Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

08/2014 105.000

Tudom,nem túl mély gondolatokat ébresztő,vagy elgondolkodtató mondanivalója van eme fotóblogomnak,de hát egyszerű embör lennék magam is. :D Mindenesetre amivel holnap "játszani" fogok,az szerintem minden motorosnak megnyugtató érzést ad,amikor maga is elvégzi a saját motorján az időszakos karbantartásokat. A képről ugyan lemaradt a mosható levegőszűrő szennyeződéseit eltávolító tisztítófolyadék és az olajozó spray,de már nem volt kedvem új fotót készíteni azokkal is. :)

Csatolás megtekintése 14942
  • Like
Reactions: 5 emberek

Hozzászólások

V
Lehet, elektronikus indexrelét, aminek mindegy a terhelés, ugyanúgy villog.
Én se akartam söntökkel szórakozni, mikor indexeket cseréltem, úgyhogy vettem mini izzós indexeket... most meg szívok, mert a tartalék izzó egy ezres bele darabja... :eek: Viszont legalább nem kell sűrűn, most is csak azért szívtam vele, mert elejtettem a betonpadlóra kontakthiba-megszüntetés közben...:(
 
Van egy csaj ismerösöm egy 1150 es BMW-je van es most vasarnap fordult az oraja 180 ezer kilometerre.Ezalatt l ket akku lett benne cserelve a normalis karbantartas mellett.
 
Utoljára módosítva:
Már megkérdeztem, kapok hozzá jó relét, de nem tudtam hogy a régivel is mehet (féltem valami baja lesz, mert csak annyit mondtak hogy másik kell hozzzá) , szóval köszi hogy ezt megosztottátok. Amúgy a relé nincs túl hozzáférhető helyen, a hátsó müanyagidom alatt van, aminek a levételéhez elösször le kell szerelnem a hátsó doboztartót (a hozzácsavarozott oldalsó doboztartóval ami miatt a hátsó lábtartók is lejönnek, majd a két oldalsó-középső müanyagburkolatot félig lecsavarozni és csak ezután jön le a hátsó müanyag. Szóval inkább elmegyek holnap kocsival a boltba, aztán haza, mert most szétszedve hagytam a kicsikét. :)
Kerestem amúgy neten haynes féle könyvet a kis cb500-amhoz. De kb annyira bukkantam a nagy keresgélés között hogy állítólag csak 2001-ig gyártották a kicsikét, pedig az enyém 2003-as?!?!?!?!?! Aztán persze arra is rájöttem, hogy az én angolom baromi kevés lenne egy motorkarbantartásról szóló angol könyv megértéséhez, szóval amúgy is hülyeség. Viszont készítek majd fotóblogot az olajcseréről, és felrakom minden leányzó okulására :D
 
L
Már a motoromra is akartam, amikor meglöktek, most az autómra keresek féklámpa villogtatót. Legalábbis a középső lámpához. Állítólag -és szerintem is- praktikus, mert az emberek van, hogy nem veszik észre, hogy féklámpát látnak és nem helyzetjelzőt. Ezért fordulhat elő például, hogy autópályán belerongyolnak az előttük levőbe mert nem veszik az adást, hogy előttük állnak vagy fékeznek az emberek. Ha villog egyrészt szokatlan és sokkal feltűnőbb.
 
Utoljára módosítva:
Poén de az 1-100W-os relé sem volt jó a ledes indexeimhez. Én nem jöttem volna rá, de bátyus hamar kiderítette, hogy még 1W-nál is kevesebb a ledek felvétele (csak a 4-nek együtt lenne annyi) és így ahhoz hogy működjön plussz ellenállást kellene beépíteni. Na mivel ez nem volt kéznél mindkét oldali indexelési körbe bekötött bátyus egy-egy plussz picike izzót amit a motor fenekében rejtettünk el. Így most működik az indexem, de a motor feneke is villog kicsit a müanyagon keresztül :D
Majd egyszer veszek ám tényleg jó indexeket amik tetszenek is, meg azért elég nagyok és erős fényűek is, mert ezek most picikék ám... Dehát most megint szerelőre várok hogy az első fékemet megjavítsa, ő meg az alkatrészre vár.... :((
 
V
Mi baja van már megint a fékednek? :eek:

A LED-es index meg ilyen... mA-es nagyságrendű az áramfelvétele, még az 1W is legalább 100mA-rel lenne meg neki, de darabonként jó, ha felvesz néhány 10-et... Elektronikus relét szoktak hozzá betenni, annak az egynek mindegy, hogy mekkora a terhelés rajta. Vagy marad a műterhelés... Az izzókra meg lehetne pl. fekete zsugorcsövet húzni, az hőálló is, meg átlátszani se látszik át. De gondolom, már mindegy, emiatt nem fogjátok még egyszer szétbontani :)
 
Nem kell szétbontani miatta, az ülés alatt hátranyúlva simán kihúzom a zsinórok végén lógó izzókat :D Lehet majd megcsinálom ha legközelebb bátyus zsugorcsőkészletéhez férek :D
köszi a tippet...
Hát így jártam. LEdes indexhez kértem relét, erre ezt adták.... ennyit a hozzánemértésemről... De már megoldódott, a többi most nem izgat.
Az első fékemről annyi derült ki, hogy a dugattyú mögött lévő valami porfogó gumi vagy mi totál tropa, újat kell bele rakni. Emiatt teljesen beállt a dugattyú, alig bírtam azt elérni hogy legalább egy picit elengedje a tárcsát, és eljussak oda ahol nyugodtan hagyhattam a motort, hogy onnan elvigye a szerelő. (Nem lett volna kedvem elkoptatni a vadi új betéteket.) Persze mondhattam volna a szerelőnek már télen hogy tavasszal gondok voltak vele, ne csak betétet cseréljen, kapja szét és nézze át, ő meg betétcserénél gondolhatta volna, hogy miért is volt ráheggesztett vasas, összetákolt betét benne... Sok sok volna.... :(
De mostmár remélem ez is rendben lessz, és akkor :hura: már csak a motorozás marad!:bang:
 
V
Hát, nem tudom... egyrészt a betétcseréhez alapból vissza kell nyomni a dugattyúkat a nyeregben, különben nem fér el az új betét, az alatt szerintem már észre lehet venni, ha valami nem úgy mozog, ahogy kellene neki. Másrészt, ha nem is teljes szétszedést követ el, illik legalább féktisztítóval áttakarítani a nyerget, ami alatt megintcsak észre lehet venni, ha valami nem kerek. Harmadrészt, fékszerelés után fékpróba, főleg hivatalos szerelőéknél (mert hogy én magamnak, ha megcsinálom, és az első út alatt próbálom ki, nem agyatlanul fékezgetve, előtte meg csak azt nézem meg, hogy folyik-e valahol, az egy dolog, csak a saját bőrömet viszem vele a vásárra...), ami alatt jó eséllyel megintcsak kiderül, ha 2-3 fékezés után beáll a dugattyú, mint a jancsiszeg...

Viszont, ha már így esett: először is, cseréltesd ki a porvédő mellett a karmantyút is (ha a szerelőnek magától nem jutna eszébe), ki tudja, mennyire vágta tönkre azt is a kosz. Elvben amúgy is szettben van, de nem volt előttem még CB500 alkatrészes mikrofilm, nem lehetetlen, hogy külön cikkszám van a porvédőre és külön a karmantyúra. Párezer forint pluszkiadás, de egyrészt most már úgyis ripityára fog kelleni szedni a féknyerget, és áttakarítani, akkor meg már mindegy, másrészt, inkább most egy kis plusz pénz, mint később, ha elkezd folyni, újra szétszedni az egészet. (Ráadásul, ha peched van, és a fékfolyadék rákerül a betétekre, akkor minimum a betétgarnitúra is kuka, rosszabb esetben nem fogsz tudni megállni...)
Másodszor: nézesd meg a dugattyút is, és készülj rá lélekben, hogy esetleg az is cserés. Ne úgy legyen, de megeshet, hogy a kosz annyira összekaristolta már a felületét, hogy takarítás és összerakás után az új tömítés nem tartja benn az olajat, és szivárogni fog, "puha" lesz a fék, nem lesz határozott nyomáspontja...
Lényeg a lényeg: ne törődj bele, és ne higyj a szerelőnek, ha azt mondja, nem kell ezzel semmi különöset csinálni, bedobja az új porvédőt, és el van intézve. Egy ideig biztos jó lesz, de nagy valószínűséggel borítékolható egy nem olyan távoli, újabb első fék szerelés.
 
Beszéltem telefonon szerelőmme. Rafkós voltam, és elsőre csak annyit kérdeztem "Na mi van a fékemmel?" Rögtön mondta hogy cseréli a karmantyút, porvédőt, betéttartó csapot... kérdem és nagyon szét ment a dugattyú? Rögtön válaszolta, hogy már elvitte felpolíroztatni, új rakja vissza, mert nem volt vészes.
Arra rá sem kellett kérdeznem miért nem nézte meg, vagy vette ezt észre, rögtön mondta hogy "hát mondtad hogy szűkös a keret, és hogy eddig egyszer sem satuzott be neked", szóval emiatt.... Amúgy igaza volt, tényleg sírt a szám hogy nincs pénzem :D De minden hónappal kicsit jobban állok, szóval mostmeg már nem katasztrófa... :p
 
Leper, szerintem iszonyat idegesítő a villogós féklámpa. Legalább is egyszer, még benzintyúk koromban, a Balcsinál keringtünk és utolértünk egy motoros rajt. Na épp az utolsónak ilyen féklámpája volt és minden pirosnál villogott folyamatosan a szemünkbe. Nem esett jól a retinámnak, de Szőrmókénak sem...
Viszont biztos, hogy észrevesznek hátulról :)
 
V
PC: :ok: A szerelőnek meg egy pluszpont, meg egy qrvanagy mínusz... Az utóbbi azért, mert ha már fékhez nyúl, nézze át rendesen, biztonsági berendezéssel nem játszunk, és ezt értesse meg az ügyféllel is, akármennyire is sír a szája, hogy nincs pénze. És ha egyszercsak mégis befog a féked, akkor mi van? Aszfalttörlés után többel kötöd be a javítást, mint egy fékfelújító szett ára, ő meg szorul miatta, mert ő volt, aki utoljára átnézte, és úgy adta át az ügyfélnek, hogy jó...
 
L
"Leper, szerintem iszonyat idegesítő a villogós féklámpa. Legalább is egyszer, még benzintyúk koromban, a Balcsinál keringtünk és utolértünk egy motoros rajt. Na épp az utolsónak ilyen féklámpája volt és minden pirosnál villogott folyamatosan a szemünkbe. Nem esett jól a retinámnak, de Szőrmókénak sem...
Viszont biztos, hogy észrevesznek hátulról :)"
Ez a lényeg! :)
 
Leper, annyit tégy meg kérlek, ha bandában mész esetleg, TE LEGYÉL LEGHÁTUL! :D
 
Utoljára módosítva:

Blogbejegyzés információ

Szerző
tt100
Olvasás
2,783
Hozzászólások
150
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

tt100 további bejegyzései

  • Demotiváció
    Elég gyakran találkozhatunk ezzel az igen elterjedt és népszerű...

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére