Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Közel négy éve kaptam Miki haveromtól,újfent átolvasva egyre jobban egyetértek....:) (szerző:Gróf Művek)

Pubertáskori zavarok, vészes vetélkedők, avagy: antimotorosként, közel az egymillió km-hez.


Tudják, ha az embernek van egy barátja, akit sikeresen behülyített a motorozás mákonyával, még akkor is felelősnek érzi magát érte, ha már a hatszázadik túrát bonyolítjuk együtt, félmillió kilométerrel a hátunk mögött. Jelenleg erről még szó sincs, emberünk mintegy komoly 800 km-en van túl motorral. Ehhez képest "örömteli" levelet kaptam tőle a minap, mely felért egy "győzelmi" jelentéssel: 38 km 14 perc (!!) alatt mellék- illetve két számjegyű, kamion-járta nyomvályús közúton, a hülye, ostoba, stb.stb.autósok úgy ott hagyása a lámpánál, mint a ....., a gyenge 93 lóerős motor, ami egy ...(mindenki képzeljen olyan jelzőt ide, amit az ízlése már nem nagyon engedne meg), amúgy mit javaslok ehelyett a szutyadék helyett, 240-nél már "végre" érdekes az autópálya, és így tovább, oldalakon keresztül.
Olyan választ lőttem vissza, hogy füstölt a klaviatúra, egyelőre még épp hogy beszélő viszonyban vagyunk. Az életben nem írtam még olyasmit, hogy "ha bekövetkezik temetésed, az érthető baráti szomorúság mellett jó adag megkönnyebbülést is érzek majd, tudván, hogy a továbbiakban legalább a többiek megmenekülnek egy potenciális őrülttől". Túlzás lett volna ?

Ahová nézek, kis hazánk lábszagú keletisége, éretlensége, reményvesztett gyermetegsége szinte tapintható, ha egy motorkerékpár - akár csak mint téma, vágyálom - felbukkan, vagy ha motorosként az ember megjelenik. Isten háta mögötti falvak helyi lakosai könyörögve kérlelnek, hogy "húzzak már oda neki" - hogy mitől igazi kéj ez, ha agyonütnek sem tudom megérteni - , ezt mutatják kapualjakban, tereken, úton útfélen. Ugyanez a fővárosban sem zajlik másként, az Astoriánál egyenest megkérdezték a minap: motoros vagyok e egyáltalán, ha egyszer a válaszom az erre a nyilvánvaló ostobaságra: nem, eszemben sincs terhelés nélkül pörgetni meg üvöltetni a motoromat, pláne nem a város közepén. Sokan az "életforma" álcája alatt mindent motorjukba ölve tengetik életüket a kuporgatva otthon kucorgó heti robot monotóniájában, hogy egyszer majd , végre legyen EGYETLEN olyan hétvége az évben, amikor a szomszéd faluban megmutathatják a - sokszor több tízéves - "vasat", mint sajátos identitásuk egyre roggyantabb kifejezőjét, vagy komolyabb műszaki zavarok nélkül próbáljanak hősiesen eljutni egy nem túl távoli motorostalálkozóra. (Hogy eközben hány könyv áll a nappaliban - ha áll - , vagy épp mit keresnek célpontként az interneten,mi a legfőbb beszédtéma,milyen a világkép, van e egyáltalán, inkább ne firtassuk. Életünk vezérműláncának megvétele több hónapos project, de a "motoros életérzés" csak megér ennyit, nemde ? ) A megérzésen alapuló karbantartás-zsenik, az utángyártott "csodák", a hihetetlen futamidejű, dokumentálatlan, ex-has tartós tesztek, a vásárlás közbeni garantált átverések hazája vagyunk, az otthon álló, mértéken felül terpeszkedő hitelcsodáké, melyekkel már nem marad pénz akárcsak egy komolyabb túrára sem, "de még kétszázötvenet is tud haver", a tréleren odacipelt, és a találkozótól pár kilométerre hősiesen beindított "kultusz-Harley-ké", a Nyugati tér két utcasarkot egykerekező, motorbőgető fajankóié.
Jogos a kérdés: mi az, amitől motoros lesz a magyar motoros, és mondjuk miért nem érdekes, hogy az Opelos vagy a Toyotás Opelos vagy Toyotás e ? Kéri e valaha is egy falu fiatal törzsközönsége, hogy "lépj már oda neki haver", és felbőg e az Opel Astra, mert csak ettől futkos végre jóleső hideg az emberek hátán? . Miért számít egyáltalán, motoros e valaki vagy sem ? Miért ÜGY? Sokat töprengek rajta az utóbbi időben: ugyan, mennyivel vagyok több vagy más a többi közlekedőhöz képest azáltal, hogy motoron közlekedem, és ugyan miért tartanám magam többnek vagy másnak csak ezért ? Melyek azok az előjogok, melyeket vindikálnom kell magamnak, hogy végre az legyek vagy annak hihessem magam ? Mekkora motorhang-vágy kellene bennem pl. ahhoz, hogy végre feltámadjon bennem az ősmacsó, igaz-motoros szittya-vér, és azt érezzem: ugyan gyalog fabatkát sem érek, 30 méter után már zihálok mint a gőzmozdony, de most, hogy végre felültem erre a 120 kiló acél-titán-alumínium TÁRGYRA, végre megvagyok én magam is, magamnak. S ugyan, milyen folyamat végén érezhetném igazán, hogy életem egyetlen igaz értelme csakis a valahonnan valahova való ELJUTÁS - a motorozás - lehet, maga a haladás, önmagában, anélkül, hogy e folyamat két vége egyáltalán bármikor is szóba kerülne ? (Hogy életem utolsó útját - a temetőit - hogy fogom megemészteni motorosként, tudván, hogy immár visszavonhatatlanul CÉLBA ÉRTEM, hogy nincs TOVÁBB - ,nos, ebbe bele se merek gondolni. Egy IGAZI motorosnak - aki ugye a jelek szerint nem én vagyok - maga lehet a katasztrófa.)

Mindazok alapján, amit az eddigi években "motoros elvárás terén" tapasztaltam, nyugodtan megállapíthatom: NEM vagyok motoros, sőt, nem is válok soha azzá, mi több: egyre távolabb sodródom a magyar "motoros társadalom" igazi krémjétől. Nézzük a lesújtó tényeket. Van egy 250 ccm-es gépem, melynek fenntartása, bár nehéz, de még lehetséges, olykor egy-egy túra nyugodtan becsúszhat. Nem több és nem nagyobb motor annál, mint ami kell, és mivel nem vagyok krőzus, sokoldalú, utazó, munka- terepmotor egyszerre. Nem járok motorostalálkozókra, tk. azért, mert nincs klasszikus zene vagy jó jazz, motort szaglászni meg máshol is tud az ember, ingyen. Kis Yamahámmal 115-tel megyünk maximum, ugyan mehetnénk 145-tel is, de nem tesszük mert sajnálnám. Reggeltől estig a motoromon ülök, azzal dolgozom. Százzal megyek a Szentendrein,imádom a vágtatást, de csak ha lehet. Ha nem, annyival haladunk, amennyivel biztonságosnak tartom. Nincs sportkipufogóm hogy 6 km-ről halljanak, de mivel tudom hogy nem hallanak, nem is hiányzik. Nem akarom, hogy a hang miatt ügy legyen az, hogy - amúgy - közlekedem. Ez, főleg este, nem tartozik senkire. Derűsen visszaintegetek az autósoknak, akik közül immár SZINTE MINDENKI helyet ad, odébb húzódik, segít, figyel, vigyáz, annak ellenére hogy halkan jövök. Ha nem férek el, megvárom, amíg el fogok férni. Nem volt még olyan, hogy akár busz vagy kamion ne próbált volna segíteni, látva, hogy - ha nincs más megoldás - türelmesen várakozom. Nem töröm le a tükröket, ha nagy ritkán mégis megérintem egyik-másikat, azonnal megállok és visszaigazítom, elnézést kérve. Tükör-letörés vagy sérülés az elmúlt 240 e km alatt nem fordult elő.
S a legfurcsább, hogy ENNEK ELLENÉRE, ennyi anti-motoros vonásom csődtömegében hihetetlenül élvezem a motorozást, a virtuóz, elegáns cikázást az autók között, a futármunkámat, az elmúlt 16 év alatt felfedezett tájak, országok emlékét, a hétvégi tekergéseket a haverokkal - már aki persze normális. Várom a hétfő reggelt, amikor megjön az első cím. Ha elromlik valami a gépemen, én magam is betegnek érzem magam, ha valahol zizeg valami, addig keressük az okot, amíg újra nincs rendben minden ismét.
Nem mindig intek vissza a szembe jövő motorosoknak, mert ezzel az erővel a szőkék vagy a kék szeműek is integethetnének egymásnak, nem is beszélve a Swiftesekről vagy az Astrásokról.. Tehát láthatóan NEM vagyok motoros, nem állítok fel rekordokat, nem nyelezem le tiltásig,nem vagyok a "brancs" tagja.

Csak motorozom, 1994 óta közel az egymillió kilométerhez, ez idő alatt összesen négy, semmilyen testi, és csak felületes motorsérülést okozó koccanásos balesettel.
Mindezekkel együtt is bajban vagyok. Hogy a fenébe magyarázhatnám el rekordjavító, pubertáskori sebeséglázban szenvedő 800 km-es ifjú Barátomnak, hogy ezt a közel egymilliót is ÉLVEZNI lehetett, minden anti-motoros vonása ellenére is ? El tudja ezt egyáltalán képzelni bárki is, aki - ahogyan én a jelek szerint NEM - tényleg IGAZI, MAGYAR, BELEVALÓ motoros ?
Hol ronthattam el magam... ennyire ?

GM :)))))
  • Like
Reactions: 7 emberek

Hozzászólások

Nehez ra valaszt adni nem isprobalom meg mert sajnos azt latom otthon nagyon sok motoros ilyen.
Lehet en is anti motoros vagyok?A motorjaimon van alapjarat gyari kipufoggo van rajtuk.Igaz gumi fekbetet az uj nem motorozok poloban strandpapucsban.
 
Én ugyan hitelre vettem, de kevesebb, mint egy év és ténylegesen az enyém lesz, addigra már a gyerek is otthon maradhat az apjával, míg én egyedül motorozgatok, valamint úgy tervezem, együtt öregszem meg a vassal. Találkozó engem sem vonz, városba csak akkor megyek vele, ha nagyon muszáj (nem oda való). Az írásod pedig elgondolkodtató. Köszönöm!
 
Ehehe, szerintem a Gróf a divatmajmokról írt, nem a motorosokról. Eszembe jut a két-három évvel ezelőtti sztori erről a típusról. :D Állok a lámpánál a Lóóóval, megáll mellettem egy díszesre varrott, trikós-tökhéjas macsó valami puccos krómcsodával, és vigyorog. Potenciális díszhím ivarzótársat keres arckifejezéssel. Kérdi kedvesen hová megyek motorozni. Nézek rá ostobán, egyszerűen nem értettem a kérdést. Kérdi még egyszer, merrefelé mész most motorozni, Visegrád, Dobogókő, hová jársz motorozni? Ekkor felnyihogtam nem túl diszkréten és megválaszoltam a kérdést: én motorral járok, és nem motorozni járok.
A következő lámpánál már nem barátkozott, inkább áthúzott a piroson macsó módra...
:D
 
T
Jó cikk, az antimotorosok szemszögéből :)
A motorozás számomra sem valami misztikum, a motor pedig nem több, mint egy jármű. Szeretem ugyan a sebességet, de inkább a haladás érdekel.
A minap benn Bécsben egy pirosnál mellém gurult egy naaagy zöld kawás fiúka. Már messziről hallottam, hogy jön. Megállt mellettem, póló-rövidgatya-papucs, jelentőségteljesen odafordult, és boldogan biccegetett. Aztán alaposan végigmért, de én inkább a lámpát bámultam, nem foglalkoztam vele. Tette-vette magát a f@szhosszabbítóján, rákönyökölt a tankra, próbált nagyon menően kinézni. Zöldnél én indultam előbb, mert annyira el volt foglalva azzal, hogy vajon mennyien nézik őt, hogy nem reagált a lámpaváltásra. Örültem, hogy leszakadt.
Pár km-rel odébb, már az autópálya városi szakaszán kénytelen voltam félreállni, valami bogár kotorászott a sisakomban. Elromlott a vészvillogóm, így csak jobbra indexeltem, és ülve maradtam. 2 percen belül mögém kanyarodott egy motoros, már gurultában kitette a vészvillogót. Addigra én már visszavettem a sisakot. Egy fiatal férfi volt, de nem olyan suttyó, és rendesen fel volt öltözve. Aggódó tekintettel megkérdezte, hogy "It's all right?" Mondom "Ja, habe etwas in Helm gehabt..." Addig állt mögöttem vészvillogózva, amíg felöltöztem, aztán továbbállt.
A kawás fiú biztos nem állt volna meg...
 
Ez a ki az igazi motoros vagy ki nem folyamatosan téma. És ami a legfurcsább, hogy leginkább a kezdők szokták firtatni... nyilván valamiféle teljesítményhez akarják kötni, hogy végre befogadja őket is a motoros társadalom.
Azok, akiknek ez életforma, vagy egy olyan szerelem, amit nem azért csinálnak, hogy mások mit szólnak hozzá, azoknak nem számít, hogy mások motorosnak tartják-e őket vagy sem.

És egyébként valószínűleg ez utóbbiakat sokkal inkább motorosnak tartja a közvélemény, mint az előbbieket.
 
Az ilyenek miatt van az hogy egy motoros halalahoz a következö hozzaszolas volt.
"Eggyel kevesebb buzi/szaguldozo"
 
T
Ma reggel, szakadó esőben, a kedvenc kutamon kedvenc kutasaim csak mosolyogtak, hogy milyen klassz motorozós idő van :) Mondom: ez csak víz :) De azért a lelkemre kötötték, hogy óvatosan vezessek :sze:
Ugyanitt kb. január végén egy reggel, az előttem fizető autós hátrafordult, meglátott teljes menetfelszerelésben, és fejcsóválva azt mondta: "Őrült motorosok..." Én meg olyan WTF-arckifejezéssel válaszoltam: "Valamivel közlekedni kell..."
Egy alkalommal télen autóval tankoltam, bent a Jancsi nevű kedvenc kutasom volt (ő is motorozik, illetve úgy mondanám: van egy motorja :) ). Köszöntem, és mondtam neki valami vicceset. Ő meg csak nézett olyan furán, nem tudta, hova tegyen. Akkor esett le, hogy még SOHA nem látott sisak nélkül, és civilben. Erre bemutatkoztam neki, hogy én vagyok a BMW-s lány :D
 
Tényleg érdekes ez a téma :cigi2:
Röviden azt mondanám, hogy a személyes érettségtől, vagy inkább a személyiséged érettségétől függ az, hogy mitől motorozás számodra a motorozás.

Az elején szerintem törvényszerűen a sebesség, a teljesítmény nagy szerepet játszik, aztán ez átalakul -vagy nem- a motorozás szeretetébe, és a "hülye motorosok" szánásába :boa:

Nekem tényleg az volt a tapasztalatom, hogy "a motorosok jó emberek", mert Benneteket ismertelek meg először. Mindenki elégedett volt a társaságban a"normál méretű" fütykösével. (Eme állítás nem azt hivatott mondani, hogy átlagos méreteink vannak, sőt:bang: ;))
Viszont Sirokon sikerült meglátnom a másik oldal képviselőit, így sajnos össze is dőlt bennem az előzőleg említett tapasztalat első része, miszerint nem minden motoros jó arc.

Az a tapasztalat amit szintén említesz pedig majdnem letaglózott, miszerint a falvakban a gyerkőcök nagy mozdulatokkal mutatják az elhaladásunkkor, hogy húzzuk oda neki. A motoros találkozóra vezető úton ennek nem is tulajdonítottam nagy jelentőséget, mert azt hittem csak arra felé szokás. De nem. :heureka:
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
zéé77
Olvasás
772
Hozzászólások
20
Utolsó frissítés

Tagok Blogjai további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére