Tiborommal lebeszéltem még múlt héten, hogy ma bizony vezetés lesz. Ma szólt, hogy Vácra megyünk először is, mert le kell adni jelentkezéseket KRESZ-re. Hát oké, menjünk.
Semmi nem gond, odafele. Viszont - számomra - tolatás szempontjából ritka szar ott helyezkedni. Főleg, hogy most álltak is az út szélén mindenfele. Földes út van, kövekkel teli. Mondom menjünk ki egyenesen. A googlemaps is azt mutatta, hogy arra kitudok menni a főútra, ha a végén jobbra elkanyarodok.
Megyünk, megyünk; látjuk, hogy földes út dögivel, nem igen köves, de menjünk, maradjunk a füvön. Úgy 100 m után, puff, megáll és kapar. A k*rvaanyját! Szenvedtem 1-2 percet, majd helyet cseréltünk. Tibor 5 perce szenved. Hát ez nem fog menni! Ő addig jutott, hogy keresztbe driftelt a géppel...
Mi légyen, mi légyen...? Láttunk a pályán egy kistraktorost, akkor visszamegyek. Hátha tud valamit segíteni... Bár kötelünk, semmink nincsen természetesen...
Visszabandukoltam és épp szembe találtam magam a traktoros oktatóval. Elmondtam, hogy mekkora egy barom voltam és most ott ragadtunk a sárban. Nem is gyengén. Magyarázza, hogy hát talán a pótot kitudja szedni nekünk, de a teherrel semmit nem tud kezdeni, mert gyenge hozzá ez a kis gép. Nem baj, nézzük meg.
Megnézte Ő is a problémát. Arra jutottak Tiborral, hogy akkor szétakasztás, hátha a Renault megindul nélküle... Megindult, kb. 1 métert előre. Nem baj, elég volt, hogy a traktoros odaférjen, bár egy külön imát megért az is! Ugyanis a traktoron olyan fél méteres magasságban lehet akasztani, amíg mondjuk a sima teherautón kb. 20-30 cm(?)... szóval a gólyaláb alá tettünk pár téglát, éket, mindent és nagy nehezen fel is emeltük a megfelelő magasságig. Az első tengelyen lévő kerék el is emelkedett a földtől néhány centire, de legalább az oktató eltudta húzni onnan. Aztán kezdődött a teherrel való szarakodás...
Ezt már Tiborom oldotta meg, egy kis emberi erő rásegítésével, ugyanis hátra kikapart, meg előre is. Szóval mikor rükvercbe tette és igyekezett megindulni, mi megtoltuk elölről. Valamit ért, mert akkor megindult!
1,5 órányi szarakodás után, kikerült a szerelvény...
Tanulság: máskor inkább tolatok ... és Tibor többet ne hallgasson rám, azt hiszem.
(Nem gondoltam volna, hogy egy ekkora dög eltud akadni!!! )
Semmi nem gond, odafele. Viszont - számomra - tolatás szempontjából ritka szar ott helyezkedni. Főleg, hogy most álltak is az út szélén mindenfele. Földes út van, kövekkel teli. Mondom menjünk ki egyenesen. A googlemaps is azt mutatta, hogy arra kitudok menni a főútra, ha a végén jobbra elkanyarodok.
Megyünk, megyünk; látjuk, hogy földes út dögivel, nem igen köves, de menjünk, maradjunk a füvön. Úgy 100 m után, puff, megáll és kapar. A k*rvaanyját! Szenvedtem 1-2 percet, majd helyet cseréltünk. Tibor 5 perce szenved. Hát ez nem fog menni! Ő addig jutott, hogy keresztbe driftelt a géppel...
Mi légyen, mi légyen...? Láttunk a pályán egy kistraktorost, akkor visszamegyek. Hátha tud valamit segíteni... Bár kötelünk, semmink nincsen természetesen...
Visszabandukoltam és épp szembe találtam magam a traktoros oktatóval. Elmondtam, hogy mekkora egy barom voltam és most ott ragadtunk a sárban. Nem is gyengén. Magyarázza, hogy hát talán a pótot kitudja szedni nekünk, de a teherrel semmit nem tud kezdeni, mert gyenge hozzá ez a kis gép. Nem baj, nézzük meg.
Megnézte Ő is a problémát. Arra jutottak Tiborral, hogy akkor szétakasztás, hátha a Renault megindul nélküle... Megindult, kb. 1 métert előre. Nem baj, elég volt, hogy a traktoros odaférjen, bár egy külön imát megért az is! Ugyanis a traktoron olyan fél méteres magasságban lehet akasztani, amíg mondjuk a sima teherautón kb. 20-30 cm(?)... szóval a gólyaláb alá tettünk pár téglát, éket, mindent és nagy nehezen fel is emeltük a megfelelő magasságig. Az első tengelyen lévő kerék el is emelkedett a földtől néhány centire, de legalább az oktató eltudta húzni onnan. Aztán kezdődött a teherrel való szarakodás...
Ezt már Tiborom oldotta meg, egy kis emberi erő rásegítésével, ugyanis hátra kikapart, meg előre is. Szóval mikor rükvercbe tette és igyekezett megindulni, mi megtoltuk elölről. Valamit ért, mert akkor megindult!
1,5 órányi szarakodás után, kikerült a szerelvény...
Tanulság: máskor inkább tolatok ... és Tibor többet ne hallgasson rám, azt hiszem.
(Nem gondoltam volna, hogy egy ekkora dög eltud akadni!!! )