Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

A falkában motorozásról

Csapatban motorozni szerintem jó, bár az én megítélésem szerint ez az elfogadható, utazó mértékben a 10-15 motorost jelenti. Persze lehet ennél nagyobb falkákban is közlekedni, lásd Citadella és egyéb motoros felvonulások, de ott meg ugyebár tudjuk hogy rendőri biztosítás is van az extra nagy falka lámpákon való átközlekedésének biztosításához, és a cél is más.

No szóval, ahogy én kellemesen értelmezem, az ideális motorosfalka mérete átfér egy átlagos lámpaváltáson.
A vezérhangya tudja az utat a célhoz, ismerve a kerülési lehetőségeket is, hogy ha akadály merül fel, könnyedén elnavigálja a bandát. Mentálisan alkalmas arra, hogy biztonságos közlekedésével vezesse a csapatot, tisztában van nagy vonalakban a többiek képességeivel technikai szinten is ezért érdemes az általa javasolt sorrendet tartani. Használ különféle jeleket is, amit ajánlott megkommunikálnia a többiekkel indulás előtt, hogy értsék mit akar a többiekkel tudatni. Ilyen pl:
- a föld felé fordított lefelé pumpáló tenyér = fokozottan lassíts, esetleg megállunk,
- tankra mutogatás = megyünk tankolni a kútra,
- felemelt alsó kar = figyeljetek valamire,
- körözés = trafipax,
- előzz meg megyezéses jele, stb.
Nos, ezek a jelek hasznosak, mindaddig, amíg az utolsóhoz is eljut, tehát amint mutogatni kezd, érdemes tovább adni a jelet a hátul lévőknek is. Vonatkozik ez az index használatára is, amit sokan szeretnek elfelejteni falkában, a lemaradók legnagyobb bánatára.
Kissebb motorosfalka esetén nem szükséges kereszteződéseket zárni, viszont nagyobb bandánál már ajánlott, ezért a nagy falkában a vezérhangya után ajánlott rutinos tudással és gyorsabb motorral lévőket gurultatni. Ők le tudják zárni a kereszteződést és gyorsan a banda után tudnak iramodni. A csapat tagjainak illik ilyen esetben mindig annyi helyet hagyniuk a menet szélén, hogy kényelmesen tudjanak visszaelőzni. Nekik ajánlott viselni valamilyen virító színű dolgot. Kisebb csoportban az útlezárás nem szükséges, a vezérhangya után jönnek a kisebb teljesítményű vasak és az óvatosabb, kevesebb rutinnal, vagy lassabban motorozók. Legvégül mennek a leggyorsabbak, nekik vannak a legnagyobb tartalékaik lemaradás esetére, ha valaki elakad, vészesen lemarad, ők tudnak szólni a vezérhangyának ha nem venné észre. Érdemes zippzárban közlekedni, így marad mindenkinek kényelmes féktávolság, és még az autósok se bírnak befúrni.
A falkában motorozás ugyanolyan veszélyes üzem, mint a közlekedés bármi más formája, ezért falka tagjainak folyamatos egymásra figyelését feltételezi. Nem illik agyilag belassulni és csak az előttünk lévőre koncentrálni beszűkűlt kétfokos látókuppal, mert ha hibát követ el, megyünk vele együtt a levesbe, aki meg a balhé mögött haladt, már azoknak se marad majd sok esélye, és jöhet a dominó effektus! A zipzárban nem illik beelőzgetni és cserélgetni egymás helyét, mert az állandó kavarodás és előzgetés veszélyhezetet teremthet, a kívülálló autósok számára pedig extra adrenalinlökést jelenthet. Pláne ciki érzés, ha a saját hülyeségünk miatt töri össze a vasát vagy rosszabb esetben magát a legjobb haverunk. A falka tagjai figyelnek egymásra, nemcsak előre, hanem a mögöttük haladóra is. Ha lemarad lámpaváltástól, vagy műszaki okok miatt valaki, az előtte haladó tud szólni a vezérhangyának ha az nem venné észre. A falkában motorozás nem feltételezi azt, hogy a többi autós tudja, hogy összetartozunk és egy karaván vagyunk. A többi autós nem feltétlenül tudja a falkába való belecsatlakozásától kezdve, hogy most ő baromira útban van! (Sőt, feltételezhetők olyan birkák is, amelyek az egész falkát meg akarják majd előzni mert az legalább két centi neki.)Tehát a keresztirányú forgalom, a becsatlakozók szétszabdalhatják a falkát, ez esetben a vezérhangyának törekednie kell egy olyan sebességre ahol biztonságosan utolérhetik a többiek. Az autósok nagy része néhányszáz méter közös haladás után rájön - ha a falka nem szeletelődik nagyon szét-, hogy most baromira valaminek a közepén vannak, ezért előbb-utóbb szabadulni próbálnak majd a csapattól. Ilyenkor érdemes segíteni őket a falka biztonságos elhagyásában, előzésben, lemaradásban, hely adásával. A közlekedési jelek a falka tagjaira ugyanúgy érvényesek mint mindenki másra. Az index segíti az előttünk és mögöttünk haladót, és az elsőbbségadási kötelezettség ugyanúgy vonatkozik ránk mint máskor. Akkor is, ha a csapat igy felszeletelődik, nem tudhatja az elsőbbséget élvező, hogy az előtte épp elhajtó motoros után jön még 10 másik. A se a kisujjából sem a nagylábujjából nem tudja kiszopni.
Amennyiben sikerül sisakrádiókat beszerezni, érdemes a vezérhangyára akasztani az egyiket, és a záró motorosra az utolsót, hogy bármi történik, tudják egymást tájékoztatni.
Hát most ennyi jutott eszembe, ha kihagytam valamit, írjátok hozzá. :)

Hozzászólások

Szerintem ha már 9-nél több ember akar együtt motorozni akkor érdemesebb buszt bérelni! :D
És akkor sisak rádió sem kell hanem az utastájékoztató hangosbemondón lehet utasításokat adni a viselkedést illetőleg illetve ilyenkor biztos nem marad le senki a vicc poénjárol sem mivel hátul is lehet hallani!
Továbbá ha valaki mindenáron el akarja látni az előre-hátra rohangáló ember feladatát akkor őt ki lehet nevezni pincérnek aki előrehordja majd a sört a túravezetőnek nehogy az illető berekedjen! :D
 
V
Vezesse... vigyázni csapatban is mindenkinek saját magára kell. Adott esetben, ha előttem valaki hülyeséget csinál (legyen az akár a vezérhangya is), nekem még nem muszáj utána csinálnom, ha nem érzem a magam számára biztonságosnak.
10-15 motor amúgy szerintem már tömeg, a 4-5-6 még kezelhető.
 
BQ-nak van igaza, a vezérhangya az ideális csapásirányt mutatja, mindent nem lehet az ő nyakába varrni. Nem várhat pl idétlen időkig míg egy forgalmas kereszteződésben akkora luk keletkezik, hogy egyszerre átférjen a falka, és nem lehet felelős mindenkiért. Csapatban motorozni önálló döntések sorozata ahol a szabályok és közös megegyezések figyelembevételével a jóformán a falka javára motorozik mindenki. Igen, ez így baromi szocialistán hangzik, de feltételezem egyértelmű, hogy miért nem egykerekezünk a falkában... erről van pár videó a youtubon.
 
jaaj,nem úgy értettem! Ha tudja a vezérhangya, hogy van a csapatában egy kezdő, akkor ne szlalomozzon a kocsik között + ugráljon a zebrán, mert a szegény kezdő vagy lemarad, mint a borravaló vagy megy utána, mint a hülye.
 
V
Ilyesféle vezérhangyaságról van némi negatív emlékem... (Az az alap lenne, hogy a vezérhangya figyel az őt követőkre, és olyan tempót megy, hogy normálisan lehessen követni.)
M3 Shell-kútról indultunk, elég nagy csapattal, hosszabb gurulásra. Az elindulás úgy zajlott, hogy még éppcsak megtankoltam, mikor a vezérhangya (hangyák:( ) kiadta az indulás parancsot. Kapkodva öltözés, éppcsak utánuk indulás, a 2/A-ra kellett volna az M3 kivezetőről felkavarodni, utána meg Pásztó fele, de azt az utat speciel nem ismerem (a végcélt persze tudtam, Bogácsra tartottunk, csak az útvonalat nem mondta el előre senki). Annak rendje-módja szerint sikerült is elveszteni a csapatot (kétségbe mondjuk nem estem, Bogácsra odatalálok, maximum más úton megyek), aztán millió telefon után sikerült elérni valakit, aki elmondta, merre járnak, merre menjünk, úgyhogy Pásztó környékén végülis utolértük őket (utassal voltam, ő ismerte a társaságot, le is b*szta a vezéreket rendesen). No, azóta nem igazán eröltetem a velük való közös gurulásokat...
 
Nem reklámoznám a nevét, de régen járkáltunk egy szervezett bandával túrázgatni.. baromi élvezetes lett volna, ha a fenti szabályoknak legalább a felét betartják. De általában nem figyeltek egymásra az emberek, a kezdőket nem mindig hagyták előrefurakodni (sofőröm kezdőnek számította magát) olykor százhatvan-hetvennel kellett a csapat után szlalomozni, mert nem tudtuk az utat... brrr.
 
V
Az ilyenek miatt van az, hogy igen hamar kialakul az a kör, akikkel az ember szívesen elmegy motorozni. Rövid távra még majdnem mindegy, de hosszú útra olyan csapattal, olyan barátokkal indulok el a legszívesebben, akikről tudom, hogy egyrészt nagyjából azonos ritmusban, tempóban motorozunk, másrészt, bármi van, nem hagyjuk sz*rban a másikat.
Konkrétan pl. ugyanezen a fentebb említett túrán esett meg, hogy az egyik cimbora VFR-jén előjött a szokásos betegség (fesszabályzó, eldurrantotta az akksit, mire leértünk Bogácsra). Egy másik, szintén VFR-es emberkénél volt egy tartalék fesszab, de az egyik kísérő autóval én mentem el a sráccal késő este akksit hajtani (minden tiszteletem a boltosé, aki szóba is állt velünk este 8 tájban Egerben), másnap reggel meg ketten építettük be a fesszabályzót a helyére (Suzuki gyári szerszámkészlet, eddig még csak Hondát szereltem vele:D), úgy, hogy a társaságban amúgy volt két motorszerelő...
 
Ja ilyen lmaradós nekem is volt mert kisértem valakit aki lassú volt, csak a többiek meg közben elkanyarodtak a főútról! :D
Mi meg mentünk tovább egyenesen!
Aztán egy idő múlva (velencénél :D) gyanút fogtam és felhívtam az egyik havert!
Aztán visszafordultunk! :D
Az itiner a kövekező volt:
- az xy falu irányát jelző táblánál balra majd az első nyitott kertkapun ahol bent ég a tábortűz ott be!

Megjegyzem majdnem az összes kertkapu nyitva volt és égett bent a tábortűz! :D
 
Jól mondja a Dóri, a vezérhangyának is figyelni kell visszafelé! :)
ZP, gondolom egy idő után választottatok egy tábortüzet és kaja is lett nemsoká... :)
 
Szerintem jól összeszedted, ezek fontos dolgok és ezeket sem tudja meg az ember a jogsi megszerzésével... meg kell tanulni. :)
 
Egyszer,jópár éve már összeszedtem néhány fontos dolgot a csapatban motorozásról.
Azt hiszem, egy kimaradt: a kezdők, és a lassú járművel közlekedők mindig a felvezető mögöttmennek, épp azért,hoyg nehogy elvesszenek. A gyors motorokés a rutinosak pedig hátul. Ott mindig gyorsabban kell menni, nehezebb előzni, és ha lemarad az illető, könnyebb neki utolérni a többieket.
 
Ez is jó, ki kéne gyűjteni valahová ezeket a jelzéseket amiket használni lehet. Hajlandó lennék akár lefotózni is használat közben valaki mögé felülve. Össze kéne hozni egy 5-6 fős csapatot amivel lehet jópofán demonstrálni a dolgot. Jelentkezők?
 
Én akarok lenni leghátul!
Ha busszal megyünk akkor is! :D
Legelöl azért nem mert akkor az első sarok után lemarad mindenki! :)
(még ha busszal megyünk akkor is :D)
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Yamina
Olvasás
808
Hozzászólások
50
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Yamina további bejegyzései

  • Kukimágnes
    Tegnap elmentem a robesszal 160 km-re a kaptárgyárba lépkeret lécekért...
  • Változó korszakok
    Nehéz döntésre jutottam. Megvettem a Lóóóra a gumikat, aztán mondták...
  • Tagama
    Elment tavasszal. Nem tudtam elmenni a temetésére. Most sikerült...
  • A legnagyobb harcos elment...
    Azt hittem acélból van és sosem hal meg. A profilképén jó ideig egy kis...
  • Kegyelmi állapot
    Mostanában nem írtam blogot. Mert minek... Elfoglalat a kert, az...

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére