Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Ennél nagyobb bajom soha ne legyen...

avagy birge esete a kipufogókkal.
Zéé jóvoltából a DRZ gyári kipufogót kapott, mert én azon ritka motorosok közé tartozom, akik nem ragaszkodnak hozzá, hogy 3 háztömbbel arrébb is hallják, hogy jövök, ráadásul nem hiszek a "hangos kipufogó életet ment " tételben, főleg, mióta a sportkipufogóval elütöttek.

Szóval a sportkipuf hangja szexi, dörmögő, durrogó, imádom, de 10 km egyenletes tempó után az őrületbe kerget.

A gyári viszont túl halk, mekeg, mint egy kecske, és annyira nem hallom a menetszéltől, hogy elkezdtem gyorshajtani (pedig nemtávirat már eddig is pedzegette, hogy az 50 és a 90 azért között van némi különbség).

Cserébe viszont van rajta extra feature: ha behúzom a kuplungot, a motor lopakodó üzemmódra vált:)

Kéne valami közepesen halk, dörmögős kompromisszum a kettő között:)
  • Like
Reactions: 1 person

Hozzászólások

V
Kell a gyári kipuff végébe fúrni pár extra, "hangoló" furatot, és legalább műszakin se köthetnek bele véletlenül se a sportdobba, hogy nem "street legal" :D
 
Nekem mindket motoromon gyari van es semmi gond vele.Nem vagyok hive az ilyen tuning csöveknek mert altalaban csak ront a motoron,A gyar komoly penzert kikiserletezte hogy lehetöleg minden helyzetben jo legyen.A tuning csövel meg lehet hogy 3 LE vel többet ad le de nem huz el alaprol.Ez a jobbik eset sokszor meg ront is de a hangja miatt azt hiszik sokan hogy most nagyon jo.
 
V
Vagy, mondjuk úgy, hogy azokkal a gyári injektor/porlasztó-, gyújtás-, szívócső/légszűrő(ház)-, kipufogórendszer-hangolásokkal, amiket kikísérleteztek, kiadnak egy olyan variációt, ami nagy általánosságban használható, nem produkál durva fogyasztás-értékeket, és megfelel a hatályos környezetvédelmi szabályozásoknak :) Nyilván, mint minden összetett rendszer, ez is olyan, hogy ha ész nélkül belenyúlnak egyetlen elemébe, az az egészen inkább csak rontani tud (vagy csak virtuális javulást eredményez: mondjuk a tulajnak jobban meredezik a pöcke a hangtól a gatyában, esetleg automatikusan jobban is húzza neki, mert magasabb fordulaton jobban tetszik neki, ahogy a dob szól - "a csere óta durván jobban megy" - francokat, 10ezren ment volna eddig is így, csak nem toltad neki eléggé).
Viszont.
Ettől a gyári "optimumtól", ésszel, megfelelően átgondolt módosításokkal el lehet térni úgy, hogy az adott felhasználóhoz, felhasználáshoz, testhezállóbb legyen a végeredmény. Persze, máshol meg nem lesz olyan jó... ha az a cél, hogy erős legyen alul, akkor fent nem fog úgy menni (és fordítva), ha sok lóerőt akarunk, akkor fogyasztani fog, ha hypermiling a cél, akkor meg nem lesz erős... De ez nem fog hasraütésszerűen menni, attól, hogy csak úgy beakaszt az ember egy Power Commandert, felrak egy sportszűrőt meg sportdobot, nem lesz 3 litert fogyasztó, 200Le-s Gixxer1000 K5-öse :D
 
Én sem vagyok nagy tuning-mágus, a teljesítményében nem is éreztem változást, nem is akarok ennél hangosabbat (na jó, talán egy icipicit), csak a dörmögés hiányzik belőle:( Most olyan komolytalan hangja van a korábbihoz képest - nem hangerőben, hanem hangszínben.
Egyelőre szokogatom:)

És tényleg ez legyen a legnagyobb bajom az életben.
 
Egyszer csináltam egy CM 125-t. Semmi több, 40 cm-re toldott 8-as fúró (más célból csináltam, de erre is tök jó volt), dobon átküld. Sokkal mélyebb, dörmögősebb lett, a fojtás nem lett annyival kevesebb, hogy ártson a kipuszelepnek, és még hangosabb se lett. Csak szép mélyen szólt.
Máskor egy 250-es Jawának full egyedi alu dobot csináltam, olyan brutál lett mint a gépágyú! Szerencsére a rugalmasság megmaradt, a fogyasztás is, de hangja az volt! Na az se volt egy leányálom hosszú távon.
Simsonnak nemrég csináltam egyedi fojtást. Majdnem gyári hang, kicsit más hangfekvés, de ott viszont alulról nem húz olyan szépen (pedig 51-es). De sztem jobb, mint ami benne volt: vagdalthús konzervdoboz kontra energiaitalos flakon, találomra félrészegen bicskával kiböködve...
Sztem legyen csöndes, de én is szeretem a dörmögő-brummogó hangokat.
 
Volt szerencsém nyitott kipufogó nyitott légszűrő pároshoz. Évekbe tellett mire nagyjából összehangolták őket.
És én sem bírom a hangos motorokat, viszont tényleg nem szerencsés a túl halk sem.
@birge , ha megtaláltad a köztes megoldást, szólj!
 
Igazából nem kívánok túl sok energiát feccölni a dologba, és furkálni sem szeretném a kipufogót: vagy az egyik, vagy a másik lesz a végeredmény, hacsak valami jótündér elő nem áll egy harmadikkal:) Most egy ideig a gyári van, meglátjuk, hogy megszokjuk-e egymást:)
 
V
Azon gondolkodom, melyik dobgyártónak voltak gyárilag dB-killeres megoldásai... talán a LeoVince? De, gondolom, azóta más is kitalálta már a cserélhető "furulyát" a cuccaihoz :)
Másik megoldás a Supertrapp... ők eleve olyan lamellás dobokat gyártanak, amikben a felhasználó állíthatja össze a fülének megfelelő hangot azzal, hogy többet, vagy kevesebbet szerel be belőlük. Esetleg Sima Béla, ők meg Supertrapp koppintásokat gyártanak. A legköltséghatékonyabb meg a meglévő két dobot cserélgetni, pillanatnyi lelkiállapotnak megfelelően ;):D
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
birge
Olvasás
59
Hozzászólások
18
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

birge további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére