Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

nem értem az embereket 2

közkivánatra,hogy tanuljatok..
weboldalam sokan ismeritek:
www.motorbalesetek.hu
hozzám kerül az itteni balesetek nagy része,
tehát nem szeretnék neveket..csak a történeteket..
igy is ráismertek 1-1re
26éves leányzo élete álma egy sport motor volt..
hosszu vivodás után egy 600fet választott..
sokat duruzsoltam neki,hogy nem kellene,
mert nem annnyira szelid mint ahogy kinéz..
nézegette a paripámon a kormány rezgés csillapitot.
probáltam elmagyarázni mire valo,miért is kell minden paripára..
az itteni okoskodásnak köszönhetöen,"nekem azért van mert flancolok"
nem vette meg.vitáztunk is egy jot..
4 nap mulva az árpádhidon hazafele,
az oldalszéltöl elkezdett csapkodni a kormány.
amikor rászoritott a kezével hogy a rezonálás megszünjön,
a teste átvette a remegést,a testétöl az egész motor..
ami 120as temponál felrepült a levegöbe másfelet fordult
és fejjel lefele az aszfaltba csapodott
az eredmény 1 felkarcsont a 3as 4es 5ös
borda repedés,a kulcscsont becsövezése
2,akku csere
egy kis baleset után (május közepe tehát jo idö)
a 84naposhonda hornet bekerült a maxpowerba,
ahol a paripa az udvaron várta a
biztosito kárrendezését,a rendörségi lezáro végzést..
a tulajdonos megkérdezte,hogy nem -e kell tölteni az aksit
hiszen igy tönkre megy..
az akkori szerviz vezetö T robert szerint
nem kell,és mennyire hülyeség hogy ilyeneket kérdez a tulaj..
4 honap mulva amikor kész lett a paripa,
csak nem akart beindulni..
a töltést már nem vette..oda lett szerencsétlen..
T.R.a szervizvezetö széttárta a kezét,
és azt mondta a tulajnak.."igy járt.."
az aksikra a zselésekre csak 6 honap a garancia,
ha riaszto is van a paripában akkor meg semennyi..
hosszu idig tarto ,fogysztovédelmi panasz,
honda reklomácio,p.sz.a.f.-e
sok utána járásba került amire lett bekle aksi..
3,22éves csam társunk..
az elsö szezon t gyönyörüen teljesitette..
nagyon ment neki még a pályázás is..
amikor összel egy bulin a paripa mutogatáskor
kiderült hogy csak le van támasztva,
elmagyarázták neki,hogyha megnyomodik a gumi
az állásban, ott mindig ütni fog..
ami kanyarban nagyon nem jo..
azt a tanáécsot kapta hogy n
em kell ilyesmikre hallgatni,
hisz ugysem megy gyorsan..
áprilisban az elsö utján a az üllöi uti
felüljáron eldobta a motor kanyar közben..
az igazságügyi szakértö szerint,
gumi ellapulása okozta a balesetet..
4,32éves lány álmai álma egy gyönyörü fekete hornet..
december 16.án vette..
babusgatta,tényleg a szeme fénye volt..
a suliban a kormányfogást,az állo helyzetbeli
lábpoziciot nem tanitották meg neki.tanitgattuk
de szerinte a csamon jobban tudják..
a csamos vélemények szerint,nem kell tudni semmit,
majd belejön
hogy csak a hungária krt tol féljen,
mert ott a motoros lányok majd 60%a hal meg
elkisértem az elsö utra..
a környéken nagyon jol ment neki,,
a hungária krt elött a lámpánál állva,
a rossz lábtartás miatt eldölt.
ez mindenkivel elöfordul..
amint meglátta a hungaria utca táblát
lerakta másodszor,
majd harmadszor..
a tábla látványátol leblokkolt,és
nem mert visszaülni a paripára.
ugy kellett segiséget hivni aki hazavitte a hornit.
többet rá sem ült.
a paripa 1év mulva,ua annyi tehát 600kmrel került be
eladásra a karasnába.1 millel olcsobban,mint amennyiért vette.
5,a tanácsok tanácsa a
krossz csizma az jobb mint a tura vagy sport csizma
egy magas épitésü endurora,
vagy krosszra persze,
hisz arra találták ki..
de nem egy nakedra..
kanyarban mivel vastagabb az alja könnyebben leér,az aszfaltra
ott a kezdö ha megijed mindjárt elfirkálja a gépét..
a váltás nem megy vele
hisz nem fér be a váltokar alá rendesen.
a naked,sport,tura gépek hátso fékkarja
közelebb van a blokkhoz,kissebb a fékut..
nem egy krossz csizmára van méretezve..
ennek eredménye az állando féknyomástol elfüstöl a hátsofék..
ami még szerencse,mert lehetett volna
nagyobb sebességnél egy hatalmas csuszás belöle...
  • Like
Reactions: 1 person

Hozzászólások

Kormánygátlóval abszolúte egyetértek (persze, drága de ez van, áldozni kell rá). Még csak oldalszél sem nagyon kell a kormánycsapkodáshoz, egy izmosabb motornál elég lehet a durvább kigyorsítás vagy fékezés is.
A letámasztással nekem soha nem volt gondom, igaz télre túlfújom a gumikat a "megnyomódást" elkerülendő. Nem viselkedett furán emiatt soha menet közben. De én is inkább felbakolnám, ha volna hozzá elég hely. Nincs, ez van.
 
Megnyugtató,hogy az esetek jelentős többsége Honda motorkerékpárral történt! :D

Az én tapasztalatom a következő:

-Az emzémen tényleg beszitált a kormány 100 km/h óra körül de csak akkor ha elengedtem mindkét kézzel! A Kawasaki-m még az igen csak vacak betonos új M0-n sem csinált semmit sem igen csak viharos oldalszélben.
Lehet bennem van a hiba! :D

-Akksihoz nem értek.

-Lehet azért nem tapasztaltam még a gumilapulást mert nem volt ideje kialakúlni!
(de azért vettem már motoremelő bakot hátra, de csak lánczsirzáshoz használom)
Az Üllői úton viszont csak egy felüljáró van és az is egyenes, hogy lehet rajta kanyarodni?! :D

-A Hungária krt-ról láttam rendőrségi baleseti statisztikát, valós adat! :(

-A krosszcsizma tényleg hülyeség!
 
Az előző véleményemet most is tartom, az okos ember a saját kárán tanul, és ez egy jó oktatóval időben nagyon lerövidülhet, és az oktató motorral mé olcsóbb is. A hülye még a más kárán sem képes tanulmi.
A kormánymerevítőröl annyit: én egy 500-as kaván csináltam a forgalmit, ha ránéztem lerít róla hogy sokszor eldobták, csálén ált a váz burkolat futómű, és még 50-nél is jobbra-balra tolta ki az elejét. Nagyon labilis gép volt, amin a futómű álittás is csak enyhíteni tudott. Szemben MAYA olyan mint az álóm, sem egy rezdülés vagy kitörési kisérlet, még az út hibákat az oldalszelet is jóindulatuan kezeli, és persze a sebessébet is szeretem ésszerüen megválasztani ezért nincs is szükségem rá.
Nem az a felszerelés a tuti amelyik a leg pöpecebb. Egy olcsóbb többet ér ha minden a helyén van és betölti a szerepét amire rendeltetett, ellenkező esetben egy bukásnál lehet hogy többetfog ártani mint védeni, de lehet hogy pont az okozza a veszted. Ezért nem lehet bizosan kijelenteni hogy melyik a jobb.
 
Nekem is adtak már sok ötletet hogy mit és hogyan csináljak.
Az ésszerűség határain belül amit jónak tartottam azt kipróbáltam. Volt köztük olyan is amit csak meséltek viszont utána az életemet mentette meg.A lényeg hogy nem kell mindent elhinni.kipróbálni.Több embert meg kell hallgatni és a végén leszűrni a lényeget.
Bár lehet én könnyen beszélek mert nekem nagyon jó tanárom volt aki belevitt a motorozás rejtelmeibe.
 
Lehet inkább azt kéne megtaníttani a kezdő motorosoknak mit tegyen ha elkezd rázni a motor,leginkább mindenki pánikba esik,jobb esetben elesik és "csak"csuszizik egyet 100al az aszfalton,rosszabban valaminek neki...etzmel történt olyan 110-nél elkezdet kicsit rázni majd nagyon,kanyarban,és átistértem szembe sávba,ahol jött is egy autó,az autósnak volt annyi esze hogy átment az én sávomba,én például örültem hogy talpon álltam meg(hozzá tartozik ehez,hogy a teloszimering kiugrot és elfolyt az olaj,és a 0 rugozásnak volt köszönhető az eset)de amugy egyik esetben sem lett komolyabb baj,amit leírtál az,hogy a csaj fél egy esés után,senkinek nem lehet a hibája,mindig visszakell ülni ennyi,hogy az aksija tönkre ment,most már tudja legalább hogy hogy kell vele bánni,a kormánybiszbasz meg,hát én nem tudom,:flover:nak se volt sose esett ez miatt(De biztos hasznos,nem véletlenül csinálták):flover:nak amugyis menő Anti hoppingja volt:Dami amugy szerintem legalább annyira hasznos mint ez a kormány bizzbasz.És bántás nélkül,az Árpádhídon 120 a megengedett sebesség????????...
 
kill: az antihopping igen jó dolog, főleg a "fékezés-visszaváltás" kombó alkalmazásakor :)
- kár, hogy nekem nem ilyen a kisdukin
Az árpádhidas sebességhez meg: én még meg sem közelítem a 100-at ott. Sőt sztem ezt a 120-as tempót max kora reggel vagy késő este-éjszaka lehetne elkövetni, amilyen forgalom szokott ott lenni. :(
 
Engem szét vágna az ideg ha lenne antihopping a motoron!
Odaveszne a vezetés élménye!
Amúgy a 120-as tempót bármikor el lehet érni az Árpádhídon! ;)
Persze valakinél a kakirelé hamarabb behúz! :D
 
hátnemtom ZP, az nem a vezetés élménye, amikor egy durva visszakapcsolásnál - mondjuk 140/150 -es tempónál - blokkol a hátsó kerék... :S
Az inkább 98% buktaesélyes manőver.

amúgymeg: asszem az nem "sportszelet pozitív", hogy sűrű forgalomban, az autók között nem tépek neki 120-at, elmeroggyant módon ;)
 
V
Gondolom a cross csizma kapcsán rám gondoltál.
Jó van naaaaaaaaaa igazad van:) Saját hibámból meg tanultam:( de új csizma szupiiiiiiiiiiiiiiiiiiiiii:D :D
 
löki:ezzel az a baj,hogy még mindig nem érted..
ha rutinosabb vagy,és egy kanyarban nagyobbat boritasz,a krossz csizma a nakedon sokkal hamarabb leér az aszfaltra,megijedsz,visszakapod a lábad.. odavered csunyán magad..
nem akartam neveket..bár már 3tol megkaptam a magamét aki magára ismert..
 
hát igen az anti hopping szerepe alapbol az hogy nem kell kuplungot huzno mondjuk fékezéskor 200 rol 100ra pl és nem blokkol be a hátsokerék,ami ekkora sebességnél annyira nem vicces:)
 
Hát lehet engem is a legtöbben hülyének és baromnak néznek,de szerintem,ha az oktatás mikéntje kérdéses,de anno,mikor behozták a motorok vezethetöségét korhatárhoz kötve az nem volt hülyeség!!És ha röhögnek ha nem simsonnal csak max 61km/h-t tudok menni,ráér még a nagy motor pont ezekért!!!
 
Antihoppingra visszatérve!
Marhára nem kell gyorsan menni ahhoz (100 felett sokan befosnak ha megáll a kerék, nekem emzével 140-nél megragadt a dugó és nem estem el mert ...), hogy megcsússzon a hátsókerék!
Amikor frissen felraktam az esőgumit aznap esett az eső és mivel nem volt még bekopva a gumi csúszott is rendesen!
Mivel a kawa nagyköpcentis kevéshengeres, nagyon erős rajta a motorfék!
Olyannyira, hogy az első féket csak akkor használom ha GéPézek a városban illetve ha lámpánál meg kell állnom!
Visszatérve a lényegre kb 50-el mentem esőben és a "közönségnek" (melettem ment a tömött villamos:D) motoroztam és közeledett a kocsisor, elég volt egyett visszaváltani és már megállt a kerék kb 40 méter múlva forgott megint!
Addig a közönség számára elképesztő mutatványokat hajtottam végre, hogy az első kereket elől tudjam tartani és ne amortizáljak le túl sok kocsit! :D
Persze antihopping segített volna talán de akkor oda az élmény!
Amúgy teccik ez a vita mert mindenki azthiszi hogy neki van igaza! :D
Sokan viszont csak száraz útra gondolnak ez azért baj mert ha vizes úton megtanulnak motorozni akkor kicsi a valószínűsége, hogy száraz úton eldobják a motort!
Viszont ha száraz úton meglátnak egy vízfoltot akkor már megijedés van!
Nem azt mondom, hogy mindenki úgy menjen havon mint én de azért esőben lehet gyakorolni még!
És igenis fontos dolog a gumiválasztás!
Nem feltétlenűl a legdrágább a legjobb!
Nekem Heydenau van fent mert csak ők gyártanak ebben a méretben esőgumit, ezt a gumimárkát sokan lenézik, jogukban áll, nekem bevált egy vadúj motoron és nem féltem vele hóban sem menni!
(nem mondom meg mennyivel mentem vele hóviharban mert éles vitát váltana ki elmeállapotomat illetően :D)
 
V
Nessaya én sok mindent nem értek, és sok minden új nekem mint 5-éves gyerekeknek:confused:
De azzal tisztába vagyok hogy bármikor koporsóba jöhetek haza:D
 
Z.P FATER MINDIG MONDTA FÖLEG 18-ÉVES KOROM KÖRÜL,HOGY MEG KÉNE CSINÁLNI AZ AUTÓRA VIZSGÁT,DE TÉLENMMERT AKKOR MEGTANULSZ VEZETNI!!MOST A LEGELSŐ ROBISULIM SZAKADÓ HÓESÉSEL KEZDÖDÖTT,IGAZ A VÉGÉRE KISÜTÖTT A NAP!!!!
 
egyáltalán nem sznobság anti hoppingot venni fiu,se kormány bigyuszt,az anti hopping a gyorsaságot segítti nem a megállást,nem hiába találták ki,és nem hiába van minden versenymotorban,ha gyorsan tudsz fékezni,és visszaváltani,nem kell a kerék blokkolásával foglalkozni(mert meglehet tartani egy motort vészfékezéskor is,főleg a mai motorok,abs tököm tudja mi nem még)de sztem én nem akarok 40 métereket álló kerékkel közlekedni,nincs pénzem mindenhéten új gumira,meg szerintem senkinek,aszfalton motorozni amugy is szar,a motorosok azthiszik,akik nem uton tolják hanem,hogy is mondjátok"bokorugrok"nem tudnak semmit,de sokkal kiszámithatatlanabb mint műuton,sose tudod mikor van egy árok,egy fa,egy csapa az ut közepén(manapság már csillanhat a damil is nyakmagasságban,vagy métermély gödrök ásva csak ugy viccből láthatatlanul az ut közepén,arrol nem is beszélve sokkal jobban megtanulod kezelni a motort terepen,mint a műuton,motorozzál egyszer sárban,rájössz mennyivel jobb hóban,persze nem bántom a sportmoros,nakedes,chopperes motoros társadalmat,csak amikor két gixxeres beugrat a kereszteződés közepére és jelzik hogy bekaphatom mert én nem vagyok menő(mellesleg crossal gizda a városban közlekedni)akkor azért elgondolkozik az ember,hogy mire verik magukat:DSzóval ne menőzz:pigazábol senkinek nincs igaza,mindenki a magakárán tanul,mert csak ugy lehet igazán,elég csontom tört ahoz,hogy tudjam,amibe nem halsz bele,csak erősebbé tesz:)

Kiegészítés:
A motorod tisztelned kell,méghacsak egy gép is,ha nincs meg a komprumisszum a biztonságos közlekedés is alább hagyhat,ahoz meg,hogy megtud mik a határaid,leginkább egyszer el kell esni...ez egy tény,lehet valaki ultramenő mint pl zépé:Dha nem tud egy nagyobb fajta kanyart bevenni 130al,akkor se fog tudni ha a motoja tele van rakva minden ketyerével,a crosscsizmárol annyit,hogy az endurohoz,és crosshoz van,kialakítva is,és a talpa is azért olyan amilyen,hogy a racsnis vas lábtarton biztosan maradjon a lábad ha állsz is a motoron akkor is,szoval seggrakétához,sportcsizma ennyi...
 
Hááááát, jobb lett volna nem végig olvasni az itt leírtakat, mert úgy járok mint a hályogkovács Mikszáth Kálmán novellájában. Nem tudom mi a tököm az az antihopping, de mostmár úgy érzem h utána fogok olvasni, legalább ne haljak meg bután. Arról meg h a motor így ráz meg úgy ráz most hallok először. Én minden létező talajon mentem az mz-mel (homokon, kavicson, sáros úton, száraz földesúton, havon és aszfalton) de engem 110-nél sem rázott, ami gondolom nem a testsúlyomnak köszönhető. De mindazt elolvasni amit ide írtatok egyenesen ilyesztő. Én tisztelem a motoromat és nem vagyok hajlandó akár egyszer is félve ráülni, szóval álljatok le a kislányok ilyesztgetésével. A motoros oktatók meg magasról tesznek a diákra, a vezetéstehnikai tréning meg drága és romániában nincs is. Szóval?
 
Zenkő, gyere át ide az ingyenes vezetéstechnikai tréningekre amit itt a zsernyákok szoktak szervezni.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
nessaya
Olvasás
791
Hozzászólások
70
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

nessaya további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére