Az utóbbi időben meglehetősen kaotikusan alakult sok dolog. Nem szivattam senkit, egyszerűen a nyakamba varrtak egy C,D,GKI jogsit, és a megszerzési folyamat sok időmet, energiámat kötötte le. Úgyhogy ez úton IS elnézést kérek Mindenkitől, akit, vagy akinek a dolgát elhanyagoltam idáig! Egy darabig nem is lesz másként, mert amit idáig kénytelen voltam halasztani, azt most be KELL pótolnom.
Majdnem a kisebbik leányom 10. szülinapját is (el)toltam emiatt. Az pénteken volt, és a GKI megszerzés folyamatára szombaton került pont. Ezzel kapcsolatban hadd osszak meg Veletek egy apróságot.
Ugye az ember szakoktatóként presztízst csinál abból, hogy bukta márpedig NEM LEHET, még lekváros se. Készültem na. Jól befosatott az oktatóm (marha jó fej máskülönben), hogy kukacos lesz a vizsgabiztos. Szimulátoron is kellett vizsgázni, előző nap este 7-kor állították be, mi használtuk először, egy gyakorlás után élesben. (Nagyon szar, gyerekek! A látvány élethű, a kezelőszervek is, de nincsenek azok az erőhatások, amik alapján pl. a valóságban a fékerőt tudod szabályozni, nincsenek oldalerők, semmi, úgy fölkavarodott a gyomrom emiatt, hogy majdnem telibe rókáztam a vatta új, méregdrága technikát!) Aztán jött a szóbeli. Hárman voltunk buszos GKI-sok, udvariasan előre engedtem a törpieket. A második szóbeliző épp felelt, mikor behívtak, és olyan jó dumája volt a vizsgabiztosnak, hogy elfelejtkeztem magamról, és rám szólt, hogy a nonverbális kommunikáció is súgásnak számít, úgyhogy ha nem akarom, hogy felfüggesszen, akkor ezt MOST fejezzem be. Hoppá, bocsánat! Végzett az előttem levő, húztam tételt. Egyszerű kérdések voltak, szerencsésen választottam: ABS visszajelző lámpája és működése, balesetnél teendők sorrendben, tachográf kezelése. Na utóbbinál azért vannak fehér foltok, de szerencsémre nem kérdezett nagyon bele. Már ott emlegetett valami szivatást, de nem tudtam hova tenni a dolgot. Mentünk a felügyeletre a forgalmi vizsgához ezután. Amikor nem voltam jelen, megkérdezte az oktatómat (a másik vizsgázótársam mesélte), hogy "Ti most szivattok engem? Ez az ipse többet tud, mint én!"
Sikerült a vezetési gyakorlat is, azt mondta az oktatóm, semmi olyan hibát nem követtem el, ami miatt meg kellett volna buktatni. Vezetés közben, rendhagyó (és szabálytalan) módon pár szót azért beszéltünk a vizsgabiztossal, és arra is figyeltem, amit útközben az oktatómmal beszélgettek. Talán többet tanultam abból a beszélgetésből, mint az egész e-learninges cuccból... A végén, és ez megtisztelő, azt mondta: "Hát tanár úr! Balesetmentes közlekedést kívánok. És van egy nagy kérésem: legyen szíves, vigyázzon a szakma tisztaságára!"
A vizsgánál is jobban félek azonban attól, mi lesz "élesben" a suli buszával. És attól is tartok, hogy ha terveim szerint ősz elejére lesz motorom, milyen lesz az újrakezdés... Úgyhogy azt kívánom Nektek, amit magamnak: jó egészséget és balesetmentes közlekedést!
Majdnem a kisebbik leányom 10. szülinapját is (el)toltam emiatt. Az pénteken volt, és a GKI megszerzés folyamatára szombaton került pont. Ezzel kapcsolatban hadd osszak meg Veletek egy apróságot.
Ugye az ember szakoktatóként presztízst csinál abból, hogy bukta márpedig NEM LEHET, még lekváros se. Készültem na. Jól befosatott az oktatóm (marha jó fej máskülönben), hogy kukacos lesz a vizsgabiztos. Szimulátoron is kellett vizsgázni, előző nap este 7-kor állították be, mi használtuk először, egy gyakorlás után élesben. (Nagyon szar, gyerekek! A látvány élethű, a kezelőszervek is, de nincsenek azok az erőhatások, amik alapján pl. a valóságban a fékerőt tudod szabályozni, nincsenek oldalerők, semmi, úgy fölkavarodott a gyomrom emiatt, hogy majdnem telibe rókáztam a vatta új, méregdrága technikát!) Aztán jött a szóbeli. Hárman voltunk buszos GKI-sok, udvariasan előre engedtem a törpieket. A második szóbeliző épp felelt, mikor behívtak, és olyan jó dumája volt a vizsgabiztosnak, hogy elfelejtkeztem magamról, és rám szólt, hogy a nonverbális kommunikáció is súgásnak számít, úgyhogy ha nem akarom, hogy felfüggesszen, akkor ezt MOST fejezzem be. Hoppá, bocsánat! Végzett az előttem levő, húztam tételt. Egyszerű kérdések voltak, szerencsésen választottam: ABS visszajelző lámpája és működése, balesetnél teendők sorrendben, tachográf kezelése. Na utóbbinál azért vannak fehér foltok, de szerencsémre nem kérdezett nagyon bele. Már ott emlegetett valami szivatást, de nem tudtam hova tenni a dolgot. Mentünk a felügyeletre a forgalmi vizsgához ezután. Amikor nem voltam jelen, megkérdezte az oktatómat (a másik vizsgázótársam mesélte), hogy "Ti most szivattok engem? Ez az ipse többet tud, mint én!"
Sikerült a vezetési gyakorlat is, azt mondta az oktatóm, semmi olyan hibát nem követtem el, ami miatt meg kellett volna buktatni. Vezetés közben, rendhagyó (és szabálytalan) módon pár szót azért beszéltünk a vizsgabiztossal, és arra is figyeltem, amit útközben az oktatómmal beszélgettek. Talán többet tanultam abból a beszélgetésből, mint az egész e-learninges cuccból... A végén, és ez megtisztelő, azt mondta: "Hát tanár úr! Balesetmentes közlekedést kívánok. És van egy nagy kérésem: legyen szíves, vigyázzon a szakma tisztaságára!"
A vizsgánál is jobban félek azonban attól, mi lesz "élesben" a suli buszával. És attól is tartok, hogy ha terveim szerint ősz elejére lesz motorom, milyen lesz az újrakezdés... Úgyhogy azt kívánom Nektek, amit magamnak: jó egészséget és balesetmentes közlekedést!