MotoZem Maxto MT2 interkom sisakbeszélő

08/2014 105.000

Tudom,nem túl mély gondolatokat ébresztő,vagy elgondolkodtató mondanivalója van eme fotóblogomnak,de hát egyszerű embör lennék magam is. :D Mindenesetre amivel holnap "játszani" fogok,az szerintem minden motorosnak megnyugtató érzést ad,amikor maga is elvégzi a saját motorján az időszakos karbantartásokat. A képről ugyan lemaradt a mosható levegőszűrő szennyeződéseit eltávolító tisztítófolyadék és az olajozó spray,de már nem volt kedvem új fotót készíteni azokkal is. :)

Csatolás megtekintése 14942
  • Like
Reactions: 5 emberek

Hozzászólások

V
"Azért elmondom,hogy olyan "trutyi" jött ki a motoromból,amivel a ma született babák popsiját lehetne kenegetni,meg kímélő ételeket sütni refluxos betegeknek ;) :muhaha:"

Értem... szóval így próbálod szépíteni, hogy sz*rt se ért az öblítőlötty, és semmi lerakódást nem hozott ki a blokkból... :D:D:D
 
Annyira tudtam,hogy ez lesz a reakció,de jól van ez :p :D Az igaz,hogy nem látok bele a motorba,de az olajszűrőbe igen,és mindegyik szelephézag állításnál is jelen voltam korábban,így bátran állítom,hogy nincs trutyi. Ettől függetlenül persze lehet,hogy szart sem ért az öblítő,viszont sokkal jobban érzem magam :D
 
A mérföldes óráról jut eszembe, egy időben az volt a Lóóón, meg kellett ám szokni, hogy amikor 50-et mutat akkor majd 70-el megyek... :D
 
L
A motortisztítóra visszatérve, az "új" autónkban, amikor még volt pár napig hideg, reggelente beindítás után2-3 másodpercig szolidan ugyan, de zörögtek a szelepek. Egy jó alapos átöblítéses olajcsere után ez teljesen megszűnt. Ha tehetem én is mindig használom.
 
A szelepek akkor jók,ha zörögnek-csattognak.Akkor biztos lehetsz benne,hogy nincsenek megszorulva :D
 
Utoljára módosítva:
V
Így van. Amíg zörög-csattog-lötyög, addig nincs megszorulva, amíg csöpög, addig van benne... nagy alapigazságok ezek :D

Az a szelepzörgés az autóban simán lehetett attól, hogy a gyárilag ajánlottnál sűrűbb olaj volt benne, és kellett neki az a 2-3 másodperc, mire a szivattyú felpumpálta rendesen a hirdotőkéket... de akár a nívó alatti olajszint is produkálhat hasonlót.

Nyilván ezekből a megjegyzésekből csak az látszik, hogy én nem hiszek az öblítőfolyadékokban, meg a hasonló, adalékolós "csodaszerekben", beletöltöm mindenbe, amit a gyártó előírt, oszt' jóvan... :D Amúgymeg nyilván használjon mindenki, amit szeretne, meggyőződése szerint... :)
 
L
Biztos elvi kérdés, de az is biztos, hogy szegény autó előző gazdája vagy egy hitelkárosult volt akinek nem volt pénze még egy sz@r izzóra se, és olajra se, vagy az olajcseréről csak a frituval kapcsolatban hallott. Ha az olajbetöltő sapka alja oljasáros, akkor a motor máshol is olajsáros. És ez nem hit kérdése. :)
 
Amit használtam,annak a címkéjén egy darab hangzatos szó és egy darab látványos ábra sem volt,1400 Ft-os tétel. Az NCH csoport Kernite cégének Flush & Clean terméke. :)
 
Utoljára módosítva:
V
Vagy megetették vele a 30ezres olajcsereperiódusos maszlagot... :)
Oké, persze, nyilván van az a helyzet, amikor indokolt a használat. Mondjuk éveket állt az autó/motor, vagy csak rátöltve lett mindig az olaj, szűrőcsere csak szökőévente, vagy az ismeretlen előélet és a saját lelki békéd indokolja, hogy a megvétel utáni "nullrevíziónál" tisztába teszed a blokkot. De rendszeres karbantartásnál, betartott olajcsere-periódusok, olajminőség, és nem olajégetős, sz*rrá kopott blokk esetén nem biztos, hogy van rá komoly műszaki indok.
Ez már majdnem olyan, mint hogy téli leállítás előtt, vagy után cserélj olajat:) Ha olvastad Alien blogját, abban ott van az egyik érv: nem tesszük le használt olajjal a motort, mert a használattól elsavasodott olaj megmarja az alu alkatrészeket. A másik érv meg az, hogy normális, nem túlhasznált olajnál ez a hatás nem jelentős annyira, hogy problémát okozzon, csere után a blokkban maradt lerakódások, maradék olaj úgyis elkoszolja valamennyire a friss olajat is, plusz egész télen a levegőből is vesz fel nedvességet, és akkor már sokkal jobb tavasszal leengedni, és nem állni hagyni az új olajat hónapokig.
 
V
Rendben, megértettem. Mondjuk alapjáraton a 30ezres olajcsereperiódusban se hiszek, a motorból 6ezrenként, az autóból nagyjából 15ezrenként dobom le, bár az enyéimben ez pont az előírt csereperiódus is. Viszont, ezek szerint az autót nagyjából jól használom, a motort viszont el kell kezdeni városban is nyüstölni, nem csak hosszú utakra elővenni :p:D Ja, és kikötöm az EGR szelepeket, az autóé már úgyse működik... :D
Az ér amúgy, hogy a Mondeoban a 90-es évek elején tervezett, 2.0 Zetec motor van, nem egy modern, pörgős, kisköbcentis turbós? :D
 
V
Én se vettem b*szogatásnak, tényleg rávilágított 1-2 dologra, amiről eddig nem tudtam, vagy nem úgy gondoltam. Csak elfelejtettem lájkolni :D
 
Én tegnap szereltem le a régi indexeket, aztán amikor szereltem fel az újakat jöttem rá, hogy új indexrelét elfelejtettem venni :D Na mindegy... Majd szerdán veszek, és befejezem, Aztán irány Isaszeg, és nekiesek én is az olajcserének, mert ugye tavaly amikor megvettük Pegazust, bátyus végigaszisztált velem egy cserét hogy már tudjam majd :)
 
V
És valóban. De addig nyugodtan bekötheted az újakat, max. sűrűbben fog villogni a régi relével az alatt az 1-2 nap alatt. Az indexrelét utólag kicserélni meg már csak egy mozdulat, gondolom, ott van valahol az indítórelé mellett, aránylag hozzáférhető helyen.
 
Utoljára módosítva:
L
Ez így igaz. Lehet ledeshez relét kapni? Amikor én akartam ledes indexeket, nem nagyon volt ilyesmi, söntellenállással kellett volna szórakozni és lemondtam róla.
 

MotoZem Hosszú kalan-stílusú motoros kabát az egész motoros szezonra.

Blogbejegyzés információ

Szerző
tt100
Olvasás
3,066
Hozzászólások
150
Utolsó frissítés

Tagok Blogjai további bejegyzései

tt100 további bejegyzései

  • Demotiváció
    Elég gyakran találkozhatunk ezzel az igen elterjedt és népszerű...

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére