Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Első defekt motoron utassal, egy nap kétszer

Ismerd meg hazádat, irány Mezőföld! Húdejó, Söndör, Lóóó, együtt megyünk világgá! Ahhaaa....

Pincehelyen kényelmesen, nézelődősen gurulván a kanyarban érzem, hogy mintha kenődne a vas az úton... Jobb kanyar, szemből valami pótos teherautó érkezik, ez nem szimpi valahogy most, ménem arra megyünk amerre kéne...? Átvillant az agyamon, hogy Söndörnek idáig az nem volt szokása, hogy keresztbe döntsön mögöttem, most talán ez mégsem az, meg miért is tenné? Ez valami más lesz... Mire ez végigmászot az agyamon, már próbált egyenesedni a kanyar, és elkezdett rázni a kormány. A tükörben közeledett a Scania, a teherautó szemből is már közel volt, vazzee Lóóó, ha most idefekszel megdöglünk, kanyarodjáááááál vazzze, ne rángaaaasss!
Gáz elvesz, próbáltam fékezni, erre még jobban rázott, na jó, akkor ezzel nem próbálkozunk... Hagytam valahogy kigurulni, közben koncentráltam hogy talpon és egyenesben maradjunk...
Valahogy kigördültünk a kanyarból, és a buszöbölben megálltunk vad sántikálás közepette, a Scania meg elvágtatott mellettünk. Pfühhh...

Lenéztem, hogy ez most miaszar volt?!! Első defekt, olyan lapos volt a gumi, hogy öröm volt nézni ahogy punnyadtan figyelt a felni alatt. Hát mit ne mondjak, a jobb kezemben nem maradt volna meg egy pohár víz, viszont érdekes módon a bal kezem nem reszketett. A buszmegálló öböl mellett fagyizó, bementünk megkérdezni merre lehet egy gumis. Kb 50 m-re volt. Erre nem számítottunk! Eltoltuk. Megizzasztott.

Azért van stílusa a vasnak, fagyizó mellett és a gumistól 50 m-re megállni defekttel... :) Idáig ezt úgy hallottam különböző motoros legendákból, hogy ez kizárólag vasárnap délután a prérin fordulhat elő... :)

A gumisnál megnéztük mi történt, hát a zsírúj belső alá beraktak egy szelepnél már kétszer(!) foltozott öreg belsőt. Persze a szelepnél engedte el megint a levegőt.

Belső gumijuk ilyen nem volt, de mondták Simontornyán van. Ok, beleraktunk egy autószelepet, felfújtuk belső nélküli variációval és óvatosan elindultunk. Nem kértek semmit, rendesek voltak, de mondták nagyon óvatosan, mert ez elég rizikós így, nem életbiztosítás. A Lóóó hagyta magát, mentem egy kört a földutakon, bírta a döcögést. Az ilyedtségre ettünk egy sütit és tovább indultunk. A két falu között aztán meggondolta magát az egyenesben és elengedte a levegőt, de sokkal gyorsabban, mire megéreztem a nyalódást, már dőltünk is.
Elborultunk, megúsztuk karcolásokkal és egy-két zúzódással.

Jött egy traktoros, aztán egy néni is megállt, szereztünk gyorsan pótkocsit, felhajintottuk rá a vast, és a gumisnál leraktuk.

Nagyon rendesek voltak akik segítettek, ezer köszönet nekik még egyszer!

Tanulság:


- a legkedvesebb utasra is rá kell parancsolni, hogy vegye fel a térd protektort meg a kesztyűt (ugyanis azok a kocsiban röhögtek), mert utána hiába fáj a lelkiismeret, meg hiába mondja, hogy nem te vagy a hibás...

- defekt utáni félmegoldással nem tesszük fel az utast magunk mögé!

- a defektes kereket nem fékezzük mert még nagyobb terhelés kerül rá!

- a belsővel lassabban engedi el a levegőt mint belső nélkül... :)

- 262 kilós vasat csurig megtankolva (+20 kg) 85 kilós utassal 68 kilónyi saját súllyal megtartani nehéz amikor ugrabugrál,

- a neten nincs semmilyen okoskodás a motoron történő első vagy hátsó defekt szituációjának kezeléséről. Egyetlen érdemleges infó, hogy 0,1% esély az első gumi defektre, 99,9% a hátsó gumi defektjének az esélyére... De jó, hogy megint kiforszíroztam a statisztika megbaszását...


Na szóval, akinek ilyen defekt szituból adódott valami érdemleges tapasztalata, szépen megkérném, hogy vésse ide, más is tanulhasson belőle. Első-hátsó kerék, mindkettőre várom a tapasztalatokat!
Köszi mindenki nevében!

Hozzászólások

Szép kis sztori...nekem van gumijavítóm, de nem tudták megmondani mennyit kell fújni a gumiba, ha defekt van:D
Egyébként itt jártál a közelben...Dombóvár már a szomszéd szinte:D:D
Örülök, h így megúsztátok...szerencse is volt benne. meg ezek szerint ügyesen meg is tartottad...én nem tom mit tennék...sose volt defektem motoron....
 
Sixtee, azt olvastam, hogy ha az egész flakont benyomod, kb 0,7 bar lesz, azzal már valameddig el lehet döcögni szép óvatosan. A gumisok nem szeretik mert nekik kell levakarni a felniről utána, de vészmegoldásnak eljutni valameddig okés...
Nem tudom hogy csináltam azt a kanyart végig, de az biztos, hogy az adrenalin sokat hozzátett, mert baromi lassú verzióban megmaradt fejben az egész.

Azt hiszem az ilyen szitut is oktatni kéne, legalább elmélet szintjén a motoros sulikban... Persze ez se volt.
 
Ügyesen megoldottad a kanyart, gratulálok, és örülök, hogy komolyabb baj nem történt.:)
Én először, és eddig utoljára egy autópályakihajtón kaptam defektet nagysebességű kanyarodásnál...hiába volt hátsó defekt, a motor kormányozhatósága kb. olyan volt, mintha egy uszállyal akartam volna 5 másodperc alatt megfordulni. A szalagkorlát közel volt...
Erre az érzésre, és a megoldásra valóban nem készít fel senki, és semmi...csak a tapasztalat, és bízz benne, hogy a mázli mögötted ül.:D
 
Én is leírom a múlt szombati esetemet, bár a tiétekhez képest ez "sétagalopp", de eddig még én sem ültem defektes motoron, szóval nekem új volt.
Nem a nagymotorral, a kisrobimmal voltam vásárolni. Kijövök az áruházból, telepakoloma robit, felülök, indulok... és olyan hülye lassú, jár a segge és nem arra megy, amerre kormányozom. Megálltam, még ott a parkolóban és magam sem értem hogyan jöttem rá, hogy "DEFEKT", nézem a hátsó gumit, laposka... A zuram vidéken, a fiam az autónkkal szintén, akkor volt versenyen. Felhívtam, mondta, most indulta, még jó két óra.... Hazatolni húzós lett volna, úgyhogy ráültem és gyökkettővel hazadöcögtem - háromnegyed óra alatt. Érdekes, nekem a bal vállam fájdult meg, pedig a bal kezemmel csak fogtam a kormányt, de valószínűleg azzal tartottam ellent a hátsó rángatózásnak... A gumisnál kiderült, hibás volt a gumi oldala és ott szakadt el.
Egyébként ez egy ilyen év..., a zuramnak már két defektje volt az idén, mindkettő a hátsó gumiján...
 
Hali!

Ha ez vigasztal, mi a nászutunkról hazafelé kaptunk defektet, egymás után hetet!! Mind a hátsó keréken. Jól olvastad 7-et. Igaz ez még az őskorban volt 150-es MZ (1984), de lehet ezt elfelejteni??:D Minden defektnél ima az égieknek, leszállás, csomag le,kerék ki, gumiszerelés, ragasztás. Mint kiderült a folt és a ragasztó is régi volt, de azért hazaértünk. Koszosan, fáradtan, de egyben. A hetedik szerelést már új ragasztóval ejtettük meg, így sikerült hazajutni. Ahogy hazaértünk, a férjem szétszedte a kereket és a belsőt apró darabokra vágta!!! Ezek után mindig volt nálunk pót belső!
 
Nekem egyszer egy szög (jó nagy) bele ment a hátsó kerékbe mert földutas helyeken szokás a salakot kiborítani az útra és mivel a szöges deszkákat is eltüzelik szögestűl pedig a szögnek nincs fűtőértéke a fakályhában ezért a salak mindig tarlamaz szöget!
Tehát én akkora szöget kaptam hogy az emzének akadályozta a kerék szabad elforgását! :D
Ekkor még nem volt defekt csak szög a kerékben, de mivel haladnom kellett ezért ki kellett húznom a szöget! :D
Kihúztam és a gumi le is eresztett!
De volt pár száz méterre a pásztóynak gumisa!
Volt belső, kicserélte a gumis!
De a belsőt odacsípte a külső!
Szóltam neki, azt mondta majd ha felfújja helyre megy!
Ő a gumis, én nem vitáztam!
Aztán kb 4 km múlva megint defekt mert elcsípte a kűlső a belsőt!
Ott már nem volt gumis! :D
Jött segítség, megszereltük, visszamentem reklamálni, pénzt vissza nemadnak, adtak egy belsőt!
Hát mosmá minek?:D
 
V
De úgy tudom, a defektspray feladata nem a gumi felfújása, csak a lyuk megszüntetése. Mindig bele kell amúgy nyomni az egész flakonnal, és ha kötött kicsit, akkor rá lehet még fújni pumpával is.
Másrészt: ha megvan a szög, csavar, akármi, ami a defektet okozta, és tömlő nélküli az abroncs, akkor azt nyugodtan benne lehet hagyni a gumiban, és úgy belefújni a spray-t, mert kisebb rést kell a habnak kitöltenie, jobban tud zárni, mintha az egész lyukat kellene megfognia. Persze, eltekintve a ZP féle extrém esettől, amikor ácskapocs fúródik az abroncsba:D
Harmadrészt: a Lóóóóóóó eredetileg nem tömlő nélküli abroncsokkal kellene, hogy fusson? A Katana már olyen, az biztos...
 
Helló ! Látom te is fertőzöl ! :D
Legközelebb nem kell majd szólnod, magától felöltözik a legkeményebb pasi-utas is. :D
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Yamina
Olvasás
740
Hozzászólások
18
Utolsó frissítés

Tagok Blogjai további bejegyzései

Yamina további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére