Street Racer STR motoros kesztyű a MotoZemtől

Januári motorozás... de nem olyan:(

Technikai okok miatt még mindig nem álmodtam meg, hogy milyen motort is akarok, vagy milyet nem akarok, vagy egyáltalán lesz-e motorcsere, nagyjából háromnaponta elővesz a kérdés, kétségbeesem, végigtúrom a netet, aztán hagyom a csudába az egészet.

Ma úgy döntöttem, hogy ez a szép januári nap igazán motorozásra csábító, szóval SZMS kíséretében felkerestük a Red Baront, hogy megnézegessünk néhány típust, hátha rájövök, mit is szeretnék igazán. Beléptünk, jött a srác, hogy miben segíthet, közöltem vele, hogy a következő szerelmemet keresem. Endurot, esetleg talán supermoto-ban gondolkodom még, leérjen róla a lábam, 400-650 ccm között. Mire rám néz nagy, kerek szemekkel: "Amúgy motoroztál már?"
Igen, mondom, van egy KLE 500 otthon. "Az nem ugyanaz". Használtam a pasim TTRjét egy ideig. "Az sem ugyanaz". Szóval ma megtudtam, hogy a TTR nem enduro:)

Ezek után közölte, hogy majd ő mutat nekem egy csomó olyat, amibe rögtön beleszeretek, hát csupa utcai motorra akart rádumálni, amiknek egyenként akkora tankja volt, mint három másiknak. Szépek voltak, nem mondom, de ha egyszer én az enduro menetdinamikáját szeretem... (meg a karcsúságát).

Egyetlen előnye volt a dolognak: megnéztem az XT-t és megállapítottam, hogy ez nekem széltében-hosszában-magasságban túl nagy, legalább egy motort lehúzhatok a listáról:(

Ezek után benéztünk a Shoxba, mert izgatott ez a bukósisak-akció dolog.
A kinézett buksiból már természetesen nem volt XS, de megnyugtatott a csaj, hogy ne bánkódjak, mert az AGV XS az nekem nagy lenne a fejemre, de ajánl ő nekem másikat... úgyhogy az MDS utódja megint egy MDS lesz, úgy fest, ez a gyártó az egyetlen, ami ilyen pici fejekben is gondolkodik.
Itt is benzintyúknak néztek kissé, mert amikor megkérdeztem, hogy mennyire zajos a sisak, azt mondta a csaj, hogy "ez motortól is függ, de sokkal fontosabb lenne a kérdés, ha elöl ülnék, hátul nem annyira zavaró..."

Tanulság?
Nincs.
A történetben sincs csattanó.
Csak el akartam mesélni, hogy ma kétszer is benzintyúknak néztek:)
  • Like
Reactions: 5 emberek

Hozzászólások

Amikor unalmunkban mi is elmentünk a Red Baronba, hogy milyen motort is nézhetek (akkor még csak a 125-ös Viragom volt). A srác meglepődött mikor mondtuk, hogy nekem lesz! Pedig olyan lelkesedéssel mutatta Szőrmóknak a motorokat :D
Amúgy szerintem meglepő, de egy VTR 250-t kipróbálhattam minden papírozás nélkül! Pedig még elég friss volt a jogsim is... Bár a gép meg pofátlanul könnyű volt :D
 
Szerintem manapság egy eladótól szinte megengedhetetlen ez a hozzáállás.. vagy csak én vagyok ilyen radikális?
Miért nem azt kérdezi, hogy sofőr vagy utas vagy? Mielőtt "megsért"...
Az agyukban lehetne már, hogy rengeteg nő motorozik.
 
Birge en a helyedben megtartanam a KLE 500-at.Jo kis motor barmi van könnyen lehet hozza cuccot szerezni tele van vele az ebay.Na es ami nem utolso jokat lehet motorozni vele.Igazi enduro nem kell neked mert gondolom a nagyobb reszt nem terepen fogsz motorozni.
 
V
Egyetértek Hajóssal, és nem csak az általa vázolt, racionális okok miatt... És lehet, hogy most ki fogom húzni a gyufát. Alapvetően úgy látom, hogy baromira értelmetlen lecserélni a motorodat, főleg úgy nem, hogy azt se tudod, mire lenne szükséged. Annak idején itt áradoztál a KLE-ről, hogy mennyire megtaláltad, egyből milyen jól tudtál vele menni, stb. Aztán meg jött, hogy időnként bénázol, egyik nap nagyon ügyesen mész, másik nap örülsz, hogy nem esel pofára, meg úgy egyáltalán, hogy ilyen-olyan okok miatt, nincs is lehetőséged sokat menni, ha lenne, hezitálsz, hogy neki merj-e indulni... Magyarul, nem volt még egy olyan szezon, amit rendesen végigmotoroztál volna bármivel is. Ha most megint hirtelen felindulásból (nevezhetjük "szerelemnek" is) lecseréled a motort, pont ugyanide fogsz azzal is eljutni 1-1,5 év múlva, mert egyszerűen, nem lesz meg hozzá a tapasztalatod, hogy megfogalmazd magadnak, mi a nem jó a motorodban, miben kell, hogy más legyen ahhoz, hogy minden igényednek megfeleljen. És ne mondd, hogy tudod, mert akkor nem úgy mennél a Red Baronba, hogy "a leendő szerelmemet keresem", hanem a fejedben lenne 2-3-4 konkrét típus, amiket meg akarsz nézni, hogy "élőben" eldöntsd, melyik passzol neked a legjobban.

Tartsd meg még pár évet a KLE-t, motorozz le vele pártízezer km-t, városban, városon kívül, hegyekben, pályán, ahol csak jólesik, lehetőleg hosszabb túrákon is, szerezz rutint, figyeld meg saját magad, a motort, közben esetleg próbáld ki pár haverét, akik odaadják egy-egy körre. Aztán döntsd el, miben nem felel meg a KLE (ha tényleg nem fog megfelelni), és olyat válassz, ami a legjobban megközelíti a VALÓS igényeidet. Vagy, akkor már bátran szeress bele valamibe, mert addigra már lesz annyi rutinod, hogy tudd kezelni a "szerelmed" hibáit, nem megint csak kínlódsz, bukdácsolsz valamivel, aztán eladod, mert "nem passzoltok össze".
 
Utoljára módosítva:
V
Ja... és a párom MDS Sprintere hátul ülve is elég zajos... :S Alapvetően az lehet a gondja szerintem, hogy nem olyan szoros a párnázása a fül környékén, így egyrészt nem simítja le a fület annyira, másrészt, nem is takarja le a hallójáratot semmi, ami tompítaná kicsit a szélzajt. Erre bónuszként rájön az, hogy nem tökéletes a plexi illesztése, és be tud fújni mögötte a szél...
Ezzel szemben viszont, legalább kényelmesen elfér alatta a szemüveg, az átbeszélő hangszórója, és még egy füldugónak is marad hely :)
 
Még egyáltalán nem biztos, hogy cserélem a KLE-t tényleg nagyon szeretem, most is áradozom róla, ha van aki végighallgatja:)
Ami aprócska "hibája" van, azt már a vételkor is tudtam: ez egy túrázni való motor. Hosszú távon, országúton nem kell jobb, de a városban csalinkázni, szűk sorok között lavírozni nem ez a tökéletes motor. Márpedig az elmúlt két nyáron nem sok túrára jutottam el.
Lejtőn/padkán/nem ideális körülmények között parkolni vele kész rémálom, álló helyzetben mozgatni a 200 kilóját komoly testedzés. Nem mintha nem szeretnék testedzeni, de miért szívassam magam fölöslegesen?

Az, hogy miért gondolkodtam el a váltáson, már leírtam itt: http://csamclub.hu/blogbejegyzes/yamaha-ttr-gyorsteszt.1714/#comment-22148
Nem arról van szó, hogy beleszerettem valahol egy másik motor színébe és azonnal le akarom cserélni, hanem találtam egy(-két-há) olyat, amivel jobb érzés volt menni, jobban megfelel annak, amire én főleg használom.

Azért olyat nem írtam, hogy "időnként bénázol, egyik nap nagyon ügyesen mész, másik nap örülsz, hogy nem esel pofára"! Vannak napok, amikor rosszabbul megy a motorozás, mert fáradt vagyok, máshol jár az agyam, de ilyenkor minden másban is rosszabbul teljesítek. Azért olyan nem volt, hogy annyira béna lettem volna, hogy a pofára esés fenyegessen!
Mint ahogy az az állítás sem igaz, hogy "nem volt még egy olyan szezon, amit rendesen végigmotoroztál volna bármivel is." Lehet, hogy nem jutok el minden hétvégén 1 000 km-es túrákra, de azért tavasztól őszig használatban van a motor, főleg a (bel)városban, meg azért előfordulnak kisebb-nagyobb kavirnyázások is.

Az, hogy a Red Baronos srácnak azt mondtam, hogy kápráztasson el, nem azt jelenti, hogy nem tudom, mit akarok. Pontosan tudom, milyen követelmények vannak a fejemben, van 2-3 típus, ami tetszik, és érdekelt, hogy ezen kívül mit tud még mutatni, ami megfelel az elvárásaimnak. Azért oda mentem, mert gondoltam, ott elég sok mindent ki tudok egyszerre próbálni, nem kell egyenként végigjárni egy rakat eladó motort, aminek egy részét még nem ismerem személyesen.

Szeretem elhitetni az eladókkal, hogy buta, szőke liba vagyok, de nem gondoltam, hogy ti is így gondoljátok...
 
A bukósisakkal kapcsolatban: az előző MDS eléggé kiszolgált, nem volt vele különösebb problémám, bár igaz, hogy zaj-ügyben nincs összehasonlítási alapom, mert más típust nem próbáltam.
Reméljük, a következő is meg fogja védeni a fejem, reméljük, azt sem kell "élesben" tesztelni:)
Amúgy ha az embernek az egész kínálatból egyetlen márka van, ami a fejéhez passzol, akkor nem nagyon érdemes azon gondolkodni, hogy más típus tán kevésbé zajos:)
 
Én annyira nem értek még ezekhez a dolgokhoz, sisakból is összesen kettőt próbáltam még, csupán azért merek belefecsegni , mert az én fejem is extra kicsi :) Az első sisakom egy caberg volt (flip-up-os). Lehúztam vele egy szezont, de nagyon átkozódtam 100km/h óra felett vagy erősebb szélben, mert a turbulencia úgy huzigálta a fejemen a sajnos jóval nagyobb sisakot hogy közben majd nyakam törtem. Nem volt pénz másikra csak egy év múlva....
Viszont szülinapomra megkaptam a mostanit: egy LS2 Sterlinget, ami ugyan biztosan nem csúcskategória (arra nem is lenne keret), viszont viszonylag kicsi méretei vannak ééééés (most jön a lényeg), rá tudod pumpálni a fejedre :D
Egyelőre nincs rá semmi panaszom, igaz nekem az egyetlen viszonyítási alapom egy a fejemnél nagyobb caberg.... :D
 
Ja bocsi... :D Mindegy, legközelebb tudod, hogy nem csak 1 márkából választhatsz, hanem akár kettőből is!!Nem semmi, ugye? :D
 
T
Az én XS-es Shoei-mat többszöri próbálkozásra bírtam a fejemre tuszkolni. Viszont amikor sikerült, le sem akartam venni.
De gondolom ez a márka akkor nem pálya nektek. Habár az enyémnek az ára sem verte az egeket.
 
Utoljára módosítva:
Nekem is Caberg van, valami Jet, ami le volt értékelve.. szerintem túl hangos... meg nekem M-es a fejem. :D A másik sisakom, a rózsaszín, az meg ugye Nem DOT approved... vagyis semmilyen biztonság nincs benne, viszont szép. :D

Szerencsére nekem nem nagyok az igényeim, mert egy olyan robogós sisakban kezdtem motorozni, ami még a fülemet sem takarta, ha elfelejtettem bedugni a fülem motorozás előtt, két napig zúgott... Szóval ezután minden csak jobb lehet. A plexis Nolan N30-as istenkirályság volt utána, viszont az N100-ast kb. két alkalom után eladtam,mert a tetején levő szellőzőktől fázott az agyam. :D
 
Áh, én is belefutok rendszeresen a "nemutasvagyokvazzenomráliscuccotadjál" témakörbe. Volt olyan is, hogy amikor csizmát vadásztam, az eladósrácnak háromszor mondtam el, hogy normális protektorosat mutasson, mert NEM utas vagyok, hiába mondogatja, hogy ez hátulra elég... Egyébként meg milyen dolog meg már az, hogy az utasra kevesebb protektor kéne? Pont neki is ugyanannyi törékeny testrésze van...
 
Sőt, ha női utasa van egy férfinek, gentleman módon jobban kéne a csajára vigyáznia, vagy mifene.... már megint túl régimódi vagyok?
 
Pont ezen gondolkodtam én is, hogy hátulra miért nem kell protektor? Egészen pontosan ugyanakkorát lehet esni hátul ülve is...
 
Ráadásul amit hallok a környezetemben utasos baleseteket, ott mindig az utas kapja a nagyobbat...
 
Tevedes a hatul ülö nagyobbat eshet.Aki vezet az latja tisztan hogy gaz van es felkeszül ra a hatul ülök nagyobb resze nem figyel nem veszi eszre hogy baj van igy nem is keszül fel ra.
 
T
Pont ezt akartam írni én is, h mások tapasztalatából kiindulva, általában az utas töri jobban össze magát. Én sem értem, h miért van az a téveszme sokakban, h hátulra nem kell annyira felöltözni :eek:
 

Blogbejegyzés információ

Szerző
birge
Olvasás
119
Hozzászólások
42
Utolsó frissítés

Motoros blogok további bejegyzései

birge további bejegyzései

Oszd meg ezt a bejegyzést

CsamShop kendők

Back
Oldal tetejére