Ismerd meg hazádat, irány Mezőföld! Húdejó, Söndör, Lóóó, együtt megyünk világgá! Ahhaaa....
Pincehelyen kényelmesen, nézelődősen gurulván a kanyarban érzem, hogy mintha kenődne a vas az úton... Jobb kanyar, szemből valami pótos teherautó érkezik, ez nem szimpi valahogy most, ménem arra megyünk amerre kéne...? Átvillant az agyamon, hogy Söndörnek idáig az nem volt szokása, hogy keresztbe döntsön mögöttem, most talán ez mégsem az, meg miért is tenné? Ez valami más lesz... Mire ez végigmászot az agyamon, már próbált egyenesedni a kanyar, és elkezdett rázni a kormány. A tükörben közeledett a Scania, a teherautó szemből is már közel volt, vazzee Lóóó, ha most idefekszel megdöglünk, kanyarodjáááááál vazzze, ne rángaaaasss!
Gáz elvesz, próbáltam fékezni, erre még jobban rázott, na jó, akkor ezzel nem próbálkozunk... Hagytam valahogy kigurulni, közben koncentráltam hogy talpon és egyenesben maradjunk...
Valahogy kigördültünk a kanyarból, és a buszöbölben megálltunk vad sántikálás közepette, a Scania meg elvágtatott mellettünk. Pfühhh...
Lenéztem, hogy ez most miaszar volt?!! Első defekt, olyan lapos volt a gumi, hogy öröm volt nézni ahogy punnyadtan figyelt a felni alatt. Hát mit ne mondjak, a jobb kezemben nem maradt volna meg egy pohár víz, viszont érdekes módon a bal kezem nem reszketett. A buszmegálló öböl mellett fagyizó, bementünk megkérdezni merre lehet egy gumis. Kb 50 m-re volt. Erre nem számítottunk! Eltoltuk. Megizzasztott.
Azért van stílusa a vasnak, fagyizó mellett és a gumistól 50 m-re megállni defekttel... Idáig ezt úgy hallottam különböző motoros legendákból, hogy ez kizárólag vasárnap délután a prérin fordulhat elő...
A gumisnál megnéztük mi történt, hát a zsírúj belső alá beraktak egy szelepnél már kétszer(!) foltozott öreg belsőt. Persze a szelepnél engedte el megint a levegőt.
Belső gumijuk ilyen nem volt, de mondták Simontornyán van. Ok, beleraktunk egy autószelepet, felfújtuk belső nélküli variációval és óvatosan elindultunk. Nem kértek semmit, rendesek voltak, de mondták nagyon óvatosan, mert ez elég rizikós így, nem életbiztosítás. A Lóóó hagyta magát, mentem egy kört a földutakon, bírta a döcögést. Az ilyedtségre ettünk egy sütit és tovább indultunk. A két falu között aztán meggondolta magát az egyenesben és elengedte a levegőt, de sokkal gyorsabban, mire megéreztem a nyalódást, már dőltünk is.
Elborultunk, megúsztuk karcolásokkal és egy-két zúzódással.
Jött egy traktoros, aztán egy néni is megállt, szereztünk gyorsan pótkocsit, felhajintottuk rá a vast, és a gumisnál leraktuk.
Nagyon rendesek voltak akik segítettek, ezer köszönet nekik még egyszer!
Tanulság:
- a legkedvesebb utasra is rá kell parancsolni, hogy vegye fel a térd protektort meg a kesztyűt (ugyanis azok a kocsiban röhögtek), mert utána hiába fáj a lelkiismeret, meg hiába mondja, hogy nem te vagy a hibás...
- defekt utáni félmegoldással nem tesszük fel az utast magunk mögé!
- a defektes kereket nem fékezzük mert még nagyobb terhelés kerül rá!
- a belsővel lassabban engedi el a levegőt mint belső nélkül...
- 262 kilós vasat csurig megtankolva (+20 kg) 85 kilós utassal 68 kilónyi saját súllyal megtartani nehéz amikor ugrabugrál,
- a neten nincs semmilyen okoskodás a motoron történő első vagy hátsó defekt szituációjának kezeléséről. Egyetlen érdemleges infó, hogy 0,1% esély az első gumi defektre, 99,9% a hátsó gumi defektjének az esélyére... De jó, hogy megint kiforszíroztam a statisztika megbaszását...
Na szóval, akinek ilyen defekt szituból adódott valami érdemleges tapasztalata, szépen megkérném, hogy vésse ide, más is tanulhasson belőle. Első-hátsó kerék, mindkettőre várom a tapasztalatokat!
Köszi mindenki nevében!
Pincehelyen kényelmesen, nézelődősen gurulván a kanyarban érzem, hogy mintha kenődne a vas az úton... Jobb kanyar, szemből valami pótos teherautó érkezik, ez nem szimpi valahogy most, ménem arra megyünk amerre kéne...? Átvillant az agyamon, hogy Söndörnek idáig az nem volt szokása, hogy keresztbe döntsön mögöttem, most talán ez mégsem az, meg miért is tenné? Ez valami más lesz... Mire ez végigmászot az agyamon, már próbált egyenesedni a kanyar, és elkezdett rázni a kormány. A tükörben közeledett a Scania, a teherautó szemből is már közel volt, vazzee Lóóó, ha most idefekszel megdöglünk, kanyarodjáááááál vazzze, ne rángaaaasss!
Gáz elvesz, próbáltam fékezni, erre még jobban rázott, na jó, akkor ezzel nem próbálkozunk... Hagytam valahogy kigurulni, közben koncentráltam hogy talpon és egyenesben maradjunk...
Valahogy kigördültünk a kanyarból, és a buszöbölben megálltunk vad sántikálás közepette, a Scania meg elvágtatott mellettünk. Pfühhh...
Lenéztem, hogy ez most miaszar volt?!! Első defekt, olyan lapos volt a gumi, hogy öröm volt nézni ahogy punnyadtan figyelt a felni alatt. Hát mit ne mondjak, a jobb kezemben nem maradt volna meg egy pohár víz, viszont érdekes módon a bal kezem nem reszketett. A buszmegálló öböl mellett fagyizó, bementünk megkérdezni merre lehet egy gumis. Kb 50 m-re volt. Erre nem számítottunk! Eltoltuk. Megizzasztott.
Azért van stílusa a vasnak, fagyizó mellett és a gumistól 50 m-re megállni defekttel... Idáig ezt úgy hallottam különböző motoros legendákból, hogy ez kizárólag vasárnap délután a prérin fordulhat elő...
A gumisnál megnéztük mi történt, hát a zsírúj belső alá beraktak egy szelepnél már kétszer(!) foltozott öreg belsőt. Persze a szelepnél engedte el megint a levegőt.
Belső gumijuk ilyen nem volt, de mondták Simontornyán van. Ok, beleraktunk egy autószelepet, felfújtuk belső nélküli variációval és óvatosan elindultunk. Nem kértek semmit, rendesek voltak, de mondták nagyon óvatosan, mert ez elég rizikós így, nem életbiztosítás. A Lóóó hagyta magát, mentem egy kört a földutakon, bírta a döcögést. Az ilyedtségre ettünk egy sütit és tovább indultunk. A két falu között aztán meggondolta magát az egyenesben és elengedte a levegőt, de sokkal gyorsabban, mire megéreztem a nyalódást, már dőltünk is.
Elborultunk, megúsztuk karcolásokkal és egy-két zúzódással.
Jött egy traktoros, aztán egy néni is megállt, szereztünk gyorsan pótkocsit, felhajintottuk rá a vast, és a gumisnál leraktuk.
Nagyon rendesek voltak akik segítettek, ezer köszönet nekik még egyszer!
Tanulság:
- a legkedvesebb utasra is rá kell parancsolni, hogy vegye fel a térd protektort meg a kesztyűt (ugyanis azok a kocsiban röhögtek), mert utána hiába fáj a lelkiismeret, meg hiába mondja, hogy nem te vagy a hibás...
- defekt utáni félmegoldással nem tesszük fel az utast magunk mögé!
- a defektes kereket nem fékezzük mert még nagyobb terhelés kerül rá!
- a belsővel lassabban engedi el a levegőt mint belső nélkül...
- 262 kilós vasat csurig megtankolva (+20 kg) 85 kilós utassal 68 kilónyi saját súllyal megtartani nehéz amikor ugrabugrál,
- a neten nincs semmilyen okoskodás a motoron történő első vagy hátsó defekt szituációjának kezeléséről. Egyetlen érdemleges infó, hogy 0,1% esély az első gumi defektre, 99,9% a hátsó gumi defektjének az esélyére... De jó, hogy megint kiforszíroztam a statisztika megbaszását...
Na szóval, akinek ilyen defekt szituból adódott valami érdemleges tapasztalata, szépen megkérném, hogy vésse ide, más is tanulhasson belőle. Első-hátsó kerék, mindkettőre várom a tapasztalatokat!
Köszi mindenki nevében!