A hosszú évek folyamán az alábbi tudomány kristályosodott ki nálam az utassal való motorozás tekintetében:
- a legjobb utas amelyik úgy ül, mint a legumipókozott krumpliszsák: nem mocorog, és döntés közben veled dől,
- az utas ne legyen berúgva mögötted, de még becsiccsentve se! (idegesítő eléggé, a mikor fordítva dönt)
- az utas ne legyen nálad nehezebb 20 kg-nál, (szar amikor ki kell ülni a hibáit)
- az utas kanyarban ne ficeregjen, helyezkedés, fészkelődés csak egyenesben,
- az utaskapaszkodó nélküli motoron én jobban szeretem vinni az utast, mert ha belém kapaszkodik, érzem mit művel mögöttem. Leginkább az ülésekre felvarrt pántszerű kapaszkodóktól van herótom, mert a motor súlypontját egy utas hátrább viszi, a köztünk lévő kapaszkodó miatt meg méginkább hátra kerül a kapaszkodó miatt önkéntelenül még hátrébb húzódó utas. A motor "farkán" lévő váznyúlványos kapaszkodók még a határeset kategória....
- fáradt, álmos utast nem veszek fel, aludtak már mögöttem és marha kontrollálatlanná válik a dolog, pláne amikor egy kanyarodás közben derül ki, hogy épp lecsusszanni készülnek mögötted félálomban de épp a kanyar közepén sikerül megriadva felébredni... Ugyanez pepitában amikor előtted visznek félálomban lévő gyereket, és látod amint a körforgalomban készülnek odafeküdni eléd ugyanez okokból...
- az az utas amelyik folyamatosan kommunikál helyettem az autósokhoz (mutogat, kiabál, integet, sértően reagál más hibáira), előbb-utóbb gyaloglásra jut, mert az én kofliktusomat én oldom meg a saját módszereimmel - ő meg ne ugasson bele, hanem a saját dolgára koncentráljon hogy ül mint az előbb említett krumplis zsák, ami nem beszél!
- az utas nem teszi le a lábát, nem támaszt, rátapasztja a talpait a lábtartóra és onnan el nem veszi,
- az utas köszönhet a többi motorosnak,
- az utas akkor mászik fel vagy le, amikor arra engedélyt kap,
- az utas pucéran elmegy a strandra napozni, de nem ül fel motorozni mögém protektoros ruha nélkül,
- a legjobb utas az, amelyik már tud motorozni! - de az meg nem akar utas lenni!
Valamint az utast képezd ki mielőtt felül mögéd, pláne azokat, akik még sosem ültek motoron!
- tudjon róla, hogy a saját súlyának mozgatásával a motor súlypontjába és irányításába beleszól, tehát bizalmi kérdés, hogy magad mögé engeded,
- az utasnak magyarázd el, hogy a protektoros cuccokat hogyan és miért kell viselni,
- csak akkor szálljon fel vagy le amikor szólsz neki - ha csak úgy megindul a hátad mögött, és te nem vagy felkészülve az ő mozgására, simán felborulhattok a vassal együtt hármasban
- magyarázd el neki hogyan szálljon fel, hová teheti a lábát, mire figyeljen, hogy ne karcolja össze a motort,
- magyarázd el neki hogy hová kapaszkodhat (ha te azt szereted, hogy beléd kapaszkodjon akkor azt hol teheti meg, ha kapaszkodjon másutt, akkor azt magyarázd el neki)
- magyarázd el neki, hogy vészfékezésnél hogyan támaszkodhat előtted a tankra, hogy ne essen a nyakadba még ő is,
- magyarázd el neki, hogy hogyan dőljön veled,
- mutasd meg neki, hogy ha te mozogsz, mennyire billeg a vas alattatok, hogy tudja te mit érzel amikor ő ficereg, és még vezetned is kell közben
- magyarázd el neki, hogy menet közben kanyarban ne fészkelődjön, csak egyenesben
- én rohadtul rühellem amikor az utas teljesen hátra fordul mögöttem, megnézni hogy a többiek merre vannak, mert egy csavaró-tekerő irányváltós súlypontáthelyezést végez duplán, ezért mindig elmagyarázom hogy a tükörben én jobban látom a mögöttem lévőket, ő ezzel ne foglalkozzon,
- magyarázd el neki, mi a jel ha túl gyorsan mentek (csapkodja a hátad), vagy ha meg akartok állni (megszorítja mindkét kézzel a derekad), forduljatok jobbra - jobb comb ütögetés, stb.
- ha van kommunikátorotok, magyarázd el annak használatát,
- magyarázd el neki, hogy ha nem köszön a többi motorosnak, felnit fog pucolni fogkefével,
- magyarázd el neki, combbal hogyan kapaszkodhat, megengeded-e neki, hogy rád szoríthat-e lábbal,
- mondjuk én utálom a hol jobbra - hol balra a sebességmérőre kikukucskáló utast, mert állandóan kiszámíthatatlanul változtatja a súlypontját, üljön nyugton a fenekin oszt bámészkodjon onnan a tájra, semmi köze ahhoz, ami a műszerfalon történik
- stb, egyéb egyéni extrákkal ez a lista bővíthető....
- a legjobb utas amelyik úgy ül, mint a legumipókozott krumpliszsák: nem mocorog, és döntés közben veled dől,
- az utas ne legyen berúgva mögötted, de még becsiccsentve se! (idegesítő eléggé, a mikor fordítva dönt)
- az utas ne legyen nálad nehezebb 20 kg-nál, (szar amikor ki kell ülni a hibáit)
- az utas kanyarban ne ficeregjen, helyezkedés, fészkelődés csak egyenesben,
- az utaskapaszkodó nélküli motoron én jobban szeretem vinni az utast, mert ha belém kapaszkodik, érzem mit művel mögöttem. Leginkább az ülésekre felvarrt pántszerű kapaszkodóktól van herótom, mert a motor súlypontját egy utas hátrább viszi, a köztünk lévő kapaszkodó miatt meg méginkább hátra kerül a kapaszkodó miatt önkéntelenül még hátrébb húzódó utas. A motor "farkán" lévő váznyúlványos kapaszkodók még a határeset kategória....
- fáradt, álmos utast nem veszek fel, aludtak már mögöttem és marha kontrollálatlanná válik a dolog, pláne amikor egy kanyarodás közben derül ki, hogy épp lecsusszanni készülnek mögötted félálomban de épp a kanyar közepén sikerül megriadva felébredni... Ugyanez pepitában amikor előtted visznek félálomban lévő gyereket, és látod amint a körforgalomban készülnek odafeküdni eléd ugyanez okokból...
- az az utas amelyik folyamatosan kommunikál helyettem az autósokhoz (mutogat, kiabál, integet, sértően reagál más hibáira), előbb-utóbb gyaloglásra jut, mert az én kofliktusomat én oldom meg a saját módszereimmel - ő meg ne ugasson bele, hanem a saját dolgára koncentráljon hogy ül mint az előbb említett krumplis zsák, ami nem beszél!
- az utas nem teszi le a lábát, nem támaszt, rátapasztja a talpait a lábtartóra és onnan el nem veszi,
- az utas köszönhet a többi motorosnak,
- az utas akkor mászik fel vagy le, amikor arra engedélyt kap,
- az utas pucéran elmegy a strandra napozni, de nem ül fel motorozni mögém protektoros ruha nélkül,
- a legjobb utas az, amelyik már tud motorozni! - de az meg nem akar utas lenni!
Valamint az utast képezd ki mielőtt felül mögéd, pláne azokat, akik még sosem ültek motoron!
- tudjon róla, hogy a saját súlyának mozgatásával a motor súlypontjába és irányításába beleszól, tehát bizalmi kérdés, hogy magad mögé engeded,
- az utasnak magyarázd el, hogy a protektoros cuccokat hogyan és miért kell viselni,
- csak akkor szálljon fel vagy le amikor szólsz neki - ha csak úgy megindul a hátad mögött, és te nem vagy felkészülve az ő mozgására, simán felborulhattok a vassal együtt hármasban
- magyarázd el neki hogyan szálljon fel, hová teheti a lábát, mire figyeljen, hogy ne karcolja össze a motort,
- magyarázd el neki hogy hová kapaszkodhat (ha te azt szereted, hogy beléd kapaszkodjon akkor azt hol teheti meg, ha kapaszkodjon másutt, akkor azt magyarázd el neki)
- magyarázd el neki, hogy vészfékezésnél hogyan támaszkodhat előtted a tankra, hogy ne essen a nyakadba még ő is,
- magyarázd el neki, hogy hogyan dőljön veled,
- mutasd meg neki, hogy ha te mozogsz, mennyire billeg a vas alattatok, hogy tudja te mit érzel amikor ő ficereg, és még vezetned is kell közben
- magyarázd el neki, hogy menet közben kanyarban ne fészkelődjön, csak egyenesben
- én rohadtul rühellem amikor az utas teljesen hátra fordul mögöttem, megnézni hogy a többiek merre vannak, mert egy csavaró-tekerő irányváltós súlypontáthelyezést végez duplán, ezért mindig elmagyarázom hogy a tükörben én jobban látom a mögöttem lévőket, ő ezzel ne foglalkozzon,
- magyarázd el neki, mi a jel ha túl gyorsan mentek (csapkodja a hátad), vagy ha meg akartok állni (megszorítja mindkét kézzel a derekad), forduljatok jobbra - jobb comb ütögetés, stb.
- ha van kommunikátorotok, magyarázd el annak használatát,
- magyarázd el neki, hogy ha nem köszön a többi motorosnak, felnit fog pucolni fogkefével,
- magyarázd el neki, combbal hogyan kapaszkodhat, megengeded-e neki, hogy rád szoríthat-e lábbal,
- mondjuk én utálom a hol jobbra - hol balra a sebességmérőre kikukucskáló utast, mert állandóan kiszámíthatatlanul változtatja a súlypontját, üljön nyugton a fenekin oszt bámészkodjon onnan a tájra, semmi köze ahhoz, ami a műszerfalon történik
- stb, egyéb egyéni extrákkal ez a lista bővíthető....