Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Gabsic kicsi túrája: a harmadik nap

Reggel már korán ébredtem, mivel tudtam hogy sok múlik azon, hogy mit sikerül alakítanom a technikával. Gyors reggeli után előszedtem a szerszámokat, és ami hirtelen eszembe jutott, azt megcsináltam: gyertyacsere, fontosabb csatlakozások ellenőrzése, karburátor-tisztítás, megszakítóellenőrzés. Igazából ki is akartam cserélni a megszakítót, és a kondenzátort, de a dekni levétele után megtaláltam a probléma vélhető okát: a megszakítóra menő vezeték csatlakozója lazán illeszkedett a kondenzátornál, és szerintem adott fordulatnál a rezgéstől már nem volt állandó érintkezés. :confused:

A feltevés ellenőrzésére gyors próbaút a környékben, és mivel minden rendben volt, bevásárlás (kaja, pia), és villámgyors összepakolás következett. 10 óra után kicsivel már útnak is indultam Szolnok felé, ahol a Repülőmúzeumot néztem meg. Volt sok madár, olyan is, amibe be lehetett menni, de családi vonatkozások miatt a roncsmúzeum volt igazán érdekes látnivaló (legalábbis nekem). Itt mókás momentum volt, hogy amint odaértem szandaszőlősre a múzeumhoz, még a fényképezőt pakoltam elő a dobozból, mikor megállt mellettem egy kisbusz, tele németekkel, akik kiugráltak és egyből körbevettek minket (engem és az MZ-t). Nagy hangos karattyolás amiből semmit sem értettem (angolul tudok "jól", németül kb semmit...), közben bólogattam és mikor úgy tűnt hogy kérdeztek valamit, akkor nagy német tudással kifejtettem, hogy já, já, emcett gút motorrád, já, já, dédéerr, gút motor. Meg hozzátettem hogy "ájm án ö túr öráund hángöri" amit szerintem nem értettek, mert angolul utána sem szólalt meg egyik sem, úgyhogy hajtogattam tovább hogy emcett gút motor, ők meg csináltak pár fényképet aztán visszamásztak a buszba és elporoltak :D Bár a teszkó meg lídl parkolóban is meg szokott állni mellette néha pár német, de ez a csoportosulós dolog nagyon jólesett. :cool:

Az utat Szolnoktól tovább folytatva a 4-es út hozott hasonló izgalmakat, mint korábban a 6-os, szerencsére itt hamar több sávra bővült az út, úgyhogy nekem sem kellett széthajtani a moccost, meg a rohanó idióták is gyorsan elhúzhattak a belső sávban.

A túrám során mióta átléptem a Dunát, már láttam az utakon közlekedni mindenféle, mifelénk szokatlan „járművet”, (pl özönvíz előtti traktorok a legkülönbözőbb vontatmányokkal, 1000 féle különös lovaskocsi, targonca hatalmas konténerrel az úton), de Kunmadaras után történt az eddigi legkülönösebb dolog. Szép kényelmesen, 80-90 között poroszkáltam a nem túl jó minőségű úton, mikor jellegzetes kupacokra lettem figyelmes az úton. Áhá, gondoltam lovaskocsi járt előttem. Különösebb fékezés nélkül beledöntöttem az MZ-t a következő, 60-as táblás kanyarba, aztán… aztán akkorát satultam mint a ház, meg döntöttem akkorákat szegény MZ-n, hogy ihajj, de szerencsére szembejövő nem volt, mert akkor összeütköztem volna… igen, összeütköztem volna, méghozzá az út közepén gazdátlanul álldogáló TEHÉNNEL! :szédül:Három boci legelészett az út mentén, aztán szerintem az egyik úgy gondolta, hogy ő aztán mégsem akar az árokban álldogálni, szépen kibattyogott az útra, befordult merőlegesen az árokra, és úgy rágcsálta az út menti füvet, teljesen lezárva a jobb oldali sávot.

Ilyen izgalmak után értem be Tiszafüredre, ahol három napi rutin után kapásból megtaláltam az előre kinézett kempinget. Bár tényleg kulturált hely volt, elfogadható árakkal, de igazán mégsem ilyenre számítottam. Bár előny volt, hogy egy kis, nyugodt, csendes hely volt, de közvetlenül a termálfürdő mellett, a Tisza-tótól viszonylag távol. No azért csak viszonylag, mert kb 10 perc séta volt a távolság, de a „Fürdő utca”-i címet olvasva a neten én kis naiv nem erre számítottam. Mindenesetre nem véletlenül terveztem Tiszafüredre az aznapi szállást, úgyhogy gyors sátorállítást követően felmértem a környező boltokat, némi vásárlás és villámgyors uzsonna után mentem is a Tisza-tóra fürödni, lévén még nem volt szerencsém korábban ide eljutni. Egyetlen negatívum volt, hogy a 10 perc séta alatt az új papucsom elég durván feltörte a lábam, még visszatipegni is nehéz volt a kempingbe. :ne:

(Zárójelben jegyzem meg, hogy erre a napra az eredeti tervben szerepelt volna még Gyomaendrődön motormúzeum megnézése, de mivel közben kiderült hogy az már megszűnt, ki is került a napirendről az a kerülő, de nem is volt baj, mert a javítás azért így is elég jó csúszást okozott. Este már csak épp annyi időm volt, hogy tudtam egy fél órát strandolni és kész…)

Ilyen események után mentem aludni, és eddigi legjobb éjszakám volt, köszönhetően annak, hogy végre tényleg körültekintően választottam sátorhelyet. Bár éjszaka elkezdett az eső is esni, de olyan fáradt voltam, hogy épp csak felfogtam hogy mi ez a zaj, aztán aludtam is tovább…

/folyt köv.../

Hozzászólások

ha már motormúzeumot akartál nézni, remélem nem hagytad ki a bodrogkeresztúrit!!?

mivel hasonló körülmények közt telt mindkettőnk túrája, olvasás közben nem csak újraélem az én utam , de teljesen átérzem a te történeteidet is :)

gratu az úthoz, várom a folytatást! :)

Szandra;bt7461 írta:

gratu az úthoz, várom a folytatást! :)
Bodrogkeresztúr kimaradt, majd jövőre sor kerül rá! Már tervezem a jövő évi túrát :p
Örülök h szép emlékeket sikerült felidéznem :hura:
A folytatást igyekszem minél előbb összehozni, csak az egyetem szop@t rendesen, holnap megyek fel győrbe, valamit elszúrtak a tanszéken és a szakirányunkak nem írtak ki szakdogát neptunban. És mivel én vagyok az egyetlen aki időben, csúszás nélkül végez, ezért szaladgálhatok egyedül :( De a dolog jó oldalát nézem: motorral megyek fel :D

V
Kempingből a vízpartiakat javaslom: Szabics, Kormorán, Katamarán

A kóla színű víztoronynál elkanyarodsz Tiszaörvény felé, (kb 3km) az út végén jobbra... a gáton balra.
Motorra nem kell gátmeghágási engedély !!!

Bérelhetsz ladikot (6Le.-ig nem kell jogsi) bejárhatod a tavat...
Kedvenc éttermem a Freitag, ez a kikötőhöz vezető úton (Hunyadi) van...

Mi a Szabicsnál voltunk, béreltünk ladikot (4.8/nap+benzin) egész nap csónakáztunk... 6.öblítőn ki, Szilas-fok,
Óhalászi-holtág, Kozma-fok, 5.öblítőn vissza az élő Tiszára, Aranyosi-sziget, innen fel Örvényi-morotva, 10.öblítő...
A benzinkúton van tó térkép !

Köszi a részletes infót KT!
Már tervezem a jövő évi túrát, abban is bent lesz a Tisza-tó, akkor már több időre, hogy jobban szét tudjak nézni a környékben, és egy ilyen csónakázós nap szerintem benne lesz majd :)
(Mondjuk az útvonalnak nincs olyan része ahova ne mennék vissza szívesen egy másik alkalommal jobban megismerni a helyet, ennek alapján több túra is lesz jövőre :D:D:D)

Blogbejegyzés információ

Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Gabsic további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést