Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

A Perfect Day

Van egy hely itthon [pontosabban Itthon], ami nagyon régóta arra vár, hogy felfedezzem, mégsem jutottam el soha - még autóval sem - oda. Ennyi idősen kezdett már kínossá válni, hogy sosem jártam még a Mátrában. Nagy szerencsémre azonban van olyan barátom, aki intézkedik ilyen esetben :)

Így múlt szombaton végre megvolt az első látogatás. A Paradicsomban.
Úgy gondolom, igazából felesleges állandóan külföldre utazgatni. Ebbe a kis országba is pakolt a Jóisten minden létező szépségből annyit, hogy ne lehessen könnyen felfedezni és megunni az összeset. A Mátra is ilyen hely, úgyhogy komoly várakozással vágtam a centit. És lestem az időkép előrejelzését, mert persze azért minden napra jutott egy jó kis vihar odáig [és azóta is].
Azon a bizonyos szombaton azonban egyetlen csepp sem esett. Legalábbis ott, ahol mi jártunk. Az első néhány órában aggódtam kicsit, de csakazértis a hálós dzsekiben, bélés és esőruha nélkül ültem fel a motorra [persze mindkettő a dobozban lapult, ökör vagyok, nem hülye :)].
Aztán menet közben elbeszélgettem a Jóistennel, és megegyeztem vele, hogy ma nem eshet. Ő pedig bele is ment, így egyszerűen tökéletes motoros időnk lett, halvány, fátyolos napsütés, de azért elég meleg, hogy az erdőben se fázzunk - és egyetlen árva csepp eső sem. Kaptunk tőle egy láthatatlan búrát, lefogadom.

Jártunk Szirákon, megnéztük a kastélyparkot - láttunk egy olyan akácot, ami az élet szimbóluma lehetne. Mindenhol csupa göcsört, rákos daganat, minden elképzelhető nehézség, amivel egy fának csak szembe lehet néznie - és mégis elképesztő életerő, vad zöld burjánzás, erős és egészséges lombkorona. Fejedelmi jelenség.

Meglátogattuk Hollókövet :) és nem véletlen a ragozás, mert aki azt a bazinagy madárszobrot meg azt a sziklát odatette, komoly kétségeim vannak a józan eszét illetően. :)

Következett Pásztó - a Főtér Bisztró elképesztő, hangulatos, a takarmány hibátlan, a kiszolgálás első osztályú. Mindenképpen ajánlott, ha valaki arra jár!

Csatolás megtekintése 16661

Innen jött az igazi motoros csemege, Mátraszentimrén keresztül a Kékestetőig kanyargás. Azt kell mondjam azonban, hogy a vonalvezetés gyönyörű, az útminőség viszont botrány, tankkal esetleg járható, a transalp nagynehezen elboldogult rajta, de erős túlkapás útnak nevezni.
Sajnos :(
Párszor komolyan elgondolkodtam, hogy ezzel most itt mi a terv. A Transalp is ütötte-verte a gerincem, de a kanyarokban legalább szépen az íven maradt - viszont el se tudom képzelni, egyik-másik kanyarban meddig pattogtam volna el akár csak egy sima túramotorral is.
Sajnos fotóból kevés van, inkább a motorozásra koncentráltam és videók készültek menet közben, így ezt nehezebb megmutatnom, de szerintem én vagyok az egyetlen magyarországon, aki most járt ott először, szóval ez csak nekem újdonság, gondolom.

A Kékesen meglátogattuk a motoros emlékhelyet - megrendítő szembesülni a méretével. Az külön komolyan megérintett, hogy Drapál Jánosnak kopjafája van itt.

Csatolás megtekintése 16664

Sajnos a kékesen lent ácsolt kilátóteraszról csak az erdő látszik mostanra, úgy benőtt mindent, hogy valószínűleg csak a toronyból lehetne igazi panorámát látni, de azt mi kihagytuk.

Felfelé menet az utolsó két kilométeren ráadásul megpróbált megölni egy kamikaze - bár inkább azt gondolom, valaki paintballal akarta kilőni a szemem, és meg kell hagyni, elég pontosan célzott, milliméter pontosan a jobb szemem előtt kenődött szét az anyag a plexin, így az addig csodálatos higanymozgással abszolvált szerpentinkanyarok a végére szögletes balfaszkodássá silányultak [mivel a térlátásom erős kihívásokkal küzdött].

Csatolás megtekintése 16662

A Kékes után irány Parád, onnan Sirok. Utóbbi helyen a várnál megálltunk, de megrettentünk [moi] a ránk váró mászástól, így csak egy ilyen kis távoli dokumenttel tudok szolgálni:

Csatolás megtekintése 16663

Sirok után már hazafelé falták a métereket a lovak, a naplementével szemben Kisnánán és Gyöngyösön keresztül Gödöllőn át [ahol egy rövid látogatást tettünk az egyetemen is], hogy végül megérdemelt pihenésre térjenek egy Igazán Tökéletes Nap végén.

Reactions: 6 emberek

Hozzászólások

Nagyon szuper! :ok:
Én sajnos csak egyszer jártam ott, kis költségvetésű Motoros 7 2002-ben Életem Pici Párjával és hátul Starsky barátommal, aki visszafelé a csomagra dőlve aludta mögöttem végig a Mátrát:eek:... Gyöngyösön laktak barátaim, ott - ha még megvan - ajánlanám a Mephysto kocsmát:ok:

Szinte ugyanerre jártunk mi is egy hónapja, csak akkor bőrig áztunk. Neked nagy szerencséd volt, mert azok a kátyúk vízszintes esőben kegyetlenek.

hát esőben nem lett volna ekkora a szám a kanyarokban. :)
elvileg holnapután is járunk erre, csak másik irányból lesz a kör, palócországba látogatunk.

Ez lehetne nyilvános is, annyira jó ilyen pozitív dolgokat olvasni. Lehet, hogy a párjának van kifogása az ellen, hogy egyáltalán itt fönt van, lehet, hogy a megírt téma se érdekli, csak magával a ténnyel van baja, hogy olyan oldalon jár rendszeresen, ahol ellenkező neműek is fönt vannak. Csak felvetés, a saját feleségemből kiindulva, úgyhogy ez igazából panasz akart lenni a sajátomra;):mad:

OK, csak pl. az rss-ben nem jelenik meg... azért gondolom, hogy valami olyan beállítás van, hogy külsősök nem láthatják.

Mi gyakran járunk arra, ha tehetjük a Feketergó Étteremben ebédelünk. A kaja jó és szállás is van. Asztalt foglaltatni kell mert mindig teltház van.

Blogbejegyzés információ

Motoros blogok további bejegyzései

storm további bejegyzései

• MAKOT 3.0
    ...ami a magyar kalandmotorosok országos találkozója hangzatos cím...
  • Hogy legyen mit mesélni...
    Tavaly, amikor épp azt vártam, hogy kinőjön az új kulcscsontom, fejembe...
  • ...
    ne tartsatok kutyát. soha eszetekbe se jusson. vagy ha igen, akkor...
  • dilemma
    ilyen már volt egyszer ugyan, de akkor még csak teoretikus, elméleti...
  • 2x 520+ - harmadik rész
    Másnap reggel végetért a kánikula is, hála legyen a jó Istennek, bár...

Oszd meg ezt a bejegyzést