Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Kukásmellény

Föl vagyok háborodva. Ismét. Pedig nekem már nem kéne, lévén tulajdonképpen nem érint a dolog, és nagyon úgy néz ki, ennek az Istennek az idejében nem is fog. Ma reggel megint láttam egy idiótát kukásmellényben Simsonozni. Persze a horgászcucc eltakarta hátulról, de arra az ilyen pont jó lesz, ha az idióta agyatlan buzeráns fél-Viagrát szedő (ezért nem tud baszni, csak baszogatni) törvényhozók majd jól kitalálják, hogy nagymotorra is legyen kötelező! Akkor minek van kérdem világítás a motorokon?!? Verjük már laposra az ilyen idiótákat, mert a végén a piros krumpliorr is kötelező lesz!!!:mad::mad::morog::morog:
Ja közben meg az 50-es évei végét taposó versenybiciklis az olyan drága biciklijével, amiből két HD is kijönne, egy rohadt fényvisszaverő meg mellény meg világítás nélkül nyomja a "kerékpárral behajtani tilos" tábla hatálya alatt. Ha a hetvenéves Mariska néni próbálná meg ugyanezt (ugye ismerős a személye, kéthetente teker egyet a pedálon, olyan tetü lassú), úgy megbüntetnék, hogy a háza is rámenne, ezekhez az idiótákhoz meg nem nyúl senki!!!! Ennyire a pénz az úr már mindenhol?!?:mad::mad::morog::morog:

Hozzászólások

Én az utóbbi időben kezdek rászokni a távolságira, főleg ha nappal szembe megyek és főleg, ha előzök. Mostanában többször is az életemre törtek azzal, hogy kikanyarodtak elém, én meg 120-ról lassítottam, kerültem, még szerencse hogy volt hova. Mondjuk ezen a mellény se segítene az tuti, hogy a kereklámpa nem simson... Sőt egyre több a barom, aki rámhúzza a kormányt és próbál leszorítani, mert előre mentem a pirosnál, rohadjak meg. De a biciklisekkel amúgy is a tököm tele, a városban amit művelnek az kritikán aluli. Az országút széléről nem is beszélve. De most jön a szezonja a kedvenceimnek (traktor, kombájn, egyéb széles, lassú jármű, amiről még hullik is a redva).
 
Kedveseim, a kijön elém százhúsznál az tuti nem autópályán volt, ha meg nem autópályán volt, akkor te vagy a szabálytalan, ugye megvan...? Sose tudom elégszer elmondani, hogy a 20 km/h sebességkülönbség még határeset szintjén tolerálható az elédhajtok keresztbe szinten, de ha a megengedett mondjuk 90 vagy netán 50, akkor biza a hülye te vagy, mert kiforszíroztad, hogy a (neked lassú, de egyébként így szabályzott) rendszeren fennakadj.
Tudomásul kell venni, hogy a felelősség az életünkben a saját kezünkben van, és baromságnak számít, ha a sok gyökér tetű között nekiállunk gyalogkakukkot játszani. Nincs az a statisztika, ahol a nagy számok törvénye és a matek előbb-utóbb utol ne érjen. Babu, vedd tudomásul, hogy igen, vannak mezőgazdasági szezonok, és a kenyeret ők gyártják le neked, tehát a kombánj bizony jó eséllyel ott fog figyelni az autóúton a kanyarban, úgyanúgy mint az őz az éjszakában, a szekér a századrangú kanyargóson, és ha te nem számítasz rá, mert épp gyorshajtani van kedved, akkor a jobbik eset amikor a kombájn jön szembe és nem a kinyitott ekével a traktor....:mad:
Bakker, már elég jó ideje motorozol, de ne bízd el magad, mert annak sosincs jó vége! :((
 
Egyébként Vidék, sajnos a kukásmellénynek igazat kell adjak. A tesztmotorokból mindig sokkal jobban észreveszik az autósok a feltűnő színűeket, mint a feketét, szürkét, egyéb semlegest. Evvan.
 
V
Amúgy le vagy maradva, Franciaországban megint előszedték ezt a témát...

Minden egyébre meg csak azt lehet mondani, hogy: Ésszel, b*zmeg, ésszel! Volt egy időszak (nagyjából, miután megvettem az 1.4-et, az első 5 év), amikor két sebesség létezett számomra rajta, városban 50-60, mindenhol máshol meg 140. Mert egyrészt milyen jó dolog már élvezni a sebességet, másrészt meg haladni kell, és különben is, jó lenne emberi időben odaérni, ha messzire megyek. Volt pár necces szitu, volt, amikor tényleg az autós volt a barom nagy részben, de mindig benne(m) volt, hogy ha bármi is történik, ugyanúgy hunyó leszek én is a gyorshajtás miatt, mint a másik, amelyik pl. nem (nem időben) néz tükörbe. Túléltem, lehiggadtam, megtanultam élvezni a motorozást emberi ésszel belátható tempóban is, mindemellett rendszeresen ott ül mögöttem a párom, akinek az életét végképp nem akarom kockáztatni azzal, hogy fokozzam a veszélyt a túltolt sebességgel. Tényleg sok a fakezű sofőr, sajnos valószínűleg egyre több lesz, elég normál tempónál is kivédeni a hülyeségeiket, főleg városban, nem még "házhoz menni a pofonért" azzal, hogy visszaélünk a motor jellegéből adódó előnyökkel. Igen, kaptunk plusz jogokat a kreszben, most már törvényesen meg lehet tenni sok mindent, amivel pár éve még tilosban jártunk, de ezek a jogok csak lehetőségek, nem mindenek felett álló előjogok, amik automatikusan mindig járnak, nem egy mindent felülíró kék villogó, amitől fülét-farkát húzza be minden más közlekedő, és csak arra figyeljen, hogy "te ott a motoron mindig úgy haladhass, ahogy éppen akkor akarsz".
 
V
Apropó: a törvényhozók meg nem azért fogják bevezetni a kötelező láthatósági mellényt nagymotoron, mert meglátják pistabácsit a rigamopeden kukásmellény-diszperzitesvödör kombóban horgászni menni az A8 sötétített üvegén kifele bámulva, hanem, mert valamelyik illetékes szakértő jól megmagyarázza nekik, hogy "azé' van a sok motoros baleset, mer' nem veszik észre őket, aggassunk rájuk karácsonyfát, nyújtsa be a javaslatot, Illetékes Elvtárs, majd szerekesztünk hozzá utána kimutatást, ön lesz az istenkirály/életek megmentője, mi majd eléldegélünk a tanulmányért kapott pénzecskéből pár évig (és mennyire jól fog mutatni az az új medence is az udvarán)..."
 
Nem nagyon vagyok oda a kukas mellenyekert.Egyreszt a mai motoros ruhakon van egy csomo fenyvisszaverö a motor lampaja vilagit söt sok motoron mar nappali feny is van.Aki igy nem vesz eszre az kukasmellyenybe se fog.A masik oldala viszont a dolognak hogy nem hiszem hogy az autos direkt el akar ütni.Legyünk öszintek hanyszo volt hogy elneztünk valamit vagy elszurtunk es szerencsenk volt.Mindenki hibazik.Sajnos ez egy ilyen hobby foglalkozas stb. stb..
Jo vannak agressziv autosok vannak akiket irrital ha a motoros gyorsabb.Ezekkel szembe nekünk kell meg jobban vigyazni.De van ilyen motoros is.Ami meg nagy problema hogy ma mar nincs meg a fokozatossag .Sokan uj jogsival ülnek erös motorra vagy gyors autoba gyakorlat nelkül.Amit tudunk csinalni figyelni ,figyelni masokra is.Na meg megkerni az örangyalt hogy ne aludjon el.
 
V
"söt sok motoron mar nappali feny is van"

Meg itthon is évtizedek óta kötelező nappal is tompítottat kapcsolni motorokon, lakott területen is... hamarabb megvolt rá a szabály, mint az autók országúti kötelező tompított/nappali menetfény-használatára. És igen, aki félhülye-félvakként kezd el bármit is vezetni, és örül, ha a járművét tudja kezelni, nem hogy még a környezetére is figyeljen, annak tökmindegy, hogy kukásmellényben/reflektorral/herélt kipufogóval/villanófényekkel/diszkógömbbel felszerelve kerülsz a közelébe, akkor se fog észrevenni. A fokozatosság nélküliségre is itt volt a múltkori, 1 hozzászólásos csaj kiváló példának "az autóm is erősebb az átlagnál, akkor motorral se akarok gyengével kezdeni" hozzáállással... el is tűnt, mikor az a pár hozzászólás, amit kapott, nem arról szólt, hogy jól van, ügyes vagy, simán vegyél Gixxer600-600rörö-zéikszhatot, jóleszaz, biztosnemugrikkialóladaszázhúszlóerő...
 
Én általában óvatosan közlekedek, sokszor előznek az autósok, mert csak 80-90-el csordogálok, Ott szoktam közúton húzni neki, ahol egyenes, belátható és nem igen van bekötőút. Voltak már olyan necces szituk, amikben ha baj lett volna, csak magamat okolhatom. De azért az nem hiszem, hogy normális és hogy egy mellény változtatna rajta, ha előzöm az autót, ő meg áthúzódik a felezőn a szembesávba is, majd ijedten húzza vissza a kormányt, mikor mellé érek. Mostanában volt szerencsénk kisebb 2-3 fős csoportokat szemügyre venni, mert egy gondolatnyival gyorsabbak voltak nálunk, így szabad utat engedtünk nekik. Öcsém, mindegyiknél azt a jelenséget figyeltük meg, hogy egymás seggébe mennek, előznek kerülnek, ha elférnek jó, ha nem húzodjon le az autós. Agyatlanul. Komolyan mindegyik banda ilyen volt, kivétel nélkül. Nagymotorokkal, csjaok, pasik, mindegy. Meg is beszéltük, miután megálltunk pihenni, hogy ezek se normálisak. Mi mindig megvárjuk, míg a másik befejezi az előzést, kerülés, csak utána szoktunk a másiknak menni. Szóval tényleg, motorosból is vannak hülyék, nem kell mindig az autóst okolni. Annak pl. örültem, hogy jó messziről az emelkedő tetejéről nézhettem végig, ahogy a kétszer kétsávon (lakott területen kívül, Gyöngyös után) kifordult a trabantos bácsi, úgy kb. 6 db autó elé. Volt ott füstolő gumi a fékezéstől, kikerülés jobbról-balról ahonnan érték és hihetetlen, de senki se csattant bele a másikba. Ott örültem, hogy nem érkeztem 2 perccel előbb a tett helyszínére...
 
Z
jól hangzik......fel nem veszem.....inkább eladom a robogót is....
 
Erről van szó, basszameg, ne csináljanak már bohócot belőlünk! Attól nem lesz kevesebb a baleset, mert bohócnak öltöztetnek, csak a motoros világ fog rajtunk röhögni!!! A másik agyrém a kivételezés a gazdag köcsögökkel, amit a bringásokkal kapcsolatban említettem. Hogy én mennyire gyűlölöm a sok agyatlan dilettáns féltökű barmot, aki a nyakunkon ül! (De legalább az én lelkiismeretem tiszta: én egyikre se szavaztam!)
 
Lehet is tiszta, mert a többi döntött helyetted. Így sokkal könnyebb savazni bárkit is, ha van kire fogni a felelősséget...
 
V
Babu, igen, ez az a jelenség, amire célozni próbáltam, és amit sajnos egyre jobban látok elterjedni, hogy a motoros nem él, hanem visszaél a lehetőségeivel, és egyre fokozottabban, mióta "jogai vannak". És, mivel sajnos az élet minden területén egyre több a saját magát mindennél és mindenkinél előrébb valónak tartó arrogáns k*csög, ezért itt is ha valami gáz van, nyilván nem ő lesz a hibás, mert agyatlanul szlalomozik a kocsisorok között, hanem a k*csögparasztbaromállat autós, amiért nem néz tükörbe, nem engedi el, amikor ő jön, stb.-stb. Különbenis, ott a sportdob, vegye észre, lódpájpszévzlájf (dehogytudokangolulb*zmeg, de qrvajólhangzik, nem, mondtákahaverokis...), az már nem jut el az agyba, hogy az is csak hátrafele hangos...

Megint másik kérdés, hogy célszerű lenne megszerezni a közlekedési rutint is, mielőtt elkezdené a saját, és a járműve határait feszegetni a delikvens... pl. ez is egy életmentő beidegződés, hogy nem állatkodsz bekötőutak közelében, hiába szabályos, de nem kezdesz előzni kereszteződésben, mert nem biztos, hogy a jobbra indexelő kisbusztól látod a balra kanyarodni készülőt, az se téged, és mivel nem zavarják egymást a busszal, neki is indul, és hasonlók. Mert lehet, hogy papíron igaza van az embernek, de baromira nincs vele előrébb a kórházban fekve... Amit írsz, a ráelőzés is... jártam már így, de már az előzetes mozgásából, bizonytalanságából az autónak, lehetett számítani rá, hogy van rá esély, így nem volt váratlan, mikor tényleg megtörtént. Nyilván van, amit esélytelen kiszűrni, de ha figyelsz, egy idő után elég sok minden árulkodó lesz, és legalább bevillantja a lámpácskát, hogy "itt esetleg baj is lehet még".
 
Az összes kukásmellényes találmány általában azok miatt van, akik szerint őnekikaztánsenkisemondjamegatutit. :huhu2:(később őket szokta az evolúció is szelektálni. )
 
V
Ne lovagoljatok már azon a szerencsétlen kukásmellényen. Aki beterjeszt/megszavaz egy ilyen javaslatot, a legritkább esetben lesz motoros, motorosruha gyártó/forgalmazó, vagy közlekedésbiztonsági szakember, azt fogja mondani, amit a szájába rágnak, lehet az akár rózsaszín énpicipónim is. A várható hatékonyságáról fingja se lesz, mint ahogy azt se biztos, hogy feléri ésszel, hogy adott esetben többet érne, ha kötelezően fel kellene venni valami komolyabb védőruhát, és nem póló-bermuda-strandpapucs-neonmellényben törölné fel a fószer a Nagykörutat...
 
Egyébként ez is egy olyan szitu, ami ellen tenni nem lehet, csak odafigyelni: http://www.turistamagazin.hu/fokozott-balesetveszely-az-utakon-oznasz-idejen.html
Pont aktuális, épp szezonja van.
Azért megnézném a szabályalkotót amint kitalálja, hogy akkor tegyünk az őzekre mellényt! :D Bármit el tudok képzelni, mióta a Haditechnikai Intézetben az egyik pizsamás megmondta a tutit közlekedésbiztonsági szempontból a vasúti átjáróban: "Tegyük a sorompót a vonat elé!" :D
 
Utoljára módosítva:
Igazat adok annak a hozzászólásnak, hogy a kukásmellény nem oszt vagy szoroz a láthatóságot, az észrevételi arányt illetően. Csak baromira nem akarok közröhejt kelteni, ha egyszer újra nyeregbe ülök...
 
Leszögezem: én sem szeretem a kukás mellényt... bár használom időnként. Viszont idén sikerült vennem egy olyan motoroskabátot, amin rikító rózsaszín (pink?) - fehér-zöld betét van elöl, hátul és az ujján. Ha azt veszem fel, nem kell kukás mellény. Mivel szezonban ezzel járok dolgozni - Pesten - határozottan az a véleményem, hogy jobban látnak benne... és mivel jobban látnak, többen segítenek..., kevesebben törnek az életemre... Szóval nem hülyeség a dolog, hogy jobban kellene látszanunk, bár nem feltétlen a kukás mellény a megoldás. Ha olyan motorosruházatot gyártanának, ami már magában is tartalmaz ilyen feltűnő színű betéteket, tök felesleges rá bármilyen mellényt húzni. De nézzétek meg a mostani kínálatot... fekete - szürke - esetleg fehér... Hiába van rajta fényvisszaverő, az nem feltűnő nappal. De ez csak az én tapasztalatom...

Ja, a másik, ami a hozzászólások alapján eszembe jutott: nem a motoros a hülye, vagy az autós... hanem az ember, aki benne, rajta ül... az ember, aki hülye lesz akkor is, ha autóba ül, meg akkor is, ha biciklire... sajnos...
 
V
Egyre több "safety" termék van már a piacon, pl. a Macna gyárt ilyen fényvisszaverő betétes dzsekiket, meg olyanokat, amiken megvan az előkészítés felcippzározható láthatósági betéteknek, a Schubert kitalálta a láthatósági fényezésű bukókat, a Shark a beépített LED-es villogót/fényt az egyik típusába, a múltkorában a Nolannak láttam olyan bluetooth sisakbeszélőjét, ami egyben biztonsági villogó is. Nincs ezzel baj, hordja, aki úgy érzi, városban tök jó lehet, de országúton nem hiszem, hogy sok vizet zavarna. És ettől függetlenül még mindig azt mondom, hogy elsősorban a mentalitáson, és az odafigyelésen/koncentrációképességen kellene változtatni, mert hiába hord az ember karácsonyfát, ha a másik közlekedő lesz*rja/oda se figyel/képtelen megfelelően lereagálni egy stoptáblánál bonyolultabb közlekedési helyzetet...
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
Vidék
Olvasás
1,700
Hozzászólások
44
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

Vidék további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére