Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Napi rövid - házi praktikák

Tegnap meló után berongyoltam a sarki Penny-be, méghozzá gyalog, szóval nem ettől lesz motoros a téma.

Soha nem írok magamnak listát, hogy mit kéne venni. Végigszáguldok a sorok között, és fürkésző tekintettel pásztázom a polcok kínálatát, legalább olyan alapossággal, mintha a pesti forgatagban kémlelném, hogy ki húzza rám az autóját a szomszéd sávból (nem, még ettől sem lesz motoros a sztori).

Be is értem az akciós áruk sorába, mikor is azonnal megakadt a szemem egy aktuális heti terméken, egy ClaTronic Steam Cleaner nevű magasnyomású, gőzölős, általános háztartási tisztítógépen. Azonnal megláttam a benne rejlő lehetőséget, mivel nem vagyok a motorpucolás nagymestere. (Ha még rémlik: a kis Rebel tisztításától annyira elfáradtam november 24-én, hogy a naggyal inkább elmentem még egy utolsó körre a lecsutakolása helyett.)

Csatolás megtekintése 17118

Szóval itt van ez a kis gép, van hozzá egy csomó cserélhető fej attól függően, hogy mit és hogyan szeretnénk vele tisztítani. Vegyszert ugyan nem lehet beletölteni, mert a rendkívül kis átmérőjű fej könnyen eldugulhat, de ígéret szerint 3,5 bar-on nyomja ki a gőzt a hajlítható tömlőn át.

Úgyhogy arra gondoltam, hogy veszek majd valami spéci tisztítót, amit rápermetezek a motorok nehezen hozzáférhető részeire, rajtahagyom egy kicsit, hadd oldja a dzsuvát, aztán lecsapatom majd ezzel a kis kompakt géppel.

Addig is kipróbálom majd idehaza mindenféle üveg- és burkolatfelületen, a lakás úgyis mindig „szalad”, bár inkább a kecó sportoljon, mint én.
  • Like
Reactions: 3 emberek

Hozzászólások

na szép! egy próbát mindenképpen megér nekem, mert mosóba sosem viszem a motorokat, a blokk környékén meg nem férek hozzá semmihez...
tudom, hogy a 3,5 bar sovány, ezért bízom benne, hogy talán a fent írt vegyszeres áztatással valamivel beljebb leszek annál, amit eddig motormosás néven műveltem
milyen erős nyomásúval csődöltél be?
 
Amúgy is azt mondják, hogy nem szabad a motorokat magasnyomásúval tisztítani, szóval lehet, hogy ez az alacsony nyomású még jobb is a motorokhoz. (Nem próbáltam, szóval nem tudom, hogy milyen. )
 
Brigéciollal áztasd be, kell egy jó hosszú nyelű ecset, azzal lejön a nagyja is. Olajsarat hosszú fabottal megkezdeni, utána újra Brigéciol. Fél óra ázás, aztán hadd szóljon. A simán sáros részeket meleg szappanos vízzel, hosszú nyelű ecsettel beáztatva, nagy göböket az előbb említett fapálcával megkezdve, szintén újraáztatva, szintén fél óra, aztán hajrá. Egy ideig "járműtisztítás" c. tárgyat is oktattam autószerelőknek (a rész-szakképesítés miatt kellett tanulniuk). Ne értsétek félre, nem okoskodni akarok, én így csinálnám. Várjuk a beszámolót, hogy vált be a cucc!:ciao:
 
ezen a brigéciolon mindig röhögök érthető okokból, már ami a nevét illeti :-D
majd referálok tavasszal, és fotóval igazolom az eredményt :)
 
A bárokról nem tudok semmit. Muterkám vett kettőt, egyet megkatunk. Mi kivágtuk, neki ott porosodik a kamrában. Én nagynyomásúval szoktam autókat, motorokat tisztínai. A szükséges helyeket grilltisztítóval befújkodom, majd 5-10 perc után lemosom. Vagy úgy, hogy a kart nem húzom be és elegendő, alacsony nyomású víz jön a mosóbol vagy, ha olyan, hogy nem jön semmi, akkor lépek egyet hátra és úgy tisztítok. Természetesen csak langyos blokkal mosok bármit is. Ezt addig ismétlem, amíg tiszta nem lesz minden.
 
Utoljára módosítva:
jaja, valahogy így gondolom én is, valami motyót ráfújni, aztán, ha leoldotta, amit le kell, utána leveretni ezzel a masinával
kétszer mostam le a szezonban a motort (vödör+szivacs kombóval), ennél bármi csak jobb lehet
 
Anno nekünk mutattak valami nemtúlnagynyomású gőztisztítós cuccert kárpit tisztítására, döbbenet jól kipucolt belőle mindent.

A bárokról: 1 bar=100000 Pascal. A légköri sztenderd nyomás 101325 Pascal. A bar-t azért vezették be, hogy legyen egy kerek SI-alapegység (Pascal)-többszörös, ami hasonlít egy hétköznapilag is megfogható dologra, a normál légköri nyomásra. Korábban volt az atm (atmoszféra, ez tényleg 101325 Pa volt), de a számolási képletekben mindig hülye nehezen megjegyezhető előtagokat kellett berakosgatni ide-oda, ezért vezették be a bar-t. (Az angolok meg amerikaiak hülye mértékegységeinél is ott ez a rengeteg bazi nehezen megjegyezhető szám, egyszerűen nem értem, miért nem térnek át az SI-re.)
A bar-okban csak a kék fényt árasztóknál kell vigyázni;):muhaha:
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
MoncA
Olvasás
885
Hozzászólások
18
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

MoncA további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére