Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Benzincsap strikes again

Úgy fest, a benzincsapokkal nem csak nekem van problémám: a vizsgaállomáson a srác teljesen odáig volt a DRZ-ért, hogy "végre egy motorszabású motort hoznak hozzánk... ráadásul egy csaj vezeti!" - és hosszan áradozott róla, hogy ő is DRZ-ket nézeget és hogy ez milyen jó kis motor. Miután a formaságokkal megvoltunk szólt, hogy áttekerte a benzincsapot tartalékra, mert fogytán a nafta.

Beindítom, melegítem, visszatolom a szívatót, leáll. Oké, biztos túl hamar toltam vissza, eljátsszuk még egyszer. Megint leáll. Harmadszorra már nem is indul. Se szívatóval, se anélkül. A srác a haverja segítségével betolja nekem, imádkozva, benzinkímélő üzemmódban elgurulok vele a benzinkútig, megitatom... és akkor láttam, hogy ez a szakértő tartalékRÓL áttekerte rendes állásba a csapot. Csoda, hogy szegény motor megmakacsolta magát?

Kis híján egy héten belül másodszor* is rászolgáltam az aláírásomra: "a birge, aki benzin nélkül is tud motorozni. Simán eltolja az úticélig."

*Múlt kedden nemtávirat motorját loptam el és elfelejtett szólni, hogy tartalékon van - én meg nem is néztem. Hazafelé, szürkületben, kivilágítatlan útszakaszon a kanyar utáni felüljárón felfelé fogyott ki a benzin. Még jó, hogy csak 150 kiló a drága: nekiveselkedtem és feltoltam. Eközben reméltem, hogy
a. a kanyarból kivágó autók és buszok időben észrevesznek (világítást azért rajtahagytam) és nem csapnak el 90nel
b. ha már alaposan megszemlélik a premier plánban elhelyezett fenekemet, legalább tetszik nekik.

Szerencsére a felüljáró tetejétől már ráültem és elgurultunk egészen a legközelebbi piros lámpáig, onnan már csak 100 méter a benzinkút.. persze megint felfelé:)
  • Like
Reactions: 2 emberek

Hozzászólások

V
Ha legközelebb motort cserélsz, vedd fel a követelmények listájába nagy betűkkel: NE LEGYEN RAJTA BENZINCSAP! :D
 
És ígérd meg magadnak, hogy a más benzincsapjára meg ránézel :D Bár az se jelent túl sokat, ha nincs ráírva semmi.... :D
Ehehe, én meg nem tudom követni ha nincs ráírva a csap mellé, hogy épp milyen állásban van, mert minden motoron összevissza.... Szóval most, hogy a Lóóó benzincsapja rendbe lett téve, pont fordítva van tartalékon mint eddig, de a a Wifin megint másként és asszem most az Ubi pont olyan mint a Lóóóé volt, vagy ahogy most van.... a frac tudja ezt követni... :D :D :D
 
En ezt ugy oldom meg hogy sohasem kapcsolom tartalekra.Tudom kb mennyit megy el a tartalekig es akkor tankolok.Azert sem szeretem a tartalek allast mert a szemet lemegy a tankaljara es tartalekon nem megy rendesen a motor keves benzint kap.Ha a csap szuröje nem tökeletes el is tud dugulni.
 
Nekem eddig kétszer kellett tartlékra raknom pegazust, mert alapból én is még tartalék előtt tankolok, minek fárasszam magam és a vasam is a tekergetéssel ?!
 
L
Jó dolog az a benzincsap. Az autómon nincs benzin csap, le is állt az Árpád hídon. Egy taxis hozott benyát. :D
 
Utoljára módosítva:
V
:)
Trabanton kívül, más autóban még nem láttam benzincsapot:) A sajátommal úgy szoktam, hogy ha kigyullad a lámpa, 50km-en belül rátankolok. Sz*r dolog lenne másfél tonnát tologatni... :D
 
Szöcskének megbízhatatlan a km-órája (de legalább már értem, miért megyek 30al a Bécsi úton:)), így aktívan használva van a tartalék, mert soha nem tudom, hogy _igazából_ mennyit mentem a legutóbbi tankolás óta.
 
En inkabb tankolni szoktam minzhhogy 30-al menjek:D
 
Utoljára módosítva:
V
Mondjuk erre lehet, hogy nem az állandóan tartalékon járatás, hanem a km-óra rendbetétele lenne a megoldás... több okból sem túl előnyös, ha nem tudod a valós futását a motornak. Kezdve azzal, hogy csak saccolni tudod a szervizperiódusokat...
Az enduro változatból lett átépítve a motorod supermotová? Mert akkor lehet egyszerűen annyi a megoldás, ha az első kerékről megy a km-óra hajtása, hogy rá kell tenni a supermoto km-óra meghajtóját... ha rajta maradt a nagyobb, enduro-kerékhez való lehajtás, az okozhat ilyen mókát. Vagy ha kislánckerékről megy, és mások a fogaskerék-méretek a két változaton...
Vagy simán csak rá kell rakni egy digitális bicikli-órát, és arról nézni a sebességet, meg annak figyelni a számlálóját :D
 
Természetesen a km-óra rendbe lesz téve, csak egyelőre a gumi- és lánccsere fontosabb volt:) Elég horror-árat mondtak a km-óra alkatrészre, körülnézek inkább máshol egyelőre. Amúgy én a supermoto-szettel vettem, mert az enduroról még ennyire sem ért le a lábam, de valószínűleg annak a meghajtója van benne:)
Természetesen nem 30al közlekedem, csak a km-óra mutat 30at;) elég rabszodikusan mér, ez akkor tűnt fel, amikor megelőztem egy kocsit a Bécsi úton és az óra szerint 30 km/h-val mentem. Azóta gyanakszom, hogy valami nem kerek:D
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
birge
Olvasás
179
Hozzászólások
22
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

birge további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére