Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

540 000 fahrenheit

na, ma ugrottam, ahogy javasoltátok.
tartoztam ezzel az úttal az ördögnek :)
hosszú lesz, előre szólok.

már itthon vagyok egy ideje, de még mindig totál ki vagyok akadva. pedig egyszer már leírtam :)

szóval, a hirdetés.
-- most ide akartam másolni, nézem a hahut, és nem találom. a parkolóban viszont még ott volt, rájöttem, hogy 850 ezres limit van a keresésre beállítva.
a kezdő ára 840 volt a motornak. azok után, amit itt most le fogok írni, amíg hazaértem, az ember átírta. 900ra!

tehát.
https://www.hasznaltauto.hu/motor/honda/honda_transalp_xl650v-11149228

egyetlen kép, egy rohadt szó sem az állapotról, semmiről.
a kép is olyan, hogy inkább semmilyen.

hívtam az embert még hétfőn [lehet, hogy kedden]. már ott úgy kezdte, hogy "hát, mit mondjak róla". mondom hát mindent, milyen állapotban van, gumik, láncszett, akku, váz, stb. erre a válasz "hát, jó állapotban van".
kérdeztem, hova hordta szervízbe - hát eddig nem is kellett szervizelni. oké, hol vette - hát a honda karasna elődjében vette, ott dolgozott egy ember, aki most tinnyén van, hozzá vitte.
egyébként ő az első tulaj.

másnap megint felhívtam, hogy elkérjem a rendszámot - a kékholdban van ismerősöm, ők sokfelé rendelkeznek kontakttal, utána akartunk kérdezni.
nem emlékezett rá, mondta, majd lefotózza. de ha elfelejtené, hívjam. ja, és nem a karasna, hanem a honda dream elődjében vette, az attila úton.

másnap [csütörtök] megint hívtam, mondott egy rendszámot. aztán visszahívtam, de már nem jut eszembe miért, a lényeg, hogy erre benyög egy totálisan teljesen más rendszámot. hogy most megnézte. és a honda maxxpowerben vette, mostmár tudja, ott van a rendszámkereten. na oda pont nem volt kontakt, mindegy, megbeszéltem az ismerőssel, szombaton délután elmegyünk megnézni.

ma reggel hívom az embert, hogy akkor pontosan hova is kell menni. erre mondja, hogy hát ő most előszedte, és körbefényképezte, elküldi majd, hogy csak akkor menjek, ha tényleg komolyan gondolom, mert neki sok a dolga. [...]
merthogy csúnya. de ez nem jelent semmit, mert jó.
mondom neki: csúnya? hát hogy?
hát mert törve volt. ja, nem modta?
HOGY MI?!
hát akitől ő vette, az első tulaj [!] az első útján esett vele egy rohadt nagyot, és ő már úgy vette tőle.
[ami itt következik, az kb négy hívás alatt lett összelegózva a mondattöredékeiból].
tehát a tag ropira törte a motort bal oldalon. de már az idomok meg lettek javítva, hegesztve, csak fényezni kell. hány elemet érint a fényezés? hát hármat. mert az első sárvédő is le van horzsolva. ja, és a tank meg behorpadt, mert az ember térdére esett a motor. ezért ő vett egy másik gyári tankot, ami viszont fekete. merthogy az ütés miatt nem csak behorpadt az eredeti, hanem a vázra rögzítési pontnál a tank konzolja elgörbült az ütésnél, ezért az idomok nem illeszkednek rendesen.

na ezek után akkor felmentem, jött a szerelő is.
odamegyünk, ott áll a motor a garázs előtt. jobb hátsó idom sehol, akku sehol. a bal idomon ott a hegesztés nyoma - ez rendben van, ezt tudtuk - de a bal index sárga, a jobb fehér. hátulról nézve a motor hátulja teljesen ferde - ja, hát ez már ő volt, eldőlt vele ő is egy túrán, csomagokkal, utassal. és a doboz konzol elnyomta.

aztán az elülső idomon a lámpa feletti apró darab törve, rögzítés nélkül ott lifegett. a plexi füle letörve - ez onnan derült ki, hogy hozzáértünk, és megmozdult. hát meg lehetett lobogtatni alaposan.
aztán szemből nézve a lámpa környéki idom bal oldala egész más színű volt, mint a másik - mintha a lakk lekopott volna, vagy más színnel lett volna kézzel újrafestve.

és jönnek a jobbak: a hűtő bal oldali darabja hátul törve, az egész darab ferdén áll, alul az idomot nyomja. az idom alatt alul a tartócső megroppanva. a kormány balra fordítva csattan a tankon és a plexin, jobbra fordítva normális.
az idom belső részén az összes belső elem hiányzik, a csavarok sehol - merthogy ő azt már azért szétbontotta, hogy viszi fényezőhöz.

ezek után mondom az embernek, hogy akkor most ez így hogy, be kellene indítani legalább, hol az akku.
ja hát az a lakásban van. és hát most ő tényleg álljon neki szerelni? dehát ő mondta, hogy sok dolga van, és csak akkor jöjjünk, ha tényleg komolyan gondoljuk.
mondom de mégis, mit gondolt, elviszem anélkül, hogy beindítanám? kipróbálás nélkül?

erre komolyan, bevágta a durcát, mint egy óvodás. mondom neki, egy pár szót hadd beszéljek a szerelővel. amíg félrevonultunk, ez fogta magát, és duzzogva felvonult a lakásba az akksiért.
visszajött, a létező legvilágfájdalmasabb, kelletlen arccal nekiáll piszkálgatni a kábeleket. aztán eszébe jutott, csavarhúzót nem is hozott.

na itt mondtam akkor neki, hogy jó, akkor hagyjuk a francba az egészet, felejtsük el. és eljöttünk, de még durrogott kicsit, hogy dehát ő mondta, hogy csak komolyan, mert sok dolga lett volna.

...

és akkor ehhez még hozzá tartozik, hogy hét közben, az ezer telefon közt mondtam neki, hogy igen, én komolyan gondolom, és ha úgy áll, el is hoznám.
aztán a rendszám alapján lekérdeztem az autoszkópban - és kiderült, hogy ideiglenesen ki van vonva a forgalomból. kérdeztem, ezzel mi lesz - azt mondta, ő megkérdezte az okmányirodán, és adásvételivel visszahelyeződik.
hát egy frászt helyeződik, utánanéztem, csak az átírással helyeződik vissza.

de mindezzel együtt: ilyen állapotban hogyan hoztam volna el? beindítani se tudtuk, úgy hogy? és se csavarok, se idomok a helyén... út közben majd jól széthullik az egész?

és fent látjátok a képet. normálisan néz ki - bár sokminden nem látszik.

ja, hozzáteszem, végig azt mondogatta, ez 2008as motor. ehhez képest látjátok, a hirdetésben 2007/2 szerepel...

ehhez a helyzethez már egyszerűen zene se létezik. :)

  • Like
Reactions: 1 person

Hozzászólások

V
Hát na. Az az így-úgy összerakott, idomhiányos, tank-tartófül görbült téma, még meg is felelne a "valamennyire helyre van állítva"-nak - kb. gurulóképes, nem folyik a hűtővíz, de ennyi. Nálam a csavarodott segédváz a "too much" - persze akkor, hogyha az ár amúgy tükrözné az állapotot. Na de ha 600 körül külföldön már hibátlant lehet kapni, akkor az a 850-900, az itthoni karcmentesek ára, friss műszakival...
 
az itthoni karcmentesek 950-1M körül kezdődnek. jelenleg. nem is friss műszakival - de adott esetben dobozokkal, bukócsővel. de van tök csupasz is [lásd red baron...] 1M felett.

köszi Babulu :) mindenesetre a valamennyire az az, amit én is láttam, de gondolom a második esés után már nem ment szervízbe.

nálam egyébként a kormány és a hűtő volt a limit. a kormány gyakorlatilag akármit jelenthet, a kormányszar görbüléstől a villahídig tényleg akármit.
 
és egyébként még egy dolog. ami talán fontosabb annál is [legalábbis nekem mindenképp], hogy éppen milyen fizikai állapotban van a gép.

a hozzáállás. hogy ha vársz egy vevőt, akivel gyakorlatilag egy hete lefixált időpont van, közben vagy ötvenszer telefonált már, érdeklődik, lelkes, látszik, hogy tényleg motort akar venni, nem pedig alkudozni - akkor mi az, hogy nem hozom a motort legalább indítható állapotba? hiányzó csavarok? hiányzó akku?

ezzel gyakorlatilag szépen megmondta, vagy elviszem nézelődés és kérdés nélkül annyiért, vagy menjek a francba. ha így nézem, igaza volt a szerelőmnek, be kellett volna rakatni vele a púpos akksit, és nézni, ahogy szenved a beindítással. aztán halálba fikázni a hangját meg mindent. hadd szenvedjen meg vele ő is. ha ő ennyire tart tiszteletben egy komoly vevőjelöltet, akkor miért én legyek jó fej?
 
V
A kormánynál én arra tippelek, hogy, mivel azt mondtad, balra csattant a tankon, és a többi sérülés is ott volt, ahogy ráesett a kormányvégre, letört a villahídról a határoló. Az se egy halálos probléma, lehet rá hegeszteni másikat, vagy beletenni egy csavart a helyére, csak... Igazából kár már ragozni, úgyis elengedted, be lehet tenni a nagykalapba a többi "hibátlan árban romot árul" gép mellé, van belőlük elég sajnos.


Amúgy azt nem értem, hogy ha eredetileg ez egy szalonmotor volt, és tényleg az első tulaj ütötte le a bal oldalát, akkor miért nem lett CASCO terhére, gyárira rendbetéve? Új korában millió feletti motort nem nagyon vesz anélkül az ember, ha van egy kis esze, hitelre meg nem is adják máshogy, legalábbis adott önrész alatt... Persze, lehet, hogy elsőre így történt, csak másodjára sem csak a segédváz csavarodott...
 
hát ezeket már ne tőlem kérdezd. még tippelni se tudok :)
akárhány éves, ha találok rá, akkor én biztos kötök cascot, még 15 éves motorra is. úgy nyugodt az ember igazán. ennyit megér.

a kormány maga is elgörbülhetett egyébként, a villa is megcsavarodhatott. és amikor a tankot érte a bal vég, akkor a jobb már ténylegesen kimozdította a plexit előre a helyéről - talán ezért volt a tartófül eltörve?
 
Z
ez egy szartalicska volt...szerintem a legnagyobb hülyeség olyat venni amivel utána csak a bosszúság van....én is be szopórollereztem ilyet 20-22 évesen...ha van patika 950-1M-ért és csak 850-em van,akkor várok,gyűjtök és utána mehet az örömködés....majdnem ugyan ott van az ember időben...és inkább azért ne motorozzak,mert nincs min, minthogy van, de szervízben van vagy én buziskodom vele a szabadidőmben.
 
Z
friss műszakiról jut eszembe...egy csomóan túlparázzák ezt a műszaki dolgot....én rendszeresen a mozaikban vizsgáztattam a nagyobbacskát is meg a futárt is,ami egy okádék ránézésre...sosem volt gondom...még 4000 ft-ba sem fáj és kb 1.5 órát vesz el az ember életéből...
 
Utoljára módosítva:
V
Nem is az ára miatt szokott a para lenni a vizsgával, zárt láncú, maszek vizsgahelyen is egy 10-es kb., meg ugyanaz a másfél óra... Csak friss műszaki nélkül nem kapsz egyből új forgalmit/győzködni kell az okmányirodás droidot, hogy de, ez így átíratható (mert tényleg, csak ha már bonyolultabb a kérdés két pecsétnél, akkor lefagy a rendszer...)/mégiscsak jobban esik nem egyből erre is költeni - tudni, hogy még egy ideig nem kell ügyintézkedni az átíráson kívül... Szóval, vonzóbb a vevőnek, az eladónak meg adott esetben minimális plusz költséggel sok 10ezer plusz az árban...
 
Tudnék mesélni a 39 éves vasam forgalomba visszahelyezéséről, amikor teljesítményigazolást kellett vadásszak... miközben még 16 ilyen vas lábon szaladgál aktív forgalmival az országban.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
storm
Olvasás
209
Hozzászólások
68
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

storm további bejegyzései

  • MAKOT 3.0
    ...ami a magyar kalandmotorosok országos találkozója hangzatos cím...
  • A Perfect Day
    Van egy hely itthon [pontosabban Itthon], ami nagyon régóta arra vár...
  • Hogy legyen mit mesélni...
    Tavaly, amikor épp azt vártam, hogy kinőjön az új kulcscsontom, fejembe...
  • ...
    ne tartsatok kutyát. soha eszetekbe se jusson. vagy ha igen, akkor...
  • dilemma
    ilyen már volt egyszer ugyan, de akkor még csak teoretikus, elméleti...

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére