Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Tolatóradar, de minek?

Leszögezem, hogy a hagyományos dolgok híve vagyok annak ellenére, hogy bírom, és általában használni is tudom a modern kütyüket.

A GPS helyett pl. szívesebben nézem a térképet, mert jobban el tudom helyezni magam térben és időben, ha süt a nap, el tudom dönteni, merre van észak és dél, és úgy gondolom, hogy a navi csak elbutít, mert leegyszerűsíti a dolgomat. Ha végképp nem tudom, hogy hova kell menni a városban, bekapcsolom, és aztán versenyzek vele, mert én mindig tudok egy rövidebb vagy gyorsabb utat. Jó játék.

Kb. két hónapja - nem úsztuk meg, pedig már évek óta ellenálltunk a kísértésnek - be kellett ruháznunk egy családi autóba. Hiába 12 éves, olyan modern technikák vannak ebben a kombiban, amik eddig a Suzuki Swiftből sosem hiányoztak.

69482-1400267711-e4fcace7005b88513b9fe1b654b5f71f.jpg

Ez a kép akkor készült, amikor még volt fű az udvarunkban - februárban.
Mikor először mentünk együtt az új kocsival családilag, a férjem vezetés közben magyarázta, mi hogy működik rajta. Van ülésfűtés meg klíma, és az utolsó volt a tolatóradar, amit a kispesti lakótelep parkolójában mutatott be: "...ahogy közeledsz a tereptárgyhoz, először lassabban, aztán egyre gyorsabban pittyeg a radar..." - Pip-pip-pip... Bamm... A parkoló oszlopát épp a sárvédő közepével koccoltuk le, mert ott pont nem érzékelte a radar. Csak egy egész kicsi horpadás lett rajta, de akkor is rossz érzés volt a gyönyörű állapotú, "új" autónkat így látni.

Persze röhögtem rajta, és kifejtettem ismét az elméletem, hogy ez mekkora hülyeség, hogy a mai autókat úgy gyártják direkt, hogy ne láss ki belőlük, egyre feljebb húzzák az oldalvonalat, és a hátsó ablak is olyan, mint egy topchoppolt hot rod, hogy mindenképp kelljen a radar. Az ember már olyan kényelmes lesz, hogy hátra sem fordul, hogy megnézze, hogy van-e a kocsi mögött valami, mert majd úgyis jelez az.

Aztán persze én következtem. Végre kipróbálhattam én is az új kocsit. Persze óvatosan álltam neki, azért mégis másfélszer akkora, mint Swift, amihez az utóbbi tíz (vagy inkább húsz) évben hozzászoktam.

És elérkezett a pillanat, amikor tolatnom kellett. Mentségemre legyen mondva, hogy megszokásból hátra is néztem, de nem láttam semmit, szóval elindultam (amúgy még a hátramenetet is alig találtam meg első alkalommal). A radar nem pittyegett, úgyhogy gurultam hátrafelé szép lassan, majd egy igen csúnya Bamm következett. Olyan karistolós, festékleszedős bammm...

Aztakurva...

Egy fél méteres betonoszlopnak tolattam neki, ami a lökhárító oldaláról húzta le a fényezést. A radar persze nem jelzett, mert az oldalra nem látott el... Most akkor mi a megoldás, a minden oldalon elhelyezett tolatókamera?
  • Like
Reactions: 2 emberek

Hozzászólások

Amikor kis Peugeotom volt, azt is féltettem, de mióta átültem a családi, egyterű Touranba, mégjobban fosok, mert mégnagyobb és annyira se látok ki belőle.
Nővérem persze ugat velem, hogy miért tolatgatok be lassan stb., de tegyük hozzá, hogy még egy autót se törtem meg, amíg tesókám már kb. hatot...
A lényeg, hogy teherautó után olyan csodaszépen megtanultam tolatva parkolni, hogy az már művészet. Bármit megcsinálok már a tükrökből, pedig fele akkorák sincsenek, mint a 12 tonnáson :D
 
Amúgy a Touranban is van tolatóradar, de kikapcsoltam, mert idegesít :D Főleg, hogy valami beszart rajta, mert random autópályán is bepittyegett, mikor sehol semmi és senki nem volt. Very interesting...
 
Nem dicsekvés, csak ne nézz hátra. Max amíg felméred a terepet. Rájöttem, hogy rohadtul megtud téveszteni. Sose hittem, hogy tükörből bármit meglehet oldani, mert nem tudtam hogyan kell.
 
