A hétvégi napfényesen szikrázó gatyarohasztó jóidő magával hozza a népvándorlást az ingyenesen fürödhető vizek felé, és megindul az istenadta nép a strandok irányába. Motorral-autóval, kinek mi jutott. A hetesen rendszeres, hogy reggeltől délig a Velencei tócsa irányába a tóig tartó összefüggő kocsisor araszol haját hullató félagyhalott sofőrökkel. A motorosok meg vígan csapatnak el mellettük. Hát jah, ezért is tartjuk a motort, hogy ne kelljen belefőni a négykerekűbe a tömeggel cammogva.
Ki-ki vérmérséklete és a Véda-kapuk szerint meghatározott lelkesedéssel csapatja a sor mellett a kétkerekű paripán, asszonypajti és a fullpiknik felgumipókozva hátra, megyünk a hálidéjszánsájnba!
Osztán meg ott a baj, mert a gyökér meg eléfordul a záróvonalon! Jobb esetben összetörik a motor eleje, rosszabb esetben meghal valaki. A puhatestű fémvázon elv alapján a motoros húzza a rövidet, mert a fémvázban az autós kevésbé sérül, még ha fóliakacniban is ül, az oldaloszlop bevédi a kb 300 kilónyi ki tudja mennyivel felé száguldó ember-vas tömegtől. A motoros meg kenődik, mert a fémek között ő a puha. Szar ügy, ha még protektor sincs rajta, mert ugye meleg van...
Ilyenkor azért ez a pár diszkrét kérdés felmerül fel bennem:
- Ok, az autós hibázott, mert a záróvonalon fordult. És te mit kerestél te ott, rád meg volt kivétel tábla?
- Ok, még belátható útszakasz volt, ahol szerinted belefér még, hogy a sor mellett csapassál, de mégis mennyivel mentél, hogy a kocsiba úgy fúródtál bele, mint egy föld-levegő rakéta és jóformán az ajtót is átszakítottad, nem beszélve a tonnás autó alvázának eltekeredéséről?
- Mekkora volt a sebességkülönbséged, hogy a szinte álltó helyéből csak lassan kifordulni bíró autót nem vetted észre? Az a mocsadék relatív gyorshajtás, hiába lehet ott 90-el menni, de ha 90-nel mondjuk egy betonfalnak/szinte álló autónak nekihajtasz, már jó az irány a temető felé, ugye...
- Mögötted ül a csajod/gyerekeid anyja/barátod, akárkicsodád, kéne rá vigyázni, vagy minek ültetted oda...?
- A gatyarohasztó melegben mindenki meghülyül, tudjuk jól, hogy a közlekedésmeteorológia ezért lett feltalálva, hogy bemondják, ma sok hülye várható ezért vagy azért, de legyen már annyi eszed, hogy ezt bemondás nélkül észleled...
- mi volt a meglepő, hogy akár pártíz km-en a nagy számok törvénye alapján, nem fog valamelyik ebben a jóidőben megzakkanni és baromságot csinálni?
- A gatyarohasztó melegben miből gondolod, hogy TE nem hülyülhetsz meg? Pláne hülye vagy, ha még protektoros ruhát se vettél fel, mert szerinted a vért törölgetni könnyebb mint az izzadtságot....
Nem, nem várom el senkitől se azt, hogy ácsorogjon a sorban, csak nem árt ha nem száznegyvennel tépi a száját a vasnak a kritikusan veszélyes környezetben. Igen, tudjuk, hogy a szabályok azért vannak, hogy meghágjuk őket, de a szabályokat azért hozták, mert léteznek olyan emberi tényezők, ami az átlagembernél már túl van az életveszélyes hibahatáron, és szükséges némi segítség neki, a szabály meg ad egy túlélésre hajlamosító csapásirányt. Ráadásul minél többen vagyunk az úton, annál több esélyed van arra, hogy valaki más pont akkor meg akarja épp hágni valamelyik szabályt, és ha épp te is ugyanott hágod, abból nagy közös rábaszás fog kerekedni....
Legyünk tisztában a saját korlátainkkal, a saját emberi tényezőnkkel :
- ha nem bírjuk a sorbanállást, mehetünk másfelé, hosszabb úton ami legalább tempósabb és addig is többet motorozunk (Pestről mentetek már kenyérért Pápára? )
- ha mindenképp a sor mellett akarsz menni, akkor kalkuláld bele a hülyéket és azzal a sebességgel csapassad, ahol még ki tudod védeni a gyökereket. Nekem kb 20-30 km/h sebességkülönbség tolerálása megy, azzal még az ajtónyitást is megúszom úgy, hogy kicsit leretkelem a belső kárpitot a gumival és kölcsönösen elnézést kérünk egymástól az autóssal. Lehet ezt így is, nem csak síró rokonokkal.
- a motoros mindig jóval dinamikusabban mozog az úton, sokszor nem számítanak rá. Ezért mondja minden öreg motoros, hogy úgy motorozzál, mintha láthatatlan lennél. Te vagy a puhatestű, neked kell jobban vigyáznod magadra!
- ha van utasod, vigyázz már rá annyira, hogy nem rántod magaddal a kórházi pokolba/tepsibe...
Ésszel vazzeg! Ha meleg van, akkor pláne. Meg húzzál protektort, mert jobb törölgetni a izzadtságot, mint a vért.
Ki-ki vérmérséklete és a Véda-kapuk szerint meghatározott lelkesedéssel csapatja a sor mellett a kétkerekű paripán, asszonypajti és a fullpiknik felgumipókozva hátra, megyünk a hálidéjszánsájnba!
Osztán meg ott a baj, mert a gyökér meg eléfordul a záróvonalon! Jobb esetben összetörik a motor eleje, rosszabb esetben meghal valaki. A puhatestű fémvázon elv alapján a motoros húzza a rövidet, mert a fémvázban az autós kevésbé sérül, még ha fóliakacniban is ül, az oldaloszlop bevédi a kb 300 kilónyi ki tudja mennyivel felé száguldó ember-vas tömegtől. A motoros meg kenődik, mert a fémek között ő a puha. Szar ügy, ha még protektor sincs rajta, mert ugye meleg van...
Ilyenkor azért ez a pár diszkrét kérdés felmerül fel bennem:
- Ok, az autós hibázott, mert a záróvonalon fordult. És te mit kerestél te ott, rád meg volt kivétel tábla?
- Ok, még belátható útszakasz volt, ahol szerinted belefér még, hogy a sor mellett csapassál, de mégis mennyivel mentél, hogy a kocsiba úgy fúródtál bele, mint egy föld-levegő rakéta és jóformán az ajtót is átszakítottad, nem beszélve a tonnás autó alvázának eltekeredéséről?
- Mekkora volt a sebességkülönbséged, hogy a szinte álltó helyéből csak lassan kifordulni bíró autót nem vetted észre? Az a mocsadék relatív gyorshajtás, hiába lehet ott 90-el menni, de ha 90-nel mondjuk egy betonfalnak/szinte álló autónak nekihajtasz, már jó az irány a temető felé, ugye...
- Mögötted ül a csajod/gyerekeid anyja/barátod, akárkicsodád, kéne rá vigyázni, vagy minek ültetted oda...?
- A gatyarohasztó melegben mindenki meghülyül, tudjuk jól, hogy a közlekedésmeteorológia ezért lett feltalálva, hogy bemondják, ma sok hülye várható ezért vagy azért, de legyen már annyi eszed, hogy ezt bemondás nélkül észleled...
- mi volt a meglepő, hogy akár pártíz km-en a nagy számok törvénye alapján, nem fog valamelyik ebben a jóidőben megzakkanni és baromságot csinálni?
- A gatyarohasztó melegben miből gondolod, hogy TE nem hülyülhetsz meg? Pláne hülye vagy, ha még protektoros ruhát se vettél fel, mert szerinted a vért törölgetni könnyebb mint az izzadtságot....
Nem, nem várom el senkitől se azt, hogy ácsorogjon a sorban, csak nem árt ha nem száznegyvennel tépi a száját a vasnak a kritikusan veszélyes környezetben. Igen, tudjuk, hogy a szabályok azért vannak, hogy meghágjuk őket, de a szabályokat azért hozták, mert léteznek olyan emberi tényezők, ami az átlagembernél már túl van az életveszélyes hibahatáron, és szükséges némi segítség neki, a szabály meg ad egy túlélésre hajlamosító csapásirányt. Ráadásul minél többen vagyunk az úton, annál több esélyed van arra, hogy valaki más pont akkor meg akarja épp hágni valamelyik szabályt, és ha épp te is ugyanott hágod, abból nagy közös rábaszás fog kerekedni....
Legyünk tisztában a saját korlátainkkal, a saját emberi tényezőnkkel :
- ha nem bírjuk a sorbanállást, mehetünk másfelé, hosszabb úton ami legalább tempósabb és addig is többet motorozunk (Pestről mentetek már kenyérért Pápára? )
- ha mindenképp a sor mellett akarsz menni, akkor kalkuláld bele a hülyéket és azzal a sebességgel csapassad, ahol még ki tudod védeni a gyökereket. Nekem kb 20-30 km/h sebességkülönbség tolerálása megy, azzal még az ajtónyitást is megúszom úgy, hogy kicsit leretkelem a belső kárpitot a gumival és kölcsönösen elnézést kérünk egymástól az autóssal. Lehet ezt így is, nem csak síró rokonokkal.
- a motoros mindig jóval dinamikusabban mozog az úton, sokszor nem számítanak rá. Ezért mondja minden öreg motoros, hogy úgy motorozzál, mintha láthatatlan lennél. Te vagy a puhatestű, neked kell jobban vigyáznod magadra!
- ha van utasod, vigyázz már rá annyira, hogy nem rántod magaddal a kórházi pokolba/tepsibe...
Ésszel vazzeg! Ha meleg van, akkor pláne. Meg húzzál protektort, mert jobb törölgetni a izzadtságot, mint a vért.