Tavaly, amikor épp azt vártam, hogy kinőjön az új kulcscsontom, fejembe vettem, hogy én bizony csinálok egy tereptúrát.
Na mégegyszer. Tehát, tavaly nyár végén volt egy ad-hoc tereptúra, amit KTMes haverok szerveztek, és egyetlen hondaként, szegény rokonként meghívtak engem is. Aztán az útvonal átszelt két olyan területet is, amit már hosszú-hosszú évek óta [egészen pontosan kilenc éve] nézegetek, nagy-nagy sóhajok közepette. A sóhajok annak szóltak, hogy a dominator elhalálozott, így csak álmodozhattam, amint fel-alá porzok ezeken a tájakon.
Sosem gondoltam volna, hogy egyszer tényleg itt fogom kavarni a kavicsokat. Ekkor vettem a fejembe, hogy én bizony ide elhozok más társaságot is. És természetesen magam is bejárom újra és újra.
Gyógyulás után azért voltak kétségeim. Hogy egyáltalán fel kell-e nekem mászni újra erre a vadállatra. Végül aztán találtam egy online felületet, ahol gps útvonalakat lehet szabad kézzel rajzolni, googlemaps vagy más térképháttérre, majd ezeket exportálni gpx és kml formátumba - ez pedig eldöntötte a kérdést, mondhatni beszippantott, hogy éjszakákon át rajzolgathatok. Ennek nyomán született meg az útvonalterv [első verziója].
Ez még ekkor 143 km-t foglalt magában, ebből nagyjából 10 volt aszfalt. Az első bejárást jóval később, már áprilisban ejtettem meg. 10 és fél órán át küzdöttem az elemekkel a nyeregben, közben a hegy adott és el is vett egy útitársat [igaz, @Zsófesz ? ], de végül rá kellett jönni, ez baromi sok lesz egy napra.
Nehéz szívvel vágtam pár merészet a rajzon, így végül május végén 88km-es hosszon pakoltam ki az útvonal jelző pontokat az utolsó bejáráson a területre.
Ez a bizonyos utolsó bejárás nagyjából az idő felében zuhogó esőben telt - néhány pillanatban nem voltam túl messze attól, hogy átértékeljem, mennyire is szeretek terepen motorozni, bár igaz, az esőruha nem ideális erre a célra.
Nyomtattam és lamináltam szép kártyákat, rajta gps koordinátákkal, nyilacskákkal, elhasználtam vagy negyven méter kordonszalagot, szóval minden tutinak látszott, az időjárás kivételével.
Közben hergeltem a tömegeket facebookon. Volt is mérsékelt érdeklődés, azért úgy pár emberre számítottam.
Ráadásul még hivatalos fotóst is kerítettem az esemény számára
Másnap aztán fent említett szakemberrel felszerelve megérkeztem az indítási pontra, és végül meg kellett állapítsam, a facebook nagyjából csak arra való, hogy a trollokat egy karámba terelje.
Az eseményre meghívott több, mint negyven ember közül egyetlen egy sem jött el.
Még szerencse, hogy a transalp fórumon szintén meghirdettem a túrát, így onnan - végül megfogyatkozva ugyan - de egy csapat érkezett. Végül öt motor indult útnak, öt szép transalp, egy csapatként, így a fotózásra és a szorosabb követésre is jobb lehetőséget kaptunk.
Csatolás megtekintése 16653
A képen két segítő és természetesen a fő helyen a fotós CBFje látszik
Indítás előtt egy rövid eligazítás a kártyákról és a kihelyezett pontokról, valamint jeleztem, hogy a Sárrét bizony rászolgál nevére, majd végignéztük, ahogyan az öt transalp kigurul a parkolóból. Eztán az első fotós pont felé vettük az irányt, Csór felett, a kettes waypoint szomszédságában, hogy bevárjuk őket orvul fotózás kedvéért.
Így legalább nem maradtunk le arról, amikor nyílegyenesen elhúztak a pont mellett, láthatóan fittyet hányva a gps jelzésére. Persze aztán visszataláltak, nagy nehezen.
Csatolás megtekintése 16654 Csatolás megtekintése 16655
Egy rövid pihenő közben aztán kiderült, hogy egyrészt Sárrét nem csak hogy rászolgált a nevére, de már az aurája is elég volt, hogy elintézze az első perecet, majd még mielőtt épp elhagyták volna, ugyanaz a kollega újra eldobta a vasat.
Csatolás megtekintése 16657
Az igaz, hogy nincs ezen mit csodálkozni, hogyha a fiatalember ezzel a terepgumival vág neki a távnak:
Csatolás megtekintése 16656
Innentől minden pihenőnél jött a hír az újabb taknyolásról, a végére szépen mind az öten végrehajtottak legalább egy talajgyakorlatot.
Szerencsére se lovasnak, se táltosnak baja nem lett
Végül sikeresen bejárták az egész távot, az utolsó két pont teljesítésétől eltekintettem és a túrát lezártam a 11. waypointnál, hiszen innentől már a táv nagy része aszfalton zajlott volna, és mindannyian megfelelően elfáradtak eddigre.
Mindenesetre ennek a túrának hagyománya lesz, talán nem is várom meg a jövő évet a következő megszervezésével. Ugyan kevesen voltak, de az biztos, hogy ők nagyon jól szórakoztak.
Csatolás megtekintése 16658 Csatolás megtekintése 16659 Csatolás megtekintése 16660
A képeket meg amúgyis már megosztottam az event topicjában szóval ott lehet még nézelődni, sőt, videók is vannak.
Remélem @birge jövőre nem lógja el mindenféle átlátszó kifogással...
A fotózásért örök hálám @Betti364 !
Na mégegyszer. Tehát, tavaly nyár végén volt egy ad-hoc tereptúra, amit KTMes haverok szerveztek, és egyetlen hondaként, szegény rokonként meghívtak engem is. Aztán az útvonal átszelt két olyan területet is, amit már hosszú-hosszú évek óta [egészen pontosan kilenc éve] nézegetek, nagy-nagy sóhajok közepette. A sóhajok annak szóltak, hogy a dominator elhalálozott, így csak álmodozhattam, amint fel-alá porzok ezeken a tájakon.
Sosem gondoltam volna, hogy egyszer tényleg itt fogom kavarni a kavicsokat. Ekkor vettem a fejembe, hogy én bizony ide elhozok más társaságot is. És természetesen magam is bejárom újra és újra.
Gyógyulás után azért voltak kétségeim. Hogy egyáltalán fel kell-e nekem mászni újra erre a vadállatra. Végül aztán találtam egy online felületet, ahol gps útvonalakat lehet szabad kézzel rajzolni, googlemaps vagy más térképháttérre, majd ezeket exportálni gpx és kml formátumba - ez pedig eldöntötte a kérdést, mondhatni beszippantott, hogy éjszakákon át rajzolgathatok. Ennek nyomán született meg az útvonalterv [első verziója].
Ez még ekkor 143 km-t foglalt magában, ebből nagyjából 10 volt aszfalt. Az első bejárást jóval később, már áprilisban ejtettem meg. 10 és fél órán át küzdöttem az elemekkel a nyeregben, közben a hegy adott és el is vett egy útitársat [igaz, @Zsófesz ? ], de végül rá kellett jönni, ez baromi sok lesz egy napra.
Nehéz szívvel vágtam pár merészet a rajzon, így végül május végén 88km-es hosszon pakoltam ki az útvonal jelző pontokat az utolsó bejáráson a területre.
Ez a bizonyos utolsó bejárás nagyjából az idő felében zuhogó esőben telt - néhány pillanatban nem voltam túl messze attól, hogy átértékeljem, mennyire is szeretek terepen motorozni, bár igaz, az esőruha nem ideális erre a célra.
Nyomtattam és lamináltam szép kártyákat, rajta gps koordinátákkal, nyilacskákkal, elhasználtam vagy negyven méter kordonszalagot, szóval minden tutinak látszott, az időjárás kivételével.
Közben hergeltem a tömegeket facebookon. Volt is mérsékelt érdeklődés, azért úgy pár emberre számítottam.
Ráadásul még hivatalos fotóst is kerítettem az esemény számára
Másnap aztán fent említett szakemberrel felszerelve megérkeztem az indítási pontra, és végül meg kellett állapítsam, a facebook nagyjából csak arra való, hogy a trollokat egy karámba terelje.
Az eseményre meghívott több, mint negyven ember közül egyetlen egy sem jött el.
Még szerencse, hogy a transalp fórumon szintén meghirdettem a túrát, így onnan - végül megfogyatkozva ugyan - de egy csapat érkezett. Végül öt motor indult útnak, öt szép transalp, egy csapatként, így a fotózásra és a szorosabb követésre is jobb lehetőséget kaptunk.
Csatolás megtekintése 16653
A képen két segítő és természetesen a fő helyen a fotós CBFje látszik
Indítás előtt egy rövid eligazítás a kártyákról és a kihelyezett pontokról, valamint jeleztem, hogy a Sárrét bizony rászolgál nevére, majd végignéztük, ahogyan az öt transalp kigurul a parkolóból. Eztán az első fotós pont felé vettük az irányt, Csór felett, a kettes waypoint szomszédságában, hogy bevárjuk őket orvul fotózás kedvéért.
Így legalább nem maradtunk le arról, amikor nyílegyenesen elhúztak a pont mellett, láthatóan fittyet hányva a gps jelzésére. Persze aztán visszataláltak, nagy nehezen.
Csatolás megtekintése 16654 Csatolás megtekintése 16655
Egy rövid pihenő közben aztán kiderült, hogy egyrészt Sárrét nem csak hogy rászolgált a nevére, de már az aurája is elég volt, hogy elintézze az első perecet, majd még mielőtt épp elhagyták volna, ugyanaz a kollega újra eldobta a vasat.
Csatolás megtekintése 16657
Az igaz, hogy nincs ezen mit csodálkozni, hogyha a fiatalember ezzel a terepgumival vág neki a távnak:
Csatolás megtekintése 16656
Innentől minden pihenőnél jött a hír az újabb taknyolásról, a végére szépen mind az öten végrehajtottak legalább egy talajgyakorlatot.
Szerencsére se lovasnak, se táltosnak baja nem lett
Végül sikeresen bejárták az egész távot, az utolsó két pont teljesítésétől eltekintettem és a túrát lezártam a 11. waypointnál, hiszen innentől már a táv nagy része aszfalton zajlott volna, és mindannyian megfelelően elfáradtak eddigre.
Mindenesetre ennek a túrának hagyománya lesz, talán nem is várom meg a jövő évet a következő megszervezésével. Ugyan kevesen voltak, de az biztos, hogy ők nagyon jól szórakoztak.
Csatolás megtekintése 16658 Csatolás megtekintése 16659 Csatolás megtekintése 16660
A képeket meg amúgyis már megosztottam az event topicjában szóval ott lehet még nézelődni, sőt, videók is vannak.
Remélem @birge jövőre nem lógja el mindenféle átlátszó kifogással...
A fotózásért örök hálám @Betti364 !