Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

27/2014 A nagy klasszikus új ruhában

Nagy divatja van a régi klasszikus motorok újragondolásának, és ez nem csak azért lehet, mert ezek fölött a gépek fölött már eljárt az idő. Sőt! Vannak motorok, amik örökké élnek, ha megfelelően törődünk velük.

70804-1404726094-32567e7b3bc8f8156df6e022f262cafc.jpg

A Honda CX 500 egy ilyen modell. Ha csak felújítjuk, vagy ha átalakítjuk, csak jól járhatunk vele. (Egyszer nekem is volt egy pár hétig, de nem sikerült megbarátkoznom az üléspozíciójával.)
  • Like
Reactions: 3 emberek

Hozzászólások

V
Az oké... csak speciel ezt a szerencsétlen CX-et is, nem "újragondolták", hanem chopper-/scrambler-/café raceresítés címén szétvagdalják és elrontják... Ízlés kérdése, de azt nem írom, hogy elcsúnyítják, mert speciel a CX esetén ez eléggé relatív... :D

...merugye megint divathullám van. Anno, mikor még nem volt itthon elég V2, minden jobb sorsra érdemes sor4 japánból choppert/cruisert faragtak. Aztán mindenből bobbert. Mostanában meg mindenből scramblert, vagy café racert... Csak az a baj, hogy nem a sokadjára átszabott sor4-ek reinkarnálódnak többedjére, hanem a még megmaradt gyáriak... Bár, ahogy jönnek elém a hirdetések, látok egy pár olyan, idő, pénz, tudás, szándék híján megrekedt építést, ahol már annyit dolgozott a flex, hogy esélytelen épkézláb futóművet visszafaragni a wannabe chopper alá... Viszont "épített", "pár apróság és gurul", és ennek megfelelően irreális pénzt is kérnének érte...
 
előrebocsátom, hogy totál dilettáns, naiv és 1.0-ás véglény vagyok motorozás tekintetében... de soha nem voltam képes felfogni, miért kell "belerondítani" a gyárilag gyönyörű motorokba, amiknek a dizájnján, formatervezésén és mindezekkel párhuzamosan praktikusságán, használhatóságán, összességében a megjelenésén, stílusán és motorikus tulajdonságain évekig dolgoznak a gyárak megfelelő szakemberei.
Ha valaki choppert akar, miért nem vesz azt? Miért valami hasonlóból, de egészen másból kell chopperré gányolni valamit? :eek:
Értem én valahol az egyediség iránti vágyat, meg az "épített motor" különlegességét, de ezek színvonala számomra az OCC -kategóriás, megfelelő anyagi háttérrel is rendelkező motorépítő műhelyeknél kezdődik, nem a nálunk folyó saját kezűleg, vagy Buhera Bt-k által kivitelezett sufnituningoknál...

Szerintem a gyári motorok úgy szépek, ahogy vannak, nem véletlenül tervezték, dizájnolták őket évek munkájával olyanná, amilyenné. Sokan ismerik a dilimet, hogy én még tanktáskával, pláne doboztartó konzollal sem vagyok hajlandó "elcsúfítani" a gyönyörűen gyári Baglyot - pedig hát Ő csak egy naked túramotor, nem villantós szépségverseny-induló... és nekem valahogy minden ilyen átépítés végeredménye olyan öszvérszerű, toldozott-foltozott, vasvillával összehányt benyomást kelt... :no:
Ha feltétlenül egyedivé akarnám tenni a motoromat, arra meg kismillió más, az összképet nem tönkretevő megoldás létezik: a tank, az idomok egyedire fényeztetése, kormányvégsúlyok, egyedi ülés, indexek, mittomén...

Bocsánat, ha valakinek a lelkébe gázoltam volna, vagy megsértettem volna az érzékeny és tőlem eltérő ízlésű lelkét, csak leírtam a véleményemet :banya:
 
V
Namost.
Kezdődik azzal, hogy itthoni "házi" építések végeredményeként sokszor messze igényesebb, biztonságosabb, és használhatóbb megoldásokat lehet látni, mint a megfilmesített OCC-építések bármelyike :D (Főként azért, mert itthon, általában, használni is akarják az épített motorokat, nem csak annyi a cél, hogy beinduljon, menjenek vele egy próbakört, aztán kiállítsák valami aulában/elárverezzék jótékony célra, aztán az új tulaj állítsa ki az aulájába, és a motor ott rozsdáll majd szét, azzal a 3km-rel a blokkjában, amivel körbegurulták a műhelyt.)
A gyári dizájn megítélése megint csak relatív, vannak olyan jószágok, amikhez tényleg kár nyúlni, meg vannak olyanok is, amik "kívánják a flexet", annyira bumfordira sikerül 1-2 részletük. Vagy egyszerűen csak idejétmúlt, mai szemmel már nem harmonikus a formaterv, és a tulaj viszonylag kis pénzből szeretné a saját ízlésére formálni. És pl. egy többszázezres darabszámban gyártott sportmotor esetén ez nem is biztos, hogy akkora baj, főleg, ha tényleg van ízlése is, tudása is annak, aki nekiáll. Esetleg nem csak a dizájnon korszerűsít, hanem a futóműhöz is hozzányúl, rugóstagokat, villát, fékeket cserél, amivel műszakilag is tud javítani egy huszonéves technikán. Ezt sok esetben úgy is meg lehet tenni, hogy nem kell alkatrészeket módosítani, mindenféle ad-hoc megoldásokhoz nyúlni, mert pl. a gyárak is 20 éven keresztül ugyanolyan méretű kormánycsapágyakat használtak, és 1 az 1-ben belemegy a 2-3-5 éves sportmotor eleje mindenestül a 25 éves vázba :D
A valami teljesen mássá vagdalásban viszont teljesen egyetértek :) Bár annak is vannak itthon "történelmi okai" :) Egyszerűen az, hogy mikor elkezdődtek az ilyen átépítések, ezekhez az alapokhoz lehetett hozzájutni, ritka volt még a gyári V2-es japán chopper is, hát még a Harley... Nyugaton meg kihajigálták "fillérekért" a használt ős-sor4-eseiket, amikre itthon még bőven nyálat csorgattunk az MZ-k, Jawák után...
 
én akkor is egyszerűen nézem ezt, mint a faék: ha nem tetszik a motor, nem veszem meg. Ha tetszik és megveszem, nem farigcsálom át :D
Az, hogy ha valaki műszakilag korszerűsíti a motorját, számomra nem az "átépítés" kategória, én pusztán női, esztétikai szempontok alapján tudom nézni ezt a dolgot - valamint Te is ezt vetetted fel, hogy régen mindenből choppert/cruisert építettek, ma meg mindenből scramblert vagy cafe racert - szó sem volt műszaki korszerűsítésről.
Az OCC-t pedig csak azon színvonal alapján írtam, hogy ők is megtervezik összképileg, dizájnilag az egész motort és nem ötletszerűen szerelgetnek rá külön-külön jól kinéző, de összességében végül kaotikus megjelenést eredményező alkatrészeket, plusz még pénzük is van rá, hogy valóban AZT építsék meg, amit kitaláltak, ne csak egy "annak látszó" tárgyat...
De konkrétan azért is b@szta fel most ez a téma így az agyamat, mert van egy haverom, aki egy Eleminatort "építget át" éppen magának, és én hétről hétről egyre jobban borzadok el, amikor látom, hogyan megy ki egyre jobban a formájából szegény vas... mert magasabb és szélesebb kormányt tesz rá, mert előrébb viszi és kiszélesíti a lábtartót (akkor már hozzá kell barmolni a váltóhoz meg a hátsó fékhez is), mert magas háttámlát szerel rá, mert új tankot csináltat, mert másik lámpát tesz rá... kiborulok tőle... ez nekem pont az a kategória, mint gyerekkoromban, amikor a Camping biciklire a sportbringa ülését meg kormányát berhelték rá, meg a kamaszkori szarvkormányos Simsonok, aztán a felnőttkori felspoilerezett, dupla kályhacső-kipufogós Ladák... :boa: Azon a biciklin, azon a motoron azért az van, ami, mert az illik rá, az való hozzá. Nekem bántják a szememet az öszvér-járágányok, na :D
 
Kar elrontani mert originalban egyre többet ernek.Keves van mar belölük föleg jo allapotban.Egyebkent nagyon jo motorok.Nemetorszagban güllepumpe a becenevük-Magyarra forditva trágya szivattyú:D
 
Az épített motor témához csak annyit tudok hozzászólni, hogy a harmadik motorom (a guzzi t4 850 és a cx 500 után, kb. 96-ban) az volt. Mégpedig azért, mert a steedet totalkarosan 85000 ft- ért sikerült megvenni japánból. Kb. A blokkon kívül semmi nem volt rajta használható, de végül így is olcsóbban motor lett belőle, mintha egy gyárit vettem volna. Egyedi volt, szép volt, 4 évig használtam, de amikor lehetőségem volt rá - nem véletlen - gyárira cseréltem. Néha gondolatban elcsábulok valami egyedi gép felé, de az a rengeteg szopás már nem hiányzik... minél kevesebb időm van motorkzni, annàl kevesebb kedvem van azt szereléssel tölteni.
 
V
Na, az biztos... amin valami egyedi megoldás van, az legkésőbb akkor sz*pás, mikor törik-hajlik-reped, pótolni kellene, de polcról nem lehet, megint lehet menni a szakihoz, aki legyártotta, vagy megvan a rajz róla, vagy nincs, nyilván, mikor SOS kellene, akkor eltűnt, amúgy is özön a munkája, majd csak hetek múlva tudja elkezdeni, ha készen van, akkor se passzol, lehet visszavinni kiigazíttatni... Egyedi kábelkorbács, ha nem nulláról tisztességesen legyártott, hanem gyáriból hekkelt, tuti, hogy előbb-utóbb lesz benne pár rejtett gubanc, egyedi bowden pont ugyanazért, pont ugyanolyan sz*pás, mint az egyedi alkatrész...
És amúgy igen. Ha pontosan, az elejétől meg van határozva, ki van találva az irányvonal dizájnban, műszaki megoldásokban, fel vannak mérve az anyagi lehetőségek, tudja az építő/tulaj, hogy az X forintjából meddig lehet eljutni, akkor lehet a végeredmény egy minden téren sikeres építés. Akár úgy is, hogy van kezdetnek X forint, abból eljut egy köztes fázisba, ami azért motorozható, aztán, amikor lesz megint másik X, csinálja tovább.
Azért a "power cruiser" Eliminatorból choppert építeni... :eek: elég elvetemült ötlet. A végén meg majd eladja átépítve, mert oké, chopper, de mégse V2... inkább adta volna el gyáriként, vett volna akár egy 400-as Steedet, Vulcant, kis Viragot, aminek alapból közelebb van a formája a chopperekhez, és faragta volna azt... (nem mellesleg, van hozzájuk direkt rájuk gyártott magaskormány, előretolt lábtartó, sissy bar, krómsas, hínár... :D)
 
V
Amúgy megvan a Bangla Bangers sorozat a Discoveryn? Nnna, az az igazi gányolás :D Tetőlecsapás, kasztnit ad-hoc jelleggel vagdalás, flexszel-lánghegesztővel toldozgatás, "biztonsági" kormányoszlop vascsőből, mert hosszra pont kiadja... Ehhez képest bármelyik itthoni, savállóból esztergáltatott előretolt lábtartó TÜV-képes biztonsági alkatrész :D:D:D
 
Utoljára módosítva:
Anno én a Lucifair haverom CX- 500 asával tanultam motorozni, mert vizsga előtt kölcsönadta gyakorolni. Mondtam úristen, de nagy, mondta, nem baj, ha ezzel megy menni fog. Ez a CX szerintem meg valami ótvar randa nyomorék lett....
Nem mint ha a Lóóó gyári állapotában lenne, az inkább "ami kéznél volt" ikeásvas. De épp azon filózom, hogy most már egész használható, és ezer km-eket tudok már nyikkanása nélkül gurulni békességben, megérdemelne valami optikai tuningot... Mondjuk a vázhoz aki hozzányúlna annak eltördelném a mancsait, de néhány trükkös spoilerkével meg némi festéssel biztosan át lehetne alakítani a fényvarázsló motorjává....
 
V
Könyörgöm, csak café racert, meg csoppert ne faragj belőle :D:D:D
Nekem azzal a jószággal (meg a tesóival is) még mindig fixa ideám az oldschool superbike vonal... és gyakorlatilag komolyabb szerkezeti belenyúlás nélkül, a sárvédőket, ülésvonalat megváltoztatva, össze is lehetne hozni:
bike_51-small.jpg
SBKSuzuki80l-ottonero.jpg
 
Én még emlékszem amikor neked jutott eszedbe belőle, hogy café racer-t faragnál.... :D Az tuti nem lesz. Meg csopper se. :D
 
V
Á, café racer nemigen... :) Valami fentiekhez hasonlót próbáltam a gyári lámpájával, meg a sárvédők forgatásával, mert a sírás környékezett attól a csopperes, ravatalozóba való hátsó lámpától, ami visszakerült végül rá az amortizációból kifolyólag... ha előre tudom, esküszöm, inkább elfelejtem visszaadni:D:D:D
 
...és kiráz a hideg ezektől a fajta farokidomoktól! :D Hát hogy néznek ki nyomorékok? Mint akit fenékbe rúgtak és úgy maradt rúgás közben! :D
 
V
:eek::confused::üss:

Mégiscsak csopper lesz a végén belőle... főleg, ha még a kormányt is elkezded keskenynek-alacsonynak érezni, meg rájössz, hogy kéne egy pihenő lábtartó a bokád miatt... :D:D:D:D:D
 
Csopper se lesz. :D A bokám túl van a krízisen, hónaljat meg nem kell szárítsak, mert szoktam fürdeni :D
 
V
Ehh, nem tudok fotosoppolni, úgy meg tudnám mutatni, mire gondolok. De valami hasonló megoldásra, mint amit a legutóbb árult GSX-re sikerült összehozni, csak még egy kicsit javított ülésvonallal (nagyjából úgy, mint a fenti képeken - főleg, mint a piroson), viszont farokidom helyett különálló lámpával:
71190-1404992125-2e577bbc0dc3f397befb7a304ddd3287.jpg
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
NaNa
Olvasás
3,544
Hozzászólások
58
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

NaNa további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére