Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

08/2014 105.000

Tudom,nem túl mély gondolatokat ébresztő,vagy elgondolkodtató mondanivalója van eme fotóblogomnak,de hát egyszerű embör lennék magam is. :D Mindenesetre amivel holnap "játszani" fogok,az szerintem minden motorosnak megnyugtató érzést ad,amikor maga is elvégzi a saját motorján az időszakos karbantartásokat. A képről ugyan lemaradt a mosható levegőszűrő szennyeződéseit eltávolító tisztítófolyadék és az olajozó spray,de már nem volt kedvem új fotót készíteni azokkal is. :)

Csatolás megtekintése 14942
  • Like
Reactions: 5 emberek

Hozzászólások

V
"Azért elmondom,hogy olyan "trutyi" jött ki a motoromból,amivel a ma született babák popsiját lehetne kenegetni,meg kímélő ételeket sütni refluxos betegeknek ;) :muhaha:"

Értem... szóval így próbálod szépíteni, hogy sz*rt se ért az öblítőlötty, és semmi lerakódást nem hozott ki a blokkból... :D:D:D
 
Annyira tudtam,hogy ez lesz a reakció,de jól van ez :p :D Az igaz,hogy nem látok bele a motorba,de az olajszűrőbe igen,és mindegyik szelephézag állításnál is jelen voltam korábban,így bátran állítom,hogy nincs trutyi. Ettől függetlenül persze lehet,hogy szart sem ért az öblítő,viszont sokkal jobban érzem magam :D
 
A mérföldes óráról jut eszembe, egy időben az volt a Lóóón, meg kellett ám szokni, hogy amikor 50-et mutat akkor majd 70-el megyek... :D
 
L
A motortisztítóra visszatérve, az "új" autónkban, amikor még volt pár napig hideg, reggelente beindítás után2-3 másodpercig szolidan ugyan, de zörögtek a szelepek. Egy jó alapos átöblítéses olajcsere után ez teljesen megszűnt. Ha tehetem én is mindig használom.
 
A szelepek akkor jók,ha zörögnek-csattognak.Akkor biztos lehetsz benne,hogy nincsenek megszorulva :D
 
Utoljára módosítva:
V
Így van. Amíg zörög-csattog-lötyög, addig nincs megszorulva, amíg csöpög, addig van benne... nagy alapigazságok ezek :D

Az a szelepzörgés az autóban simán lehetett attól, hogy a gyárilag ajánlottnál sűrűbb olaj volt benne, és kellett neki az a 2-3 másodperc, mire a szivattyú felpumpálta rendesen a hirdotőkéket... de akár a nívó alatti olajszint is produkálhat hasonlót.

Nyilván ezekből a megjegyzésekből csak az látszik, hogy én nem hiszek az öblítőfolyadékokban, meg a hasonló, adalékolós "csodaszerekben", beletöltöm mindenbe, amit a gyártó előírt, oszt' jóvan... :D Amúgymeg nyilván használjon mindenki, amit szeretne, meggyőződése szerint... :)
 
L
Biztos elvi kérdés, de az is biztos, hogy szegény autó előző gazdája vagy egy hitelkárosult volt akinek nem volt pénze még egy sz@r izzóra se, és olajra se, vagy az olajcseréről csak a frituval kapcsolatban hallott. Ha az olajbetöltő sapka alja oljasáros, akkor a motor máshol is olajsáros. És ez nem hit kérdése. :)
 
Amit használtam,annak a címkéjén egy darab hangzatos szó és egy darab látványos ábra sem volt,1400 Ft-os tétel. Az NCH csoport Kernite cégének Flush & Clean terméke. :)
 
Utoljára módosítva:
V
Vagy megetették vele a 30ezres olajcsereperiódusos maszlagot... :)
Oké, persze, nyilván van az a helyzet, amikor indokolt a használat. Mondjuk éveket állt az autó/motor, vagy csak rátöltve lett mindig az olaj, szűrőcsere csak szökőévente, vagy az ismeretlen előélet és a saját lelki békéd indokolja, hogy a megvétel utáni "nullrevíziónál" tisztába teszed a blokkot. De rendszeres karbantartásnál, betartott olajcsere-periódusok, olajminőség, és nem olajégetős, sz*rrá kopott blokk esetén nem biztos, hogy van rá komoly műszaki indok.
Ez már majdnem olyan, mint hogy téli leállítás előtt, vagy után cserélj olajat:) Ha olvastad Alien blogját, abban ott van az egyik érv: nem tesszük le használt olajjal a motort, mert a használattól elsavasodott olaj megmarja az alu alkatrészeket. A másik érv meg az, hogy normális, nem túlhasznált olajnál ez a hatás nem jelentős annyira, hogy problémát okozzon, csere után a blokkban maradt lerakódások, maradék olaj úgyis elkoszolja valamennyire a friss olajat is, plusz egész télen a levegőből is vesz fel nedvességet, és akkor már sokkal jobb tavasszal leengedni, és nem állni hagyni az új olajat hónapokig.
 
V
Rendben, megértettem. Mondjuk alapjáraton a 30ezres olajcsereperiódusban se hiszek, a motorból 6ezrenként, az autóból nagyjából 15ezrenként dobom le, bár az enyéimben ez pont az előírt csereperiódus is. Viszont, ezek szerint az autót nagyjából jól használom, a motort viszont el kell kezdeni városban is nyüstölni, nem csak hosszú utakra elővenni :p:D Ja, és kikötöm az EGR szelepeket, az autóé már úgyse működik... :D
Az ér amúgy, hogy a Mondeoban a 90-es évek elején tervezett, 2.0 Zetec motor van, nem egy modern, pörgős, kisköbcentis turbós? :D
 
V
Én se vettem b*szogatásnak, tényleg rávilágított 1-2 dologra, amiről eddig nem tudtam, vagy nem úgy gondoltam. Csak elfelejtettem lájkolni :D
 
Én tegnap szereltem le a régi indexeket, aztán amikor szereltem fel az újakat jöttem rá, hogy új indexrelét elfelejtettem venni :D Na mindegy... Majd szerdán veszek, és befejezem, Aztán irány Isaszeg, és nekiesek én is az olajcserének, mert ugye tavaly amikor megvettük Pegazust, bátyus végigaszisztált velem egy cserét hogy már tudjam majd :)
 
V
És valóban. De addig nyugodtan bekötheted az újakat, max. sűrűbben fog villogni a régi relével az alatt az 1-2 nap alatt. Az indexrelét utólag kicserélni meg már csak egy mozdulat, gondolom, ott van valahol az indítórelé mellett, aránylag hozzáférhető helyen.
 
Utoljára módosítva:
L
Ez így igaz. Lehet ledeshez relét kapni? Amikor én akartam ledes indexeket, nem nagyon volt ilyesmi, söntellenállással kellett volna szórakozni és lemondtam róla.
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
tt100
Olvasás
2,783
Hozzászólások
150
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

tt100 további bejegyzései

  • Demotiváció
    Elég gyakran találkozhatunk ezzel az igen elterjedt és népszerű...

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére