen-herlis (ide tartozik, mert HD nélkül ô sincs)

:)
 
Gyula, tényleg, még nem is írtam a rózsaszín bőrtangáról..! :D Hát lehet közhiedelem, de én ritkán hallok olyat, hogy valaki nem építgetné a HD-jét, függetlenül bármitől is. Egyébként nekem is nemrég kellett egy fesszabot cserélni, bár ez a vas 30 körül van... :D A rasszokat sajna nem ismerem, de ha megírod, szívesen berakom azt is!
 
V
Hümm... pedig a 'hogos'-t még én is tudom:)
A legújabb típusú szalon-Harley-n feszít, amin 90%-ban megtalálható a gyári katalógus összes kiegészítője, a bukócsőtől a világító sasfejig. Ruházatára jellemző a makulátlan, bogártetem-mentes H-D bőrdzseki, bőrnadrág, póló, csizma, öv, fejkendő, zokni, alsógatya. Kizárólag Alsőörsön, esetleg még pár nagyobb motorostalálkozón reprezentál, aminek 10km-es körzetébe terepjáróval, tréleren húzza le a motort. Sátrat, hálózsákot hírből sem ismer, a programok végeztével visszahúzódik a találkozóhoz legközelebb lévő wellness szállodába, ahol a hétvége végeztével még 1 hétig masszíroztatja magát, annyira meggyötörte a motorozás. Az év hátralévő részében a motort a neki külön épített szentélyben tartja, ahol a falon W. G. Davidson, sasfejes, illetve déli zászló, valamint Delhusa Gjon dedikált fényképe lóg.
 
V
Isten ments, Gyula a rock-bikerben meg a juppie-ban mindenképpen kompetensebb nálam:)

Ellen-herlis:
Igazi Harley-t még csak fényképen látott, esetleg a másodunokatestvére nagynénjének a munkatársnője kisebbik fiának az utcájában már pöfögött el egy, valamelyik szökőévben. Ennek ellenére "tisztában van" az összes típushibával, hátránnyal, megbízhatatlansággal. Természetesen sosem ülne fel egy ilyen széthulló, gyenge, olajfolyató amcsi ipari hulladékra, szerinte igazi motort csak a japánok tudnak gyártani. Igazából sokszor persze semmilyen motorja sincs, esetleg valami lepukkant 50-es robeszt hajt. Egyenesági rokonságban van az ellen-amerikaiautóssal.
 
V
Rock-biker:
Mindig is Harley-ra vágyott, amit lehetőség szerint csavaronként rakott össze saját kezűleg. Igazából csak annyiban különbözik egy veteránostól, hogy a saját ízlése szerint épít. A motorjában több km van, mint egy 30 éve szolgáló távolsági Ikarusban, pedig még csak 2 szezont nyomott le, az átépítés óta... igaz, az neki január 1-től december 31-ig tart. Amikor épp nem találkozón sörözik a hasonszőrűekkel, akkor úton van valamerre. Szigorúan elhatárolódik a többi H-D-s alfajtól, sértésnek veszi, ha a nikászeperimenóról kérdezik.
 
Ahogy belegondolok, a yuppie meg a hogos végül is ugyanaz, csak a yuppie több márkából választ. De mindenképp menjen a vitorlás színéhez... :)
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Yamina
Olvasás
930
Hozzászólások
94
Utolsó frissítés

Tagok Blogjai további bejegyzései

Yamina további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére