Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Mocik,tologatás,fiatalság ..

Tulajdonképpen Kataa,aztán késöbb Mocimami hozzászólása ugrasztott be néhány,régen elfelejtett eseményt,ami kapcsolódik a motorozáshoz,tologatáshoz,és persze a fiatalságomhoz.1974 nyarára datálódik az idöpont.A "PÁV"-on már túl voltam,és nagy motorra csináltam a jogsit,de a Kreszvizsgám már meg volt 50cm³-ig.Mivel "nagy motorral"hivatalosan nem mehettem,mindig valami havertól,rokontól kapott,"kölcsönvett" szamárral gurultam.Persze ez nem zárta ki a nagyobb vasak használatát,amely egy lenyúzott Danuvia-t,esetleg egy P-10-est jelentett.Ezekkel általában a "véralkoholos út"-nak nevezett,foltokban,vagy egyeltalán nem aszfaltozott dugi útvonalakon közlekedtünk,minimálisra csökkentve a lebukás veszélyét a hatóság részéröl.Akkoriban Üröm-re jártam egy 17 éves puncihoz,akinek elég liberálisak voltak a szülei ahhoz,hogy egész hétvégeket tölthettünk együtt.Amikor csak lehetett,mindig valami öreg szarral,vagy lenyúlt kismocival mentem,így aztán szerepelt a palettán a mostoha fater rendszám nélküli Sachs 250-esétöl,a szintén töle való postás Babettá-ig,a cimbitöl kölcsön kapott Danuvia lánckerekes 250-es MZ Trophy-ig minden.Azon az ominózus hétvégén éppen a Babettával voltam malackodni nála,és mivel hosszú a szombat este,mindig szakítottunk idöt más jellegü szórakozásra is,a mocizáson kivül.Erre anno megfelelt a Hegyalja-nak nevezett vendéglö,ahol valami Feri által verbuvált banda nyomatta a ritmust.Volt egy szám,amit nagyon jól tudtak koppintani,ez volt az(http://www.youtube.com/watch?v=zLkCWT2neuI&feature=related).Ez volt az est csúcspontja,erre mindig ment a rázás,és bár én nem vagyok meggyözödve,de sokan állították,hogy jól is táncoltam.Annyira,hogy sokan rám is szóltak,hogy"ne rázd magad,mert szétesel".Ki tudja?Akkoriban nem volt olyan magasra téve a léc,mint manapság,és korpa nélkül megtette az ilyen nivójú buli is.Egy ilyen este után nem éppen kristály tiszta fejjel keltem,félig még homály voltam,zsé az ablakban,de haza kell menni,mert a mostoha fater leharapja a fejem,ha nem tud melózni menni a postához,ahová akkoriban hozták be a Jawa eme csodáját.El is indultam,és bár a babesz nem zabált sokat,de Hüvi-böl Ürömre,és vissza sok volt neki.Az óbudai téglagyárnál kilehelte az utolsó benzinpárát magából.Nem tudom hány kiló egy ilyen kismoci,de a Kolozsi térnél már úgy éreztem,hogy teherautót tolok.Pedig akkor még elöttem volt a hegy,hogy a másik oldalán leguruljak a Pasaréti térig,onnét tovább az erdei utakon vissza Hüvösvölgybe.Pont a púpon agonizáltam,amikor az édesapám személyében jött a megváltás.A faternak akkor Fiat 850-ese volt,ami ugye nem keverékkel megy,mint a babesz.Nem tudom,ill.nem emlékszem milyen módon,de a babeszba belekerült kb.2 litykó benya.Hiába gyözködött a fater,hogy gallyra vágom a mocit kenés nélkül,szartam mindenre,csak ne kelljen tolnom azt a rohadt dögöt 30°C melegben.Lefelé a púpról csak "bringa"üzemben használtam,de a Pasától adtam neki.Ment,mint a golyó a magas oktánszámnak köszönhetöen,és bár a kipufogó szikrákat köpött,mégis haza értem anélkül,hogy besült volna a dugó.Otthon gyorsan tele a tank,és bárány pofával lenyugtattam a családot,hogy csak túl késö volt,azért nem jöttem haza a vassal.Kompresszió kb. annyi maradt benne,mint egy buzi segglyukában,de engem a 60 kilómal hazavitt,de a mostoha fater másnap nem tudott felmenni a Hidegkúti úton az ö 90 kilójával,csak ha tekerte,mint az állat.Az egész járatban basztatták,hogy térjen vissza a jól bevált biciklihez,hiszen azt könnyebb pedálozni,de én jó gyerek lévén megoldottam a problémát.A hét valamelyik napján PB-gázért kellett mennem,és persze én a babeszt vettem erre a célra.Palack a két lábam közé,neki támasztva a tanknak és adj neki.A következö utcáig mentem,ahol az unokatesóm is lakott,éppen kint volt,köszönt.Hülye Feri lazán visszaint,palack jobbra ki,én balra az árokba.A fél oldalamat leradíroztam a murvás úton,a babesz meg belegyógyult az árokba.Talán rendbe lehetett volna rakni,de mivel motorikusan a szarral egy nívón mozgott,a mostoha fater valami sci-fi-be illö mesével kicseréltette.Azóta nem is mentem Babetta-val,persze nem csak a szülöi szigor miatt,hanem azért is,mert utána a postások Simót kaptak.....Ami pedig a tologatást illeti:presser már nagyon régen(1978) megénekelte,hogy"Mindenki másképp csinálja".Én hivatalosan,papiron 37 éve gurulok-nem számítva azt az 1-2 évet,amit mindenféle,börszíj meghajtású Bervával,Komárral vadultam-,mégsem adok tanácsokat senkinek,és ezért nem kell most senkinek megsértödni.Egyszerüen azért nem okoskodom,mert ami nekem bejön,nem biztos,hogy másnak is jó,vagy használható.Azt sem állítom,hogy jól mocizom.Lehet szerencsém is volt,hogy még át tudok menni egy fémdetektoron,de vasat tologattam eleget,minden fajtát.A dög 340 kiló,én 80 mégis tolom,kavics ide vagy oda.Mégsem mondom másnak,hogy ö is tolja,de elötte söpörjön össze a szamár körül..Mák is kell hozzá,nem csak tudás,tapasztalat...
Üdv:Suzu

Hozzászólások

Mindig nagy örömmel és/bocs/nevetéssel olvasom nagy "öregjeink"történeteit nosztalgiázásait!!A simóval még csak én is szinte csak a tologatásig jutottam,de az jól megy....
 
Megveszem a történeteidnek a megfilmesitési jogát asszem!
Egy Magyar motoros naplója! :D
(trade mark, minden jog fentartva)
 
Szétröhögtem a fejem ( így mondják ma a fiak ), és eszembe jutott Apukám a sárga Babettájával ! :D Eszeveszetten tekerte néha, hátha mégis valami csoda folytán életre kel !
Pedig nem is volt postás ! :D
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
suzu
Olvasás
537
Hozzászólások
8
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

suzu további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére