Múltkorában csöngetett nálam a postás, és hozott néhány cuccot, úgyhogy ideje volt végre megint hatékonyabban foglalkozni a Katanával.
Futottam azért pár kört, mire meglettek. Mondjuk most szerencsére rövideket. Van a környékemen pár bolt, ahol foglalkoznak utángyártott alkatrészekkel is. Az egyikbe még tavaly bementem, hogy kéne hengerfejtömítés, szelepszárszimmering, meg a két másik a kihajtótengelyhez, azóta is hívnak, hogy mikorra tudják beszerezni. Egy másikat a gitárosunk ajánlott, hogy milyen istenkirályak, mindent be tudnak szerezni a 400-as japán belpiacosához is. No, rápróbáltam, beballagtam hozzájuk egy pénteken a listámmal. Kezdődött azzal, hogy mikor előadtam, mi kellene, közölte a fickó, hogy ezekből csak gyárit tud rendelni. Ám legyen, meglátjuk, milyen árakat mond... Oké, persze, majd hétfőn tudja megmondani, felhív majd. No, szerdán már csak rácsörögtem, hogy mi a helyzet... Hú, gond van, csak pontos típus, alvázszám, évjárat, anyjanevehatpéldányban alapján tud rendelni. (Itt mondjuk kezdte az agyam ledobni a láncot, ha nem hívom fel, eszébe nem jut szólni, hogy kéne még adat a rendeléshez?) Mondom, azzal gond lesz, mert csak egy csupasz blokkot vettem, maximum motorszámmal tudok szolgálni, meg típussal, évjárattal. Hát, az úgy kevés... Mondom, oké, megvan a mikrofilmem is a motorhoz PDF-ben, meg tudom mondani a gyári Suzukis cikkszámokat, az úgy jó? Hát, az se nem jó ám, csak alvázszám, anyjaneve... Remek, köszönöm a segítséget, viszhall...
Picit bepöccentem, felhívtam egy pesti boltot, a webshopjukban már láttam, hogy van náluk szinte minden, ami kell. Érdekes módon, ők típus és évjárat bemondása alapján tudtak adni tömítést meg szelepszárszimmeringet, polcról, úgy, hogy csütörtökön rájuk csörögtem, péntek délben nálam volt a cucc, és még hozzávaló is
Ezek után már csak a local Suzuki dealerrel kellett futnom egy kört, hogy a két nagyobb, spéci szimmering is meglegyen. Persze, itt is jött a vázszám, típus, évjárat szentháromság, de legalább voltak annyira rugalmasak, hogy, mivel úgyis mikrofilmről azonosítanak ők is, menjek be, megnézzük, megrendelhetem, de felelősséget nem vállalnak, ha nem lesz jó, nem veszik vissza. Cikkszámot meg hiába viszek, mert havonta változtatják őket... (Ugyan, minek változtatgatnák, hát hülyék a japánok, hogy felesleges munkát csináljanak maguknak?) Otthon azért felírtam a cikkszámokat, hátha jók lesznek valamire. Bementem, beazonosítottuk közösen a cuccokat (mit ad isten a cikkszámok is betűről betűre megegyeztek ), meg is érkezett 1 héten belül, és még csak nem is volt egy vagyon.
A beépítés kb. fél óra alatt meg is volt, egy beütő, némi szilikonzsír, egy kalapács, és a puszta testi erő bevetésével
Ide kellett bekerülniük:
És íme...
...már a helyén a biztosítólemez is:csa
A vezetékelés már nem volt ennyire egyszerű. Megvolt ugyan a Katana eredeti kábelkorbácsa, de a GSXR gyújtása, és a generátor/fesszabályzó teljesen más. Az elbontott RF-ből viszont megmaradt a gyújtáselektronika, a kábelkorbács, és a gyújtótrafók, ezek legalább hasonlítanak a Gixxerekére. Ezekből akartam alkotni valamit.
Kezdetnek, az RF vezetékeléséből kellett kigyomlálni a felesleget. Megszűnt az oldalsztender kapcsolója, a kuplungkapcsoló, a hűtőventillátor, AC pumpa, benzinszintjelző, a műszerfal vezetékelése. Kis gondolkodás után a biztosítékdoboz is... A régi Katanákon elég jellegzetes helyen van az elektromos panel, szabadon, a vázháromszögben. Nekem tetszik úgy, mindenképpen meg akartam tartani a látványt, de luxus lett volna az egész panelen csak az indítórelét használni, a valódi biztosítékdobozt meg eldugni az ülés alá. Nem beszélve arról, hogy a központi rugóstag miatt már az akksitartóval is játszani kell, nem maradt sok hely minden mást is eldugni.
A Katana vezetékkötegéből kibontottam a műszerfalra menő köteget a csatlakozóval együtt. A műszerfal megintcsak egy olyan jellegzetesség, amiből mindenképpen az eredetit akarom megtartani (főleg, hogy nincs is másik, és ezért annak idején elég sokat járkáltam )
A legmacerásabb rész a kormánykapcsolók bekötése volt. A Katanáé már a megvételkor se volt a legjobb állapotban, azoknak menniük kellett. Még a kezdetek kezdetén kerítettem egy balos, Yamahára valót, de párja nem lett. Tetszeni viszont tetszett a forma... Lehet köpködni: vettem egy pár Keeway Supershadow kapcsolót, újonnan, kb. annyiért, amennyiért a fél pár eredeti Yamahát megvettem használtan... Pár óra méregetés, kapcsolási rajz tanulmányozgatás után aztán sikerült is összevadászni, hogy melyik szín mivel fog passzolni. Utána a csatlakozókba bekötözgetés már csak a jutalomjáték volt (Na ja... annak idején Yama GS-én, vicces módon, egyszerűbb volt a helyzet. Volt egy balos Yamaha, meg egy jobbos Suzuki kapcsoló... vezetékek és csatlakozók nélkül... Kábelköteg viszont gyakorlatilag semmi, úgyhogy ott nulláról vezetékeltem be mindent, "csak" a színeket kellett kitalálni. Meg főleg, találni annyiféle különböző színű vezetéket, mezei elektronikai boltokban, hogy ne legyen semmi egyforma...)
Miután nagyjából minden a helyén volt, nekifogtam a tesztelésnek. Ideiglenesen bekötöttem négy elfekvő indexet, egy fényszóróizzót, a hátsó lámpát, meg egy akkut, aztán próba.
A "tesztáramkör":
Te vagy a fény az éjszakában...
Javítgatni szerencsére nem kellett, minden a helyén volt már elsőre, villogott, világított, ahogy kell
Itt éppen az index:
Utána szétkötögetés, az egészet lebontottam a motorról, és szépen betekertem bandázsszalaggal.
Ilyen lett:
A következő megmérettetése majd az lesz, amikor ténylegesen szikrát kell csiholni, a beépített blokkal...
Futottam azért pár kört, mire meglettek. Mondjuk most szerencsére rövideket. Van a környékemen pár bolt, ahol foglalkoznak utángyártott alkatrészekkel is. Az egyikbe még tavaly bementem, hogy kéne hengerfejtömítés, szelepszárszimmering, meg a két másik a kihajtótengelyhez, azóta is hívnak, hogy mikorra tudják beszerezni. Egy másikat a gitárosunk ajánlott, hogy milyen istenkirályak, mindent be tudnak szerezni a 400-as japán belpiacosához is. No, rápróbáltam, beballagtam hozzájuk egy pénteken a listámmal. Kezdődött azzal, hogy mikor előadtam, mi kellene, közölte a fickó, hogy ezekből csak gyárit tud rendelni. Ám legyen, meglátjuk, milyen árakat mond... Oké, persze, majd hétfőn tudja megmondani, felhív majd. No, szerdán már csak rácsörögtem, hogy mi a helyzet... Hú, gond van, csak pontos típus, alvázszám, évjárat, anyjanevehatpéldányban alapján tud rendelni. (Itt mondjuk kezdte az agyam ledobni a láncot, ha nem hívom fel, eszébe nem jut szólni, hogy kéne még adat a rendeléshez?) Mondom, azzal gond lesz, mert csak egy csupasz blokkot vettem, maximum motorszámmal tudok szolgálni, meg típussal, évjárattal. Hát, az úgy kevés... Mondom, oké, megvan a mikrofilmem is a motorhoz PDF-ben, meg tudom mondani a gyári Suzukis cikkszámokat, az úgy jó? Hát, az se nem jó ám, csak alvázszám, anyjaneve... Remek, köszönöm a segítséget, viszhall...
Picit bepöccentem, felhívtam egy pesti boltot, a webshopjukban már láttam, hogy van náluk szinte minden, ami kell. Érdekes módon, ők típus és évjárat bemondása alapján tudtak adni tömítést meg szelepszárszimmeringet, polcról, úgy, hogy csütörtökön rájuk csörögtem, péntek délben nálam volt a cucc, és még hozzávaló is
Ezek után már csak a local Suzuki dealerrel kellett futnom egy kört, hogy a két nagyobb, spéci szimmering is meglegyen. Persze, itt is jött a vázszám, típus, évjárat szentháromság, de legalább voltak annyira rugalmasak, hogy, mivel úgyis mikrofilmről azonosítanak ők is, menjek be, megnézzük, megrendelhetem, de felelősséget nem vállalnak, ha nem lesz jó, nem veszik vissza. Cikkszámot meg hiába viszek, mert havonta változtatják őket... (Ugyan, minek változtatgatnák, hát hülyék a japánok, hogy felesleges munkát csináljanak maguknak?) Otthon azért felírtam a cikkszámokat, hátha jók lesznek valamire. Bementem, beazonosítottuk közösen a cuccokat (mit ad isten a cikkszámok is betűről betűre megegyeztek ), meg is érkezett 1 héten belül, és még csak nem is volt egy vagyon.
A beépítés kb. fél óra alatt meg is volt, egy beütő, némi szilikonzsír, egy kalapács, és a puszta testi erő bevetésével
Ide kellett bekerülniük:
És íme...
...már a helyén a biztosítólemez is:csa
A vezetékelés már nem volt ennyire egyszerű. Megvolt ugyan a Katana eredeti kábelkorbácsa, de a GSXR gyújtása, és a generátor/fesszabályzó teljesen más. Az elbontott RF-ből viszont megmaradt a gyújtáselektronika, a kábelkorbács, és a gyújtótrafók, ezek legalább hasonlítanak a Gixxerekére. Ezekből akartam alkotni valamit.
Kezdetnek, az RF vezetékeléséből kellett kigyomlálni a felesleget. Megszűnt az oldalsztender kapcsolója, a kuplungkapcsoló, a hűtőventillátor, AC pumpa, benzinszintjelző, a műszerfal vezetékelése. Kis gondolkodás után a biztosítékdoboz is... A régi Katanákon elég jellegzetes helyen van az elektromos panel, szabadon, a vázháromszögben. Nekem tetszik úgy, mindenképpen meg akartam tartani a látványt, de luxus lett volna az egész panelen csak az indítórelét használni, a valódi biztosítékdobozt meg eldugni az ülés alá. Nem beszélve arról, hogy a központi rugóstag miatt már az akksitartóval is játszani kell, nem maradt sok hely minden mást is eldugni.
A Katana vezetékkötegéből kibontottam a műszerfalra menő köteget a csatlakozóval együtt. A műszerfal megintcsak egy olyan jellegzetesség, amiből mindenképpen az eredetit akarom megtartani (főleg, hogy nincs is másik, és ezért annak idején elég sokat járkáltam )
A legmacerásabb rész a kormánykapcsolók bekötése volt. A Katanáé már a megvételkor se volt a legjobb állapotban, azoknak menniük kellett. Még a kezdetek kezdetén kerítettem egy balos, Yamahára valót, de párja nem lett. Tetszeni viszont tetszett a forma... Lehet köpködni: vettem egy pár Keeway Supershadow kapcsolót, újonnan, kb. annyiért, amennyiért a fél pár eredeti Yamahát megvettem használtan... Pár óra méregetés, kapcsolási rajz tanulmányozgatás után aztán sikerült is összevadászni, hogy melyik szín mivel fog passzolni. Utána a csatlakozókba bekötözgetés már csak a jutalomjáték volt (Na ja... annak idején Yama GS-én, vicces módon, egyszerűbb volt a helyzet. Volt egy balos Yamaha, meg egy jobbos Suzuki kapcsoló... vezetékek és csatlakozók nélkül... Kábelköteg viszont gyakorlatilag semmi, úgyhogy ott nulláról vezetékeltem be mindent, "csak" a színeket kellett kitalálni. Meg főleg, találni annyiféle különböző színű vezetéket, mezei elektronikai boltokban, hogy ne legyen semmi egyforma...)
Miután nagyjából minden a helyén volt, nekifogtam a tesztelésnek. Ideiglenesen bekötöttem négy elfekvő indexet, egy fényszóróizzót, a hátsó lámpát, meg egy akkut, aztán próba.
A "tesztáramkör":
Te vagy a fény az éjszakában...
Javítgatni szerencsére nem kellett, minden a helyén volt már elsőre, villogott, világított, ahogy kell
Itt éppen az index:
Utána szétkötögetés, az egészet lebontottam a motorról, és szépen betekertem bandázsszalaggal.
Ilyen lett:
A következő megmérettetése majd az lesz, amikor ténylegesen szikrát kell csiholni, a beépített blokkal...