Nem tudom, ti hogyan vagytok vele, a motoros köszönés szerintem szép dolog. A lényege ugye az, hogy aki szembejön kétkerekű (akár roller is) annak valami módon odaköszönünk, jelképesen üzenve neki, hogy háló hasonszőrű, ha valami gixer lenne, megállnék és segítenék. A motorosok köszönősebbik fele rendszerint ezért valóban meg is áll, ha kell betologatják egymást, szereznek szerszámot, hoznak flakonban benyát, stb. Meg ha valahol egy motor már parkol, tuti a közelébe teszi a másik motoros is a vasat, és szívesen váltanak pár szót egymás lovacskájáról. Az aki képes a kétkerekű vasparipákra felülni, bónusz köszönni is képes, az tuti hogy a középkori lovagok idejéből ideragadt nemesebb fajtáját képviseli.
Lássuk is a köszöngetők felhozatalát:
Jawas/babettásbácsi a kaszával/kapával/horgászbottal keresztben hátul: sehogy nem köszön. Nem is érti minek, hiszen simán hazaltolja ha valami gáz van. Nem is nehéz, nem macerás az alkatrész kérdés sem. Meg majd a Pista hoz egy kanna bort ha kifogyna a benya...
Babettásnéni: kendőben (bukó helyett), szélesen vigyorogva visszainteget. Nem érti miért intenek neki, de örül, hogy milyen jól neveltek a mai fiatal motorosok!
Robogós: mindenkinek, és örömünnepet riszál menet közben, amikor végre egy nagymotoros visszaköszön. Mögötte az autósok már készítik az elsősegélycsomagot, nem értik mi a hirtelen nagy billegés tárgya.
Pizzás: biccent vagy elédköpi a csikket a félig fején hagyott bukó alól. Ha nincs nála kaja, simán beszélget veled a lámpánál. Ha van nála kaja, siet, különben valaki éhen hal!
Futár: a pucér papucsos motorosnak csak akkor köszön, ha már az köszönt, egyébként minden normálisan protektorozott motorosoknak int. Ha a diszpécser nem küldte épp valahová, tuti lesz nála szerszám és ott a sarkon gatyába rázza a vasadat 15 perc alatt. A forma1-es mérnökök sírva könyörögnek a trükkjeiért.
Városban egy kerekező donorjelölt: nem int, mert nem látja ki jön szembe. És különben is a csajokat stíröli a távoli járdán, azok vajon figyelnek-e.
Túrásfelpakoltcuccolós: akármelyik országból is érkezett mindig/mindenkinek visszaint (sosem lehet tudni hol kell megállni szervizelni). Ha nem biccent és nem int, akkor villog.
Városi napi közlekedős: ha épp figyel, mindenképp köszön. Kanyarodás vagy kuplungolás közben minimum biccent.
Endurós városban: valamelyik gödör/járdasziget felett átrepülve mindenképp Kicsit megcifrázza egy kis akrobatikus elemmel ha jó napja van.
Speedes: kicsit megemeli az ujjait a kormányon (különben levinné a menetszél). Lerobbanva út szélén sosem látod ácsorogni a vas mellett, inkább a bozótosból kászálódva, amikor mentik ki a romját...
Csopperes: megnézi ki jön szembe, aki szimpatikus annak visszaköszön. A robogóst lenézi - pedig valamikor ő is azon kezdte, vagy még rosszabbon, apja mustársárga Mustangjával - , a speedestől egyébkén fél mert mindig megijesztik amikor elmennek mellette a nyitott dobokkal.
Hörlis: görcsösen kapaszkodik a vasba ami vagy istentelen módon rázkódik vagy épp széthullani készül alatta, ezért nem meri elengedni a kormányt. Mivel minden idegszálával azért imádkozik, hogy egyben maradjon a vas, ezért biccenteni se mer. Szimpla robogósnak nézi a futárt és a pizzást is, és káromkodik, mert nem érti, hogy tizedakkora helyen elférnek és lámpától lámpáig miért verik mindig meg... Ezért egyre nagyobb és nagyobb köbcentit vesz minden nyáron, majd amikor már elköltötte három takaros családi ház árát motorra, végül vásárol ő is egy 125-ös robeszt városi szaladgálásra.
Káférészer: kávézótól kávézóig nyomja, tangapapucsban, rövidnaciban, izompólóban gyorsulva lámpától lámpáig, rendszerint mögötte forrónaciban, miniszoknyában feszengő liba pucsít. A felszedett libuska rendszerint egyéjszakás programot képvisel, a motorosok ezt a fajtát nem tekintik motorosnak, rendszerint nem is köszönnek neki vissza (ha véletlen annak macsózásiból eszébe is jutna).
Nakedos: nyakig fullprotektoros ruhában van, és hivatásának érzi a köszönést. Rendszerint ő is fel van szerelve szerszámokkal, az utasa is jól nevelten köszön. Különben felnit pucol egész este a lánc mögött is!
Oldtimeres: valszeg otthon még tart 3-4 másik civilben használós motort és vidámságiból jár a veterán találkozókra. Mindig köszön, mindig megáll ha bajban vagy, ha OT-s rendszám van a motorján, tuti, hogy van még otthon 3-4 vasa és szerszám is lesz nála, plusz ért is hozzá.
Lássuk is a köszöngetők felhozatalát:
Jawas/babettásbácsi a kaszával/kapával/horgászbottal keresztben hátul: sehogy nem köszön. Nem is érti minek, hiszen simán hazaltolja ha valami gáz van. Nem is nehéz, nem macerás az alkatrész kérdés sem. Meg majd a Pista hoz egy kanna bort ha kifogyna a benya...
Babettásnéni: kendőben (bukó helyett), szélesen vigyorogva visszainteget. Nem érti miért intenek neki, de örül, hogy milyen jól neveltek a mai fiatal motorosok!
Robogós: mindenkinek, és örömünnepet riszál menet közben, amikor végre egy nagymotoros visszaköszön. Mögötte az autósok már készítik az elsősegélycsomagot, nem értik mi a hirtelen nagy billegés tárgya.
Pizzás: biccent vagy elédköpi a csikket a félig fején hagyott bukó alól. Ha nincs nála kaja, simán beszélget veled a lámpánál. Ha van nála kaja, siet, különben valaki éhen hal!
Futár: a pucér papucsos motorosnak csak akkor köszön, ha már az köszönt, egyébként minden normálisan protektorozott motorosoknak int. Ha a diszpécser nem küldte épp valahová, tuti lesz nála szerszám és ott a sarkon gatyába rázza a vasadat 15 perc alatt. A forma1-es mérnökök sírva könyörögnek a trükkjeiért.
Városban egy kerekező donorjelölt: nem int, mert nem látja ki jön szembe. És különben is a csajokat stíröli a távoli járdán, azok vajon figyelnek-e.
Túrásfelpakoltcuccolós: akármelyik országból is érkezett mindig/mindenkinek visszaint (sosem lehet tudni hol kell megállni szervizelni). Ha nem biccent és nem int, akkor villog.
Városi napi közlekedős: ha épp figyel, mindenképp köszön. Kanyarodás vagy kuplungolás közben minimum biccent.
Endurós városban: valamelyik gödör/járdasziget felett átrepülve mindenképp Kicsit megcifrázza egy kis akrobatikus elemmel ha jó napja van.
Speedes: kicsit megemeli az ujjait a kormányon (különben levinné a menetszél). Lerobbanva út szélén sosem látod ácsorogni a vas mellett, inkább a bozótosból kászálódva, amikor mentik ki a romját...
Csopperes: megnézi ki jön szembe, aki szimpatikus annak visszaköszön. A robogóst lenézi - pedig valamikor ő is azon kezdte, vagy még rosszabbon, apja mustársárga Mustangjával - , a speedestől egyébkén fél mert mindig megijesztik amikor elmennek mellette a nyitott dobokkal.
Hörlis: görcsösen kapaszkodik a vasba ami vagy istentelen módon rázkódik vagy épp széthullani készül alatta, ezért nem meri elengedni a kormányt. Mivel minden idegszálával azért imádkozik, hogy egyben maradjon a vas, ezért biccenteni se mer. Szimpla robogósnak nézi a futárt és a pizzást is, és káromkodik, mert nem érti, hogy tizedakkora helyen elférnek és lámpától lámpáig miért verik mindig meg... Ezért egyre nagyobb és nagyobb köbcentit vesz minden nyáron, majd amikor már elköltötte három takaros családi ház árát motorra, végül vásárol ő is egy 125-ös robeszt városi szaladgálásra.
Káférészer: kávézótól kávézóig nyomja, tangapapucsban, rövidnaciban, izompólóban gyorsulva lámpától lámpáig, rendszerint mögötte forrónaciban, miniszoknyában feszengő liba pucsít. A felszedett libuska rendszerint egyéjszakás programot képvisel, a motorosok ezt a fajtát nem tekintik motorosnak, rendszerint nem is köszönnek neki vissza (ha véletlen annak macsózásiból eszébe is jutna).
Nakedos: nyakig fullprotektoros ruhában van, és hivatásának érzi a köszönést. Rendszerint ő is fel van szerelve szerszámokkal, az utasa is jól nevelten köszön. Különben felnit pucol egész este a lánc mögött is!
Oldtimeres: valszeg otthon még tart 3-4 másik civilben használós motort és vidámságiból jár a veterán találkozókra. Mindig köszön, mindig megáll ha bajban vagy, ha OT-s rendszám van a motorján, tuti, hogy van még otthon 3-4 vasa és szerszám is lesz nála, plusz ért is hozzá.