De könnyű megtanulni személyen is, csak senki nem mutatta előtte. Ugye teherautón alapból látod a hátsó kerekeket. Na ez a lényeg, ha kanyarodnod kell hátrafele. Ha a hátsó kerék elhagyta a melletted lévő objektumot, ami mellé akarsz állni, akkor szedheted is a kormányt, mert már nem tarolhatod. Na de szar leírni. Gyakorlatban jobb :D
Bocsánat a kotyogásért. Sajna a véremben van a mindenbe beleszólás, de mindig a jóindulat vezérel :)
 
Több érzékelő kell a tolatóradarba. :) Enyém lát oldalra is, röhögök is, amikor minden beállásnál bepittyeg a fűnyíróra, ami mellett elmegyek. Előtte nem volt, de szeretem, most már fura lenne, ha nem volna. Jó az, ha észrevesz olyat, amit te nem láthatsz. Állhat az ember mögött kutya, kisgyerek, akármi.
 
Vicces, amikor a mögötted rohangáló emberekre pittyeg a technika :cool: Apám is tökélyre fejlesztette a radar kijátszását, mert tudja hogy mennyi sípolás és csík az ami még belefér. Meg amúgy tud is vezetni. Ő azelőtt mindig úgy tolatott, hogy kinyitotta az ajtót, hogy jobban lásson hátra. Néha még most is.

Amúgy meg legalább felavattátok, nagyobb baja ne legyen a kocsinak :flover:
 
L
A megoldás a megszokás. A mi " új" autónkat azt hittem sose fogon tudni vezetni. Kicsik a tükrök, viszont nagyítanak mint állat. Nem tudni mi milyen messze van, csak tudom, hogy van ott valami. Hosszú a hátulja, tudni kell mit látsz a tülörben mire vissza kell szedni a kormányt. A járdaszegélyt átni esélytelen.
Néhány tíz parkolás és menni fog radar és forgolódás nélkül. Csak maradjon elég festék és elem. A félméteres betonokat meg erőből kell megoldani.
http://nagycsatt.postr.hu/megerte :D
Amúgy milyen autótok van? Kombi Modeo vagy Fókusz? Dizel vagy benzines?
 
Utoljára módosítva:
L
ekime6 Tegnap 21:51-kor
Hát igen, teherautón nincs mese, csak tükörből lehet parkolni. Ott nem lehet forgolódni, nézelődni mert nincs hova. Engem is ott tanítottak meg tükörből parkolni. :)
Egyszer én is kidöntöttem valami hivatal jegy automatáját. A marhák rászerelték egy egy méteres csöre egy nagy kapu közepén. Y ban forgolódtam és nekitolattam. Szívbaj rámjöt, de mondtak, ne aggódjak, két naponta lökik fel és felállították.
Ha már tolató kütyü kell, akkor tolató kamera. Ma már filléres cucc.
 
Utoljára módosítva:
L
Az jó. Olyat mi is akartunk, de nem volt. Mindenhol a dízeleket nyomják, nem véletlenül. Sok sikert hozzá! :)
 
Az elektronika a teljes emberi figyelmet és döntésképességet még egy ideig nem fogja tudni pótolni...
 
Egyenlőre nagyon elégedettek vagyunk vele. Úgy megy, mint az álom, és nagyon kényelmes is. Itt a Rákosi úton volt még egy fekete a kereskedésben..
 
Mi feketét nem akartunk... a fehér a favorit nálunk kocsiban, de ez a kék azért elég szép szín. A feketét meghagytuk neked.
 
Utoljára módosítva:
L
Ó köszi! :) Mondjuk én sem a színre gondoltam, hanem a tipusra. Feketét én sem vennék. Állítólag nyáron kazánná válik. Még a légkondi is kudarcot vallhat. Egy ilyen kéket vagy egy ezüst színűt választanék majd. Egyelőre az autóvásárlás lehetősége nem fenyeget.
 
V
Nincs gond a fekete autóval nyáron se. Legalábbis a fekete Mondeo 2 teljesen jól bírja... :) Annyi, hogy mikor álló helyben felmelegedett, pár percig menet közben lehúzott első ablakoknál járatom a klímát, amíg át nem járja az autót egy kicsit frissebb-hűvösebb levegő, meg a szellőzőrendszer át nem hűl. Utána ablak fel, klíma max. hűtésre, és rendben vagyunk :)
 
V
A nagy autóra meg az a trükk, hogy mikor tolatsz, lejjebb állítod úgy a tükröket, hogy az autó sarkait lásd (meg a hátsó éleket). Ebből a Mondeoból amúgy még pont istenesen ki lehet látni, az újabbaknál lett divat a lőrés-ablak... :)
 
Igen, nem is tetszik az újabb Mondeo annyira. És Suzukiból is 2002-es van, mert az is még ez a nekem tetsző forma... Nem jönnek be ezek az új buborék kocsik lőrés ablakokkal.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
NaNa
Olvasás
2,422
Hozzászólások
48
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

NaNa további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére